Гумички за клапаните

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 06 юни 2006, 09:48

fiestaracing написа:[/]Братле,правил съм грешки с първите си коли поради липса на време:при точно тази процедура съм ги поверявал на майстори,при което са ми изтървали какви ли не неща в картера,пукали са ми и водачи на клапаните!Никога повече няма да повторя тази грешка!Общо взето преживял съм ги тия неща!Все пак и в Технически Университет се понаучава това онова!Има си дисциплини, които се доближават до тези проблеми!Ако детайлно си представиш как е устроен един двигател,сам можеш да предположиш и прецениш какви са рисковете при дадена операция!Литература има всякаква,вземи например "ремонт на АВТОМОБИЛНИ ДВИГАТЕЛИ" на AutoPoint-има процедури които са описани много детайлно!Но всичко това споделям от опит,работил съм и като сервизен техник,бил съм свидетел на такива грешки,при които се е налагало последващ значително по-сложен и скъп ремонт!Друг пример:Представи си че клапаните са започнали да прегарят, или имат толкова много натрупан нагар,че нарушават нормалната работа на мотора;при което се сменят само вложки-ефект ще има ,но много от последиците от димната работа преди това си остават;всичко това е само козметика която не лекува!
Все пак,технологията на кратко:
-Източване на част от охлаждащата течност
-Разединяване елементите на ангренажния механизъм
-Демонтаж на цилиндровата глава
-Разглобяване на газоразпределителния механизъм
-Почистване на дейлите!!!!!!!!! :!:
-Дефектация на работилите детайли-(все пак новите вложки няма да помогнат при пределно голяма хлабина между водача и клапана)
-Шлайф на "лицето" на главата
-Подмяна на неработоспособните детайли-евентуално при голямо износване на клапани/водачи-необходимото се сменя
-Пасване на клапаните към седлата им
-Проверка за херметичност на горивните камери-всмукателен/изпускателен тракт
-Монтаж на новите вложки
-Монтаж/сглобяване на газоразпределителния механизъм
-Подбиране на подходяща по дебелина(само за някои типове мотори)гарнитура на главата
-Монтаж на главата към блока (горещо се препоръчватова да стане с нови болтове)
-Монтаж на ангренажния механизъм,обезвъздушаване на охладителната система,изпитване на мотора и .................приятен път!!! :D
Всички евентуално незабелязани дефекти по мотора при тази операция(без сваляне на главата)си остават скрити,като след известно време могат да се проявят с всички последици,след което отново следва ремонт,при който вече главата наистина ще се свали за да се направи както трябва!


...допълнение:
За въпросната процедура са необходими и задължителни следните НОВИ детайли (за 1.6 16V):
1. Гумички - 2х8бр
2. Нови болтове (старите са разтегнати и с памет)
3. Нова гарнитура на главата - по възможност оригинална
4. Нова гарнитура на всмукателните колектори
5. Нова гарнитура на изпускателните колектори (ако колата е над 150 000 км е добре да си вземете и един нов О-пръстен, който е буфер между колекторите и генерацията; с течението на времето се износва)

За тоя двигател най ужасното е ако се наложат и нови клапани, щото са около 100лв/брой х16...мамата
Последна промяна от kEFi на 06 юни 2006, 11:34, променено общо 1 път.

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 06 юни 2006, 09:52

16 клапана по 100 1600лв клапани идва сякаш :D
или за буталата стажа реч че са 16

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 06 юни 2006, 11:35

buhap написа:16 клапана по 100 1600лв клапани идва сякаш :D
или за буталата стажа реч че са 16
Уф! За клапани иде реч. Поправих го! 10х!

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 06 юни 2006, 11:45

множко а 100лв на клапан освен ако не са титаниеви :D
или с парите от клапаните да дадат заплатите на някое подраздиление на МП
комп.бутала за 1.6 зетек с сегменти са около 600лв(за толкова ги купи един от МП пред мен от друг магазин) а сигорно са ги продали за 2000

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 06 юни 2006, 11:49

Добре де,изпокарахте се кое е правилно и кое не.ама има и един друг момент.Аз примерно не бих се навил да си свалям глава,вал,ремъци,ала бала.По съм навит да ги сменям на място.Но да кажем че реша да ида в сервиз.Оставям колата и казвам че искам да стане по трудния начин,а не със сваляне само на капака,и си тръгвам.Идвам след 2 дни да си взема колата.е от къде ще съм сигурен че майстора е свалял главата и всички щуротий.А може да е отворил капака само и за 40 мин да ги е сменил и да поиска 500 лв.И съм сигурен че 99%от сервизите практикуват така.Дори и МП защото там са още по големи мошенници.

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 06 юни 2006, 11:56

То ако си карък и със свалена глава нама да стане ,маистора смотан ,частите дефектни на колата не и върви да върви -такива неща.Като си да си избираш Жена---- :twisted: след врвмв разбираш какво си направил(направили)
Последна промяна от buhap на 06 юни 2006, 11:57, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 06 юни 2006, 11:57

...за това си прав! Няма гаранция, освен ако не им висиш на главите! Което пак е гадно, като се има предвид ежедневието и натовареността... много кофти! Като се замисля за тези неща ми идва да си направя едно гаражче, да понакупя някой-друг инструмент и пей сърце.......

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 06 юни 2006, 12:13

AutoPoint "Ford Escort/Orion"
Изображение
H.R.Etzold написа: Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 06 юни 2006, 12:43

...а за DOHC/Zetec (16V) можеш ли да снимаш?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 06 юни 2006, 23:08

Дали не е време да приключим с тази тема преди окончателно да сме се изпокарали? Вярно че се заядох с fiestarasing дано не се е обидил продължавам да смятам,че не бива да се сваля главата само за да се сменят гумичките въпреки,че съм свалял глава и за по малко. Mariana търсеше помощ а ние направихме такъв въпрос,че сигурно тя вече си мисли дали не е по-добре да си смени колата вместо гумичките.
Аз излизам от тази тема.

Потребителски аватар
Манияка
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 05 май 2006, 20:56
Модел на автомобила: Мондео CHIA 1.8 16v 115 PS и Орион 1.4 73 PS Моно
Местоположение: Крумовград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Манияка » 07 юни 2006, 11:57

Бравоооооооооооооо.Някои хора не ми повярваха,а на мен точно с такъв инструмент ми смениха гумичките :P:

Потребителски аватар
vancata
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 23 май 2011, 15:54
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Гумички за клапаните

Мнение от vancata » 25 дек 2011, 14:11

Съжалявам, че повдигам толкова стара тема, но имам един въпрос.
Гледах в един сервиз извън България описаната процедура. Смяна на гумичките на клапаните. Там вкараха въздух през отвора на свещите да създаде налягане в цилиндъра, като го поддържаха високо посредством компресор. След това смениха уплътненията (гумичките) с един странен инструмент, който хваща пружината, свива я, махат горе един вид елемента който е като зегер шайба и сменят. Принципно не съм много технически грамотен, но горе долу това беше. Каква е логиката да вкарват въздух в цилиндъра? По този начин държат елементите от клапана затворени за да не изпадне нещо? (Не отвориха двигателя).
Мен скоро ми предстои такъв ремонт, та се чудя за тези гумички на зетек двигателите може ли да се сменят без отваряне на двигателя, както посоченото по-горе на ескорт ръководство. Предполагам има риск, но поне ако производителя е упоменал такъв вид манипулация, че е допустима и за моя двигател като на по-горния ескорт, то аз бих рискувал за тази манипулация :)
Също така, ако може колеги посочете примерни и приблизителни цени за тази услуга у нас.
Поздрави и ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Гумички за клапаните

Мнение от HACKO » 25 дек 2011, 15:14

Въздуха държи клапаните на мястото им, да не паднат в цилиндъра, както си предположил. На повечето коли става и като просто поставиш буталото на съответния цилиндър в ГМТ. На всички двигатели гумичките на клапаните се сменят без да се сваля главата и който ти казва, че заради гумичките ще сваля главата, или те работи (иска да ти вземе повече пари за нещо което няма да направи) или не знае какво прави.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
vancata
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 23 май 2011, 15:54
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Гумички за клапаните

Мнение от vancata » 25 дек 2011, 19:04

HACKO написа:Въздуха държи клапаните на мястото им, да не паднат в цилиндъра, както си предположил. На повечето коли става и като просто поставиш буталото на съответния цилиндър в ГМТ. На всички двигатели гумичките на клапаните се сменят без да се сваля главата и който ти казва, че заради гумичките ще сваля главата, или те работи (иска да ти вземе повече пари за нещо което няма да направи) или не знае какво прави.
Благодаря за полезната информация НАСКО.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Гумички за клапаните

Мнение от essex » 26 дек 2011, 20:46

Аз смених гумичките, без да демонтирам главата, разходите ми бяха 19 лв - гумичките 12 лв мисля и 7 лв гарнитурата на капака и ако сметна още 5 лв за гориво :) Работата си я свърших аз :mrgreen:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта