Монтаж на аларма

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
svilkata
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 04 апр 2010, 22:42
Модел на автомобила: Ford Fuson, 1.6 (74kW), 2003
Status: Извън линия

Монтаж на аларма

Мнение от svilkata » 29 апр 2010, 12:43

Здравейте, реших да си поставя сам алармата и се спрях на една българска СА-03, алармата е интерфейсна, но не ми е ясно за какво (къде) да включа алрамата (син кабел, включва по положителен фронт и изключва по отрицателен или зелен включва по отрицателен фронт и изключва по положителен) и съответно за какво е тая забрана и къде трябва да се включи?

Изображение

Благодаря

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Монтаж на аларма

Мнение от urgan » 29 апр 2010, 13:58

Имаше момент в който тръгнах да слагам такава същата, но ми поискаха 280 лв за алармата и монтажа. Като се има предвид че алармата струва около 120 лв. Обаче има един момент че трябва май да ти се препрограмира ключа и го правят с някав специализиран софт. Ще следя темата, защото и на мен ми е интересно дали може да стане без сервиз.
Изображение

svilkata
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 04 апр 2010, 22:42
Модел на автомобила: Ford Fuson, 1.6 (74kW), 2003
Status: Извън линия

Re: Монтаж на аларма

Мнение от svilkata » 29 апр 2010, 14:23

според мен може да се върже с централното и не е нужно да се пипа по ключа, но има някави забрани които не мога да разбера какви са, предполагам например при заключени врати да работи ако обаче работи вдигателя и да заключиш вратите да не работи алармата

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Монтаж на аларма

Мнение от urgan » 29 апр 2010, 14:34

Не съм много съгласен, нали затова е интерфейсна аларма, за да може да ползваш фабричното дистанционно което имаш да управляваш алармата. Не казваш обаче и модела на автомобила. При мен ключа и дистанционното е в едно. Връзката ключ аларма трябва да я има, затова и ме питаха колко ключа имам.
Изображение

svilkata
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 04 апр 2010, 22:42
Модел на автомобила: Ford Fuson, 1.6 (74kW), 2003
Status: Извън линия

Re: Монтаж на аларма

Мнение от svilkata » 29 апр 2010, 14:45

значи алармата се включва по положителен или отрицателен фронт не се включва с дистанционно както е при не интерфейсните аларни..така алармата разбира кога да работи и кога не ... фабричното дистанционно ти е нужно до толкова , че да даде предизвика тези фронтове ( например следи задействане на фабричното централно когато се заключи) , а четах за такива майстори които ти изхвърлят карантията на ключа и слагат на негово място дистанционното от обикноженната аларма...

Потребителски аватар
to6kooo
потребител
потребител
Мнения: 213
Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Монтаж на аларма

Мнение от to6kooo » 30 апр 2010, 10:57

Тази глупост "интерфейсна" така наречената аларма :lol: комуникира с колата по CAN шина,просто се свързва към CAN-BUS-а на автомобила :) или поне би трябвало да е така.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Монтаж на аларма

Мнение от urgan » 30 апр 2010, 11:54

Я обясни какво точно е CAN-BUS и K-BUS.
Трудно ли е да се върже такава аларма като на автора на темата?
Изображение

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Монтаж на аларма

Мнение от kriki » 30 апр 2010, 21:18

Точно този модел е с Can комуникацяя ама друг път. Още по малко пък е глупост

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Монтаж на аларма

Мнение от methodboy » 30 апр 2010, 23:06

Ако говори по CAN се свързват само захранване, CAN (2 проводника) и блокировка за запалването (в някой случаи). На мен ми се е налагало да свързвам и от допълнителните екстри (12V или маса) на поло за да му подкараме комфорт функциите да му се затварят прозорците като се заключва. Само че това изисква и допълнителни софтуерни настройки на алармата. Общо взето е песен.
ИзображениеИзображениеИзображение

maketo1965
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 30 апр 2010, 22:18
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Монтаж на аларма

Мнение от maketo1965 » 30 апр 2010, 23:47

Човека каза ,че алармата е интерфеисна следователно не работи по CAN- шина .Тя се управлява със сигнали от централното заключване.Прочети си много добре инструкцията за монтаж и ако не я разбереш потърси си добър монтажник.ВНИМАТЕЛНО прочети раздел ,,ДЖЪМПЕРИ'' от инструкцията---там е основното ,в раздел ,,ПРОГРАМИРУЕМИ ФУНКЦИИ'' теб те касаят 5,7,8 финкции и настройка на шок датчика . УСПЕХ

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Монтаж на аларма

Мнение от kriki » 01 май 2010, 21:52

maketo1965 написа:Човека каза ,че алармата е интерфеисна следователно не работи по CAN- шина
*00127* Има интерфейсни аларми които се управляват от централно, от мигачи или от кан шина, но и трите вида са си интерфейсни, всяка аларма която не ползва собствено дистанционно а оригиналното на автомобила е интерфейсна без значение по какъв точно начин следи кога какво да прави. Специално в този случай си прав тази наистина не е с кан комуникация.
Сега по въпроса на клегата при по принцип тези фронтове се следят по силовите шини на машинките за централно. Кабелът за забрана/ разрешение се свързва (ако изобщо се използва )към нещо което зависи от дистанционното примерно ако мигват мигачите в момент на отваряне или затваряне това се нарича работа с разрешения. Или към други управления на централното които в случай на задействане да забранят реакцията на алармата . Идеята е алармата да може да се управлява само от дистанционното, а не когато някой отключи автомобила с ключ и тя да се изключи, или примерно ако някой се заиграе с бутона за управление нацентралното заключване намиращ се в купето (на много коли има такъв) алармата да се включва и изключва. Има ваиант този кабел да не се използва при този случай управлението остава само от синият и зеленият кабели и не зависи от нищо друго. За целта при програмирането на алармата просто функцията работа с ''забрани/рзрешения'' се прави на ''НЕ''. Много внимавай с джъмперите чети внимателно кой в каква позиция да бъде и кои два не трябва да се разменят.

maketo1965
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 30 апр 2010, 22:18
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Монтаж на аларма

Мнение от maketo1965 » 02 май 2010, 01:45

Всички модели аналогови интерфейсни аларми дето съм монтирал изискват при натискане на който и да е бутон на фабричното дистанционно потвърждение от мигачите и сигнал от ел.моторчетата на машинките на централното заключване или от контролера на централното [респ.-приемника] за да не може да се изключи ръчно чрез отключване с ключ или рабиване на бравата а само с дистанционното вградено в оригиналият ключ ,например аларма МАК-1000,1008P , CLAM . Алармите работещи по CAN шина не се нуждаят от потвърждение с мигачите ,а само и единствено програмиране на определен код отговарящ на модела и марката на автомобила например аларма МАК-3000N. 3000N/S

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Монтаж на аларма

Мнение от kriki » 02 май 2010, 12:27

За тези които са с CAN комуникация не е нужно да се връзват потвърждения или забрани понеже алармата взима тази информация от цифровите шини на автомобила. Въпросната аларма СА03 се порграмира дали да работи с такива потвърждения или забрани и може да се управлява само от шините на централното. На много от новите автомобили ключалките на вратите са махнати има само на шофьорската врата и тя е скрита под капаче, използва се само ако дистанционното откаже и тази ключалка не управлява централното заключване, освен това бутона който е в купето работи само за заключване а не може да отключва ако автомобила е бил заключен с дистанционното, така че не е нужно да се връзват тези потвърждения понеже единственият начин за деактивиране на системата е чрез дистанционно. Неудобството ако не се върже е, че при всяко задействане на централното без значение дали от купето или от дистанционното се активира и алармата, ако автомобила не е на контакт. Все пак колегата сам ще реши как да си я върже колата си е негова, алармата също

svilkata
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 04 апр 2010, 22:42
Модел на автомобила: Ford Fuson, 1.6 (74kW), 2003
Status: Извън линия

Re: Монтаж на аларма

Мнение от svilkata » 02 май 2010, 23:28

Благодаря за отговорите и искам да попитам още нещо, когато заключвам с дистационното ми премигват веднъж мигачите, но когато опключвам не, щях да използвам мигането на мигачите като разрешение за алармата, но не знам дали трябва да има такова разрешение(същото мигане) когато алармата се изключва, ако да посъветвайте ме какво да използвам за разрешение/забрана. Колата е Фюжън 2003.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта