Как се слага правилно гарнитура на картера?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
crank
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 фев 2008, 21:32
Модел на автомобила: Escort CVH 1.4i - 87`
Status: Извън линия

Как се слага правилно гарнитура на картера?

Мнение от crank » 24 мар 2010, 12:42

Здравейте,
вкарах се в един филм.... , че и сапунка ще излезе май.
Така и така щях да сменям масло и си викам да почистя и картера основно. Очаквах големи мизерии вътре, но биваше положението за кола на 23 години - форд ескорт 87, 1,4i. Та въпроса е как да се сложи правилно гарнитурата на картера, защото не съм Я наместил както трябва и маслото капе, а и на ниски обороти тресе двигателя т.е. смучи въздух. Гарнитурата е гумена и единственото, което ползвах за нея е лепило за фиксирането Й към капака и след това монтирах към блока, но дали не трябва да се фиксира към блока и после само да се сложи капака - моля хората с опит - да кажат, щото събота пак ще трябва да Я мятам!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?

Мнение от diesel1.6 » 24 мар 2010, 13:11

crank написа: как да се сложи правилно гарнитурата на картера, защото не съм Я наместил както трябва и маслото капе, а и на ниски обороти тресе двигателя т.е. смучи въздух.
Ако смуче въздух през картера и тресе....
Добре е да си сложиш нова. Тази е била вече смачкана, а сега като си я сложил в друго положение се е смачкала още. Може и с разни силикони, уплътнителни пасти - прочети упътванията им и мажи. Не трябва да излиза никакво лепило или мазила навътре към обема в картера, че ако някое парче гума застане на някой отвор за малсло, двигателят обикновено се счупва.

crank
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 фев 2008, 21:32
Модел на автомобила: Escort CVH 1.4i - 87`
Status: Извън линия

Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?

Мнение от crank » 24 мар 2010, 14:42

Мерси!
Не съм си и помислял да ползвам същата гарнитура, но как е правилно да се фиксира тя с лепило - на капака или на блока?
На моя има едни дъги в двата края и там се влошава положението с нагаждането, а още повече, че обстоятелствата са плачевни - нямам канал и ми е тясно за кой знае какви маневри отдолу.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?

Мнение от cockyhotty » 24 мар 2010, 14:55

Има значение също и начина на стягане. При монтаж се стягат на кръст от средните болтове навън, а при демонтаж се започва от външните болтове навътре. И е добре да става на два етапа-първо леко стягане да прибере гарнитурата и след това по същият ред окончателно затягане. По този начин не се изкривява картера. И е правилно да го фиксираш на място с малко силикон на самият капак (картера), а не на блока. Повечето гарнитури си имат специални отрязъци, които са направени да влязат на определените места по притискателната повърхност с цел елиминиране на грешки.Преди монтаж провери дали си сложил гарнитурата правилно и дали ляга по повърхноста добре (има бая ментета днешно време).

crank
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 фев 2008, 21:32
Модел на автомобила: Escort CVH 1.4i - 87`
Status: Извън линия

Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?

Мнение от crank » 24 мар 2010, 16:14

Eй това е било - от ментето. Като Я наложих на картера само на едната дъга не Й достигаше да легне хубаво, но си казах, че може би като се пристегне картера ще обере луфта, но не би. И сега точно от там хвърчи масло и олива средното гърне. Но до събота ще е така.
Мерси за съветите!
Ако имате други - попивам!

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?

Мнение от cockyhotty » 24 мар 2010, 20:19

Купи си свястна гарнитура, няма да сбъркаш, от хубав магазин и по възможност Victor Reiz-т е са номер 1 в областта и не са кой знае колко скъпи.

crank
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 фев 2008, 21:32
Модел на автомобила: Escort CVH 1.4i - 87`
Status: Извън линия

Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?

Мнение от crank » 01 май 2010, 19:03

Наистина момчета моя филм излезе сапунка. Послушах колегата и купих една гарнитура Victor Reiz. Разлика в цената нямаше с тази, която закупих първа - пак 22 лв. Така ,че предполагам, че и първата е била такава - в магазина ми Я разопаковаха и така ми я дадоха т.е. си запазиха опаковката. И на втората - марковата - същата история. Вече си мислех, че картера ми нещо не е наред. Сложих Я въпреки това и така до днес. Капе капе - за почти месец - 1,5л хубаво фордово масло. Сега си взех Payen от друг магазин - гарнитурата "заспа" на капака. Няма луфтове - направо екстра. Фиксирах Я, а утре ще слагам вече картера. Така, че нащрек - или тези от Victor Reiz са се изкифлили нещо или наши тарикати слагат ментета в оригинални опаковки - моята си имаше и холограма. Равносметката е назад с 1,5 л масло и 2х22 лв гарнитурки. Времето не го броя.
Лека и нащрек!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?

Мнение от HACKO » 01 май 2010, 21:21

crank написа:........в магазина ми Я разопаковаха и така ми я дадоха т.е. си запазиха опаковката. .........
*00120* *00120* *00120* =)): =)): =)): *00120* *00120* *00120*
Ха познай защо са си я запазили, за да сложат в опаковката друга турска или китайска гарнитура за 2лв и да я продат пак на следващия ... за 22лв.
Гумена гарнитура не се лепи, важно е периферията на картера да е права. Също от значение е да се стяга равномерно и не бива да се стяга много, щото теква.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?

Мнение от cockyhotty » 01 май 2010, 21:26

crank написа:Наистина момчета моя филм излезе сапунка. Послушах колегата и купих една гарнитура Victor Reiz. Разлика в цената нямаше с тази, която закупих първа - пак 22 лв. Така ,че предполагам, че и първата е била такава - в магазина ми Я разопаковаха и така ми я дадоха т.е. си запазиха опаковката. И на втората - марковата - същата история. Вече си мислех, че картера ми нещо не е наред. Сложих Я въпреки това и така до днес. Капе капе - за почти месец - 1,5л хубаво фордово масло. Сега си взех Payen от друг магазин - гарнитурата "заспа" на капака. Няма луфтове - направо екстра. Фиксирах Я, а утре ще слагам вече картера. Така, че нащрек - или тези от Victor Reiz са се изкифлили нещо или наши тарикати слагат ментета в оригинални опаковки - моята си имаше и холограма. Равносметката е назад с 1,5 л масло и 2х22 лв гарнитурки. Времето не го броя.
Лека и нащрек!
:D Колега, аз не съм виновен, че в БГ няма много оригинални стоки. Казах, че от Райц съм доволен, защото съм слагал такава и си заспива както казваш ти. Има значение и от кой магазин купуваш ментето. :lol: :lol:

crank
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 фев 2008, 21:32
Модел на автомобила: Escort CVH 1.4i - 87`
Status: Извън линия

Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?

Мнение от crank » 01 май 2010, 21:43

Не съм казвал, че си виновен, братле! Споделих само, че и сред предпочитаните марки може да има ментета.
А за опаковката се досетих защо са си Я прибрали щом ми намекнахте по-горе, че имало ментета. Но това стана с първата гарнитура. Втората Я купих от друг магазин и нея ми Я продадоха с опаковка с холограма дори.
Използвах лепило само да фиксирам на места гарнитурата по капака и по-специално по гърловините му, защото ще се повторя, но нямам канал и ми е зор за кой знае какви маневри отдолу колата.
Лека и безаварийна!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?

Мнение от HACKO » 01 май 2010, 22:01

Сериозно огледай картера около отворите да не е изкривен от стягането на болтовете, ако има изкривяване подложи твърда и права подложка и причукай да се изправи ламарината.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

crank
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 фев 2008, 21:32
Модел на автомобила: Escort CVH 1.4i - 87`
Status: Извън линия

Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?

Мнение от crank » 03 май 2010, 21:38

Мерси, Наско, но нямаше нужда от изправяне. Монтирах и днес след 80 км преход няма никъде текнало.
Друг въпрос обаче имам: Под ролката, която чрез клиновидния ремък върти динамото има някаква пластмаса/може би капак/ и гумено уплътнение под нея, което при мен си се е разяло и с доста голям луфт и е винаги омаслено. Какво е това, как се казва и какво с него и около него се сменя ,че да го направя наведнъж другата седмица като сменям ремъка? За рециклиране на динамото също какво ще ми е необходимо?
И момчета, от коя програма ги изкарвате тези чертежи и диаграми?Теглих някаква Микрокат - такива красоти не можах да намеря в нея.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как се слага правилно гарнитура на картера?

Мнение от HACKO » 03 май 2010, 22:44

Това е капака на агренажния ремък, това гуменото е да не влиза прах, просто е надянато върху пластмасата. Наличието на масло там е признак за пропуск на семерингата на коляновия вал. Трябва да се оправи, защото може да ти омасли агренажния ремък а той не е маслоустойчив. Семерингата не е скъпа, операцията не е много сложна, но е свързана със сваляне и последващо центроване на агренажния ремък. Сваля се ремъчната шайба, маха се пласмасата, откача се агренажа, сваля се зъбното колело на агренажа, вадиш семеринга, слагаш новия и сглобяваш по обратния ред.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта