мощност в ниските - офф
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: мощност в ниските - офф
ти се бъркаш със степен на сгъстяване ,което е различно от съотношение бензин:въздух .. да ,по малките турбинирани бензинови мотори като среден разход са по икономични ,все пак на празен ход на светофара се върти 1.8 а не 3 литра .. но ползата от турбиниране не се изразява основно в намален разход ,а в изравняване на кривата и повишаване на въртящия момент - друг недостатък на атмосферния бензин - на ниски обороти няма тяга .. разхода на бензин и дизел с еднаква мощност е много далеч от изравняване повярвай ми .. особено градско разликата отива на двойна кажи речи ...
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: мощност в ниските - офф
За пълното изгаряне на 1 кг. бензин е необходим 14,7 кг. въздух. 

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: мощност в ниските - офф
Да, вероятно съм се заблудил със степен на сгъстяване понеже тя се дава като информация. Да, точно това имах предвид за новите бензинови двигатели - повечето имат умопомрачителен въртящ момент още от 1500 оборота и го държат до към 5500, което е много широк диапазон на плато на максимума му. Донякъде обаче се губи чара на чистия бензин, тъй като технологията се доближава много до тази на дизела,т.е. тези мотори не обичат високите обороти и тавана им е към 6500, което не е нищо особенно за бензинов мотор. То и затова типично спортните автомобили не разчитат на турбо, а на голям работен обем и много високи обороти от порядъка на 8000-9000 преди червената зона. Тук примери са технологиите на БМВ в М сериите, Порше, Ферари и т.н. Дори един стар автомобил като Хонда Сивик 1.6 ВТИ все още е икона тъй като от тази малка кубатура вади 160 коня от атмосферен двигател, като уловката е че това става при 8000 оборота! Като видях на един приятел въпросната машина в първия момент помислих че има някаква грешка в оборотомера..... 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта