Счупен разп. вал
- brslv
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 29 яну 2007, 20:41
- Модел на автомобила: escort mkV Zetec 2.0T
- Местоположение: търговище
- Status: Извън линия
Счупен разп. вал
Цели две седмици не ми е правила мизерии и днеска на два цилиндъра и изгасна. Стартера върти леко(за пръв път), едвам запалих и кют-пат се прибрах(на аварийни). Викам айде духна гарнитурата(щото на zetec2000 е много малко разстоянието м/у цилиндрите), компресия на 3-ти и 4-ти никаква. Почвам да лашкам едно по едно(и да хвърлям), докато стигна до болтовете на кратуната и оп - вала на смукателните на две. Свикнали сме да ни е гадно, ще го преживеем. Дано не е ударило клапани(както е счупен вала, те са леко отворени, а и аз съм с две гарнитури и мет.пластина). Обаче сега ме мъчи един въпрос: Как като не се върти задната част на вала, дето е зъба за датчика за пол. на разп.вал е сварвало да пуска бензин? Компа не пуска ли бензина по ред, четейки сигнала за пол. на разп.вал.? Между другото търся всмук. вал за zetec2000, да не слагам сега от zetec1600.




- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Счупен разп. вал
Може и да извадиш късмет с клапаните.Но така или иначе няма да разбереш преди да свалиш и глвата,и клапаните.На тях не им трябва удар.Трябва им допир само с буталото и дори долу да имаш напълно херметично затваряне,горе на шийката вече имаш кривина,която бавно и методично започва да съсипва клапана.Ако не думне след 1000 км,ще думне след 2000 и то в най-неподходящия момент-обикновено на високи обороти и ще стане онова Голямото Мазало,след което е по-добре да търсиш нов мотор,вместо да ремонтираш стария.Най-уязвими от това са 16-клапанните мотори с малка кубатура-просто за да има място,клапаните се правят много тънки.
Не знам защо много хора си мислят,че за да се изкриви клапан,му трябва някакъв жесток удар.
По западни форуми съм чел за случаи,при които клапанът е изпуснат на пода случайно преди монтажа и след това вече не става за нищо.
Сваляш и проверяваш с индикаторен часовник дали е крив.Там допустимата кривина е нула...
Не знам защо много хора си мислят,че за да се изкриви клапан,му трябва някакъв жесток удар.
По западни форуми съм чел за случаи,при които клапанът е изпуснат на пода случайно преди монтажа и след това вече не става за нищо.
Сваляш и проверяваш с индикаторен часовник дали е крив.Там допустимата кривина е нула...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Счупен разп. вал
Склонен съм да се съглася само за последното ти изречение. Стеблата на клапаните ги правят по-тънки с цел икономия на материал и намаляване на теглото на мотора, а не че няма място.
Провери с ръка да натиснеш пружината за да се отвори клапана и ще разбереш с каква сила му действа разпределителния вал дали ще се изкриви ако го изпуснеш на земята.
Като гледам мотора на колегата е с принудително пълнене и с много ниска степен на сгъстяване. Това ще рече, че шанса да е ударил клапан е минимален.
А относно датчиците. Главният датчик за управление на двигателя е този на коляновия вал. Този на разпределителния е за нещо като синхронизация. Без него мотора ще прекъсва, няма да се развърта и като натиснеш газта ще се замисля секунди преди да откликне. Ти си ги получил тези симптоми, но те са се припокрили с последиците от счупения разпределителен вал.
Като сложиш нов вал, провери защо се е счупил стария. Например да е задрал в някой лагер. Причината за това е най-често недостатъчно налягане на маслената помпа или запушен маслопровод
Провери с ръка да натиснеш пружината за да се отвори клапана и ще разбереш с каква сила му действа разпределителния вал дали ще се изкриви ако го изпуснеш на земята.
Като гледам мотора на колегата е с принудително пълнене и с много ниска степен на сгъстяване. Това ще рече, че шанса да е ударил клапан е минимален.
А относно датчиците. Главният датчик за управление на двигателя е този на коляновия вал. Този на разпределителния е за нещо като синхронизация. Без него мотора ще прекъсва, няма да се развърта и като натиснеш газта ще се замисля секунди преди да откликне. Ти си ги получил тези симптоми, но те са се припокрили с последиците от счупения разпределителен вал.
Като сложиш нов вал, провери защо се е счупил стария. Например да е задрал в някой лагер. Причината за това е най-често недостатъчно налягане на маслената помпа или запушен маслопровод
Автомобилен ретро клуб Shark
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Счупен разп. вал
Това за изпускането и аз го имах за градска легенда.но тогава колкото повече се замислях,толкова повече започвах да се съмнявам.
Изглежда ми обаче за доста правдоподобно в случая с олекотявани клапани и др.подобни.
Изглежда ми обаче за доста правдоподобно в случая с олекотявани клапани и др.подобни.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Счупен разп. вал
Не съм сигурен, но и мен ми струва, като най-новия хит на Подуенски баби 
Все пак, хората от стари клапани си правят секачи и дорници...
П.П. Като се замисля, най-вероятно е да не се открие никаква причина за счупването на валът. Имал е шупла - просто му е дошло времето...

Все пак, хората от стари клапани си правят секачи и дорници...
П.П. Като се замисля, най-вероятно е да не се открие никаква причина за счупването на валът. Имал е шупла - просто му е дошло времето...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта