Температура на двигателя- проблем ли е?
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 11 фев 2008, 21:47
- Модел на автомобила: Мондео 97' 2000 16V
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Температура на двигателя- проблем ли е?
Здравейте на всички
Първо искам да се похваля че си купих форд мондео 97' 2000cm 16v zetec и като го покарах известно време демек 1 ден
един имаше неблагоразумието да ми каже че този мотор има склонност към прегряване и забелязах че стрелката на температурата на таблото ми стои на края на буквата А стига до Л и се връща евентуално до М и се чуда има ли проблем или е нормално или не ми работи 1-вата степен на перката или има проблемо със стрелката ??
Първо искам да се похваля че си купих форд мондео 97' 2000cm 16v zetec и като го покарах известно време демек 1 ден

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Не съм чувал някой Форд да има склонност към прегряване, по-скоро недозагряват
.Щом стрелката си е в зоната NORMAL значи си е добре, на L ти вклучва перката.Като се затопли още малко времето и ако стрелката почне да отива след L си смени датчика за перката

- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?



-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 11 фев 2008, 21:47
- Модел на автомобила: Мондео 97' 2000 16V
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
ми можеби сте прави защото днес по магистралата стрелката седеше през цялото време на Н а колата ме изуми каква динамика има направо ми хареса даже
дигна 200 за едното нищо и не посмях повече иначе 130-140 и моторчето пее а като гледам и не харчи...

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Така е, на извън градско никога не ми е подминавало втората буква О 

-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 11 фев 2008, 21:47
- Модел на автомобила: Мондео 97' 2000 16V
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
прави сте покарах малко повече и наистина на магистралата не може да мине след Н а града си варира но винаги в границата на нормал 

- taralion 1
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Да не пускам нова тема, защото и аз имам подобен въпрос. От скоро жената си взе една Фиеста 97 год., 1.3, ендуро. Като се кача аз ето какво забелязвам. Стрелката на водата стои в началото на скалата след бялото поле на границата на участъка "NORMAL". На градско едвам достига до "N". Направих опит, като взех термометър и го пъхнах в разширителното казанче. На място давах газ и стрелката се качи върху "N". Температурата достигна 94-95*С. Вентилатора не се включи и аз тръгнах да я поразхладя. Перката е изправна и я пробвах, като и подам 12 V на куплунга то тя се развърта. За датчика не знам как стоят нещата. Понеже не съм карал Форд до сега, то ви задавам няколко въпроса. Нормално ли е това и при каква температура се включва перката на радиатора? Къде трябва да се намира стрелката, като се включи перката? Изобщо има ли проблем или аз много се вглеждам? Все пак жена ще я кара и трябва да съм сигурен в колата, защото тя няма да гледа такива "подробности", а идва лято.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Някой вклучват на 103 и изклучват на 98, други вклучват на 102 и изклучват на 97, и ма и такива които вклучват на 99 и изклучват на 93 .Термостата отваря или на 88 или на 92 гр.По принцип перкаята трябва да ти се вклучи между последната и пред последната буква.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 23 апр 2007, 14:02
- Модел на автомобила: Ford Eskort
- Status: Извън линия
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Датчика за вкл.на вентилатора дава често дефект.Сменете го за да не прецакате двигателя!Колата загрява много когато се кара градско или на някой голям баир.Вентилатора трябва да включи доста преди 100 градуса.На датчика е написана тази температура на включване.
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
1.6 16V - перката се включва когато стрелката е между A и L, мноооого рядко на L. Сменях и термостати и датчици - така си е. Бъди спокоен 

- taralion 1
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Да попитам за двигателя от подписа, къде стой датчика за включване на перката? Искам да пробвам дали е изправна веригата и като го шунтирам дали ще тръгне перката. На радиатора го няма, а кабелите от перката отиват до таблото с предпазителите, явно има реле.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Датчика за температурата на инжекцията подава сигнака на ECU-то и то вече подава сигнал на реле и включва перката, т.е. няма отделен датчик за това.
- taralion 1
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
За да пробвам перката какво да направя: Да дам накъсо изводите или да разпадна веригата? Може ли по стойността на съпротивлението на датчика ако го измеря да съдя за температурата на охлаждащата течност?
- BACHEV
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 25 дек 2007, 15:26
- Модел на автомобила: eskort 91g 1.3 Mondeo 2.0 Zetec. 16v Ghia 1997г.
- Местоположение: pleven
- Status: Извън линия
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
да спреме с чуденето момчета, карам абсолютно същото мондео 2,0 от 97г : значи като караш градско лятото най вече си загрява mejdy А и Л тогава се пуска перката и двигателя се охлажда --това никога не трябва да те притеснява но извън града и когато е по студен6ко никога неможе да ти загрее до там !! не трябва дасе притеснява колегата напълно е нормално за мондео от тази година
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта