Гумички за клапаните
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
fiestaracing написа:[/]Братле,правил съм грешки с първите си коли поради липса на време:при точно тази процедура съм ги поверявал на майстори,при което са ми изтървали какви ли не неща в картера,пукали са ми и водачи на клапаните!Никога повече няма да повторя тази грешка!Общо взето преживял съм ги тия неща!Все пак и в Технически Университет се понаучава това онова!Има си дисциплини, които се доближават до тези проблеми!Ако детайлно си представиш как е устроен един двигател,сам можеш да предположиш и прецениш какви са рисковете при дадена операция!Литература има всякаква,вземи например "ремонт на АВТОМОБИЛНИ ДВИГАТЕЛИ" на AutoPoint-има процедури които са описани много детайлно!Но всичко това споделям от опит,работил съм и като сервизен техник,бил съм свидетел на такива грешки,при които се е налагало последващ значително по-сложен и скъп ремонт!Друг пример:Представи си че клапаните са започнали да прегарят, или имат толкова много натрупан нагар,че нарушават нормалната работа на мотора;при което се сменят само вложки-ефект ще има ,но много от последиците от димната работа преди това си остават;всичко това е само козметика която не лекува!
Все пак,технологията на кратко:
-Източване на част от охлаждащата течност
-Разединяване елементите на ангренажния механизъм
-Демонтаж на цилиндровата глава
-Разглобяване на газоразпределителния механизъм
-Почистване на дейлите!!!!!!!!!![]()
-Дефектация на работилите детайли-(все пак новите вложки няма да помогнат при пределно голяма хлабина между водача и клапана)
-Шлайф на "лицето" на главата
-Подмяна на неработоспособните детайли-евентуално при голямо износване на клапани/водачи-необходимото се сменя
-Пасване на клапаните към седлата им
-Проверка за херметичност на горивните камери-всмукателен/изпускателен тракт
-Монтаж на новите вложки
-Монтаж/сглобяване на газоразпределителния механизъм
-Подбиране на подходяща по дебелина(само за някои типове мотори)гарнитура на главата
-Монтаж на главата към блока (горещо се препоръчватова да стане с нови болтове)
-Монтаж на ангренажния механизъм,обезвъздушаване на охладителната система,изпитване на мотора и .................приятен път!!!![]()
Всички евентуално незабелязани дефекти по мотора при тази операция(без сваляне на главата)си остават скрити,като след известно време могат да се проявят с всички последици,след което отново следва ремонт,при който вече главата наистина ще се свали за да се направи както трябва!
...допълнение:
За въпросната процедура са необходими и задължителни следните НОВИ детайли (за 1.6 16V):
1. Гумички - 2х8бр
2. Нови болтове (старите са разтегнати и с памет)
3. Нова гарнитура на главата - по възможност оригинална
4. Нова гарнитура на всмукателните колектори
5. Нова гарнитура на изпускателните колектори (ако колата е над 150 000 км е добре да си вземете и един нов О-пръстен, който е буфер между колекторите и генерацията; с течението на времето се износва)
За тоя двигател най ужасното е ако се наложат и нови клапани, щото са около 100лв/брой х16...мамата
Последна промяна от kEFi на 06 юни 2006, 11:34, променено общо 1 път.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Добре де,изпокарахте се кое е правилно и кое не.ама има и един друг момент.Аз примерно не бих се навил да си свалям глава,вал,ремъци,ала бала.По съм навит да ги сменям на място.Но да кажем че реша да ида в сервиз.Оставям колата и казвам че искам да стане по трудния начин,а не със сваляне само на капака,и си тръгвам.Идвам след 2 дни да си взема колата.е от къде ще съм сигурен че майстора е свалял главата и всички щуротий.А може да е отворил капака само и за 40 мин да ги е сменил и да поиска 500 лв.И съм сигурен че 99%от сервизите практикуват така.Дори и МП защото там са още по големи мошенници.
-
- потребител
- Мнения: 321
- Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
- Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
То ако си карък и със свалена глава нама да стане ,маистора смотан ,частите дефектни на колата не и върви да върви -такива неща.Като си да си избираш Жена----
след врвмв разбираш какво си направил(направили)

Последна промяна от buhap на 06 юни 2006, 11:57, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Дали не е време да приключим с тази тема преди окончателно да сме се изпокарали? Вярно че се заядох с fiestarasing дано не се е обидил продължавам да смятам,че не бива да се сваля главата само за да се сменят гумичките въпреки,че съм свалял глава и за по малко. Mariana търсеше помощ а ние направихме такъв въпрос,че сигурно тя вече си мисли дали не е по-добре да си смени колата вместо гумичките.
Аз излизам от тази тема.
Аз излизам от тази тема.
- vancata
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 23 май 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Гумички за клапаните
Съжалявам, че повдигам толкова стара тема, но имам един въпрос.
Гледах в един сервиз извън България описаната процедура. Смяна на гумичките на клапаните. Там вкараха въздух през отвора на свещите да създаде налягане в цилиндъра, като го поддържаха високо посредством компресор. След това смениха уплътненията (гумичките) с един странен инструмент, който хваща пружината, свива я, махат горе един вид елемента който е като зегер шайба и сменят. Принципно не съм много технически грамотен, но горе долу това беше. Каква е логиката да вкарват въздух в цилиндъра? По този начин държат елементите от клапана затворени за да не изпадне нещо? (Не отвориха двигателя).
Мен скоро ми предстои такъв ремонт, та се чудя за тези гумички на зетек двигателите може ли да се сменят без отваряне на двигателя, както посоченото по-горе на ескорт ръководство. Предполагам има риск, но поне ако производителя е упоменал такъв вид манипулация, че е допустима и за моя двигател като на по-горния ескорт, то аз бих рискувал за тази манипулация
Също така, ако може колеги посочете примерни и приблизителни цени за тази услуга у нас.
Поздрави и ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ!
Гледах в един сервиз извън България описаната процедура. Смяна на гумичките на клапаните. Там вкараха въздух през отвора на свещите да създаде налягане в цилиндъра, като го поддържаха високо посредством компресор. След това смениха уплътненията (гумичките) с един странен инструмент, който хваща пружината, свива я, махат горе един вид елемента който е като зегер шайба и сменят. Принципно не съм много технически грамотен, но горе долу това беше. Каква е логиката да вкарват въздух в цилиндъра? По този начин държат елементите от клапана затворени за да не изпадне нещо? (Не отвориха двигателя).
Мен скоро ми предстои такъв ремонт, та се чудя за тези гумички на зетек двигателите може ли да се сменят без отваряне на двигателя, както посоченото по-горе на ескорт ръководство. Предполагам има риск, но поне ако производителя е упоменал такъв вид манипулация, че е допустима и за моя двигател като на по-горния ескорт, то аз бих рискувал за тази манипулация

Също така, ако може колеги посочете примерни и приблизителни цени за тази услуга у нас.
Поздрави и ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Гумички за клапаните
Въздуха държи клапаните на мястото им, да не паднат в цилиндъра, както си предположил. На повечето коли става и като просто поставиш буталото на съответния цилиндър в ГМТ. На всички двигатели гумичките на клапаните се сменят без да се сваля главата и който ти казва, че заради гумичките ще сваля главата, или те работи (иска да ти вземе повече пари за нещо което няма да направи) или не знае какво прави.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- vancata
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 23 май 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Гумички за клапаните
Благодаря за полезната информация НАСКО.HACKO написа:Въздуха държи клапаните на мястото им, да не паднат в цилиндъра, както си предположил. На повечето коли става и като просто поставиш буталото на съответния цилиндър в ГМТ. На всички двигатели гумичките на клапаните се сменят без да се сваля главата и който ти казва, че заради гумичките ще сваля главата, или те работи (иска да ти вземе повече пари за нещо което няма да направи) или не знае какво прави.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Гумички за клапаните
Аз смених гумичките, без да демонтирам главата, разходите ми бяха 19 лв - гумичките 12 лв мисля и 7 лв гарнитурата на капака и ако сметна още 5 лв за гориво
Работата си я свърших аз 


По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта