датчик за температурата

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
bratovched
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 11 май 2005, 16:33
Модел на автомобила: ford eskort 1.4 1991
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

датчик за температурата

Мнение от bratovched » 10 май 2006, 16:18

имам форд ескорд 1,4 1991 75кс. дали някои може да ми каже какъв датчик за перката трябва. от каква температура да се включва и на каква да изключва. има много датчици с различни температурни граници и цветове моя специално е тъмно кафяв но на него непише температурите. в магазина ми предлагат с черен цвят и граници 98 изключва а 103 включва. купих го този но перката включва по късно от преди. дали може да карам така или да търся друг. според мен разликата може да е 10 градуса.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 10 май 2006, 17:27

Как ги разбра тези граници -" 98 изключва а 103 включва"?? :shock:
Да не би Ескортите да се охлаждат с пара???
Знам, че стандартно перката трябва да се включва на 80 градуса и да се изключва на към 60. Моя съм го пробвал и беше точно така....

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 10 май 2006, 17:28

Продали са ти ЗИМЕН ДАТЧИК , купи си ЛЕТЕН и си карай безгрижно. Този си го пази за зимата. Трябва да включва по-рано. Имай впредвид че ако ти се вижда скъп , можеш да си сложиш от Жигула за около 3 лв. ( не че ти го препоръчвам).
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Мнение от licho » 10 май 2006, 17:40

snaiperisto написа:Продали са ти ЗИМЕН ДАТЧИК , купи си ЛЕТЕН и си карай безгрижно. Този си го пази за зимата. Трябва да включва по-рано. Имай впредвид че ако ти се вижда скъп , можеш да си сложиш от Жигула за около 3 лв. ( не че ти го препоръчвам).
какво значи зимен и летен датчик ?

има параметър температура при определена температура включва нещо си и при определена температура изключва нещо си.
и зиме и лете като стане 60 80 90 или колкото е там да се включва все са си толкова градусите, не се изменят.
те сигурно от тия от 3 лева са такива сезонни. аз си търся зимен двигател :wink:
Последна промяна от licho на 10 май 2006, 21:06, променено общо 2 пъти.
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 10 май 2006, 17:51

Летен , примерно - включва (перката на радиатора ) на 85 градуса и изключва на 75 , зимен - вкл. на 103 , изкл. на 93. Идеята е челятото ще ти държи водата в радиатора по студена , та като отвори термостата да охлади...а ако си със зимен ...и ти вкара 100 градусова вода от радиатора...ще ти охлади опинците...



Написаното по горе важи с пълна сила и за термостата...
Надявам се да си ме разбрал....а ЗИМЕН-ЛЕТЕН е терминология при бакшишите , не е задължителна за НОРМАЛНИ водачи на МПС.
...дрън-дрън...мноо важно...

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 10 май 2006, 18:35

valboy написа:Как ги разбра тези граници -" 98 изключва а 103 включва"?? :shock:
Пише си ги на датчика :evil: ако не сте забелязали !
Абе тия стойности защо си мисля, че са за зетеците :roll:
Последна промяна от _SLiThER_ на 10 май 2006, 18:49, променено общо 1 път.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 10 май 2006, 18:38

snaiperisto написа:Продали са ти ЗИМЕН ДАТЧИК , купи си ЛЕТЕН и си карай безгрижно. Този си го пази за зимата. Трябва да включва по-рано. Имай впредвид че ако ти се вижда скъп , можеш да си сложиш от Жигула за около 3 лв. ( не че ти го препоръчвам).
No comment!
кви са тия глупости бре ...

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 10 май 2006, 18:59

_SLiThER_ написа:
snaiperisto написа:Продали са ти ЗИМЕН ДАТЧИК , купи си ЛЕТЕН и си карай безгрижно. Този си го пази за зимата. Трябва да включва по-рано. Имай впредвид че ако ти се вижда скъп , можеш да си сложиш от Жигула за около 3 лв. ( не че ти го препоръчвам).
No comment!
кви са тия глупости бре ...

Кво в поста ми ти прилича на ГЛУПОСТИ бе ? Влез в едим магазин за авточасти и питай има ли датчици и термостати който работят на различни температури (или питай за зимни и летни и хората ще те разберат) и тогава ела да ми пишеш ГЛУПОСТИ...е за това гледам да не драскам много...щото все ще се намери някой философ на който трябва да се обяснявам...

...Ауди 100СС 5 цилиндрово , работната му температура е 110 градуса...то с какъв датчик работи...философе ?

А и ако имаш да казваш нещо на човека (все пак сме в неговата тема и тои има въпрос) , кажи му...кво ме цитираш мене? И аз не съм съгласен с много неадекватни отговори (според мене ) ама си трая.
...дрън-дрън...мноо важно...

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 10 май 2006, 19:21

Абе двигателя си има работен температурен диапазон на работа :? в него има оптимален режим на работа. Това знаеш ли колко изчисления са :shock: неможеш ей така да си го сменяш

П.П. Аз съм му отговорил на човека
Абе тия стойности защо си мисля, че са за зетеците
Ще проверя из бумагите си колко точно е за неговия двигател !
А колкото до твоите постове .... страшно му помогна :lol:

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 10 май 2006, 19:31

Колеги всеки двигател има оптимална температура на работа и не е серизно да се твърди че има зимен и летен датчик ако диапазонът 85- 93 гр. значи че трябва да се търси датчик в този диапазон за това провери по каталог къкъв е той и си купи датчик отговарящ на него
Изображение

Потребителски аватар
bratovched
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 11 май 2005, 16:33
Модел на автомобила: ford eskort 1.4 1991
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от bratovched » 10 май 2006, 19:32

проблема е че на оригиналния датчик не пише температурния диапазон иначе щях на търся същия. само исках да разбера дали е нормално да я карам така през лятото. и дали този диапазон е нормален или вреден.

Потребителски аватар
bratovched
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 11 май 2005, 16:33
Модел на автомобила: ford eskort 1.4 1991
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от bratovched » 10 май 2006, 19:34

къде мога да намеря този каталог за да проверя

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 10 май 2006, 19:35

Спорет мен е вредно
Изображение

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 10 май 2006, 19:42

bratovched написа:проблема е че на оригиналния датчик не пише температурния диапазон иначе щях на търся същия. само исках да разбера дали е нормално да я карам така през лятото. и дали този диапазон е нормален или вреден.
Aми вредно , кво са некви 103 градуса...карай спокойно ...ще гръмне някой маркуч (по добрия вариант) или гарнитура на глава...или глава...ама се продават...човек купи си датчик на който пише температурите ... и гледай да са по малки...
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 10 май 2006, 19:46

snaiperisto написа:
bratovched написа:проблема е че на оригиналния датчик не пише температурния диапазон иначе щях на търся същия. само исках да разбера дали е нормално да я карам така през лятото. и дали този диапазон е нормален или вреден.
Aми вредно , кво са некви 103 градуса...карай спокойно ...ще гръмне някой маркуч (по добрия вариант) или гарнитура на глава...или глава...ама се продават...човек купи си датчик на който пише температурите ... и гледай да са по малки...
дрън - дрън.... ярина
Изображение

Потребителски аватар
bratovched
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 11 май 2005, 16:33
Модел на автомобила: ford eskort 1.4 1991
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от bratovched » 10 май 2006, 19:47

тенкс

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 10 май 2006, 20:48

valboy написа:....Знам, че стандартно перката трябва да се включва на 80 градуса и да се изключва на към 60. Моя съм го пробвал и беше точно така....
Как можа да ги напишеш тези градуси,нещо бъркаш.При тези температурни стойности ще ти гори колцата яко ей :lol: :lol: :lol:
1.При зетеците,на 85 до 92 градуса им дават пълно отваряне на термостата,а не вкл. на перката.
2.Перката се включва приблизително на 102-104 градуса/втората степен/.
Антифриза повишава темп. на кипене на водата над 105 градуса. За да работи най-добре бензиновият двигател се нуждае от температура 90 градуса :!:
Той bratovched много ясно го е казал и е напълно прав :wink:
...в магазина ми предлагат с черен цвят и граници 98 изключва а 103 включва
Изображение

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 10 май 2006, 23:39

Открих температурните граници за отваряне на термостата за моя двигател, но за датчика на перката не намерих.............
*00124* Ае на мен за това ли парното почва да ми бачка зимата чак след десетина километра в задръстване........
Тая събота ще проверявам термостата значи!
Прикачени файлове
thermostat.jpg
Термостат

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 11 май 2006, 08:00

Имам информация за термастата на няколко двигателя:

“ Термостат должен начать открываться при:

• 82°C (179°F) - автомобили с двигателем 1.6L Zetec-SE/1.4L.
• 82°C (179°F) - автомобили с двигателем 1.6L Duratec.
• 92°C (197°F) - автомобили с двигателем 1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E.
• 87°C (188°F) - автомобили с двигателем 1.8L Diesel.

Термостат должен быть полностью открыт при:

• 96°C (204°F) - автомобили с двигателем 1.6L Zetec-SE/1.4L.
• 96°C (204°F) - автомобили с двигателем 1.6L Duratec.
• 99°C (210°F) - автомобили с двигателем 1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E.
• 102°C (215°F)-автомобили с двигателем 1.8L Diesel.”

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 11 май 2006, 09:16

vlad написа:Имам информация за термастата на няколко двигателя:........
Ан тъй,но това за термостатите,а перката е друго :wink: Значи аз и в други случаи съм казвал,при работещ правилно датчик на показалеца,перката се включва на буквичката L :lol:
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта