Изтощава ми се акумулатора...
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Изтощава ми се акумулатора...
През 4-те почивни дни не бях карал колата и в сряда като дадох на контакт таблото едвам мъждука. Стартера естествено на помръдна дори. Акумулатора е нов - само на 3-4 месеца. Сложих стария акумулатор който съм зареждал на зарядно преди няколко месеца и запали без проблем. Генератора дава необходимото напрежение. Даже като ходих на диагностика на двигателя преди месец и му викам на майстора че май не е добре ама и той го мери и каза че е ОК. Възможно ли е да дава необходимото напрежение а тока на заряд да е по слаб ?
Обаче като си карам колата всеки ден или поне през ден нямам проблеми. Това ме навежда на мисълта, че може би има някакъв постоянен консуматор който ми го изтощава. Или някъде има утечка по ел. инсталацията. Единствените консуматори които са постоянно включени са алармата и часовника и паметта на радиото.
Ако случайно намеря амперметър с по голям обхват - колко максимално би трябвало да е тока при изваден контактен ключ ?
Какъв е начина за търсене и откриване на утечки по кабелите ?

Ако случайно намеря амперметър с по голям обхват - колко максимално би трябвало да е тока при изваден контактен ключ ?
Какъв е начина за търсене и откриване на утечки по кабелите ?
- l_m_b
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Чакай да се опитам да дам няколко съвета.
- ако имаш амарма провери колко трябва да консумира.
- пускаш алармата и мериш с амперметър (преди това трябва да подготвиш опитната постановка разбира се), тока трябва да е под 100mA по спомени.
- мериш и без алармата (изключена аларма)
Ако има голяма отечка търсиш проблема "по жицата", кякъде гол кабел може да се заземява или нещо от сорта.
- мериш пада на напрежение докато стартера върти
- сваляш акумулатора, мериш го. Виждаш кога е произведен. Мен ми пробутаха стар акумулатор като си купувах за рендето и после отказаха да ми го заменят с нов заради тази подробност, въпреки че имах гаранция - българска история....
- ходи да ти проверят алтернатора.
- възможна причина за недобро зареждане е хлабав ремък, провери дали е натегнат добре (1-2 см празен ход мах.)
Успех от мен и пиши като хванеш проблема, да го видим и ние, дето с тока шега си правим
- ако имаш амарма провери колко трябва да консумира.
- пускаш алармата и мериш с амперметър (преди това трябва да подготвиш опитната постановка разбира се), тока трябва да е под 100mA по спомени.
- мериш и без алармата (изключена аларма)
Ако има голяма отечка търсиш проблема "по жицата", кякъде гол кабел може да се заземява или нещо от сорта.
- мериш пада на напрежение докато стартера върти
- сваляш акумулатора, мериш го. Виждаш кога е произведен. Мен ми пробутаха стар акумулатор като си купувах за рендето и после отказаха да ми го заменят с нов заради тази подробност, въпреки че имах гаранция - българска история....
- ходи да ти проверят алтернатора.
- възможна причина за недобро зареждане е хлабав ремък, провери дали е натегнат добре (1-2 см празен ход мах.)
Успех от мен и пиши като хванеш проблема, да го видим и ние, дето с тока шега си правим

Форд Фиеста
1.3mi
09.1994
1.3mi
09.1994
- bilder
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
- Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
- Местоположение: София-Надежда 5
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ето и от мен малко....
Прочетох какво са ти казали колегите, но ти препоръчвам първо да направиш това:
1.Свали минусовата клема от акумулатора(АБ)
2.Закачи мултицета към клемата( - ) и миниса на АБ
3.Мини на постоянен ток --А
4.без да си на контакт отчети показанията
(не трябва да са повече от 0.5 - 2 с всички консуматори )
5.Почваш да сваляш предпазителите един по един и гледаш дали има промяна в показанията.Предполагам по някое време ще се променят и виж какво има на този токов кръг
6.Ако няма промяна откачи кабела на стартера(силовия)
7.Откачи и буксата на генератора(алтернатора) - може да има утечка и в него за това те карам да правиш тези манипулации
8.Ако след тези 7 неща показанията не се променят пак ще пиша!
1.Свали минусовата клема от акумулатора(АБ)
2.Закачи мултицета към клемата( - ) и миниса на АБ
3.Мини на постоянен ток --А
4.без да си на контакт отчети показанията
(не трябва да са повече от 0.5 - 2 с всички консуматори )
5.Почваш да сваляш предпазителите един по един и гледаш дали има промяна в показанията.Предполагам по някое време ще се променят и виж какво има на този токов кръг
6.Ако няма промяна откачи кабела на стартера(силовия)
7.Откачи и буксата на генератора(алтернатора) - може да има утечка и в него за това те карам да правиш тези манипулации
8.Ако след тези 7 неща показанията не се променят пак ще пиша!
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ето и от мен малко....
Много добро предложение, само бих допълнил т.4 ... без консуматори около 0,01 А /10mА/ заради часовника и памета на радиото ако е с памет разбира се и после както ти писаха по-горе с включена аларма.
Или лоша връзка от генератора до акомулатора /дебелия проводник/или хлабав ремък
- проверява се по следния начин:
При запален двигател /примерно 1500 оборота/ и включени дълги и вентилатора в купето и напрежението е почити същото /13.8V-14.6V/ като преди да включиш консуматорите, значи няма лоша връзка или хлабав ремък!
При мен дебелия проводник от генератора отива на стартера и там се свързва с дебелия проводник от акомулатора.
Или лоша връзка от генератора до акомулатора /дебелия проводник/или хлабав ремък
- проверява се по следния начин:
При запален двигател /примерно 1500 оборота/ и включени дълги и вентилатора в купето и напрежението е почити същото /13.8V-14.6V/ като преди да включиш консуматорите, значи няма лоша връзка или хлабав ремък!
При мен дебелия проводник от генератора отива на стартера и там се свързва с дебелия проводник от акомулатора.
Небойте се роби Спартак е с вас!
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
мерси за отговорите
сега през почивните дни ще пробвам всичките неща които сте писали. Дано само не вали че нямам гараж
Колкото до алармата - монтирахме я с един приятел и мисля директно да извадя куплунга и на захранването за пробата.

Колкото до алармата - монтирахме я с един приятел и мисля директно да извадя куплунга и на захранването за пробата.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Резултати от проверката
Значи първо да кажа какво пише в гаранционната карта на акумулатора MONBAT: "Консумацията на ток при неработещ двигател и изключени консуматори не трябва да надвишава 30mA"
При изключена от дистанционното аларма измерих 20mA. Като я включа пак от дистанционното тока е 140mA.
Добрата новина е че най-вероятно нямам утечка и всичко по кабелите е наред. Лошата е че алармата явно има прекалено голяма консумация и това комбинирано с моито "огромни" дневни преходи от по 5-10км градско дава резултат. Явно акумулатора се зарежда толкова че да може да поддържа алармата не повече от 48 часа.
Другото което мога да направя е да измеря колко ток консумира същия модел аларма на колата на един приятел с който ги слагахме заедно.
При изключена от дистанционното аларма измерих 20mA. Като я включа пак от дистанционното тока е 140mA.
Добрата новина е че най-вероятно нямам утечка и всичко по кабелите е наред. Лошата е че алармата явно има прекалено голяма консумация и това комбинирано с моито "огромни" дневни преходи от по 5-10км градско дава резултат. Явно акумулатора се зарежда толкова че да може да поддържа алармата не повече от 48 часа.
Другото което мога да направя е да измеря колко ток консумира същия модел аларма на колата на един приятел с който ги слагахме заедно.
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 05 апр 2005, 13:50
- Модел на автомобила: Mondo '93 1,8 16V 115PS
- Status: Извън линия
Ами като се има предвид, че колата трябва да се кара 4км, за да се зареди акумулатора само след паленето, излиза че като се кара на кратки разстояния колата и акумулаторзт отива доста бързо.
Някой знае ли колко Ah е стандартния за Мондео, защото в момента имам някакъв 50Ah, който зареждам непрекъснато, вярно че е стар, но все пак
50 Ah ми се струват малко за този автомобил?
Някой знае ли колко Ah е стандартния за Мондео, защото в момента имам някакъв 50Ah, който зареждам непрекъснато, вярно че е стар, но все пак
50 Ah ми се струват малко за този автомобил?
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да бе и на мен ми е много интересно. Иначе сега имам 2 акумулатора и като нищо бих монтирал и втория.Kalin написа:Ами като си взема нов акумулатор ще видя разликата, но със сигурност ще има. Моят е много много стар, още откакто Форд-а е внесен от Италия 2002.
Гледал съм по ТВ, че слагат по някакъв начин по 2 акумулатора, например ако има мощен саунд. Интересно как се зареждат?
Друго което се сетих по моя въпрос е, че като паля въртя стартера по сума време докато запали (нали ми е ниска компресията) и от това допълнително се хаби акумулатора.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта