мощност в ниските - офф

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: мощност в ниските - офф

Мнение от Alexi » 23 апр 2010, 21:08

ти се бъркаш със степен на сгъстяване ,което е различно от съотношение бензин:въздух .. да ,по малките турбинирани бензинови мотори като среден разход са по икономични ,все пак на празен ход на светофара се върти 1.8 а не 3 литра .. но ползата от турбиниране не се изразява основно в намален разход ,а в изравняване на кривата и повишаване на въртящия момент - друг недостатък на атмосферния бензин - на ниски обороти няма тяга .. разхода на бензин и дизел с еднаква мощност е много далеч от изравняване повярвай ми .. особено градско разликата отива на двойна кажи речи ...

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: мощност в ниските - офф

Мнение от vargala81 » 23 апр 2010, 21:22

За пълното изгаряне на 1 кг. бензин е необходим 14,7 кг. въздух. :D

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: мощност в ниските - офф

Мнение от didon80 » 23 апр 2010, 21:34

Да, вероятно съм се заблудил със степен на сгъстяване понеже тя се дава като информация. Да, точно това имах предвид за новите бензинови двигатели - повечето имат умопомрачителен въртящ момент още от 1500 оборота и го държат до към 5500, което е много широк диапазон на плато на максимума му. Донякъде обаче се губи чара на чистия бензин, тъй като технологията се доближава много до тази на дизела,т.е. тези мотори не обичат високите обороти и тавана им е към 6500, което не е нищо особенно за бензинов мотор. То и затова типично спортните автомобили не разчитат на турбо, а на голям работен обем и много високи обороти от порядъка на 8000-9000 преди червената зона. Тук примери са технологиите на БМВ в М сериите, Порше, Ферари и т.н. Дори един стар автомобил като Хонда Сивик 1.6 ВТИ все още е икона тъй като от тази малка кубатура вади 160 коня от атмосферен двигател, като уловката е че това става при 8000 оборота! Като видях на един приятел въпросната машина в първия момент помислих че има някаква грешка в оборотомера..... :D

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта