Тракане в скоростната кутия МТX-75
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Тракане в скоростната кутия МТX-75
Здравейте!Със застудяването възникна странен проблем със Мондеото ми. Преди около седмица смених маслото на скоростната кутия, защото вече подозирах, че си е чиста проба бозица. Сложих Fuchs Titan Speed 75W-90 100 % синтетика.Старото масло,което източих, ми направи впечатление, че беше червено, макар, че вече беше почерняло доста си му личеше все пак. А новото Fuchs пък си беше като всички нормални масла с жълтеникав цвят.
Сменях го на една естакада, която си беше доста неравна и един Господ знае колко съм налял. Сипах и трите бутилки по 1 л, като имах леки разливки при опитите да огъна шибаният твърд щуцер към гърловината на бутилката на братята немци.
Та да минем на проблема. Преди със старото масло понякога се чуваше леко тракане на празен ход точно като от зъбчатки идващ от капака на 5та скорост, но не му обръщах особено внимание. Сега с това новото масло-уж добро-тази сутрин при около 0 градуса при паленето и след плавно отпускане на съединителя веднага прозвуча тракането. Все едно има нещо разхлабено в тая пуста скоростна кутия и се движи свободно под такта на оборотите на двигателя на празен ход. Сигурен съм, че звука идва от скоростната кутия. При натиснат съедител не се чува. Скоростите 1ва и 2ра също се включват доста грубичко при студена кола. Очудващо при загряла кола скоростите са ок и шума го няма. Чудя се дали избора ми на масло е бил подходящ, четох раздела за маслата на скоростна кутия и друг собственик на Мондео ми препоръча 75W-90.
Сменях го на една естакада, която си беше доста неравна и един Господ знае колко съм налял. Сипах и трите бутилки по 1 л, като имах леки разливки при опитите да огъна шибаният твърд щуцер към гърловината на бутилката на братята немци.
Та да минем на проблема. Преди със старото масло понякога се чуваше леко тракане на празен ход точно като от зъбчатки идващ от капака на 5та скорост, но не му обръщах особено внимание. Сега с това новото масло-уж добро-тази сутрин при около 0 градуса при паленето и след плавно отпускане на съединителя веднага прозвуча тракането. Все едно има нещо разхлабено в тая пуста скоростна кутия и се движи свободно под такта на оборотите на двигателя на празен ход. Сигурен съм, че звука идва от скоростната кутия. При натиснат съедител не се чува. Скоростите 1ва и 2ра също се включват доста грубичко при студена кола. Очудващо при загряла кола скоростите са ок и шума го няма. Чудя се дали избора ми на масло е бил подходящ, четох раздела за маслата на скоростна кутия и друг собственик на Мондео ми препоръча 75W-90.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Не е от маслото това тракане, от преди е явно.
Трябвало е да сложиш 75в80. Сегашното koe e - GL4 или GL5? GL4 трябва да е. Но каквото и да си сложил, все ще изкара стотина хиляди, ако няма нещо счупено от по-рано
добавено - тук http://www.fuchsoil.co.za/Products/TDS/ ... 7Apr09.pdf пише, че маслото е полусинтетика и е GL-4/GL-5. Не е хубаво да слагаш GL-5, но не съм сигурен какви са проблемите. Уж със синхронизаторите, но ще трябва да прочета повече за това.
Трябвало е да сложиш 75в80. Сегашното koe e - GL4 или GL5? GL4 трябва да е. Но каквото и да си сложил, все ще изкара стотина хиляди, ако няма нещо счупено от по-рано
добавено - тук http://www.fuchsoil.co.za/Products/TDS/ ... 7Apr09.pdf пише, че маслото е полусинтетика и е GL-4/GL-5. Не е хубаво да слагаш GL-5, но не съм сигурен какви са проблемите. Уж със синхронизаторите, но ще трябва да прочета повече за това.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Напълно възможно е да е имало някакъв проблем от преди това в скоростната кутия. Това е първа зима на автомобила в БГ, т.е. нямам наблюдения как се държи при ниски температури.Изборът на масло се оказа доста сложен казус, тук във форума има най-различни становища и предложения. Спецификациите на Форд са доста объркващи, в книгата на Hayness пише за ръчна скоростна кутия масло Ford WSD-M2C200B. Пък върви търси после съответстващо на този стандарт масло. Колегата zunica е написал следното и то ме насочи:
http://www.olyslager-lubricants.nl/Fuch ... roduct.asp
Шокирам се, че от този съветник за избор на масло ми дава АТF 3000 като препоръчително. Все пак това е ръчна скоростна кутия, за какво да и слагам за автомат?
Щом същото масло на YACCO отговаря на тоя стандарт, предполагам, че и тоя Fuchs, който закупих от Ауто Плюс да е от подобен род. Все пак става въпрос отново за синтетика 75W90, на бутилката му пише GL4/5. Сам си сменях маслото, за да ми излезе по-евтино. В Мото Пфое разбрах, че за скоростни кутии тяхното не знам какво си масло върви 33 лв/л, а това, което взех 24 лв. Скоро време пак ще проверя нивото на маслото дали е в норма, но се съмнявам да е от това. Мисля, че съм и налял достатъчно количество масло.При загряла кутия по мои наблюдения това масло я прави по-безшумна от оригиналното най-вероятно никога несменяно. Намаляха и почти изчезнаха леко виещите хумове характерни за стар автомобил при двигателно спиране на скорост от диференциал и зъбчатки. Само ме обезпокоява при студен старт това тракане и капризното влизане на скоростите.зуница написа:Взех си YACCO BVX 1000 75W90 спецификация Ford WSD-M2C-200C.В Mikrocat WSD-M2C-200C e маслото за MTX 75 .На други места ESD-M2C-186A е описано като маслото за MTX 75 .В какво е разликата? Кое е " истинското" за MTX 75 ?
http://www.olyslager-lubricants.nl/Fuch ... roduct.asp
Шокирам се, че от този съветник за избор на масло ми дава АТF 3000 като препоръчително. Все пак това е ръчна скоростна кутия, за какво да и слагам за автомат?
Последна промяна от cockyhotty на 12 дек 2009, 14:28, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Всички механични кутии на Форд тропат по този начин, коя повече, коя по-малко, но тропат когато нови може и да не са тропали но като минат 200 000 тропат. Хубавото е че продължават да си вървят още дълги километри и ако все пак се счупят не е от това. Също така напълно нормално си вървят със обикновено минерално масло от 5лв/л.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Ами надявам се, че това тропане ще бъде само "козметичен проблем" ядящ самосъзнанието ми цяла зима. Дано да си прав и наистина да не е сериозно. Пак казвам, загрее ли си е ок. Няма тропане, тракане и т.н.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
HACKO написа:Всички механични кутии на Форд тропат по този начин, коя повече, коя по-малко, но тропат когато нови може и да не са тропали но като минат 200 000 тропат. Хубавото е че продължават да си вървят още дълги километри и ако все пак се счупят не е от това. Също така напълно нормално си вървят със обикновено минерално масло от 5лв/л.



- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Сега и аз на новият кугар имам леко тракане на празен ход от скоростната кутия (изчезва като натисна съединителя). Явно някоя вилка трака по зъбчатките защото като без да натискам съединителя мръдна скоростният лост към някоя скрост тракането изчезва. И на мен ми казаха че така си тракали и можело да се кара така ама е дразнещо и ще я отварям лятото. То и без това имам още една, вярно със счупена камбана ама е цяла
Ако не нова, предполагам за 200-300 лв ще се намери. Друго което ще пробвам е да си регулирам по-добре жилата на лоста, може и да се оправи.

"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Ха-ха, тези 200 000км ги написах, ей така за успокоение на тези които си вярват, че колите им са на по-малко от 300 000.vargala81 написа:Я ,указа се ,че моята няма 200 000км и понеже километража е 5 цифрен като я купувах си мислех ,че е на 275-375-475 000км
а то кво се указа ,че е била на реални 75 000 км
ся е на 15 000(105 000км)



Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Вдигам малко стара тема,но и аз проучих въпроса.От 10 MTX-а,9 ромолят.
Това ромолящото е лагер на първичен вал.КАрайте си спокойно-кутията надживява колата,дори и с ромолящ лагер.Тоя шум просто не спада към дефектите.Появява са не повечето такива кутии,рано или късно.
Това ромолящото е лагер на първичен вал.КАрайте си спокойно-кутията надживява колата,дори и с ромолящ лагер.Тоя шум просто не спада към дефектите.Появява са не повечето такива кутии,рано или късно.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Мдаа моята когато е много топло ромоли, като натисна съединитела спира. Но вече не й обръщам внимание да си ромоли 

-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Абе я си проверете лагера на съединитела...При мен след смяна на съединител се счупи на 1500 км. Е.... частите!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
За кой лагер говориш по-точно на съединителя?
Ромоленето за което говорим което го има и при мен е от от лагера на първичния вал.
Ромоленето за което говорим което го има и при мен е от от лагера на първичния вал.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Revell...От някоя година нататък Мондео вече не е с класически лагер на съединителя и жило.Преправят системата на лагер помпа и от там нататък,до ден днешен,са си все така.При тая система няма какво да ромоли...директно оставаш без съединител и стигаш на колесар до сервиза.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Same shit... Бях се шашнал че нещо по двигателя...urgan написа:Мдаа моята когато е много топло ромоли, като натисна съединитела спира. ...
Малко е дразнещо...
- зуница
- потребител
- Мнения: 200
- Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
- Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г. - Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Нямам проблем с шум за сега ,но докато търсих масло за моята чух за "Ресурс" за скоростни кутии.Похвалиха ми го много. Поинтересувай се в "мрежата" може и да има полза от тая добавка.
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Докато не ти се появи шум,недей да слагаш добавки.Че ей така от нищото може да се появат.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Имам развитие по темата с шума на скоростите. Както съм писал по-горе и аз го имам, след по дълга работа на двигателя и като се нагрее самата скоростна кутия. Изчезва при натискане на съединителя. Също изчезва като бутна скоростният лост към някоя предавка, без да включвам. Понякога шумът е много силен и ме дразни.
Свалихме кутията с приятелите и взехме да се чудим и маем какво е. Нямаше никакъв луфт на първичният вал. Видяхме малък луфт на селектора (завинтен е отгоре на кутията и на него са закачени жилата от към лоста), който се усещаше на двете вилки на жилата. Имам още една кутия и на нея го наше този луфт и направо размених селекторите. Бая си мислех че съм хванал проблема...
Между другото си рециклирах съединителя (малко по особен е, не само с демферни пружини, а и с демпферни пластини), алтернатора и стартера. Смених маслото на ск. кутия с оригинално форд от МП (3 л по 34 лв./л дилърска цена). Уж може всякакво 75W-90 ама аз за по-сигурно се набалбуках там
Маслото което източих беше чернилка, все пак е на 11 години. Смених и тампоните на предната стаб. щанга, нали "магарето" беше долу и е лесно.
Първоначално като сглобихме колата се зарадвах, но след по-продължително каране шума пак си е там. Няма обаче нищо общо с преди, трябва да е яко загряла колата за да го има и даже тогава трябва да го знаеш че е там за да се чуе. Проблем е че аз го знам че е там
Предположенията ми са че смяната на маслото е основната причина за почти изчезването на шума.
Свалихме кутията с приятелите и взехме да се чудим и маем какво е. Нямаше никакъв луфт на първичният вал. Видяхме малък луфт на селектора (завинтен е отгоре на кутията и на него са закачени жилата от към лоста), който се усещаше на двете вилки на жилата. Имам още една кутия и на нея го наше този луфт и направо размених селекторите. Бая си мислех че съм хванал проблема...
Между другото си рециклирах съединителя (малко по особен е, не само с демферни пружини, а и с демпферни пластини), алтернатора и стартера. Смених маслото на ск. кутия с оригинално форд от МП (3 л по 34 лв./л дилърска цена). Уж може всякакво 75W-90 ама аз за по-сигурно се набалбуках там

Първоначално като сглобихме колата се зарадвах, но след по-продължително каране шума пак си е там. Няма обаче нищо общо с преди, трябва да е яко загряла колата за да го има и даже тогава трябва да го знаеш че е там за да се чуе. Проблем е че аз го знам че е там

"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
По принцип Форд имат някакъв неизяснен проблем с тия кутии.Приемаме по дефиниция,че мк1 и мк2 моделите са еднакви от средата на предния капак нататък.Механиката им е еднаква и МТХ кутията си е една и съща.Тя,между другото,не е слагана само в Мондео.
Съществува обаче разлика в препоръките за маслата,за една и съща кутия,две години разлика в производството.
За Мк1 маслото е ESD-M2C-186-A.
За Мк2-WSD-M2C200-C
Пак отбелязвам,че става дума за абсолютно еднакви като механика кутии с напълно взаимозаменяеми части.Единствената разлика е,че в мк2 се слага 100 грама масло повече.Това е до 1999-та.След това вместимоста е наполовина- от 2.6-2.7 литра става на 1.9 и така тая кутия минава в Мк3.Със същата механика.
В МП нямат вече от маслото за Мк1.Само за Мк2.Т.е. който и да тръгне да сменя масло на тая кутия,ще слага от новото.Двете масла са различни на вид още.Старото за Мк1 е червено като АТФ.Новото прилича по цвят повече на обикновено двигателно масло.
"всякакво 75W-90" аз не бих сложил на тая кутия.Руснаците имаха някакъв сайт с тестове...При Мондео 2.0 от 100-те киловата измерени на маховика,до колелата достигат около 90.Това са си 10% загуби в трансмисия и диференциал.Много е.Говорим за чиста механична загуба и енергия,прахосана в топлина.10 КИЛОВАТА!Все едно си имате десет киловатов калорифер под колата.
Хайде сега пак да помислим дали става "всякакво 75W-90"...защото според мен изобщо не става.Номерът може да минава при кутия с по-малки загуби.Тук имаме големи налягания и от там-големи температури.Между другото MTX-75 е добра като конструкторска работа.Има кутии на доста по-нови автомобили,които са с 13-15% загуби на енергия.При японците има и обратния вариант-кутии съсзагуба 6-7%.
Съществува обаче разлика в препоръките за маслата,за една и съща кутия,две години разлика в производството.
За Мк1 маслото е ESD-M2C-186-A.
За Мк2-WSD-M2C200-C
Пак отбелязвам,че става дума за абсолютно еднакви като механика кутии с напълно взаимозаменяеми части.Единствената разлика е,че в мк2 се слага 100 грама масло повече.Това е до 1999-та.След това вместимоста е наполовина- от 2.6-2.7 литра става на 1.9 и така тая кутия минава в Мк3.Със същата механика.
В МП нямат вече от маслото за Мк1.Само за Мк2.Т.е. който и да тръгне да сменя масло на тая кутия,ще слага от новото.Двете масла са различни на вид още.Старото за Мк1 е червено като АТФ.Новото прилича по цвят повече на обикновено двигателно масло.
"всякакво 75W-90" аз не бих сложил на тая кутия.Руснаците имаха някакъв сайт с тестове...При Мондео 2.0 от 100-те киловата измерени на маховика,до колелата достигат около 90.Това са си 10% загуби в трансмисия и диференциал.Много е.Говорим за чиста механична загуба и енергия,прахосана в топлина.10 КИЛОВАТА!Все едно си имате десет киловатов калорифер под колата.
Хайде сега пак да помислим дали става "всякакво 75W-90"...защото според мен изобщо не става.Номерът може да минава при кутия с по-малки загуби.Тук имаме големи налягания и от там-големи температури.Между другото MTX-75 е добра като конструкторска работа.Има кутии на доста по-нови автомобили,които са с 13-15% загуби на енергия.При японците има и обратния вариант-кутии съсзагуба 6-7%.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Уфф колега, написах поста така за да е по забавен... А сега подробностите.
Не съм сигурен за точната година (около 1996-7) форд сменя спецификациите за маслата по автомобила, двигателно, трансмисионно и АТФ. Старите просто спират да се продават и препоръчват за всички нови и стари автомобили новите масла. От там идва и объркването на потребителя. Например за зетек-а първо поколение първоначално наливат 10W-40, а после наливат 5W-30. По същата причина са и двата стандарта за трансмисионно масло за скоростите.
Съгласен съм с теб че "всяко масло 75W-90" е малко пресилено, нека бъде "всяко трансмисионно масло 75W-90". Важното е да не е АТФ (за автоматична скоростна кутия). Въпреки това и понеже парите не бяха проблем аз сложих трансмисионно масло Motorcraft® Full Synthetic Manual Transmission Fluid (WSD-M2C200-C) за 34 лв./л, а не например опелското GM 75W-90 за 14 лв./л. Маслото по новият стандарт на форд е с цвят на кехлибар, а старото е червено (е с бая чернилка в него
), като и двете миришат на чесън.
Най-важният параметър на всяко масло е вискозитетът. Специално за трансмисионните масла е важна склонността към разпенване и доколко бързо се оттичат от детайлите (все пак не целите зъбчатки са потопени в маслото). При един и същи вискозитет не смятам че ползването на друга марка е фатално. Все едно на другата марка коли не им се въртят зъбчатките
или да си наливам в мотора само масло форд, а не Castrol или Mobil 1 
Не съм сигурен за точната година (около 1996-7) форд сменя спецификациите за маслата по автомобила, двигателно, трансмисионно и АТФ. Старите просто спират да се продават и препоръчват за всички нови и стари автомобили новите масла. От там идва и объркването на потребителя. Например за зетек-а първо поколение първоначално наливат 10W-40, а после наливат 5W-30. По същата причина са и двата стандарта за трансмисионно масло за скоростите.
Съгласен съм с теб че "всяко масло 75W-90" е малко пресилено, нека бъде "всяко трансмисионно масло 75W-90". Важното е да не е АТФ (за автоматична скоростна кутия). Въпреки това и понеже парите не бяха проблем аз сложих трансмисионно масло Motorcraft® Full Synthetic Manual Transmission Fluid (WSD-M2C200-C) за 34 лв./л, а не например опелското GM 75W-90 за 14 лв./л. Маслото по новият стандарт на форд е с цвят на кехлибар, а старото е червено (е с бая чернилка в него

Най-важният параметър на всяко масло е вискозитетът. Специално за трансмисионните масла е важна склонността към разпенване и доколко бързо се оттичат от детайлите (все пак не целите зъбчатки са потопени в маслото). При един и същи вискозитет не смятам че ползването на друга марка е фатално. Все едно на другата марка коли не им се въртят зъбчатките


"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 24 юли 2010, 14:21
- Модел на автомобила: ford fiesta
- Status: Извън линия
Re: Тракане в скоростната кутия МТX-75
Имам форд фиеста 2000 г. От известно време започна да се чува много силно тракане, все едно върви трактор, а не кола. Забелязала съм, че тракане се получава, когато я изключа от скорост. Когато обаче натисна съединителя тракането веднага спира. Ходих на майстор, който смени аксиалния лагер, но тракането си остана. Друг пък ми каза, че било от скоростната кутия и че трябва да сменя маслото й. Вече не знам от какво може да е. Имал ли е някой същия проблем и ако може да ми помогне да го разреша. Благодаря предварително!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта