Проблем с ФОРД ОРИОН 1,4 89г.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 29 май 2010, 13:03
- Модел на автомобила: FORD ORION 89
- Status: Извън линия
Проблем с ФОРД ОРИОН 1,4 89г.
Здравейте!Притежавам ФОРД ОРИОН 1,4 моноинжекцион 1989г. с катализатор от 1999г. До сега съм го ползвал без проблеми. Сменял съм само консумативи , различни части по предница, окачване и спирачките. Никакви проблеми по двигателя почти 12г!!! Проблеми имах само с ламарините. От известно време обаче взеха да се появявяват проблеми. Първо започнаха да тракат клапаните .От сервиза където ходя ми казаха, че не си заслужава да ги сменям и да карам докато мога. След това започна при все още студен студен двигател при по-високи обороти да се разнася миризма на сяра. От време на време почна да губи мощност. Последно започна да гасне или да не иска да запали двигател. Стартера си върти без проблем.Пример не ще да запали - почвам да търся причината - няма искра и докато пробвам - изведнъж започва да пали и така две три седмици.После пак отказва . Проверил съм свещи (нормално изглеждат - няма нагар, омасляване и т.н), бобина (първична , вторична намотка - ок), кабели (високоволтови), палеца на разпределителя, напрежения по клемите на бобината и комутатора. Това което не можах да определя е следното :
- точно по каква ел. схема е реализирано запалването
- комутатора е Motorcraft 86F8-12A241-AA освен него не откривам някъде да има ЕКУ.
- иначе има всякакви датчици (за температура, ламба сонда, за обороти и т.н.)
Изчетох всичко по форума поне два пъти , но не открих нещо което да помогне в моя случай.Имам чувството , че като разкача акумолатора докато пробвам и след това започва да работи за известно време.
Главно ме интересува каква модификация е запалването - някакви ел схеми.
Ако някой може да помогне нещо ще съм много благодарен!!! Ако трябва допълнителна информация питайте, ще отговарям какво съм правил. Може и снимки да направя.
- точно по каква ел. схема е реализирано запалването
- комутатора е Motorcraft 86F8-12A241-AA освен него не откривам някъде да има ЕКУ.
- иначе има всякакви датчици (за температура, ламба сонда, за обороти и т.н.)
Изчетох всичко по форума поне два пъти , но не открих нещо което да помогне в моя случай.Имам чувството , че като разкача акумолатора докато пробвам и след това започва да работи за известно време.
Главно ме интересува каква модификация е запалването - някакви ел схеми.
Ако някой може да помогне нещо ще съм много благодарен!!! Ако трябва допълнителна информация питайте, ще отговарям какво съм правил. Може и снимки да направя.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ФОРД ОРИОН 1,4 89г.
И двата проблема са дискутирани във форума, не си първия.
Относно клапаните е тази.
За паленето, проблема е студени спойки на таблото с бушоните, темите са много не ми се търси.
Има си и компютър, намира се под кората до краката на пътника (където и на повечето коли)
Относно клапаните е тази.
За паленето, проблема е студени спойки на таблото с бушоните, темите са много не ми се търси.
Има си и компютър, намира се под кората до краката на пътника (където и на повечето коли)
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 29 май 2010, 13:03
- Модел на автомобила: FORD ORION 89
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ФОРД ОРИОН 1,4 89г.
Наско , благодаря за вниманието !
- Таблото с предпазителите го проверих тази вечер след като видях поста ти. При мен е в отсека на двигателя . Темата със студените спойки съм я прегледал. Все пак изтърмъчих и моето табло , но от долу няма платки - само гора от кабели . Всъщност всички кабели от двигателното помещение отиват към това табло и от там влизат в купето на една метална планка с куплунзи.От там хукват в различни посоки - към таблото , по лявата част към задницата и един подозрителен сноп отива надясно под таблото .
- Махнах кората пред пътниците - няма нищо
- Махнах жабката и там зад нея - пак нищо. Само се вижда подозрителния сноп да виси - но с напипване не можах да определя къде отива. Остава едно място - под таблото пред скоротния лост - там има нещо като метална планка с правоъгълна форма и може би под нея е проклетото ЕКУ. Оставих го събота и неделя.
- Темата с хидравличните повдигачи съм я прегледал - но не ми стига кураж да човъркам там.
- За сега ме тормози проблема с непаленето в произволен момент.
Благодаря още веднъж ! Очаквам още идеи и съвети !!!
- Таблото с предпазителите го проверих тази вечер след като видях поста ти. При мен е в отсека на двигателя . Темата със студените спойки съм я прегледал. Все пак изтърмъчих и моето табло , но от долу няма платки - само гора от кабели . Всъщност всички кабели от двигателното помещение отиват към това табло и от там влизат в купето на една метална планка с куплунзи.От там хукват в различни посоки - към таблото , по лявата част към задницата и един подозрителен сноп отива надясно под таблото .
- Махнах кората пред пътниците - няма нищо
- Махнах жабката и там зад нея - пак нищо. Само се вижда подозрителния сноп да виси - но с напипване не можах да определя къде отива. Остава едно място - под таблото пред скоротния лост - там има нещо като метална планка с правоъгълна форма и може би под нея е проклетото ЕКУ. Оставих го събота и неделя.
- Темата с хидравличните повдигачи съм я прегледал - но не ми стига кураж да човъркам там.
- За сега ме тормози проблема с непаленето в произволен момент.
Благодаря още веднъж ! Очаквам още идеи и съвети !!!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ФОРД ОРИОН 1,4 89г.


Няма начин да няма компютър, но не съм сигурен къде е, на моя е там където го писах, но не пред краката а от дясно пред вратата, ама е следващата модификация.
Твоето табло не прави проблеми, това е привилегия на по-новите.
Комутатора не е ли вграден в делкото? Да не би куплунга да е омаслен и да не прави всеки път контакт?
Най-добре вземи контактен спрей и напръскай всички куплунзи, ако не помогне няма да навреди.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ФОРД ОРИОН 1,4 89г.
Два пъти ми е горял комутатор. Единият път не работеше, когато колата загрееше. Удължих му жиците и го сложих зад радиатора със свинска опашка...
Искам да кажа, че понякога комутаторът работи когато си иска...
Да не би да е това - комутатор?
Искам да кажа, че понякога комутаторът работи когато си иска...
Да не би да е това - комутатор?
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ФОРД ОРИОН 1,4 89г.
Провери първо комутатора,поне е на лесно място- под токоразпределителя.И самия токоразпределител.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта