мондеото ми хълца

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
toshko76
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 27 май 2011, 14:49
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

мондеото ми хълца

Мнение от toshko76 » 27 май 2011, 14:55

здравейте приятелчета.надявам се да ми помогнете.карам мондео 95та бензин 16в 115 к.с.при движение прекъсва и сякаш хълца.един майстор вече почти месец се занимава и опита какво ли не, но без резултат.ако някой има предложения ще съм много благодарен

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: мондеото ми хълца

Мнение от tropper » 27 май 2011, 16:22

Добре дошъл!
Сподели подробно какво е опитал майстора и дай по-добро обяснение на "хълцането", щото може да е леко, може да силно, може да е всичко :)

Мойта преди два-три дена ме изкара извън нерви, ама при мене не беше хълцане, ами направо двигателя искаше да излезне :)
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=47780" onclick="window.open(this.href);return false;

Пробвал ли си теста със светодиода? Виж какви кодове на грешки ще излезат, може да ти помогне.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 7712#p7712" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ading.html" onclick="window.open(this.href);return false;
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

toshko76
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 27 май 2011, 14:49
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: мондеото ми хълца

Мнение от toshko76 » 27 май 2011, 16:46

прекъсва двигателя за малко и колата придърпва.на няколко пъти се случи да изгасне.особено като е студена е много зле.след последното третиране от майстора(изчисти агр-а)не е толкова зле,но пак си придърпва.иначе пробва с друг дебитомер,накара ме да махна катализатора и знам ли още какво.като го слушам и той вече няма идеи.последната идея беше от вчера да смени мап сензора, но и тя се провали.на компютърния тест не дава грешка.какъв е тоя тест с диода?

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: мондеото ми хълца

Мнение от Edinuser » 29 май 2011, 01:27

А свещи и кабели пробвахте ли ?

toshko76
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 27 май 2011, 14:49
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: мондеото ми хълца

Мнение от toshko76 » 29 май 2011, 07:46

това беше първото нещо-смених свещите, а кабелите били наред.сега последната идея на майстора е, че е от мап сензора, но не може да намери.надявам се до ден-два да се намери и да видим какво ще стане...по скоро се надявам да стане!!!

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: мондеото ми хълца

Мнение от Revell » 30 май 2011, 09:49

След като имаш дебитомер (MAF) няма как да има MAP. Това са датчици за измерване на количеството на входящ въздух. Няма и да го намери... сменяй майстора сед като при наличие на маф търси и мап... Сподед мен проблема ти идва от някой датчик или лош контакт към него. Основни датчици за смесообразуването са MAF(до филтъра), TPS (дроселова клапа), корективни са този за температуреат на антифриза и температурата на входящ въздух, а за обратна връзка ламбда сонда. Налягането в рейката за гориво се определя от вакуумен клапан (при мен мембранката се беше пробила и мяташе бензин в смукателния колектор от време на време). Запалването и предварението се определят от датчик на колянов вал и разпределителен вал, като сигналите се подават на EDIS модул, който определя кога да се запали горивото в допълнение на октан коректор. Моля някой колега да допълни ако съм изтървал някой датчик. Да спомена само че при определена температура се отваря соленоид, който пуска парите от изпаренията от резервоара, също ако не функционира правилно може да бърка работата. И накрая провери и байпасния клапан на дросела, трябва да затваря при подаване на гас, а да е отворен при напълно затворена клапа или при пълно отворена. Евентуален проблем може да е датчика за скоростта, но само при определени режими на работа.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: мондеото ми хълца

Мнение от tropper » 30 май 2011, 10:41

tropper написа:...
Пробвал ли си теста със светодиода? Виж какви кодове на грешки ще излезат, може да ти помогне.

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 7712#p7712" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ading.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
За теста със светодиода - дал съм ти два линка, да прочетеш как се прави. Трябва ти един светодиод (с резистор), на който "+" връзваш към акумулатора, а "-" към горния пин на триъгълната букса. Двата долни ги свързваш един с друг със жичка. Даваш на контакт и диагностиката започва - в началото примигва много бързо светодиода - изкарва грешките за четене с компютърен четец. После мига веднъж (код 010). Тогава май трябваше да се натисне газта до долу за няколко секунди (по-малко от 10) и почват да излизат кодовете. В двете теми, дето съм ти дал като линкове, е описано как се разпознават миганията и има описание на кодовете на грешките. При всяко четене кодовете се появяват два пъти (но не винаги последователно) за да е сигурно. Ако някой код не си го видял втори път - може и да си го преброил грешно. Тогава правиш диагностиката още веднъж - изключвах контакта и пак включваш.

Това ще те ориентира ако имаш проблемен датчик.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

achod
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 27 окт 2010, 23:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4/16v/Bi-Fuel/ 2010г.
Ford Focus 3 1.6 Ti-VCT 125 к.с.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: мондеото ми хълца

Мнение от achod » 30 май 2011, 23:10

Кабели и свещи - добре. А проверихте ли бобината?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта