Загряващо реле
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Загряващо реле
Здравейте. Ще се опитам да Ви обясня накратко историята и проблема си, който ме мъчи от около 3г. Смених 2 CD-та на колата откакто я купих, но и при двете се срещаше един и същи проблем - след като се стартира колата си губеше настройките. Явно не е от CD-то, защото и при двете го правеше. измерих напрежението на акумулатора при запалване. С изненада установих, че падa до 9V, когато върти стартера. По спесификации на Pioneer, при падане на напреженито под 10V настройките се губят. Викам си добре акумулатора е скапан. Колата обаче пали без проблем и в най-студените дни вече 3г. Върти на поразия, но напрежението пара. Сега идва ред на първия въпрос:
Нормално ли е напрежението при запалване да пада до 9V (при Вас как е)? Акумулаторът е 74 амперчаса, 640А стартов ток, марка FIAM.
После реших да помогна на фабричната инсталация, като прекарам нова инсталация само за CD-то направо от акумулатора. Речено сторено. Прекарах 2.5кв. кабел, многожилен от акумулатора. Както знаете, за да работи CD-то му е нужен кабел за паметта (постоянен плюс) и захранващ, който се управлява от контактния ключ. Това е особено необходимо при Alpine, на които ако не им се спре захранващия ток скапват акумулатора за седмица. Поради тази причина реших да сложа РЕЛЕ, което да се управлява от фабричния кабел за радиото, който минава през контактния ключ и пуска ток на CD-то от директния кабел. Взех реле от кварталния магазина 40А за фарове на цена от 3.50лв. След като го свързах установих, че загрява яко дори без товар. При положение, че запоих кабелите за крачетата му изключвам лошо контактно съпротивление. отворих релето и установих, че загрява намотката (та чак до синьо) и от там се загряват и крачетата. Купих друго реле, но пак същата работа.
Сега и втория въпрос Релетата лиса скапани или аз нещо бъркам? Ето по тази схема е реализирано захранването, но вместо фарове имаме CD.

Ако проблема е в релето къде да търся? В някоя морга, но какво да взема за фарове ли или за парното и как да го позная?
Нормално ли е напрежението при запалване да пада до 9V (при Вас как е)? Акумулаторът е 74 амперчаса, 640А стартов ток, марка FIAM.
После реших да помогна на фабричната инсталация, като прекарам нова инсталация само за CD-то направо от акумулатора. Речено сторено. Прекарах 2.5кв. кабел, многожилен от акумулатора. Както знаете, за да работи CD-то му е нужен кабел за паметта (постоянен плюс) и захранващ, който се управлява от контактния ключ. Това е особено необходимо при Alpine, на които ако не им се спре захранващия ток скапват акумулатора за седмица. Поради тази причина реших да сложа РЕЛЕ, което да се управлява от фабричния кабел за радиото, който минава през контактния ключ и пуска ток на CD-то от директния кабел. Взех реле от кварталния магазина 40А за фарове на цена от 3.50лв. След като го свързах установих, че загрява яко дори без товар. При положение, че запоих кабелите за крачетата му изключвам лошо контактно съпротивление. отворих релето и установих, че загрява намотката (та чак до синьо) и от там се загряват и крачетата. Купих друго реле, но пак същата работа.
Сега и втория въпрос Релетата лиса скапани или аз нещо бъркам? Ето по тази схема е реализирано захранването, но вместо фарове имаме CD.

Ако проблема е в релето къде да търся? В някоя морга, но какво да взема за фарове ли или за парното и как да го позная?
-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re: Загряващо реле
Ами по първия въпрос:Ако пали на четвърт не би трябвало да пада толкова напрежението, ама ако върти повече.....
По втория въпрос определено нещо ти бъркаш.Не трябва да грее намотката.На намотката трябва да закараш плус и минус.Да не би да подаваш два пъти плус.
По втория въпрос определено нещо ти бъркаш.Не трябва да грее намотката.На намотката трябва да закараш плус и минус.Да не би да подаваш два пъти плус.
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загряващо реле
Чак от четвърт не пали, но след един оборот пали. Няма как да подам 2 плюса, защото ще изгори бушона, или ще хвърчат искри, или ще топя кабели и разни други ексцесии. 

-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re: Загряващо реле
aм тва кога се получава при запалена кола или не.Да не би релето за зареждането да не ти работи правилно.И не мисля че ще изгори бушон щото плуса е еднороден.
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загряващо реле
Получава се дори като до закача директно на акумулатора (няма значени дали колата е запалена или не).
-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re: Загряващо реле
А дали релето не е 6 волтово.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряващо реле
Ако си свързал правилно (не че има как да я объркаш...) бобинката на релето и тя е 12-волтова няма логика да посинява.
Ако в релето имаше диод, който да предпазва от обратно напрежение (паралелен на намотката) нямаше да можеш въобще да го включаваш.
Аз залагам на три варианта:
1) калпаво реле
2) 6-волтово реле, както каза колегата
3) реле с токова намотка, а не напреженова... но едва ли.. те в автомобилите такива май не се използват...
Ако в релето имаше диод, който да предпазва от обратно напрежение (паралелен на намотката) нямаше да можеш въобще да го включаваш.
Аз залагам на три варианта:
1) калпаво реле
2) 6-волтово реле, както каза колегата
3) реле с токова намотка, а не напреженова... но едва ли.. те в автомобилите такива май не се използват...
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Загряващо реле
Здравей колега и аз съм имал такъв проблем с ЦД и по точно с паметта му .Проблема реших така вместо жълт с жълт и червен с червен съм ги разменил и са вързани жълт и червен ,това е на Фиестата може и при теб да стане така.За релето няма смисъл според мен да го слагаш.Колегите са ти дали насоки от какво може да е причината да грее така работната му намотка.
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загряващо реле
И двете, който пробвах са 12V. Остава най-вероятното калпави релета. Мисля си да взема от някоя морга реле за парно и да пробвам.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта