висока температура на двигателя
-
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 21 май 2006, 22:55
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
висока температура на двигателя
здравейте, значи случая е следния:прибирам се след празниците към 13.00 часа към софия по магистралата и стрелката на температурата на двигателя аха да влезе в червената зона, а съм с 90 ,.пускам по инерция от вакарел надолу-голямо изнанадолнище и стрелката изобщо не помръдва.перката не се чува да вкл.в софия 20км минах градско-не помръдва стрелката- колата няма мощност.пред нас спрях изфорсирах я малко и се вкл. перката за20-30 секунди но положението на стрелката почти не се промени.оттогава карам 15км градско в една посока всеки ден-държи се нормално-стрелката на температурата.пипах маркучите топли бяха.термостата- работи.аз съм с климатик -перката на радиатора с 2 скорости ли е? ако е с 2 възможно ли е 1 скорост да я няма?преди малко свалих свещите-чисто бели са -на газ съм и съм ги сменил преди3500км.светнах вътре в цилиндрите-на цвят буталата са черни само на едно има малко сивкаво петно.нивото на маслото е нормално.антифризът нивото му е нормално.цветът на маслото не е пресечен.мерих с електронен термометър ЕСТ- по ауто датата моите стоиности са с около 4-5000 ома по -ниски но иначе спазват кривата-колкото е по- студена колата толкова съпротивлението е по-високо/меренето го правя като опирам електронния термометър в/у тялото на датчика-не е съвсем точно/.интересно ми е как може да се провери датчика за вкл. на перката на радиатора дали работи нормално?мерси предварително за мненията.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
Перката е с две скорости. Първата скорост се включва на 103 (между буквите А и L на скалата) градуса, а втората над 110. На корпуса на перката има един реостат, който ако е изгорял не включва перката на първа скорост. Това можеш да го провериш като пуснеш климатика, ако не тръгне парката значи е изгорял. Меренето на ЕCT датчика не е правилно, най точно показанията му като го свариш на котлона. Датчика за включване на перката се измерва трудно. Провери първо релето(зелено на цвят), което стои от дясно на акумулатора да не е запекло. Успех!
-
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 21 май 2006, 22:55
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
климатика като го вкл. се чува перката-работи, но не се чува дали 1 степен е наред/ перката поне 2 степен работи -като се прибирах пред блока изфорсирах колата пред нас и след малко се вкл. работи 20-30 сек. и изкл. като почти стрелката на температурата не помръдна/.датчика к/о вкл. перката на него има 4 кабела- предполагам че 2 отиват към самата перка ,третия подава захранване/+ или-/ а четвъртия за какво е?или пък има 2/ - или+/ не занам какво прекъсват и 2 към перката.мисля че ,датчика има 2 ключа бипластини к/о прекъсват веригата и в зависимост от температурата затварят .снощи карах 10 км задръстване показанията на температурата бяха в норма - като спрях пред нас взех електронния термометър и измерих температурата в казанчето-75 градуса .
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
Температурата в разширителния съд винаги е много по-ниска от тази в д-ля. Проследи кабелите от вентилатора и намери съпротивлението на първата степен, най-вероятно е изгоряло, премери го или просто го шунтирай (свържи двата кабела които влизат в съпротивлението) и виж как ще се държи колата. Ако е изгорял резистора, като го шунтираш, ще тръгва директно на високи обороти на правилната температура. Това че е на високи обороти не е фатално, много от колите имат само една степен (висока). Ако не се оправи, смени датчика и си включи резистора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 21 май 2006, 22:55
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
вчера сменях въздушния филтър и в кутията му има 1 дунапренче което сега беше малко омаслено,преди беше чисто. колата работеше на място и като я изфорсирах се вкл. 1 степен на перката.значи работи. не знам къде да търся проблема- по магистрала на връщане стрелката почти в червената зона и то извънградско / с 90 и по инерция от вакарел надолу/. дали да не сменя термостата за всеки случай? или понеже не съм сменявал водната помпа и пистовия ремък с ролките дали не е проблема оттам?
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
Дунапренчето на възд.филтър няма връзка с проблема.Водната помпа не вярвам да се задвижва от пистовия ремъкnino217041 написа:вчера сменях въздушния филтър и в кутията му има 1 дунапренче което сега беше малко омаслено,преди беше чисто. колата работеше на място и като я изфорсирах се вкл. 1 степен на перката.значи работи. не знам къде да търся проблема- по магистрала на връщане стрелката почти в червената зона и то извънградско / с 90 и по инерция от вакарел надолу/. дали да не сменя термостата за всеки случай? или понеже не съм сменявал водната помпа и пистовия ремък с ролките дали не е проблема оттам?

Ако с 90 км/ч по инерция температурата не може да падне от червената зона , значи или те лъже стрелката на таблото или големия кръг не участва в охлаждането поради лоша циркулация на охл.течност или липса на такава , запушена система , замърсен радиатор, термостат, водна помпа ....и т.н. За датчиците вече ти казаха по-нагоре.

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
Щом първа степен работи, смени датчика, с течение на времето започва да включва на по-висока температура. Ако искаш да да си напълно сигурен може да го свалиш и да видиш на каква температура включват отделните степени. Трябва ти термометър поне до 200 градуса, котлон и съд. Заради това че датчика включва над 100градуса, не може да ползваш вода, трябва да го "свариш" във масло или олио.nino217041 написа: колата работеше на място и като я изфорсирах се вкл. 1 степен на перката.значи работи. не знам къде да търся проблема- по магистрала на връщане стрелката почти в червената зона и то извънградско / с 90 и по инерция от вакарел надолу/. дали да не сменя термостата за всеки случай? или понеже не съм сменявал водната помпа и пистовия ремък с ролките дали не е проблема оттам?
Ако не е и датчика, може да е превъртяла турбинката на водната помпа, във форума има писано за няколко такива случаи. Обаче остави помпата за последно, защото е трудно и скъпо. Водната помпа е на пистовия ремък, но ако е от него, ще имаш проблем и със другите неща, които са закачени на него (генератор, хидравлика, климатик).
Термостата се проверява лсно, като е загряла, преди да се включи вентилатора, като пипнеш маркуча към радиатора(горния), трябва да е горещ.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
Точно от него се задвижва.bateto_toshko написа:....Водната помпа не вярвам да се задвижва от пистовия ремък...
-
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 21 май 2006, 22:55
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
да знам че се задвижва от водната помпа.реших 1 да сменя термостата- обаче нова изненада- купувам термостат днес и като се прибирам гледам ,че на стария пише че отваря на 88 градуса а на новия на 92 градуса. в аутодатата пише между 85 и 89 градуса .според мен ще трябва да го връщам какво ще кажете?
-
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 21 май 2006, 22:55
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
термостата го купих от магазина к/о се намира на пазара димитър петков и симеон.на него пише 92-102 и на още едно място 92 .върнах го , според мен този термостат ще отваря по- късно малкия кръг и има опасност да прегрее колата.този термостат е по- добре за зимни условия /по-късно ще отвори голямия кръг/. а за лятото 82 да започне да отваря т.е. по-рано и по-лесно ще се охлади двигателя в жегите или нещо бъркам. между другото обаждах се в мото пфое и там ми предлагат термостат 99-102градуса били спряни от производство тези като моя оригиналния /88-102/.ще трябва да сменявам термостата но откъде това е въпроса.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
Ти за термостат ли говориш или за термодатчика на вентилатора?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 21 май 2006, 22:55
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
за термостат ---- термодатчика на перката нали го проверихме в събота- вкл. и на 1 и на 2 степен .днес в дъжда и задръстванията колата не загря - меря в разширителния съд с термометър 25 градуса , меря в/у тялото на термостата /ЕСТ- 75 градуса./стрелката почти не се отдели - отиде до положение no.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
Тогава какво е това обозначение с две температури, по принцип пише температурата на начало на отваряне а пълното отваряне е +4-5градуса. Такъв термостат дето да започне да отваря на 88 и да отвори напълно на 102 трудно ще намериш.
Този от МП също ти върши работа (все пак е оргинален), но вентилатора ти ще включва по-бързо и ще работи почти през цялото време.
При нискотемпературните 88; 92 на равно със нормална скорост вентилатора изобщо не се включва.
Този от МП също ти върши работа (все пак е оргинален), но вентилатора ти ще включва по-бързо и ще работи почти през цялото време.
При нискотемпературните 88; 92 на равно със нормална скорост вентилатора изобщо не се включва.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
Термостатите за Мондео със същия двигател (1.6) са маркирани с 92, чувал съм че за Ескорт били на 88, но дали е така... все пак двигателят като вътрешно устройство е същия. Купувал съм неоригинален, на който пише 88 и той не работеше въобще адекватно - не че отваряше на 88, ами просто не работеше като термостат - имаше много голям хистерезис - отваряше късно, а веднъж отвореше ли, трябваше колата да изстине много за да затвори пак.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
На ескорт, оригиналния термостат на Моторкрафт отваря на 88 градуса, това му е щампата. Преди да си сменя термостата с оригинален, стария имаше щампа на 92 градуса, а колата не работеше много адекватно.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
Какво значи работи неадекватно?Nebhotep написа:На ескорт, оригиналния термостат на Моторкрафт отваря на 88 градуса, това му е щампата. Преди да си сменя термостата с оригинален, стария имаше щампа на 92 градуса, а колата не работеше много адекватно.
Работната температура на мотора е около 100градуса (вентилатора включва на 103) независимо на колко отваря термостата, става въпрос за колко време ще ги постигне.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 21 май 2006, 22:55
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
да кажа резултата- причината за сега не я открихме ,но профилактично сменихме термостата. термостата отваря на 88 градуса - но сега не може да загрее - стига максимум до началото на скалата до буквата N и повече не помръдва.дали не отваря много рано или пък да отваря напълно на по-ниска температура?
-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: висока температура на двигателя
Привет.
Зимата при мен също не отиваше повече от N и смених термостата. Старият беше на 88 а новият е на 92. Сега извън града седи на средата, а като съм посвтофарите е точно между А и L. Като тръгне да отива по към L и вклучва перката. Дано да ти помогнат наблюденията ми.
Зимата при мен също не отиваше повече от N и смених термостата. Старият беше на 88 а новият е на 92. Сега извън града седи на средата, а като съм посвтофарите е точно между А и L. Като тръгне да отива по към L и вклучва перката. Дано да ти помогнат наблюденията ми.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта