Проблем с перката

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
stoyan.peev
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 16 ное 2010, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi '04
Местоположение: София, ж.к. Бъкстон
Status: Извън линия

Проблем с перката

Мнение от stoyan.peev » 27 юли 2011, 21:40

Модела на Ford-a е Escort Ghia 1.6 16v декември 1993. Колата загрява нормално, перката не се включва изобщо. Термостата е сменян преди 3-4 месеца. Втория кръг си отваря и затваря нормално, наблюдения спрямо парното и радиатора. Като окъся буксата която влиза в датчика за перката завърта веднага без никакви проблеми. Вчера смених датчика с нов оригинален, пак не иска да завърти перката, колата загрява много, но пак не завърта. Някой има ли идея от какво може да идва проблема, или алтернативно решение? Възможно ли е да се извади управлението на перката на копче.

Също така доколкото знам двата датчика нямат връзка, но показателя на таблото не показва вярно със сигурност. Сменя си стойностите, но над средата не се е вдигал никога май, а колата се загрява особено без перка.
Изображение

Потребителски аватар
bmitev
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 25 юли 2011, 16:27
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 (2009)
Status: Извън линия

Re: Проблем с перката

Мнение от bmitev » 28 юли 2011, 10:24

Обезвъздушавал ли си скоро охладителната система? Ако ти е спадал антифриза под минимума, със сигурност трябва да го направиш. Много подобни са симптомите на това което описваш.
Новини за коли под наем

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Проблем с перката

Мнение от Revell » 28 юли 2011, 10:43

Щом след окъсяване на кабелите на датчика перката тръгва, значи има проблем във датчика, може да не е в самия датчик, а в това че не минава гореща течност през него и от там не включва. По принцип системата се самообезвъздушава, но ако ти е запушена най горната тръбичка на разшерителния съд за течността, не може да се обезвъздуши. Провери и пиши. Второ- оправи си датчика, кото показва температурата на мотора-намира се под корпуса на термостата. Последно, как разбра че колата загрява много без да работи датчика за температура. Аз на око не мога да направя разлика между 90 и 120 градуса - все пари, а това е разликата между нормално и много загряло.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с перката

Мнение от Любо » 28 юли 2011, 10:59

Revell написа:... Аз на око не мога да направя разлика между 90 и 120 градуса - все пари, а това е разликата между нормално и много загряло.
Във втория случай има ясно изразено, бурно кипене, но при положение, че налягането в системата е каквото трябва да бъде. А за това, както и за обезвъздушаването на водния тракт се грижи клапанчето, вградено в капачката на разширителния съд.
Т.е. ако не ти се самообезвъздушава - или имаш запушен маркуч (което, на мен лично, ми е много странно как ще се запуши), или смени капачката на разшипителното казанче (вземи от колега за проба).

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Проблем с перката

Мнение от Revell » 28 юли 2011, 14:28

Точно Любо! Ако налягането е наред. При мен се беше запушило(явно предния собственик е наливал присадка за течове). При мен също в началото избиваше от време на време от тук и таме, но рядко и повечето време нямах проблеми, докато не смених антифриза и колата не пожела да се обезвъздуши. Дигна температура и не пуска перката, нямаше булбукане, ама имах показание на уреда и я хванах, като откачих маркуча към казанчето и като се почна едно фъщене...(доди и бълбукането)...После 1 пирон, отпушване и всичко си дойде на место. Да чукна на дърво от тогава няма течове никаде. Явно от време на време си е правела налягане ама като няма къде да избяга...

ПС: Забравих да кажа че за обезвъздушаването също има важна роля и съчмата на термостата, направена от лек материал, за да пуска въздуха, а когато дийде течност затваря.

Потребителски аватар
stoyan.peev
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 16 ное 2010, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi '04
Местоположение: София, ж.к. Бъкстон
Status: Извън линия

Re: Проблем с перката

Мнение от stoyan.peev » 28 юли 2011, 17:38

Сега проверихме горния маркуч на казанчето и не е запушен. Разкачихме го, запалихме колата, след като загря достатъчно и отвори термостата взе по малко да потича антифриз през малкото маркуче. Самото обезвъздушаване на системата незнам как се прави. Търсих по радиатора клапи или нещо подобно на това което съм виждал на други коли как се обезвъздушава но не можах да видя такива. Може би корпуса на перката който покрива цялата задна част на радиатора да ги скрива. Другото което ме притесни е че видях че датчиците са на цветове. Моят го взех по каталог за колата и е червен. Но все пак перката изобщо не включва колкото и да загрява колата така че е малко вероятно да е от това.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с перката

Мнение от HACKO » 28 юли 2011, 18:42

Ескорта се самообезвъздушава, няма клапи, тапи, пробки, чувии и тем подобни, широко разпространени в други германски автомобили (не че Форда е германски).
Щом като окъсиш датчика и вентилатора тръгва, значи има проблем с датчика. При положение че датчика е изправен (ако си сигурен в този който си сложил) и като се окъси новия датчик вентилатора тръгва, то всичко е наред, просто не достигаш температурата на включване. Ескорта има голяма охладителна система 7-8л а температурата на включване на вентилатора е 103градуса.
Остава въпроса, след като не си сигурен в точността на показанието на термометъра на таблото, как установяваш че си достигнал температурата на включване на вентилатора?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
stoyan.peev
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 16 ное 2010, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi '04
Местоположение: София, ж.к. Бъкстон
Status: Извън линия

Re: Проблем с перката

Мнение от stoyan.peev » 28 юли 2011, 20:28

Колата ми е с Газов инжекцион. Преди когато ми се включваше перката, не съм имал никакви проблеми. Напоследък като я вханах че загрява, което видимо се усеща, радиатора и маркучите не се пипат, взе да ми прави проблем и газта. Тя има някаква защита и се изключва при няква температура, тъй като максималната и температура на работа е по ниска от тази на бензина. Колата ми се наложи да я карам тия дни на дълъг път (Габрово - София) и спирах на няколко пати да изтива, защото още малко и щях да е прегрея.

Ако не може да се оправи това по този начин, ми остана алтернативата да направя перката на копче, но не съм много наясно какъв кабел и какво копче трябва да използвам, защото ме предупредиха че тока който върви там е с голям ампераж
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с перката

Мнение от HACKO » 28 юли 2011, 21:58

Веригата на твоята кола е елементарна, от бушона през датчика (той е ключ) до вентилатора. Няма нищо, здрав ли е бушона, работи ли датчика няма начин да не работи. Още повече че тръгва като окъсиш датчика, остава само датчика. Ключ ако искаш да слагаш го вързваш на мястото на датчика. Кабелите се постарай да са със същото сечение като тези до датчика, ключа трябва да е 10-15А.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем с перката

Мнение от deathstorm » 29 юли 2011, 00:15

Ако ще слагаш копче най-добре си го направи през реле, за да нямаш много товар на копчето. Много тъпо са го направили големия ток да минава през датчки, аз също имах проблеми - цялата букса ми беше нагоряла и разтопена. Интересното е обаче при теб и с новия датчик не работи, но като нищо може да си попаднал на менте. Най-добре ако намриш работещ датчик и него да го прекараш през реле. Иначе аз си реших проблема по много интересен начин. Тъй като при малък инцидент ми се строши предния прозорец се наложи да го подменя. Ест не ми се даваха 400лв за прозорец с подгряване и си сложих обикновен. Малко след тва ми се скапа въпросния датчик, та си викам имам 50 А потенциал от подгряването на стъклото, що не взема да си вържа перката там :twisted: . И така вече перката ми се включва от купето :) и се захранва през веригата на подгряването :shock: . Интересното е, че мислех че има некво реле за време, но няма такова нещо бачка си докато я изключиш :). Другата есктра е, че може да се пуска само ако двигателя работи и се изключва при изгасянето му.

Изображение

Перката се захранва от кабела с червения кант, на другия има постоянни 12в на контакт.

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Проблем с перката

Мнение от Revell » 29 юли 2011, 14:26

Наско е прав. остава само датчика, след като е потекал антифриз, маркучето е отпушено(предполагам си проверил и тръбичката на разшерителния съд, че не пишеш, а при мен тя беше запушена). На пазара има ментаци на тези датчици и като ги сложиш веднага горят или никога не достигат температура на която да заработят. Имах ядове и аз. След 2 датчика си сложих реле. Купих колата зимата и до лятото добре. После един ден гледам стрелха аха да влезе в червеното и няма вентилатор. Смених датчика и след 3-4 дена пак няма перка. Пак смяна ама нъцки. При третия нов взех да чета и тогава колегите тук ме уверяваха ч е трябва да има реле. Ама при мен нямаше. Реших че някой го е откраднал преди да купя колата(струваше 80лв.Ама после намерих схема и се оказа че за моя модел няма реле). Както и да е реших си проблема като си купих реле от Жигула за 3 лв. и прекарах през него датчика.От тогава нямам проблеми. В този ред на мисли преди да сложа релето бях окъсил със 2кв. кабел да работи постояноо перката и успя 3-пъти за 1 седмица да стопи моста(значи минава голям ток). Обяснението за мен е че с времето лагерите на самата перка се набиват с боклуци и за да тръгне перката и е необходим все по голям ток(като при всеки износен електродвигател). Това си личи и сега, като включва перката и LCD-то на часовника леко премигва и се усеща смущение в оборотите на мотора когато е на празен ход, но големия товар сега се поема от релето и датчика не гори.

Накрая, да посъветвам да си смениш дачика да показание на тъблото, който се намира под тялото на термостата, за да имаш реална представа за температурата. Представи си че нещо по електрониката на ГИ се е прецакало и е почнала да изключва на 70-80 градуса? Плюс това как ще разбираш кога да включиш перката ако няма къде да гледаш температурата? Ами ако забрашиш някой път да включиш. Карал съм доста Лада и Жигула на ръчно включване и повярвай ми очите ти все в температурата седят и не е много приятно.

Сори за дългия пост и се надявам нещо от него да ти е полезно.

Потребителски аватар
stoyan.peev
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 16 ное 2010, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi '04
Местоположение: София, ж.к. Бъкстон
Status: Извън линия

Re: Проблем с перката

Мнение от stoyan.peev » 29 юли 2011, 16:18

В такъв случей ще купя и аз едно реле и ще го закача във веригата. Иначе за електрониката на газта съм сигурен че е изправна, защото миналата седмица ми смениха компютъра на газта, след един проблем, който ми направи колата и когато разбрах за самия проблем с перката ...
И все пак си мисля, че с новия датчик трябваше поне да пробва да завърти перката, съмнява ме да е изгорял от раз. Охладителната система я тествах цялата не е запушена или нещо такова, термостата си отваря на време. Остава си единствено тъпия датчик. Относно релето, какво реле точно трябва да си купя и има ли значение на кой от двата кабела, които са към датчика трябва да го вържа?
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с перката

Мнение от HACKO » 29 юли 2011, 22:57

Намираш си един термометър поне до 200градуса, и омметър. Слагаш едно канче с масло или олио на котлона. Закачаш датчика на оммера и го топиш в маслото, с термометъра следиш на колко градуса ще включи (ако изобщо включи). Така най-точно ще разбереш за какво става дума.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Проблем с перката

Мнение от pelteka » 30 юли 2011, 10:22

HACKO написа:Намираш си един термометър поне до 200градуса, и омметър. Слагаш едно канче с масло или олио на котлона. Закачаш датчика на оммера и го топиш в маслото, с термометъра следиш на колко градуса ще включи (ако изобщо включи). Така най-точно ще разбереш за какво става дума.

След 10-15мин. е готов.Върви с биричка. :lol:

Потребителски аватар
stoyan.peev
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 16 ное 2010, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi '04
Местоположение: София, ж.к. Бъкстон
Status: Извън линия

Re: Проблем с перката

Мнение от stoyan.peev » 30 юли 2011, 19:50

Приложех решението на deathstorm като временен вариант. Изключих подгряването на предното стъкло, и закачих перката на единия кабел. Сега я управлявам само при запален двигател от копчето за управлението. Ще гледам в най скоро време да раеализирам схемата с реле и бушон и нов датчик, за да мога да си вържа пак подгряването ..
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта