Помощ за 1.6 CVH-EFI- миризма на бензин в купето
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Помощ за 1.6 CVH-EFI- миризма на бензин в купето
Здравейте колеги! имам нужда от помощ! От както я имам колата 2,5 год. ми мирише в купето на суров бензин.Миризмата се появява когато е топло времето и когато е над 2500 оборота, ако карам под тия обороти не мирише. Преди ми гаснеше при първоначално палене, при повторно палене нямаше проблем.От както затапих EVAP -системата за бенз.пари проблема с гасненето изчезна но миризмата си остана и нямам представа къде да търся вече.На капачката на резервоара не се получава вакум, при работещ двигател отварям капака но от там няма миризма, само в купето и до зареждачката има. Мисляси дали не е спукана генерацията някъде, но миризмата си е все едно го мириша от туба. Разхода ми градско е 11,5 сега, а зимата беше 12,5-14 на 100км. Миналото лято ми гореше 10 при по-голям турмоз, извън града разхода е нормален, от 6 до 7 л.100км.Колата си работи и върви нормално. Забравих да спомена, че преди да затапя тази система за бенз.парите, колата се давеше по някога ако тръгна преди да е загряла, сега вече не се дави. Ако някой е оглеждал как вървят гориво-проводите да ми каже правилно ли е свързан моя? ето снимка със червените стрелки съм отбелязал бензина който идва от резервоара, а със сините излишния бензин който се връща в резервоара. Защо обратния бенз.минава през регулатора за налягане а не този който е от резервоара?
Последна промяна от vargala81 на 09 май 2010, 23:40, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI-гориво-провод
Правилно са ти свързани тръбопроводите. Регулатора на налягането определя колко бензин ще се върне в резервоара (по този начин осъществява регулирането), затова обратния тръбопровод е закачен на регулатора.
Не е лошо да прегледаш колата отдолу за течове. Обаче това не е изолиран случай със Ескорт V, имаше и тема из форума (без резултат). Аз лично вече му свикнах и спрях да търся източника, забелязал съм че миризмата се появява когато бензина в резервоара падне под 1/4.
Не е лошо да прегледаш колата отдолу за течове. Обаче това не е изолиран случай със Ескорт V, имаше и тема из форума (без резултат). Аз лично вече му свикнах и спрях да търся източника, забелязал съм че миризмата се появява когато бензина в резервоара падне под 1/4.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI-гориво-провод
Наско много ти благодаря!ще огледам за течове макар, че вече съм гледал и нищо не открих.Имаш право за количеството бензин, сега се сетих, че 2-3 пъти бях напълнил резервоара до горе и тогава нямаше миризма, иначе винаги съм карал със под 1/4 бензин.Когато купих колата на капачката на резервоара имаше вакум, но след изкърпване около капачката този вакум изчезна, явно майстора е оставил някъкъв процеп и изпаренията си излизат от там.HACKO написа:Правилно са ти свързани тръбопроводите. Регулатора на налягането определя колко бензин ще се върне в резервоара (по този начин осъществява регулирането), затова обратния тръбопровод е закачен на регулатора.
Не е лошо да прегледаш колата отдолу за течове. Обаче това не е изолиран случай със Ескорт V, имаше и тема из форума (без резултат). Аз лично вече му свикнах и спрях да търся източника, забелязал съм че миризмата се появява когато бензина в резервоара падне под 1/4.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI-гориво-провод
Вакума и кръпките нямат нищо общо (гърловината е пластмасова), вакума изчезва като махнеш клапана на системата за улавяне на бензиновите пари ама пак няма оправия. Мисля че не е вакум, а налягане, ако е вакум няма да достига гориво до д-ля.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI-гориво-провод
Аз срязах 2те тънки трабички които отиват до въпросния клапан под задния десен калник и после ги наставих със по 10 см.маркуч запушен в средата. Интересно ми е от къде сега диша резервоара та да не се получава налягане, явно самата капачка не оплатнява добре и от там си диша. Ако срежа едната тръбичка която идва от резервоара някъде преди клапана и я оставя да си виси така нямали да е по-добре? дай съвет как да го направя. Или да премахна въпросния клапън и да съединя двете тръбички. Как работи този клапан? гледам, че няма никакви кабели. На Ладата отдушника беше в багажника и не миришешеHACKO написа:Вакума и кръпките нямат нищо общо (гърловината е пластмасова), вакума изчезва като махнеш клапана на системата за улавяне на бензиновите пари ама пак няма оправия. Мисля че не е вакум, а налягане, ако е вакум няма да достига гориво до д-ля.


- Някоя неделя ще дойда на вашата среща в Хасково, много ми се иска да се запознаем и да почерпя за мнгото неща които съм научил от теб
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI-гориво-провод
Въпросният клапан под калника, не е нищо повече от съд с активен въглен. Ако изпуска от тръбичките може от отдушника в багажника да влиза миризмата. Иначе EVAP системата при загрял двигател на всеки 40 секунди вкарва изпаренията от резервоара във всмукателните колектори за доизгаряне. Няма смисъл да режеш, защото така още повече ще мирише през отдушника.
Последна промяна от Nebhotep на 25 апр 2010, 12:42, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI-гориво-провод
Този клапан (под калника) съм го махнал, функцията му е при преобръщане на колата да не изтича бензин през отдушника. Махнал съм и магнитния клапан до десния Фар и сега отдушника е директно свързан със всмукателния колектор и все тая-мирише. И то мирише когато д-ля работи и във всмукателния колектор има вакум и няма логика пари да излизат отнякъде.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI-гориво-провод
При мен пък имаше проблем със системата за парите и по-точно създаваше вакум в резервоара и при отваряне на капачката изсъскваше. С карането и няколко зареждания до горе се оправи от самосебе си. Предполагам от стояне по италианските морги тая система се е затлачила и с карането се е отпушила. 

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI-гориво-провод
Общо взето системата е така...Има отдушник на самата траба за зареждане, той работи само при отворена капачка (при зареждане).През останалото време когато двигатела е загасен парите отиват във съда с активен въглен зад десния фар.
- След активния въглен има магнитен клапън, до всмукателния колектор има още един, те отварят при загрял двигател и пускат парите в кулектора, но на колку сек.отваря незнам.При мен обаче тия клапани си отварят когато си поискат, понеже при първо палене за деня колата гаснеше, при второто палене нямаше проблем но се давеше ако тръгна преди да е загряла. От както съм затапил тръбичките за парите проблем нямам със гаснене и давене.
- Сега мисля да отрежа трабичката след клапана под задния калник и да си виси на долу, незнам в момента от къде излизат парите като съм затапил тръбичките, но определено от някъде излизат щом не се получава налягане в резервоара. Мисля да го направя така
- Ако имате други идеи казвайте.
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI-гориво-провод
И при мен често мирише на бензин. Особено, като разлюшкам колата по завои...
Наско при МК4 има ли на гърловината отдушник? Всъщност не може да няма, но в такъв случай къде излиза? При капачката или някъде в подкалника? Досега не съм се заглеждал...
Наско при МК4 има ли на гърловината отдушник? Всъщност не може да няма, но в такъв случай къде излиза? При капачката или някъде в подкалника? Досега не съм се заглеждал...
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI-гориво-провод
Те са две траби ако си забелязал, горе при гърловината се съединяват и като махнеш капачката ще видиш, че по самата гърловина има дупки които са преди капачката.От външната страна няма дупки така, че този отдушник действа само при отворена капачкаludavoda написа:И при мен често мирише на бензин. Особено, като разлюшкам колата по завои...
Наско при МК4 има ли на гърловината отдушник? Всъщност не може да няма, но в такъв случай къде излиза? При капачката или някъде в подкалника? Досега не съм се заглеждал...
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI-гориво-провод
При мен резервоарът също създава вакум.Но колата си върви нормално ,мирис на бензин няма,разхода на бензин е врамките на 6-7л.Незнам дали съм прав ,но мисля ,че ако в резервоара се създава вакум-то тогава няма да има мирис.За ел.помпа не и трябва резервоара да е свързан с околната среда
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI-гориво-провод
То ако нетрябваше отдушник от завода въобще нямаше да се занимават да правят толкова сложна система. Карбураторите имаха просто една тънка трабичка през която излизаха тия пари и отиваха в околната среда. Понеже постоянно се затягат нормите се измислят и такива системи, тази система не пуска парите в околната среда а ги събира във съд с активен въглен. Лично съм виждал кола със запушен отдушник на която за 10лв бенз.и го сипваха около 5 мин.varby написа:При мен резервоарът също създава вакум.Но колата си върви нормално ,мирис на бензин няма,разхода на бензин е врамките на 6-7л.Незнам дали съм прав ,но мисля ,че ако в резервоара се създава вакум-то тогава няма да има мирис.За ел.помпа не и трябва резервоара да е свързан с околната среда

-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI-гориво-провод
Не изпадаш ли в противоречие.Щом ще има отдушник на резервоара,защо им е с-ма за отвеждане на бензиновите пари ,пречистване и изгаряне в двигателя?Както казваш ти тръбичката в атмосфарата и готово.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI-гориво-провод
Има ги и двете системи, както писах по горе едната е под самата капачка и работи само при зареждане, ако я няма ще си пълниш резервоара цял денvarby написа:Не изпадаш ли в противоречие.Щом ще има отдушник на резервоара,защо им е с-ма за отвеждане на бензиновите пари ,пречистване и изгаряне в двигателя?Както казваш ти тръбичката в атмосфарата и готово.

- от cockyhotty на 25 Апр 2010, 13:20
- При мен пък имаше проблем със системата за парите и по-точно създаваше вакум в резервоара и при отваряне на капачката изсъскваше. С карането и няколко зареждания до горе се оправи от самосебе си. Предполагам от стояне по италианските морги тая система се е затлачила и с карането се е отпушила.
- Да ти кажа при мен се получи същото, в началото имаше вакум а после изчезна, помислих си, че е свързано с изкърпването около капачката но както каза Наско изкърпването няма нищо общо с това.Според мен от стояне по моргите както каза cockyhotty, този клапан под задния калник блокира. След зареждане на голямо количество бензин се получава и голямо налягане в резервоара, това налягане избутва клапана и той почва да си работи.
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI-гориво-провод
По принцип, живот и здраве да е, ще сменя резервоара с алуминиева туба и ще се загледам подробно в гърловината...
Ще пиша, какво ми е направило впечатление...
Имах такава гърловина (от xr3i), дадох я на Бонсо, но не се загледах в нея. Дадох му и резервоар, но засега не го е сложил...
Ще пиша, какво ми е направило впечатление...
Имах такава гърловина (от xr3i), дадох я на Бонсо, но не се загледах в нея. Дадох му и резервоар, но засега не го е сложил...
Последна промяна от ludavoda на 27 апр 2010, 10:12, променено общо 1 път.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помощ за 1.6 CVH-EFI- миризма на бензин в купето
От 2 седмици карам без да мирише на бензин в купето
По-горе съм писал какви щуротии съм правил.Отрязах трабичката и си я оставих да виси, спря да мирише обаче разхода леко се качи, от 10 на 10,5 л/100 км.Отпуших всички тръбички които бях запушил и си върнах всичко по старому, без онзи черен клапън за преобръщане. На негово място сложих бенз.филтърче за карборатори. На всмукателния колектор където влизат тия пари имах 1 разклонение с още 1 магнитен клапан, след клапана беше затапено с нещо черно, на капачката пише Форд и има някакво дунапренче под капачката. Това разклонение го махнах и сложих нов маркуч без разклонение, клапана си го оставих вклучен да не вземе да ми дава грешки. Проверих другия клапан зад десния фар, като му подам 12 волта ток отваря, като няма захранване затваря. След всичките тия операции на мен и на женами ни се стори, че вече не мирише
явно бяхме свикнали с по-голямата миризма
но след като качих 2-ма приятели веднага ме попитаха що мирише? Отворих багажника да взема някакъв инстромент и аз усетих миризмата, идваше от дясно, от към гърловината. Махнах мукета и изолацията и гледам от вътре на калника където ми бяха кърпили, околу капачката има ръжда и малки дупки. Имах един силикон, от тия червените, напълних го хубаво със силикон и за сега да чукна на дърво не мирише



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта