Неработещ вентилатор в купето - бързо решение

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Неработещ вентилатор в купето - бързо решение

Мнение от Revell » 14 сеп 2010, 15:07

Привет,
Ето с какво се забавлявах събота и неделя(колата е Форд Ескорт '92 1.8 16в 105 ):
През изминалата седмица лекото прокапване от антифриз в купето се превърна в големи локви, комбинирани с опити да прегрее двигателя поради бързо спадащия антифриз и доливане на по кръстовища...бе ужас. 6-7 часа мъки и бях с нов радиатор за утопление и отново сглобено табло. 10 км проби всичко ОК :D даже изчезна проскърцването от таблото.

10 мин престой, тръгвам и :shock: вентилатора в купето го няма...

Айде пак половината табло долу и се почват проверките:
1.Самия ключ - стига се до него като се свали декоративната пластмаса пред уредите(2 болта насочени нагоре, след което се измъква към волана внимателно, за да не се счупят щипките)
Следва измъкване на ръкохватките на врътките за парното - с плоска отверка леко и внимателно без много напън се измъкват.
Развивате с къса крастата отверка 2 болта от към уредите и 2 открили се изпод ръкохватките.
Издърпвате леко напред въздуховода и откачате куплонга за осветлението на врътките.
Изваждате ключа като стискате щипките отстрани и издърпвате
Откачате куплунга.
Слагате ръкохватката БЕЗ ДА Я ЩРАКВАТЕ!
Мерите с мултицет за съпротивление между средното краче и всички крайни - Ако при някое от положенията на ключа съпротивлението клони към 0, то ключа е наред. Ако при комбинация нямате 0 при всички положения, значи че тази позиция не прави контакт и ключа е за смяна.
2.Кабели от ключа до таблото с бушони и релета - Стига се след като се свали декоративната пластмаса под таблото и над краката на шофьора.
УВЕРЕТЕ СЕ че колта е изключена от контакт и няма вклшчени касетофони и други консуматори - при мен само плафона светеше
Откача се прикрепващата скоба на бушонното табло и се спуска внимателно надолу.
От горната страна до релетата в дясно има голям и дълъг куплунг, разкача се като се натисне щипката в предната част и след като излезе отпред се издърпва и задната част от гнездото.
Четирите кабела в най - задната част на куплунга са тези които отиват към ключа(2 черно-червени,1 черно-жълт,1 черно-зелен)
Отзад - напред 2-ри ляв (черно-червен) е този който отива в средата на ключа.
Мерите за съпротивление с мултицет в 2-та края, с другите по същия начин, вече ги гледате по цветове.Ако всичко е 0 значи няма скъсан кабел
Сега измерете между единия от 2-та края на всеки кабел и маса на някой болт завит в корпуса на колата(тези дето държат таблото отстрани са подходящи). Тук ако омате 0 е лошо - означава че има късо и трябва да се намери и изолира протърканото.
3.Арматурно табло - Бушонът за вентилатора е 14.
Измервате съротивлението между горния цокъл на бушона и крачето от сваления куплунг на което съответства кабела, който отива към центъра на ключа, а именно а именно отзад - напред 2-ро ляво. Ако е 0 значи е ОК - стъпка 4. Ако е безкрайност - се сваля таблото за презапояване на студени спойки.
При мен е точно тук проблема, тъй като не разполагах с време - заобиколих проблема, докато намеря време да сваля таблото. Вземате многожилен кабел 1кв.мм и добре усуквате едното краче на бушона в основата - така че остатъка да си влезе в гнездото(аз го пристегнах с клещи) поставяте бушона на място 14, като се уверявате че усуканото краче е отгорната страна(в противен случай се прескача защитата на бушона).Уверете се че никое жило на кабела не опира в съседен бушон или в другото краче на същия. От горната страна на извадения куплунг заголвате внимателно черно-червения кабел, който отива към средата на ключа около 1 см и омотавате там кабела от бушона. Изолирате и е готово.
4.Захранване - Закачете обратно големия куплунг. Внимателно приберете таблото нагоре.
Дайте контакт и измерете напрежението между долния цокъл на бушон 14 и маса на автомобила. Би трябвало да има 12 волта, ако е 0 това означава че ома друга спойка която е нарушени и в този случай няма как да се прескочи свалвнето на таблото.

Ето как работи системата: за хранване се взима от релето за запалителната система, минава през пътечка в платката,през бушон 14 след което пак пътечка,кабел,ключ,кабел, друга пътечка в таблото с бушоните, кабел,[реостат],вентилатор, маса.

Това упътване е замо за проблеми възникнали в купето! Моля ако има колега който се занимавал с остатъка по системата т.е. знае от къде и кои са кабелите за самия вентилатор и процедура по смяна на самия вентилатор да допълни темата.

vuzo
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 04 фев 2010, 18:40
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4i /Blown Engine/---Ford Еsкort 1,8d /TOTALED/
Status: Извън линия

Re: Неработещ вентилатор в купето - бързо решение

Мнение от vuzo » 22 ное 2010, 15:44

Мерси много колега!!! Темата ми беше много полезна _friends_

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Неработещ вентилатор в купето - бързо решение

Мнение от Revell » 29 дек 2010, 12:26

Пак заповядай... Много се радвам че съм помогнал поне на един човек. :D:

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 11 госта