Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
- 
				ktamara
- потребител 
- Мнения: 21
- Регистриран: 18 ное 2008, 10:58
- Модел на автомобила: Форд Орион 1,6I, 16V
- Status: Извън линия
Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Преди около месец ( 1000 км ) смених лагерите на главините на задните колелета. Но сега се скапаха отново. Бях купил лагерите от ЕВРО 07 (някви ментаци). Сега съм взел SKF. Проблема е в това че гайката с която се затяга главината няма осигуряване срещу развиване и трябва да се стяга яко. Но с каква сила? Дали не съм престегнал предните лагери и затова да са заминали? Тях ги стегнах колкото мога   .
 . 
Спомням си едно време съм помагал на бащата за москвича, но там имаше една гайка дето да осигурява срещу развиване, и се стягаше леко за да хлопа даже малко, но на Форда няма как стане това.
Някакви идей? Мерси предварително!
			
									
									
						 .
 . Спомням си едно време съм помагал на бащата за москвича, но там имаше една гайка дето да осигурява срещу развиване, и се стягаше леко за да хлопа даже малко, но на Форда няма как стане това.
Някакви идей? Мерси предварително!
- HACKO
- Модератор 
- Мнения: 13115
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
 SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
- Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
така е сметнато, стяга се яко а височината на лагерите определя хлабината. Ако лагерите са със правилната височина, няма как та ги пренатегнеш.
			
									
									
						- 
				ktamara
- потребител 
- Мнения: 21
- Регистриран: 18 ное 2008, 10:58
- Модел на автомобила: Форд Орион 1,6I, 16V
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Сега четох в някаква тема че се затяга със сила 100 Н/м. А пък аз нямам динамометричен ключ, но пък видях че мойте лагери менте са изкарали бая. На един са му изкарали само 20 км. Май пак ще стягам докрай
			
									
									
						- 
				diesel1.6
- потребител 
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Лагерите в Евро07 не са неработоспособни. Помисли какво грешиш в монтажа. И много хубави лагери да вземеш, вярно, че ще изкарат повече от китайски средно качество, но тебе не те урежда да минеш няколко хиляди км и пак да сменяш.
Не съм сменял лагер на задна главина на този модел, но ако идеята има нещо общо с лагерите на предните главини до 89 г. симптомите са като за подбита странична повърхност на прага, който определя луфта в лагера.
			
									
									
						Не съм сменял лагер на задна главина на този модел, но ако идеята има нещо общо с лагерите на предните главини до 89 г. симптомите са като за подбита странична повърхност на прага, който определя луфта в лагера.
- 
				ktamara
- потребител 
- Мнения: 21
- Регистриран: 18 ное 2008, 10:58
- Модел на автомобила: Форд Орион 1,6I, 16V
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Е със сигурност не съм подбил лагерите, много внимателно ги набих със старите черупки, след което ги огледах хубаво всичките лагери. Справил съм се по-добре от гаражен майстор-марценяр. Вярно, нямам преса, но и кой гаражен има. А Форда не е за марков сревиз вече  . Поскоро се ориентирам или към дефектни лагери, или към престягане
. Поскоро се ориентирам или към дефектни лагери, или към престягане
			
									
									
						 . Поскоро се ориентирам или към дефектни лагери, или към престягане
. Поскоро се ориентирам или към дефектни лагери, или към престягане- 
				diesel1.6
- потребител 
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Трудно б подбил лагерна черупка, и нямам това предвид. В споменатте предни главини външните черупки на лагерите лягат челно върху един праг на главината. Пр вадене този праг се подбива, и се разширява на едно или няколко места с някоя десета от мм. Съответно лагерът или застава накриво и без луфт, или ако е правилно ориентиран, е презатегнат. Въпрос на късмет е какво ще стане в такъв случай - дали ще с есмачка подбитото и ще освободи малко, дали лагерът ще се поизноси и поработи малко, или пък ще се отделят малки частици метал и т.н.
Не мога да коментирам, не съм виждал такава главина. Огледай следващия път и челните повърхности, по които лягат черупките.
			
									
									
						Не мога да коментирам, не съм виждал такава главина. Огледай следващия път и челните повърхности, по които лягат черупките.
- 
				ktamara
- потребител 
- Мнения: 21
- Регистриран: 18 ное 2008, 10:58
- Модел на автомобила: Форд Орион 1,6I, 16V
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Добре, но все пак имай предвид че говорим за задните главини  
			
									
									
						
- HACKO
- Модератор 
- Мнения: 13115
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
 SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
- Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Не си виновен ти, лагерите също са работоспособни. Проблема е че при тази сглобка вътрешните рингове на лагерите опират един във друг и като се стегнат(независимо колко силно)хлабината става колкото трябва. Проблема е във допуска, при марковите лагери отклонението е минимално, докато при по-обикновените отклонението е по-голямо и като се сложат такива лагери не се получава нужната хлабина, или по-голяма(което е добрия вариант), или по-малка(което води до интензивно износване на лагера). Така че лагера може да си е добър и пак да се износи бързо, заради невъзможността да се регулира хлабината във възела.
			
									
									
						По същия начин е.ktamara написа:Добре, но все пак имай предвид че говорим за задните главини
- 
				diesel1.6
- потребител 
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Щом Наско казва, че е същото, значи е така.
Съмнявам се лагерите да са с неточен размер, това е лесно да се докара в завода, но има всякакви чудеса ментета.
Ако две от черупките се опират една в друга - това трябва да са вътрешните - другите две опират въпросното прагче и за неговите деформации говоря.
Един колега пък беше сложил лагерите наобратно.
			
									
									
						Съмнявам се лагерите да са с неточен размер, това е лесно да се докара в завода, но има всякакви чудеса ментета.
Ако две от черупките се опират една в друга - това трябва да са вътрешните - другите две опират въпросното прагче и за неговите деформации говоря.
Един колега пък беше сложил лагерите наобратно.
- 
				varby
- потребител 
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
Проблема е в некачествените резервни части.Смених лагери/FAG/ на задните главини,изкараха 1500 км..Сега същата процедура отново.
			
									
									
						- fordmaniac
- Потребител 
- Мнения: 1639
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за смяна на лагери на главина - Форд Орион
250 - 270 Nm е стягането, ако е след '90 г. Нещо не е наред, щото съм слагал какви ли не лагери и не са се скапвали толкова бързо.
			
									
									
						Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта


