Луфт в задвижващия механизъм в скоростната кутия

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
emilio24
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 10 авг 2011, 18:16
Модел на автомобила: Форд Мондео
Status: Извън линия

Луфт в задвижващия механизъм в скоростната кутия

Мнение от emilio24 » 21 авг 2011, 06:58

Здравейте,колеги и колежки Фордаджии.На скоро станах горд собственик на Мондео 1.8 тд 2000 година .Още при покупката констатирах луфт в скоростния лост повече от обичайното,а именно при движение на лоста от 3 към 4-та скорост,както и при 1 и 5-та ,а също така и задна.Луфта се основава във надлъжна посока ,като скоростите вкл.нормално,но като ,че ли не им достига малко ,особено на 1-та.При вкл.на задна скорост,която вкл.нормално и връщане на лоста в обратна посока констатирах,че изгасват светлините за задна скорост ,като същата си остава редовно зацепена и колата си върви.Скоростния лост задвижва с жила 2-е на брой механизма в скоростната кутия,като същите нямат луфт.Луфта идва от вертикалното лост че намиращо се на кожуха на скоростната кутия с нещо,като противотежест на него в горния край,намиращо се точно под въздушния филтър.Моля за вашите съвети,Благодаря.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Луфт в задвижващия механизъм в скоростната кутия

Мнение от ЯЛТА » 21 авг 2011, 10:30

Има износване някъде по превключващия механизъм-увеличени луфтове.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

emilio24
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 10 авг 2011, 18:16
Модел на автомобила: Форд Мондео
Status: Извън линия

Re: Луфт в задвижващия механизъм в скоростната кутия

Мнение от emilio24 » 21 авг 2011, 12:36

От наблюденията ми до момента извода е ,че това е от лоста на скоростната кутия,който задвижва от 4-та към трета ,респективно от свободна към 1-а и 5-а скорост,като задна и 4-та вкл.без проблем но при вкл.задна и обиране на луфта в посока на изкл.на задната скорост светлините и изгасват,а скороста си остава зацепена,което говори,че луфта не е в самите синхронизатори ,а предимно в задвижващият ги механизъм и то за 1-а 3-а и 5-а скорост.Задна и 4-та нямат проблем!!! :?
Ако някой разполага със снимков материал или чертежи на самият механизъм ще му бъда благодарен ако ми предостави такива.

emilio24
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 10 авг 2011, 18:16
Модел на автомобила: Форд Мондео
Status: Извън линия

Re: Луфт в задвижващия механизъм в скоростната кутия

Мнение от emilio24 » 21 авг 2011, 14:52

Колеги,открих проблема.Състои се в следното-там,където е края на едното от двете жила , по-конкретно горната ос със жилото влизаща в скоростната кутия или по-скоро в механизма за задействане на светлините за заден ход ,а от там на долу и към скоростната кутия самата осичка завършва с шестограм (6) на който има лостче с пвц втулка,която служи,като плъзгач и която е част от механизма.Та именно това лостче с (6) шестограма се е появил луфт между оста и лостчето от който съответно произлиза и този луфт.Днес не спях да довърша начинанието поради леко усложнена обстановка с времето ми но през идващите дни ще го довърша и ще пиша за резултата!!!Не се плашете от тези ремонти,хора са измислили колите ни и пак хора ги ремонтират!!!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта