Не Пали (много станахме ама...)

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
THB
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 13 фев 2010, 16:43
Модел на автомобила: Mondeo mk1 1.8td
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от THB » 16 дек 2010, 17:29

Здравейте, забелязох че има и още теми по този въпрос но неможах да намеря точен отговор. Та моят случей е:
до преди тази сутрин колата палеше малко по трудничко когато е по студено но с малко подаване на газ палеше, само че ако пусна газта огасва, задържам я около 10-15 сек. на около 1000 оборорта и като я пусна си заковава на 900. Докъто давам газ обаче забелязвам и че трака като невидяла но това се оправя като позагрее малко. Та днеска ставам, кучи студ, за пръв път толкова студено тая зима. Влизам в колата подгрявам 2-3 пъти и въртя дига се до около 200 оборота и кюфка, подавам газ ама никаква реакция седи на 200 кюфка и отзаде фърля чернилка. По принцип акомулатора ми е много зле взе да омалява след 2рия опит. Извиках един колега за ток, подавам и, ама пак омалява след малко въртене.Нямах абсолютно никакви пари, ама няма как нов акомулатор ще е. Взех 200 лева на заем, купих нов акомулатор Искра 72 ампера. слагам го. Върти та се къса, бързо и яко. Ама пак закове на 200 оборота и пуши отзаде и неще. Пробвах да обезвъздуша викам си тя ше е глътнала въздух, давам на контакт помпя от помпичката до къто се втвърди въртя и пак същото. забелязох обаче че на следващия опит помпичката пак е омекнала малко, незнам дали е нормално или по принцип трябва да е твърда постоянно.ОК, развих първите 2 инжектора да видя дали ще хвърли нафта, викам си може да е замръзнала, Хвърля си нормално завих ги обезвъдуших от помпичката и пак същото. свещи не съм замервал защото се стъмни, ама ако знам че със сигурност е от тях утре ги сменям деректно дано ми стигнат останалите 40 лв.
Изображение

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от ^^devil_boy^^ » 16 дек 2010, 18:08

при мен беше от свещите като имах 2 изгорели не можах да запаля, същото като тебе тюфка тюфка ама не пали след проверка 2 изгорели смених ги и запали, но колега ти преди беше писал за проблем с помпоата нещо сигурен ли си че центровката е добре защото щом казваш че чука мн предполагам това е помпата и имаш доста голямо предварение, аз също имам но е малко и чука малко повече докато поработи малко но при мен пали от 2-рия оборот без проблеми.
Провери си свещите в една тема бях писал как става ако не знаеш за 10мин работа, аз казарам със свещи от 9лв броиката но ако ще ги сменяш вземи си от опел 1.7 дизел по дълги са и ще пали още по добре или от фиат мареа ..............
ima samo dva vida koli Ford i drygi

Потребителски аватар
Shooter
потребител
потребител
Мнения: 310
Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от Shooter » 16 дек 2010, 18:12

Колега, така както го описваш могат да са много неща: от свещи и плюещи дюзи до въздух и недобра регулировка. като загрее добре ли се държи, пали ли лесно?

THB
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 13 фев 2010, 16:43
Модел на автомобила: Mondeo mk1 1.8td
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от THB » 16 дек 2010, 18:26

чукането се появи точно след ремонта (и преди него имаше но не чак толкова), както и това странно,палене, но точно тогава взеха и да падат температурите и аз го отдадох на това. Момчетата които ми правеха помпата бяха регулирали центровката точно в средата както е по учебник и като я сложихме направихме и 2рата центровка (от ролката) и нея в средата, от което последва супер трудно палене, голяма липса на мощност и повишаване на разхода, регулирахме пак центровката от ролката като я врътнахме на предверение до край (колкото позволява каналчето) но центровка на самата помпа не сме пипали. мощността се върна и разхода се оправи, като дори и взе да ми гори по малко от преди ремонта, даже и спря да пуши (което го правеше преди ремонта). Утре ще си видя свещитите до колкото знам се тестват като се свалят всичките и една по една се връзват на акомулатора деректно за около 4-5 сек. и трябва само върхът им да почервенее, ако не греша. Иначе сега като загрее се держи идеално пали от раз и няма чукане изобщо дори и ако съм я оставил 2-3 часа.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от diesel1.6 » 16 дек 2010, 18:35

Не е ли замръзнала нафта?
На моята центровката също е в края на канала заводски.

THB
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 13 фев 2010, 16:43
Модел на автомобила: Mondeo mk1 1.8td
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от THB » 16 дек 2010, 18:50

колкото и странно да звучи и такова нещо съм виждал.В българия всичко е възможно. :?
Изображение

THB
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 13 фев 2010, 16:43
Модел на автомобила: Mondeo mk1 1.8td
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от THB » 19 дек 2010, 17:39

Здравейте пак. Днес откачик кабела от всички подгревни свещи и ги замерик енда по една с мултицет : единият кабел на плюса на свеща другия на плюса на акомулатора всички ми показаха 11-12 волта т.е. Всички работят. Вече останах без идеи. Днес не беше толкова студено, някъде около +5 градуса беше в Ст.Загора и пак неще да запали. Мисля си, данеби като съм ги подгрявал по 2-3 пъти, защото аз редовно го правя (по лесно пали), да са се деформирали самите свещи и да не подгряват както трябва. Има ли и такава възможност ? или ако не какво друго може да е, като напомпя ръчно помпичката за обезвъздушаване се втвърдява след 3-4 препомпвания това според мене означава че не смучи въздух, но не знам. Давайте предположения. Благодаря!
Изображение

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от specialista » 19 дек 2010, 20:59

Още един дето не е проверил идва ли напрежание до шината!!!Ако няма търси причината (реле предпазител, връзки) На Мондео много често нагаря кабела точно преди да се отклони към шината.Там накрайника е с гайка ,където се съединяват двата кабела.С мултицета като се тръгне и ще се намери причината къде е.За проба един по дебел кабел от плюса на акумолатора директно на шината.Ако запали проблема е намерен.Имаш и друг проблем.Въобще не съм сигурен че си центровал колата.И не ми излизай с прикаските че всичко е така както си е било.Този мотор се центрова с три инструмента а не видях някъде да споменаваш за тях.Говориш за някаква центровка с ролка за което меко казано не доумявам :-/: .Ако не знаеш как поровисе малко или питай ама не прави глупости.
Успех!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

THB
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 13 фев 2010, 16:43
Модел на автомобила: Mondeo mk1 1.8td
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от THB » 20 дек 2010, 07:26

Проверката за напрежение беше първото нещо което направих, забравил съм да спомена. С помощта на 2-ри човек който дава на контакт, а аз отпреде с мултицета, единият кабел на минуса на акомулатора, другия на последната свещ, напрежение 11-12 волта т.е. минава ток през всички свещи. За центровката може и вече да си прав, тъй като нямаме такива осцилоскопи, стротоскопи итн. я направихме на рака. Вдигаме на крик, слагаме на пета предавка и въртим колелото докъто ролката на помпата не опря до краи на предверение. А самата центровка оттатък ролката (на самата помпа) я бяха правели в сервиза кадето ми я ремонтираха, но си прав че трябва да се центрова от хора с инструменти. като зема парите и ще започна да търся варианти. Благодаря !
Изображение

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от momo76 » 20 дек 2010, 11:55

THB написа:Проверката за напрежение беше първото нещо което направих, забравил съм да спомена. С помощта на 2-ри човек който дава на контакт, а аз отпреде с мултицета, единият кабел на минуса на акомулатора, другия на последната свещ, напрежение 11-12 волта т.е. минава ток през всички свещи.
Така си видял че стига ток до свещите, но не се знае дали работят. Откачи им кабелите и ги премери какво съпротивление дават - трябва да е няколко ома.

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от ^^devil_boy^^ » 20 дек 2010, 18:26

така както си проверил свеша не е правилно, те не са свързани последователно.
Разкачи шината и ги замери или с кабел от + допирай на свеща трябва да искри значи има консумация ако някоя не искри значи е заминала напълно в една тема съм писал за начините на проверка. Но ми се струва че е от центровката, ако колата има компресия и гориво на 5-10градуса трябва да запали и без подгрев дори с повече въртене.
ima samo dva vida koli Ford i drygi

THB
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 13 фев 2010, 16:43
Модел на автомобила: Mondeo mk1 1.8td
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от THB » 20 дек 2010, 18:39

Офф аве хора четете цялата тема като пишете нещо по горе съм обяснил как съм измерил всички свещи поотделно и тва с искренето е пълен шит за мене правилният начин е с мултицет намястото на тази жица, щом отчете че минава ток значи свеща работи.Иначе днес имаше развитие. След работа с един колега я дръпнахме и запали (на 2ра скорос,държа съединителя, въртя стартера и леко отпускам съединителя в движение, така няма лашкане изобщо). Отначало чукаше като невидяла и преди го правеше но не чак толкова сега сигурно е повече заради студа. като загря добре отидох до бензиностанцията да и сложа малко нафта и там като я загасих после си запали от раз. По рано днешния ден отидох до един сервиз близо до работата ми и мочетата ми обясниха че щом съм замерил свещите и са добре то остава или да съм сложил кофти нафта или най-лошото да няма налягане в цилиндрите :( .Казаха ми че ако на трети цилиндър налягането е под 28 към 1. няма начин да запали в студа, Но това 28 ми се вижда малко множко не знам. Колко по принцип трябва да е нормалното налягане на тея двигатели знам че на дизелите нормалното им налягане е около 30. Ако някой знае ще ми е от полза. Оставих я тази вечер пред техния сервиз (дано да няма джамбази че е на закътано място) пък утре като е студена ще ми замерят цилиндрите. Дано не е от това че ще ми излезе супер солено- или основен ремонт или нов двигател или продаване, но по принцип мразя да мамя хората така че ще е едно от първите две сигурно.
Изображение

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от specialista » 20 дек 2010, 20:53

Човече как не намираш отговора в написаното от теб самия.Казваш че много чука.Това е симптом на голямо предвърение.А колко е голямо незнам.Ако утре ти измеря компресията на студено напиши колко е и да видим какво ще го правим това Мондео.
Иначе за центровката не ти трябва нито стробоскоп нито осцилоскоп.И съм сигурен че ако те светна ще я направиш и сам. Ще пробвам да кача един файл да видим дали ще се получи.
Успех!!!

Явно съм индианец и немога да кача файл.Казва ми че максималнато големина е постигната!
файла не е голям и съдържа чертеж на инструмента за кляновия вал,но явно няма да стане.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

THB
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 13 фев 2010, 16:43
Модел на автомобила: Mondeo mk1 1.8td
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от THB » 21 дек 2010, 18:03

Много благодарности на Specialista. Дето има една дума, то ше ми изваде очите. Незнам как не съм се сетил. Днес върнах малко центровката на заде и работата заспа. Запали нормално с леко подаване на газ но само с един подгрев. и няма вече такова тракане. Само като я запалих за първите 5-6 секунди претрака но веднага се оспокои сама и оборотите се заковаха на 900.Един тест драив, държи се идеално. после като я огасих след около 3 часа пак я запалих и вече запали като нова направо, без тракане без гас оборотите деректно на 900. За центровката не съм използвал никакви инструменти просто я върнах малко да не е до край на предвърение. Не съм и мерел налягането на цилиндрите че тея от тоя сервиз ми се сториха малко некомпетентни, щом ми казва- "ако няма компресия над 28 няма да запали" а те нови ги дават 21.5 към 1 и другото което каза- "то паленето няма нищо общо с центровката" значи толкова са майстори. Благодаря на всички.
Изображение

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от specialista » 22 дек 2010, 09:48

Тук с компресия бъркаш много.Това което ти го дават 21.5/1 е степен на сгъстяване!!!
Не е налягане в цилиндъра в ГМТ. За нормална компресия на този мотор 33/27 бара!
Това е по книга.Когато се науча как да прикачам файл може да постна и нещо от извора както се казва.Намери начин да разбереш как се прави точната центровка на този мотор и си я направи!
Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от HACKO » 22 дек 2010, 20:42

*00118*
specialista написа:.....Когато се науча как да прикачам файл може да постна и нещо от извора както се казва.......
Поздрави!!!
Ако е под 50МБ качваш в dox.bg, и тука слагаш линк за споделяне.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от specialista » 23 дек 2010, 09:07

Благодарности когато имам време ще се пробвам.Очаквах някой знаещ да се включи и да ми каже как да го направя.
Поздрави и весели празници!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Не Пали (много станахме ама...)

Мнение от HACKO » 23 дек 2010, 14:27

Благодаря, весело изкарване и на тебе (както и на всички останали) _friends_
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта