прегоряли писти в 'табло' предпазители

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

прегоряли писти в 'табло' предпазители

Мнение от opex » 29 яну 2011, 18:52

Здравейте,
Става дума за Ескорт мк6 '93г, малко история на предния "оправен" проблем. Преди 2 лета отказа вентилатора в купето и климатика (или релето му), който е вързан към него (всъщност предпазителя в таблото). Интересното в случая беше, че при замерване на напрежението м-у предпазител и маса, без товар показва ~12v, но под товар - 0v. След като се закара на "жичкаджия" той видя, че е прегоряла пистата и я шунтира като изкара отделен захранващ проводник за вентилатора пак през отделен висящ предпазител. (друг е въпроса, че си остави ръцете и кабелите грееха поради хлабаво направените връзки, но както и да е това си го оправих и сам).

От тогава още ми правеше много рядко един друг проблем с бензиновата помпа в резервоара (EFI съм). Като дам на контакт в началото котвата на главното реле в таблото залепва и подава за 1-2 сек ток към помпата да качи гориво и спира, после при палене работи постоянно. Въпроса е, че тока минава през алармата (имобилайзера/релетата в нея) и проблема е че понякога де бръмчат напразно без да подават ток към помпата, но след няколко опита "залепваха", подават напрежение и колата пали.
Така и не се разбра за 2 години от како го прави след като вчера тотално отказа и днес започнах да разглобявам едно по едно да видя от помпата ли е, от студа и гадния бензин с вода в него, или прекъснат кабел по трасето, или релетата в алармата или самата тя като имобилайзер, или релето или предпазителя в таблото - оказа се след тестовете на всичко, че пак 12v има на изхода докато е залепила котвата на главното реле за помпата, но под товар изчезват до между 0 и 1-1,5v. Извод - същата простотия като с пистата на парното.

Къде да отида и да ми го ремонтират като хората, понеже в момента съм взел ток от постоянен + и го прекъсвам ръчно през един автоматичен предпазител за апартаментно табло марка АВВ :D: когато трябва да паля/гася.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: прегоряли писти в 'табло' предпазители

Мнение от Doin » 29 яну 2011, 19:12

Според форума бушонното табло на Ескорта е слабо място, баща ми също имаше спорадични проблеми. Защо вместо непрекъснато да оправяш старото не се ориентираш към друго? Има доста обяви за Ескорти на части, едва ли ще е скъпо!?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: прегоряли писти в 'табло' предпазители

Мнение от HACKO » 29 яну 2011, 23:37

Имах абсолютно същия проблем, дълго време като не чуя помпата преди палене или врътна и не запали, ритах таблото с левия крак и помпата тръгваше. Това лято ми омръзна и свалих таблото, отворих го и презапоих всички спойки смятам че се оправи. Обаче не съветвам никого да го прави, по-добре да се вземе работещо табло от морга, играчката е много, отне ми цял ден и накрая почти не виждах и кръста ужасно ме болеше. Проблема е че платката е от едно парче текстолит сгънато на четири свързани по периферията с множество пинове, които трябва да се отрежат и после внимателно да се запоят в местото на срязване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: прегоряли писти в 'табло' предпазители

Мнение от paci » 30 яну 2011, 00:29

И каква е гаранцията, че другото табло не е на ръба на същия проблем?

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0% ... 0%BC%D0%B0

Според мен е по-добре с малко повече мъки да освежиш това което имаш.
Ако не можеш сам намери кадърен и съвестен човек да го направи като хората.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: прегоряли писти в 'табло' предпазители

Мнение от opex » 30 яну 2011, 02:29

Ами така де, всичко това ми е ясно :) Аз също съм електро и бих могъл да си го оправя, проблема е че е зима и умирам от студ и 20 мин. да клеча до колата и съм студент в сесия в момента и нямам време да се занимавам тепърва с това.
За това питам за читав майстор да я закарам и да я оправи. ;):
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: прегоряли писти в 'табло' предпазители

Мнение от HACKO » 30 яну 2011, 11:05

Таблото се сваля и слага за 5мин, после ремонта се прави на подходящо място(във стая), няма начин да успееш на място. Трябва ти поялник над 100W, добро осветление и ъглошлайф със тънък диск (за прерязване на пиновете).

П.П. Паци, напълно съм съгласен със теб, че няма гаранция в това вт.употреба, но може да се направи уговорка монтажа и демонтажа е елементарен в сравнение с ремонта. А пък както смята да търси друг човек да го ремонтира, ако някой се съгласи изобщо няма да му вземе по-малко, отколкото това от моргата, а вероятноста проблема да остане е същата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта