Как се свързва динамо на Fiesta 1.1c

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
vgp.sas
потребител
потребител
Мнения: 215
Регистриран: 04 яну 2010, 19:15
Модел на автомобила: Ford Fiesta mk3 -1118 cс, petrol, Kent/HCS
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Как се свързва динамо на Fiesta 1.1c

Мнение от vgp.sas » 01 яну 2011, 13:27

Откраднаха ми динамото на Fiesta 1.1 карбуратор, барабар с кабела. Купих си ново динамо, монтирах го, намерих си кабел от форд, но проблема е че нямам една букса за динамото. Не мога да намеря никъде схема, как да го свържа. За това търся схема как се вързва. Същото така, ще ми е много полезно, ако някой си снима своето динамо как е свързано и ми даде обяснение, какво значи всеки кабел, който е свързан с тях.
Мерси предварително!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Как се свързва динамо на Fiesta 1.1c

Мнение от peterdi_bg » 01 яну 2011, 18:53

http://www.britishcarforum.com/bcforum/ ... rnator.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://store1.data.bg/samosvalche/Image ... G_5827.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

От този тип ли е? По принцип B+ (крайния голям) е към акумулатора, D+ (малкия) e към таблото - за индикатора. Не знам за третия в средата. Според тази схема
http://www.britishcarforum.com/bcforum/ ... 20back.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
е втори B+.

Не ми излизат като снимки, ако не успееш да ги отвориш - гугъл може.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
vgp.sas
потребител
потребител
Мнения: 215
Регистриран: 04 яну 2010, 19:15
Модел на автомобила: Ford Fiesta mk3 -1118 cс, petrol, Kent/HCS
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Как се свързва динамо на Fiesta 1.1c

Мнение от vgp.sas » 01 яну 2011, 21:02

Моето е от втория тип.
А пък според Изображение е просто излишна, след като пише "Phase tape", което трябва да значи изолирбанд. :-/:

П.С.: Добре де колега, не мога да разбера едно нещо. Аз имам един син дебел кабел с накрайник (ухо) за болт. Другите трите, които са били към буксата са за нещо друго, като трябва да ги намеря защото са адски тъпо срязанаи.
От 2-та снимка с динамото, кой болт е плюса за зареждане на акумулатора ?

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Как се свързва динамо на Fiesta 1.1c

Мнение от pelteka » 02 яну 2011, 11:09

Колега чети внимателно.W tap а не W tape.Toвa е клемата за възбудителната намотка.А онзи кабел с голямата кабелна обувка се връзва на ръждясалия болт дето стърчи горе в ляво.

Потребителски аватар
vgp.sas
потребител
потребител
Мнения: 215
Регистриран: 04 яну 2010, 19:15
Модел на автомобила: Ford Fiesta mk3 -1118 cс, petrol, Kent/HCS
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Как се свързва динамо на Fiesta 1.1c

Мнение от vgp.sas » 02 яну 2011, 11:41

Оу, да! Мерси!
Чудя се сега, дали поне докато си взема буксата, ще стане само с кабела с обувката, да зарежда акумулатора.
Мисля да го свържа от болта към + клемата.

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Как се свързва динамо на Fiesta 1.1c

Мнение от pelteka » 02 яну 2011, 12:03

Няма да стане без възбуждане.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как се свързва динамо на Fiesta 1.1c

Мнение от diesel1.6 » 02 яну 2011, 12:31

Ако вържеш кабела, който е към + на акумулатора за изхода на генератора, зарежда, но за да се самовъзбуди, трябва да изфорсираш един път до над 1500 об примерно. Но нямаш контрол над цялата работа. Внимавай с изводите.

Потребителски аватар
vgp.sas
потребител
потребител
Мнения: 215
Регистриран: 04 яну 2010, 19:15
Модел на автомобила: Ford Fiesta mk3 -1118 cс, petrol, Kent/HCS
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Как се свързва динамо на Fiesta 1.1c

Мнение от vgp.sas » 02 яну 2011, 12:33

Колеги пробвах да вържа кабела с обувката към + клемата на акумулатора и си зарежда без проблеми. Но имам проблем с лампичката на таблото.
Вързвам я както е по схемата към D+ (малкото), но лампичката свети, когато няма ключ в колата. Изгасва, когато се даде на контакт и свети пак, когато е запалена колата. От какво може да е това ?

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Как се свързва динамо на Fiesta 1.1c

Мнение от peterdi_bg » 03 яну 2011, 00:34

vgp.sas написа:Колеги пробвах да вържа кабела с обувката към + клемата на акумулатора и си зарежда без проблеми. Но имам проблем с лампичката на таблото.
Вързвам я както е по схемата към D+ (малкото), но лампичката свети, когато няма ключ в колата. Изгасва, когато се даде на контакт и свети пак, когато е запалена колата. От какво може да е това ?
Сиреч ти показва точно обратното на това, което трябва. Виж от старите кабели кой ти е бил за към таблото (сигурно е по-тънък) и вържи него. Кабелът минава и през контактния ключ, но как точно става това - не знам.

Колкото за възбудителя (четвъртия кабел), при мене няма такова чудо и наистина често ми се случва като запаля докато не дам газ, лампата да свети.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как се свързва динамо на Fiesta 1.1c

Мнение от diesel1.6 » 03 яну 2011, 01:03

Има вариант с един външен диод на кабела към лампата на таблото. Имам такъв на ескорт 1,6д и ако се махне, лампата светеше ненормално. Не помня как, някъде сме писали... Примерно преди палене свети, палиш и изгасва, но при форсиране започва да свети пак. Тръгваше ток някак обратно, при високи обороти. без опасност за нищо, но изглежда странно.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта