Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 06 сеп 2009, 18:40
- Модел на автомобила: fiesta :)
- Status: Извън линия
Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
Здравейте, искам да попитам тампоните (ако така се казват) на задното окачване нормално ли е, да не са плътно прилепени до купето. Пробвах да ги 'навия' още, но няма накъде повече, от снимките се вийда отдолу какво е. Състоянието и на двата е такова, като на десния разстоянието между гумата и купето е малко по-голямо. Причината да питам, е че отзад (доколкото чувам от дясно) тропа когато мина през някоя дупка.



едит: забравих да добавя че колата е фиеста МК4



едит: забравих да добавя че колата е фиеста МК4
Последна промяна от reformer на 28 сеп 2010, 17:53, променено общо 1 път.
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
не, не е нормално, но е нормално за фиестите. И като гледам, предполагам това е на фиеста 4 
Тампоните са много слабо място на фиестите. Ако задните са такива, 100% и предните ще са така (ако не са сменени). Горе-долу 200 лева са нови (4те) + работата по смяната им.

Тампоните са много слабо място на фиестите. Ако задните са такива, 100% и предните ще са така (ако не са сменени). Горе-долу 200 лева са нови (4те) + работата по смяната им.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
Тампоните са за смяна, вярно не е много фатално защото този модел не минават през капака, просто тропат. Смяната не е много трудна, може и в домашни условия. Не скачай в МП провери в по-нормален м-н цената е 10-20лв.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 110
- Регистриран: 21 дек 2008, 08:37
- Модел на автомобила: ford fiesta 99,1,3i ENDURA-E
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
И при мен са така и бих казал че е нормално.Имах тропане и се усъмних че е от тампоните,но след преглед при майстор работещ в мото-пфое излезе че е от биалети,след смяна тропането изчезна.Също съм пробвал да ги натегна тези тампони ,но няма повече накъде.А за тропането отзад сигурно е от друго.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
Отдолу има други тампони, те се износват.citizen написа:....Също съм пробвал да ги натегна тези тампони ,но няма повече накъде....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
Бе, фатално - не е фатално, зависи какво правиш с колата си. Ако не ходиш да простееш с нея - няма проблем, ако има случаи, в които гумите ти не са до асфалта - скачаш с нея, завои на гонки да отлепяш задните гуми и т.н. - не е добра идея. Ако "скачаш" с колата, т.е. има неравности, които те изхвърлят във въздуха и гумите ти не са долепени до асфалта тогава всичкото виси на горния тампон и при удара тоя луфт отива в носещата конструкция. Въпросната конструкция отзад на фиестите е по-здрава, но предната е лайно, ако не е усилена. Тенекето, на което е захванат предния тампон буквално се къса от купето и... Гледката не е приятна - заминава ти и предния капак, а отдолу става леш. Личен опит 
PS: един въпрос от чисто любопитство - тия тампони по 20 лв колко изкарват по нашите пътища?

PS: един въпрос от чисто любопитство - тия тампони по 20 лв колко изкарват по нашите пътища?

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
Колкото изкарват тампоните на стабилизиращата щанга на нов Ситроен С4 - 1500-2000 км.Pyrhel написа: PS: един въпрос от чисто любопитство - тия тампони по 20 лв колко изкарват по нашите пътища?

- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
Ъъъъ... Чакай да го напиша с думи - хиляда и петстотин до две хилядиnikolovvd написа:Колкото изкарват тампоните на стабилизиращата щанга на нов Ситроен С4 - 1500-2000 км.Pyrhel написа: PS: един въпрос от чисто любопитство - тия тампони по 20 лв колко изкарват по нашите пътища?


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
А защо пък смятате, че тези от 50лв няма да са от същата партида, като тези от 20?
Имал съм случай със прахозащитни маншони на предни спирачки (има ги в комплект със останалите уплътнения за 1 колело), та вземам от м-н един комплект(защото толкова имат) със цена 10лв(турски или китайски не пишеше къде са произведени) и тъй като на мене ми трябват 2комплекта най късно на другия ден, тръгвам из Х-во да търся още един, стигам до Аутоплюс(БОШ). Та оттам ми казват "нямаме в момента, утре ще ти ги доставим" и пред мене ги поръчват. На другия ден отивам да си ги взема и ми дават абсолютно същия комплект, като първия (като марка и опаковка), обаче цената със отстъпка е 20лв.
Според вас защо оргиналните тампони на носачите, прословути за Ескорт, издържат 200 000 или повече, докато дойдат в Б-я, а тези от МП не могат, нали би трябвало да са същите?
Имал съм случай със прахозащитни маншони на предни спирачки (има ги в комплект със останалите уплътнения за 1 колело), та вземам от м-н един комплект(защото толкова имат) със цена 10лв(турски или китайски не пишеше къде са произведени) и тъй като на мене ми трябват 2комплекта най късно на другия ден, тръгвам из Х-во да търся още един, стигам до Аутоплюс(БОШ). Та оттам ми казват "нямаме в момента, утре ще ти ги доставим" и пред мене ги поръчват. На другия ден отивам да си ги взема и ми дават абсолютно същия комплект, като първия (като марка и опаковка), обаче цената със отстъпка е 20лв.
Според вас защо оргиналните тампони на носачите, прословути за Ескорт, издържат 200 000 или повече, докато дойдат в Б-я, а тези от МП не могат, нали би трябвало да са същите?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
Като цяло кола с ,която се правят спортни изпълнения е ясно , че ще гълта доста пари за ремонти.Взех колата , карах 20 хил.км спокоен стил(предимно градско) без проблеми по окачването.Появи се скърцане отзад в дясно, при тебе е хлопане , но пак може да е заради тампоните на задния мост.Оправи се след като ги , сменихме двата тампона +предните на носачите , защото бяха нацъвкани отвън(общо 200 лв със труда за смяната)........reformer написа:.......Причината да питам, е че отзад (доколкото чувам от дясно) тропа когато мина през някоя дупка.
........
Извън темата ,може би предните избързах да ги сменя , защото новите са вече на 10 хил.км и са леко нацъвкани , но не скърцат.Шарнирите ми похлопват вече , установих го като я вдигнах на крик.Там се очертават 2x20 лв за шарнири +неизвестен като парична стойност труд ,страх ме е да питам


Аз си го обяснявам с това , че качеството на частите от МП в по -лошо от това в завода производител.Вярно , че колко хил.км ще издъри тампона е субективно , но при един и същ шофьор да изкарат едните 2 хил.км , другите 200 хиляди си е драстична разлика.HACKO написа: Според вас защо оргиналните тампони на носачите, прословути за Ескорт, издържат 200 000 или повече, докато дойдат в Б-я, а тези от МП не могат, нали би трябвало да са същите?
В подкрепа на твоите думи , онзи ден видях форд ескорт 1995 г.на реални 120 хил.км по нашите пътища.Собственика си го беше купил лично чисто нов от Мото пфое преди далечните 15 г.Първият му ремонт на колата (не броим консумативи) е на 95 хил.км , точно тези тампони на носачите.Колата е съхранявана в гараж , което сигурно също оказва влияние.....
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
Така де, аз не говоря за "искам тампони", а "искам еди какви си тампони". За по-стари автомобили, които са за нормално каране - 100% подкрепям за по-евтините АЛТЕРНАТИВНИ части, но не и за най-етините, които могат да се намерят.
А за Фиеста 4 - да, алтернативните чарколяци са на наистина ниски цени и е верно, че в много от случаите труда е повечето пари. Ама здравите и добри (не говоря за маркови! Не е задължително марковото да е по-добро - веднага давам пример за накладки и дискове с Брембо - известни, скъпи, тюнерската радост, но има далеч по-добри решения и на по-ниски цени) консумативи си искат необходимата цифра.
Иначе разликата от шофьор до карач е голяма
чак 180 хил. км едва ли, но все пак... Като гледам разни млади момчета и момичета с нови коли и как целят всички дупки, щото инструктура им е казал да държат волана и да не ги заобикалят... Като гледах оня ден един пич как си одра новия авенсис ли беше, корола ли беше на една бариера... Има някои коли, които не са случили на собственици 
А за Фиеста 4 - да, алтернативните чарколяци са на наистина ниски цени и е верно, че в много от случаите труда е повечето пари. Ама здравите и добри (не говоря за маркови! Не е задължително марковото да е по-добро - веднага давам пример за накладки и дискове с Брембо - известни, скъпи, тюнерската радост, но има далеч по-добри решения и на по-ниски цени) консумативи си искат необходимата цифра.
Иначе разликата от шофьор до карач е голяма


- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
Поради некадърна диагностика и недовършена работа от страна на МП, предна дясна оригинална опора от 56 пари замина за ~7000 км.Pyrhel написа:PS: един въпрос от чисто любопитство - тия тампони по 20 лв колко изкарват по нашите пътища?
Малко след това гръмна и амортисьора
4те амортисьора + опорите им + прахозащитните маншони са сменени при тях.
Отказаха гаранцията!!
Последва ремонт на друго място, като сложих алтернативна опора от 36 пари и единия от свалените амортисьори.
Вече е на над 20 000 км и няма проблем.
Предните амортисьори стърчат така и при мен.
Доста ремонт и смени хвърлих там и все така са си били.
Имаше пари де, па и аз луда глава и искам всичко да ми е стегнато и перфектно

За задните ако не забравя ще погледна и ще се пробвам да снимам.
Задните обаче последно са барани в МП та не е гаранция, че всичко е ОК.
Каквото са барнали тия (МП) по тази мойта кочина всичко е оакано

- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
Ъъъххх... Много криво звучи за случката от МП 
Иначе ако горните тампони на предните амортисьори ти стърчат така не ти ли тропа при неравности? Неравности, дето да "усучат" колата - легнали полицаи ако минеш на диагонал или примерно слизаш от бордюр, пък и по разни павета се усеща как "хлопат"? Защо да си луда глава, нормално е за кормилна уредба, спирачна с-ма и част от окачването да не се жалят пари, човешки живот пазят...

Иначе ако горните тампони на предните амортисьори ти стърчат така не ти ли тропа при неравности? Неравности, дето да "усучат" колата - легнали полицаи ако минеш на диагонал или примерно слизаш от бордюр, пък и по разни павета се усеща как "хлопат"? Защо да си луда глава, нормално е за кормилна уредба, спирачна с-ма и част от окачването да не се жалят пари, човешки живот пазят...
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
Не, не хлопа!Pyrhel написа: Иначе ако горните тампони на предните амортисьори ти стърчат така не ти ли тропа при неравности? Неравности, дето да "усучат" колата - легнали полицаи ако минеш на диагонал или примерно слизаш от бордюр, пък и по разни павета се усеща как "хлопат"? Защо да си луда глава, нормално е за кормилна уредба, спирачна с-ма и част от окачването да не се жалят пари, човешки живот пазят...
Ако е хлопало да е оправено

Щот ако нямах пари нямаше да хвърля толкова и сигурно да си бях оправил проблемите доста по-тънко

Ама нали има и аре МП та ме "оправиха"
Щото Краси при когото си ходя и той се усъмни в стърчането, не се беше сблъсквал с това и ме прати в МП евентуално да си и поемат гаранция.
После той си беше част от разрешаването на проблема.
Люшкаше се в завоите и като цяло я усещах мека и нестабилна.
Е не успяха с много пари да я направят по-уверена и реших, че това си е пътното поведение на тази каруца.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
На Мицубишито смениха гаранционно заден ляв тампон на 8-9 хил. км. Не че карам като луд, просто пътищата ни са хубави.Pyrhel написа:Ъъъъ... Чакай да го напиша с думи - хиляда и петстотин до две хилядиnikolovvd написа:Колкото изкарват тампоните на стабилизиращата щанга на нов Ситроен С4 - 1500-2000 км.Pyrhel написа: PS: един въпрос от чисто любопитство - тия тампони по 20 лв колко изкарват по нашите пътища?Да не е с по една нула повече?
Пътувайки 2009 от Ямбол през пр.Шипка, Севлиево, Роман, Мизия, Лом и Видин съм спирал 5 пъти да видя дали не съм строшил нещо по колата.
Ако ще от НАСА да са ти частите пак ще издържат 2-3 години! Тук нямаме нито пътища, нито горива!
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
абе оригиналното окачване на една кола си изкарва едни поне 150к ,но няма как после да смениш едни тампони и те да изкарат още толкова - трябва да смениш ВСИЧКО .. щото тия нови тампони на старите вече амортисьори поемат двойно поне натоварване ...същото важи и за мотора и други възли и детайли, то за това една 10 годишна кола е на 1/10 от стойността на нова .. разбира се има и много части менте ... аз за това избягвам да сменям безпричинно оригинални части - по моето окачване нищо не е пипано вече 130к км и е в отлично състояние
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
При мен си имаше проблем.nikolovvd написа: ....
Не съм толкоз прост, че да скачам някъде по дупки и после да плюя МП.
Погледнах как са ми задните и са по същия начин като на снимките.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 06 сеп 2009, 18:40
- Модел на автомобила: fiesta :)
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
Благодаря на всички за информацията, ще вдигна колата на крик и ще пробвам да натисна/издърпам гумите надолу, за да видя дали разстоянието между тампона и купето изчезва, те.. дали е подвижна частта.
-
- потребител
- Мнения: 110
- Регистриран: 21 дек 2008, 08:37
- Модел на автомобила: ford fiesta 99,1,3i ENDURA-E
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Тампоните на задн. окачване нормално ли е да изглеждат така?
Е вече споменах и аз че при мен също има разстояние като на снимките,а съм маниак на тема техническа изправност.Освен споменатия майстор от мото-пфое съм говорил с приближен собственик на добър сервиз,и той я ръчка из окачванате и каза че е в доста добро състояние.Между другото няма ни хлоп,ни троп из дупки,неравности и спящи полицаи.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 11 госта