Как се слага правилно гарнитура на картера?
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 06 фев 2008, 21:32
- Модел на автомобила: Escort CVH 1.4i - 87`
- Status: Извън линия
Как се слага правилно гарнитура на картера?
Здравейте,
вкарах се в един филм.... , че и сапунка ще излезе май.
Така и така щях да сменям масло и си викам да почистя и картера основно. Очаквах големи мизерии вътре, но биваше положението за кола на 23 години - форд ескорт 87, 1,4i. Та въпроса е как да се сложи правилно гарнитурата на картера, защото не съм Я наместил както трябва и маслото капе, а и на ниски обороти тресе двигателя т.е. смучи въздух. Гарнитурата е гумена и единственото, което ползвах за нея е лепило за фиксирането Й към капака и след това монтирах към блока, но дали не трябва да се фиксира към блока и после само да се сложи капака - моля хората с опит - да кажат, щото събота пак ще трябва да Я мятам!
вкарах се в един филм.... , че и сапунка ще излезе май.
Така и така щях да сменям масло и си викам да почистя и картера основно. Очаквах големи мизерии вътре, но биваше положението за кола на 23 години - форд ескорт 87, 1,4i. Та въпроса е как да се сложи правилно гарнитурата на картера, защото не съм Я наместил както трябва и маслото капе, а и на ниски обороти тресе двигателя т.е. смучи въздух. Гарнитурата е гумена и единственото, което ползвах за нея е лепило за фиксирането Й към капака и след това монтирах към блока, но дали не трябва да се фиксира към блока и после само да се сложи капака - моля хората с опит - да кажат, щото събота пак ще трябва да Я мятам!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?
Ако смуче въздух през картера и тресе....crank написа: как да се сложи правилно гарнитурата на картера, защото не съм Я наместил както трябва и маслото капе, а и на ниски обороти тресе двигателя т.е. смучи въздух.
Добре е да си сложиш нова. Тази е била вече смачкана, а сега като си я сложил в друго положение се е смачкала още. Може и с разни силикони, уплътнителни пасти - прочети упътванията им и мажи. Не трябва да излиза никакво лепило или мазила навътре към обема в картера, че ако някое парче гума застане на някой отвор за малсло, двигателят обикновено се счупва.
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 06 фев 2008, 21:32
- Модел на автомобила: Escort CVH 1.4i - 87`
- Status: Извън линия
Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?
Мерси!
Не съм си и помислял да ползвам същата гарнитура, но как е правилно да се фиксира тя с лепило - на капака или на блока?
На моя има едни дъги в двата края и там се влошава положението с нагаждането, а още повече, че обстоятелствата са плачевни - нямам канал и ми е тясно за кой знае какви маневри отдолу.
Не съм си и помислял да ползвам същата гарнитура, но как е правилно да се фиксира тя с лепило - на капака или на блока?
На моя има едни дъги в двата края и там се влошава положението с нагаждането, а още повече, че обстоятелствата са плачевни - нямам канал и ми е тясно за кой знае какви маневри отдолу.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?
Има значение също и начина на стягане. При монтаж се стягат на кръст от средните болтове навън, а при демонтаж се започва от външните болтове навътре. И е добре да става на два етапа-първо леко стягане да прибере гарнитурата и след това по същият ред окончателно затягане. По този начин не се изкривява картера. И е правилно да го фиксираш на място с малко силикон на самият капак (картера), а не на блока. Повечето гарнитури си имат специални отрязъци, които са направени да влязат на определените места по притискателната повърхност с цел елиминиране на грешки.Преди монтаж провери дали си сложил гарнитурата правилно и дали ляга по повърхноста добре (има бая ментета днешно време).
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 06 фев 2008, 21:32
- Модел на автомобила: Escort CVH 1.4i - 87`
- Status: Извън линия
Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?
Eй това е било - от ментето. Като Я наложих на картера само на едната дъга не Й достигаше да легне хубаво, но си казах, че може би като се пристегне картера ще обере луфта, но не би. И сега точно от там хвърчи масло и олива средното гърне. Но до събота ще е така.
Мерси за съветите!
Ако имате други - попивам!
Мерси за съветите!
Ако имате други - попивам!
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?
Купи си свястна гарнитура, няма да сбъркаш, от хубав магазин и по възможност Victor Reiz-т е са номер 1 в областта и не са кой знае колко скъпи.
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 06 фев 2008, 21:32
- Модел на автомобила: Escort CVH 1.4i - 87`
- Status: Извън линия
Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?
Наистина момчета моя филм излезе сапунка. Послушах колегата и купих една гарнитура Victor Reiz. Разлика в цената нямаше с тази, която закупих първа - пак 22 лв. Така ,че предполагам, че и първата е била такава - в магазина ми Я разопаковаха и така ми я дадоха т.е. си запазиха опаковката. И на втората - марковата - същата история. Вече си мислех, че картера ми нещо не е наред. Сложих Я въпреки това и така до днес. Капе капе - за почти месец - 1,5л хубаво фордово масло. Сега си взех Payen от друг магазин - гарнитурата "заспа" на капака. Няма луфтове - направо екстра. Фиксирах Я, а утре ще слагам вече картера. Така, че нащрек - или тези от Victor Reiz са се изкифлили нещо или наши тарикати слагат ментета в оригинални опаковки - моята си имаше и холограма. Равносметката е назад с 1,5 л масло и 2х22 лв гарнитурки. Времето не го броя.
Лека и нащрек!
Лека и нащрек!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?
crank написа:........в магазина ми Я разопаковаха и така ми я дадоха т.е. си запазиха опаковката. .........









Ха познай защо са си я запазили, за да сложат в опаковката друга турска или китайска гарнитура за 2лв и да я продат пак на следващия ... за 22лв.
Гумена гарнитура не се лепи, важно е периферията на картера да е права. Също от значение е да се стяга равномерно и не бива да се стяга много, щото теква.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?
crank написа:Наистина момчета моя филм излезе сапунка. Послушах колегата и купих една гарнитура Victor Reiz. Разлика в цената нямаше с тази, която закупих първа - пак 22 лв. Така ,че предполагам, че и първата е била такава - в магазина ми Я разопаковаха и така ми я дадоха т.е. си запазиха опаковката. И на втората - марковата - същата история. Вече си мислех, че картера ми нещо не е наред. Сложих Я въпреки това и така до днес. Капе капе - за почти месец - 1,5л хубаво фордово масло. Сега си взех Payen от друг магазин - гарнитурата "заспа" на капака. Няма луфтове - направо екстра. Фиксирах Я, а утре ще слагам вече картера. Така, че нащрек - или тези от Victor Reiz са се изкифлили нещо или наши тарикати слагат ментета в оригинални опаковки - моята си имаше и холограма. Равносметката е назад с 1,5 л масло и 2х22 лв гарнитурки. Времето не го броя.
Лека и нащрек!



-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 06 фев 2008, 21:32
- Модел на автомобила: Escort CVH 1.4i - 87`
- Status: Извън линия
Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?
Не съм казвал, че си виновен, братле! Споделих само, че и сред предпочитаните марки може да има ментета.
А за опаковката се досетих защо са си Я прибрали щом ми намекнахте по-горе, че имало ментета. Но това стана с първата гарнитура. Втората Я купих от друг магазин и нея ми Я продадоха с опаковка с холограма дори.
Използвах лепило само да фиксирам на места гарнитурата по капака и по-специално по гърловините му, защото ще се повторя, но нямам канал и ми е зор за кой знае какви маневри отдолу колата.
Лека и безаварийна!
А за опаковката се досетих защо са си Я прибрали щом ми намекнахте по-горе, че имало ментета. Но това стана с първата гарнитура. Втората Я купих от друг магазин и нея ми Я продадоха с опаковка с холограма дори.
Използвах лепило само да фиксирам на места гарнитурата по капака и по-специално по гърловините му, защото ще се повторя, но нямам канал и ми е зор за кой знае какви маневри отдолу колата.
Лека и безаварийна!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?
Сериозно огледай картера около отворите да не е изкривен от стягането на болтовете, ако има изкривяване подложи твърда и права подложка и причукай да се изправи ламарината.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 06 фев 2008, 21:32
- Модел на автомобила: Escort CVH 1.4i - 87`
- Status: Извън линия
Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?
Мерси, Наско, но нямаше нужда от изправяне. Монтирах и днес след 80 км преход няма никъде текнало.
Друг въпрос обаче имам: Под ролката, която чрез клиновидния ремък върти динамото има някаква пластмаса/може би капак/ и гумено уплътнение под нея, което при мен си се е разяло и с доста голям луфт и е винаги омаслено. Какво е това, как се казва и какво с него и около него се сменя ,че да го направя наведнъж другата седмица като сменям ремъка? За рециклиране на динамото също какво ще ми е необходимо?
И момчета, от коя програма ги изкарвате тези чертежи и диаграми?Теглих някаква Микрокат - такива красоти не можах да намеря в нея.
Друг въпрос обаче имам: Под ролката, която чрез клиновидния ремък върти динамото има някаква пластмаса/може би капак/ и гумено уплътнение под нея, което при мен си се е разяло и с доста голям луфт и е винаги омаслено. Какво е това, как се казва и какво с него и около него се сменя ,че да го направя наведнъж другата седмица като сменям ремъка? За рециклиране на динамото също какво ще ми е необходимо?
И момчета, от коя програма ги изкарвате тези чертежи и диаграми?Теглих някаква Микрокат - такива красоти не можах да намеря в нея.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?
Това е капака на агренажния ремък, това гуменото е да не влиза прах, просто е надянато върху пластмасата. Наличието на масло там е признак за пропуск на семерингата на коляновия вал. Трябва да се оправи, защото може да ти омасли агренажния ремък а той не е маслоустойчив. Семерингата не е скъпа, операцията не е много сложна, но е свързана със сваляне и последващо центроване на агренажния ремък. Сваля се ремъчната шайба, маха се пласмасата, откача се агренажа, сваля се зъбното колело на агренажа, вадиш семеринга, слагаш новия и сглобяваш по обратния ред.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта