Натягане жилото за ръчната спирачка на Форд Мондео МК1 1995

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
{REDNIKA}
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 12 мар 2010, 19:22
Модел на автомобила: MONDEO 2.0i 1995
Местоположение: Две могили, Русенско - София
Контакти:
Status: Извън линия

Натягане жилото за ръчната спирачка на Форд Мондео МК1 1995

Мнение от {REDNIKA} » 25 фев 2011, 00:02

Здравейте колеги имам един Въпрос:
На скоро в сервиз ми смениха челюстите и четирите и в момента едно колело Хваща малко по слабо и нямам изобщо ръчна казаха ми че всичко е обезвъздошено. Та въпросът ми е как да си натегна жилото на ръчната спирачка на Форд Мондео 2.0i 136 hp 1995 Хечбек моля помогнете. :cry:
Изображение

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Натягане жилото за ръчната спирачка на Форд Мондео МК1 1995

Мнение от tropper » 25 фев 2011, 10:00

На планката, която е между челюстите (в горната част) има едни тресчотки. Самите тресчотки приличат на дебели шайби, набраздени по обиколната стена. Те служат за самозатягане на накладките като се износят. При монтаж на нови накладки задължително се връщат в начално положение. Иначе не може да се затвори барабана. След това при първото (или първите 3-4) натискане на педала трябва да се разпънат сами за да оберат луфта.
Вероятно при тебе заяждат и не се разпъват (или са износени и се връщат). Може да има ръжда по тях. Разглоби и виж какво е положението. Може да оправи с почистване, може да трябва и да смениш планките с тресчотките.
Ако ще разглобяваш сам - внимавай докато вадиш накладките да не излизат буталата на цилиндърчето, че нямат ограничител. В някои ръководства пише да се лепнат с изолирбанд по време на операцията.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
{REDNIKA}
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 12 мар 2010, 19:22
Модел на автомобила: MONDEO 2.0i 1995
Местоположение: Две могили, Русенско - София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Натягане жилото за ръчната спирачка на Форд Мондео МК1 1995

Мнение от {REDNIKA} » 25 фев 2011, 15:38

А дали може да се понатегне малко от планката към която се закачат Двете Жила за Ръчната :)
Изображение

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Натягане жилото за ръчната спирачка на Форд Мондео МК1 1995

Мнение от Nikola Iordanov » 26 фев 2011, 18:04

Колега за да натегнеш ръчната трябва да свалиш подлакатника във купето и цялата пластмасова облицовка около ръчната спирачка .След като го направиш това издърпваш лоста на ръчната до крайно положение , след което застопоряваш жилото да не се върне обратно може да го защипеш и с клещи като предварително му поставиш нещо зада не го нараниш или обелиш облицовката му .След като си го блокирал да не се върне обратно освобождаваш лоста до крайно положение на лоста има тресчотка която обира хлабината, след което освобождаваш жилото . И това е цялата процедура , ръчната трябва да ти задържа на 6 или седмия зъб , ако е все още хлабава повтаряш процедурата .Ако си я нанатегнал повече спускаш лоста до долу иго удряш ряско със длан така тресчотката освобождава .Охлабването на ръчната може да се получи и по невнимание когато седнеш на седалката сложиш си ръката на ръчната исе понадигнеш да се наместиш по удобно на седалката от тежеста ти тресчотката освобождава и се губи регулировката .Надявам се да си ме разбрал и да съм ти помогнал. >:D<
Другия вариянт е качваш колата на канал без да сваляш нищо вътре хващаш някой да ти помага издърпва ръчната до край отдолу блокирате здраво жилото дето влиза в купето дане се върне, след което освобождаваш лоста до долу след това освобождаваш и жилото .

Потребителски аватар
{REDNIKA}
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 12 мар 2010, 19:22
Модел на автомобила: MONDEO 2.0i 1995
Местоположение: Две могили, Русенско - София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Натягане жилото за ръчната спирачка на Форд Мондео МК1 1995

Мнение от {REDNIKA} » 26 фев 2011, 22:11

Разбрахте Братленце Но имам още един Въпрос къде се държи подлакатника и къкво трябва да развия за да ги сваля пластмасите
Изображение

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Натягане жилото за ръчната спирачка на Форд Мондео МК1 1995

Мнение от Nikola Iordanov » 27 фев 2011, 08:35

Като повдигнеш капака във дъното има 3_4 болта за отверка отвиваш ги и го махаш, след което трябва да махнеш кожения калъф на скоростния лост той отдолу е захванат за пластмасова гривна която е със щипки ,с тънка отверка го подхващаш като него напъваш много за да не го спукаш и го сваляш .Махаш пепелника от гнездото му ,от твоята страна и от другата страна има две черни тапи махаш ги под тях има болтчета отвиваш ги и махаш цялата пластмаса около ръчната .НО ПРЕДИ ТОВА ОГЛЕДАЙ ДА НЕ Е ЗАХВАНАТО И НА ДРУГО МЯСТО КОЕТО СЪМ ЗАБРАВИЛ ДА СПОМЕНА ЗАЩОТО СЪМ ГО СВАЛЯЛ ПРЕДИ ВРЕМЕ .

Потребителски аватар
{REDNIKA}
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 12 мар 2010, 19:22
Модел на автомобила: MONDEO 2.0i 1995
Местоположение: Две могили, Русенско - София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Натягане жилото за ръчната спирачка на Форд Мондео МК1 1995

Мнение от {REDNIKA} » 28 фев 2011, 21:55

Оки Братленце Благодаря ти много за съветите на теб и на всички останали :)
Изображение

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта