проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
hasan2024
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 26 юни 2010, 22:07
Модел на автомобила: Ford Mondeo Clipper 1.8 TD
Местоположение: shumen
Status: Извън линия

проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Мнение от hasan2024 » 24 сеп 2010, 19:47

specialista
diesel 1.6
вие сте номер 1. много ми хареса това което сте споделили.много полезна информация

На мен ми капеше нафта от помпата. ходих на майстор и той ми е сменил некакви гумички. като си взех колата от сервиза оборотите бяхамного ниски (около 600-700) а преди ремонта бяха 900-1000 което ме устройваше. Ходих да пробвам колата но нещоне беще добре. не се усещаше турбото, немаше никаква тяга. после се оказа че при сглобяване на помпата майстора е объркал пружинките. Днес пак ходих този пит оборотите бяха около 1200 и трудно ги смъкна на 900. Но сега ми се струва че турбото се включва много късно едва след 3200 оборота или въопще не се жключва. Не мога да разбера защо се получи така. Преди смяната на тези гумички след 2000 оборота се жклзчваше турбото и се усещаше тягата. Ако знаете нещо по въпроса моля помогнете :) _friends_ _friends_

мод: Използвай бутона "промени"
Няма нужда от 547563 последователни мнения през 20-30 сек.
Преди да изпратиш съобщението вземи прочети колко букви си объркал :)
Или след като си го изпратил използвай бутона "промени" за да си коригираш грешките

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 24 сеп 2010, 21:02

Как да помогна като незнам този човек къде е пипал!?! Възможно е неволно да се допусне някаква грешка,но поне да знам къде е пипано???За полесно пусни една снимка на мястото където е разглобявано,аз ще се опитам да отговоря къде е възможно да се сгреши.За жалост после се е опитал да замаже положението а не да отстрани проблема.В такъв случай се почва едно въртене на болчета само и само да догони някакъв резултат който в повечето случаи е неуспешен.Аз когато правя някоя помпа после я качвам на стенда .По този начин се избягват до голяма степен грешките.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Мнение от diesel1.6 » 24 сеп 2010, 21:58

Колега Хасан2024, повредата ти е за сервиз.
Трябва да се решиш дали да продължаваш със стария монтьор, или да търсиш друг.

Потребителски аватар
hasan2024
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 26 юни 2010, 22:07
Модел на автомобила: Ford Mondeo Clipper 1.8 TD
Местоположение: shumen
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от hasan2024 » 25 сеп 2010, 12:32

specialista написа:Как да помогна като незнам този човек къде е пипал!?! Възможно е неволно да се допусне някаква грешка,но поне да знам къде е пипано???За полесно пусни една снимка на мястото където е разглобявано,аз ще се опитам да отговоря къде е възможно да се сгреши.За жалост после се е опитал да замаже положението а не да отстрани проблема.В такъв случай се почва едно въртене на болчета само и само да догони някакъв резултат който в повечето случаи е неуспешен.Аз когато правя някоя помпа после я качвам на стенда .По този начин се избягват до голяма степен грешките.
Точно така се получи. майстора не можа да намери точното положение и вече почна та върти болчета докато стигне горе долу желаните обороти. Но в крайна сметка сега оборотите са малко под предпоследната чертичка до 1000 значи около 700 и колата не е както преди на 2000 и нещо да се включва турбото а просто вече не го усещам или е много слeд 3000 оборота

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Мнение от specialista » 26 сеп 2010, 20:50

Трябва да знаеш че този тип загадки не са от най-любимите ми.Въпреки всичко когато се наложи се блъскам с тези проблеми.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
hasan2024
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 26 юни 2010, 22:07
Модел на автомобила: Ford Mondeo Clipper 1.8 TD
Местоположение: shumen
Status: Извън линия

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Мнение от hasan2024 » 26 сеп 2010, 22:24

Значи това е моята помпа. майстора каза че течовете са от мястото между помпата и двигателя, някакви гумички. сменил ги е но грешно е сглобил ония ружинки Колата работеше на ниски обороти и не се регулираха. пробва да настрои номер 2. но не става. от там следващия ден пак пак разглоби помпата и този път е сглобил правилно пружинките но пак са ниски оборотите и колата нема тяга, нещо турбото не се включва, или късно се включва. Опита с болчето с номер 3. и номер 2. но не става. накрая малко се вдигнаха оборотите от превъртането на номер 1. Взех си колата но нещо не е както преди дали проблема е в номер 2. Много съм объркан. Дано някой ми помогне #-o: #-o: :(

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Мнение от diesel1.6 » 26 сеп 2010, 22:50

Сервиз със стенд и налични данни за лукас. Днес прочетох два учебника за лукас - гадовете искат да се правят помпи само на одобрени $$$ от фирмата стендове.
Сервизите са - Варна, до зеленчуковата борса, също и Моторконсулт в ЗПЗ, Ямбол, Габрово - с. Донино, Пловдив - сервиз Авел, Карлово - един чичко в техникума (само това знам), София - Пламен. Също Супер дизел в София, но не са старателни, въпреки, че май са си купили нужната техника. Ремонта струва май към 200 лв +-100.

Потребителски аватар
hasan2024
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 26 юни 2010, 22:07
Модел на автомобила: Ford Mondeo Clipper 1.8 TD
Местоположение: shumen
Status: Извън линия

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Мнение от hasan2024 » 27 сеп 2010, 10:31

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Потребителски аватар
hasan2024
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 26 юни 2010, 22:07
Модел на автомобила: Ford Mondeo Clipper 1.8 TD
Местоположение: shumen
Status: Извън линия

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Мнение от hasan2024 » 27 сеп 2010, 20:39

някой знае ли как да регулирам кога да се включва турбото

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Мнение от specialista » 27 сеп 2010, 23:18

Не виждам картинка ,а казваш за номер едно.....!
Аз ли невиждам или не си качил?
Дай първо да видя къде сте барали и по възможност къде каво е сменяно.Цялата ли е разглобявана или частично?
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Мнение от diesel1.6 » 27 сеп 2010, 23:54

hasan2024 написа:някой знае ли как да регулирам кога да се включва турбото
Ефектът "включване на турбото" зависи от допълнителните устройства към онова, което казва кога да се впръска горивото. Ако те правят центровката грешна, колата ще бучи и пуши и само ще се мъчи без да засилва. Центровката ти се определя от клапана в задната част на помпата (към тръбичките за високо налягане) - ако си пред колата, това е дясната част. Обаче ти трябва чертеж на помпата за да ти кажа къде е точно. Този клапан трябва да се настрои на нужното налягане - това му е работата, поддържа определено налягане в помпата.
Щом сте навили болтчета, значи сте пипнали и дозирането на горивото - това е под платсмасовата капачка в другия край на помпата.... може да се поотвие малко, но не трябва да започва да пуши черно на ниски обороти. Възможо е и дозирането на горивото според налягането на турбото да сте поразбутали, но това го знае всеки монтьор и сигурно е отвито достатъчно. Това е едно кръгло, от страната на радиатора, в което влиза маркуче от турбото. В средата има болт за шестограм 5, застопорен с контрагайка - като отвиваш болта, пуска повече нафта, като завиваш, намалява. Върти по малко, по 1/8 оборот, че е важно и чувствително.
Мисля, че няма смисъл да пипаш така помпата. Трябва да знаеш как работи, за да може да се нагласи на слух да върви горе-долу. Заведи я на сервиз, или си я карай така, ако не гори много.

svetgen
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 28 сеп 2010, 10:11
Модел на автомобила: Escort 1.8 TDI, Focus 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Мнение от svetgen » 28 сеп 2010, 10:27

Здравейте, става въпроос за ескорт 1.8 TDI 94' с помпа LUCAS CAV. Форда е перфектен пали на -20 с един подгрев, не пуши нито черно нито бяло, върви с 200 км/ч,гори малко, не бута масло грам.Има следния проблем, който ме дразни. При определено натоварване на двигателя се получава едно пречукване, като от аванс на бензинова кола.Това пречукване изчезва, когато му подам много газ и мотора влезе в обороти.Чува се най-вече при колебливи обороти,когато набира скорост.Четох много във форума и си мисля, че може да е от клапана авансатор на помпата. Ще съм благодарен на всеки, който успее да ме насочи към нещо. Възможно ли е авансатора да не прави правилна центровка, когато мотора е натоварен? Благодаря на всички, който са фенове на ФОРДА!!!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Мнение от diesel1.6 » 28 сеп 2010, 22:38

Чукане като аванса на жигула или друга бензинова кола с детонации мисля, че не може да чуеш от дизел без да пуши на умряло, да е тромав, да гори повечко.
Ако ти гори малко, не пипай центровката. Рови да видиш да ли има проблем. Да не е механичен шум - от помпата, от разпръсквач?
От авансатора, който така не обичам, се получава придърване при лекичко плавно ускоряване, бучене, преразход с 10-20%. Така пишат хората.

svetgen
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 28 сеп 2010, 10:11
Модел на автомобила: Escort 1.8 TDI, Focus 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Мнение от svetgen » 29 сеп 2010, 08:08

diesel 1.6, благодаря ти за мнението.ще кажа, че усещам за загуба на мощност когато се чува това пречукване.няма как да ми дава преразход, защото се чува за много кратко време само когато набира обороти.от разпръсквач или дюза може ли да се чува чукане?чукането се чува при спокойно каране при плавно ускоряване.Помагайте ,колеги, че майсторите режат глави :)))))))))

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 21 госта