2.0 tdci - много пуши!
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
на 1.8 tddi е вакуумен, но мизерията е, че клапана и всмукателните колектори са на общ корпус. Изолира се като му "затапиш" тръбата за вакуума, но ще имаш грешки. Не съм сигурен дали светеше лампата или вкарваше в авариен режим. Ако махнеш буксата - същото. Имаше един вариант да се запоят 2 кабела и колата "забравя" за тоя клапан во веки
Другия начин е софтуерен - от map-а на ECU-то се изчиства частта, дето търси тоя клапан 
Иначе по повод пушлявенето на колегата с 2.0 тдци се сетих за още нещо. Махни някоя тръба след турбото и виж омасляването дали е в норма или е повечко


Тя може да е прекрасна, ама печката ми не я харесва. На 5та и 6та по нагорнищата няма мощност, едвам поддържа скоростта и то на 2000 оборота. Пуши винаги, пък на студен старт оборотите играят.ЯЛТА написа:Червената нафта, е за селскостопанска техника в Европейският съюз, и е перфектна, изпробвана е.
Иначе по повод пушлявенето на колегата с 2.0 тдци се сетих за още нещо. Махни някоя тръба след турбото и виж омасляването дали е в норма или е повечко

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Какво значи омасляване в норма? Дай някакъв критерий, ако можеш.
Последна промяна от Любо на 19 май 2011, 12:38, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 29 авг 2008, 07:53
- Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5, 2009г, 2.0 LPG, 145 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Не знам дали е в норма, но точно под кората на двигателя около дюзите си има направо локви с масло.. което не знам от къде е изхвърлено, но е стигнало чак долу до картера... а маркучите преди турбото също са омаслени..
Сега следобед се каня да отскоча до МФ, пък да видим те какво ще кажат..
Сега следобед се каня да отскоча до МФ, пък да видим те какво ще кажат..
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
То принципно никакво не трябва да има, ама това не може да се постигне. Определено не трябва да са оляти и като ги свалиш от тях да капе... Нормалното явление е да са омаслени леко, но не в степен да се стича по тях.
Иначе диагнозите от МП често трябва да се подлагат под съмнение. Провери после и в друг сервиз
Иначе диагнозите от МП често трябва да се подлагат под съмнение. Провери после и в друг сервиз

-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 29 авг 2008, 07:53
- Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5, 2009г, 2.0 LPG, 145 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Здравейте, колеги!
След посещението в сервиза на МФ резултатите са: почистен и затапен ЕГР, в следствие на което колата вече не пуши, пуши леко, но чак като се вкара в много високи обороти.. над 4000. Нямаше спукан маркуч на интеркулера.
Освен това: трябва да сменя - пистов ремък, обтегач на този ремък, централка ролка, 4 семеринга на дюзите, както и маслото с 5 х 30 + маслен филтър.
Всичко това + труд = 812лв.
Дугата седмица пристъпваме към смяната.
След посещението в сервиза на МФ резултатите са: почистен и затапен ЕГР, в следствие на което колата вече не пуши, пуши леко, но чак като се вкара в много високи обороти.. над 4000. Нямаше спукан маркуч на интеркулера.
Освен това: трябва да сменя - пистов ремък, обтегач на този ремък, централка ролка, 4 семеринга на дюзите, както и маслото с 5 х 30 + маслен филтър.
Всичко това + труд = 812лв.
Дугата седмица пристъпваме към смяната.
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
В такъв случай успех колега!!
Не е особено нормално и малко масло да има. Преди имах само отпред на маркуча преди кулера, смених го, заспа - навсякъде бе сухо къде око да види. От край време се омаслява от същата тръба за кулера, но излизайки от ЕГР - хвърля по малко и се събира с времето в/у охладителя на ЕГР (сива блестяща тръба точно под самия ЕГР), половината станал черен в очевидно не старо масло, грознотия. Също и PCV филтъра (за вентилация на двигателните маслени пари) между двигателя и въздушния филтър се намира, бе още по олят с масло. Всичко се сваля едно по едно, проверява за скъсани маркучи, проверяват скобите, почиства стабилно и връща обратно.. Всичко трябва да е сухо, и да се наблюдава, иначе проблемите 1 по 1 почват.
Не е особено нормално и малко масло да има. Преди имах само отпред на маркуча преди кулера, смених го, заспа - навсякъде бе сухо къде око да види. От край време се омаслява от същата тръба за кулера, но излизайки от ЕГР - хвърля по малко и се събира с времето в/у охладителя на ЕГР (сива блестяща тръба точно под самия ЕГР), половината станал черен в очевидно не старо масло, грознотия. Също и PCV филтъра (за вентилация на двигателните маслени пари) между двигателя и въздушния филтър се намира, бе още по олят с масло. Всичко се сваля едно по едно, проверява за скъсани маркучи, проверяват скобите, почиства стабилно и връща обратно.. Всичко трябва да е сухо, и да се наблюдава, иначе проблемите 1 по 1 почват.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Огледах куплунга - влизат три кабела в следната последователност :Pyrhel написа:на 1.8 tddi е вакуумен, но мизерията е, че клапана и всмукателните колектори са на общ корпус. Изолира се като му "затапиш" тръбата за вакуума, но ще имаш грешки. Не съм сигурен дали светеше лампата или вкарваше в авариен режим. Ако махнеш буксата - същото. Имаше един вариант да се запоят 2 кабела и колата "забравя" за тоя клапан во векиДругия начин е софтуерен - от map-а на ECU-то се изчиства частта, дето търси тоя клапан
бял със зелена ивица ;
кафяв със зелена ивица и
жълт със зелена ивица .
Дайте идея между кои два кабела да направя мост за да излъжа ECU-то ?
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Днес реших на принципа проба-грешка да видя какво мога да направя. Като начало свалих куплунга от ЕГР - нито лампа светна, нито колата се спъна като в авариен режим, грешка на теста не даде, стига си до 4 хил оборота, звука си е същия... Лошото е че остана и пушенето. Свалих тръбата от ЕГР-то към кулера и започнах да чистя, отначало с отверката, след това направо взех една лъжица и с нея, излиза нещо като маслена тиня. С тампони напоени с обезмаслител чистих докато не стана що-годе чисто и с помощта на едно огледало и малко фенерче огледах навътре - да свивката е чисто, но точно там има една дупка от задната страна в която явно е този клапан - там по моя начин няма да мога да изчистя, а не знам в какво положение съм оставил клапана - отворен, затворен или полуотворен. И тъй като определено свалянето и почистването на всмукателните колектори ми се струва доста сложно реших да пробвам със спрей за почистване, както е на клипа. Сега остана и да го намеря....
Апропо - да ме прощава още веднъж автора, че му пиша в темата.
Апропо - да ме прощава още веднъж автора, че му пиша в темата.
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Лесно можеш да разбереш в какво положение е останал - надуй го с уста. Тоя клапан трябва доста плътно да затваря 
А че не е светнала лампата - по-добре за теб

А че не е светнала лампата - по-добре за теб

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 32 госта