мондео мк1 с диагностичен куплунг от 16пин за обд2

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
men1977
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

мондео мк1 с диагностичен куплунг от 16пин за обд2

Мнение от men1977 » 10 ное 2011, 18:20

Здр. колеги вчера след сваляне на кората под волана се натъкнах на нещо интересно,на самата кора има 16пин конектор който прилича да е диагностична букса за обд2 а мондеото е от профила ми 1,8 зетек 95г.Та въпроса ми е ако има колеги с подобна букса независимо дали мк1 или мк2 дали са пробвали и за какво е точно

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: мондео мк1 с диагностичен куплунг от 16пин за обд2

Мнение от opex » 10 ное 2011, 18:57

Всички мълчат като риби как се прави диагностика през него, а компа си е същия добър стар EEC-IV !!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
А га ядаха кифтйетта ни риваа като си чупих пръстите да пиша теми и обяснявам как се прави през 3-пиновата..

И в сервизите се циганят, че нямали били техника и софт, а предходните и следващите години коли могат, по-важното предходните с 3-пин букса дето казват, че било невъзможно да се закачат на компютър, а в един сервиз преди 3 години съм го виждал с очите си на ескорт '93-та... айсиктир..

Последната надежда е да намериш юзъра Tomin тук във форума и да прочетеш какво е писал.
Той е от чешкия форум за форд. Може да го търсиш и направо там. Там са и темите му със скрийншотове и информация за всичко.
Направил си е собствен кабел с електроника и собствен софтуер, който чете сигурно и информация дето във форд не са сънували, че я има от тоя компютър. Разбираш се с него и за ~80 евро с включени там пощенски разходи и т.н. ти праща всичко.


едит: все пак, преди да се е затрила и тая поредна тема, ще сумирам някои неща, барем някой да вземе да сподели:
На всички Мондеота мк1 до края на производството си 96-та се слага EEC-IV компютър. Следващите (мк2 или мк1-фейслифт за някои) вече са с EEC-V - това за информация, направо ги забравяме сега.
Някои мондеота, по-ранните, може би до пролетта на '95 имат 3-пиновата букса за диагностика до казанчето за маслото на хидравликата. Те са лесни - слага се светодиод между тоя пин дето съответства на пин 17 на компютъра и + на акумулатора, другите два пин-а се дават на късо с мост и диода след малко почва да светка и да изкарва кодовете като морз... има теми сега не ми се обяснява пак.
По-късните мондеота са със същия компютър, обаче буксата за диагностика е изнесена под волана защото точно в този период края на 95 и 96-та Форд преминават към ОБД2 стандарта. Обаче ни така ни така. Тая букса ползва пинове 3,4,5,7,11 и 16. И казват, че със светодиод номера ставал и тук, като се върже между пинове 3 и 16 (16 е +12 волта от акумулатора, така че внимателно!), а пинове 5 и 11 се дадат на късо - да, ама не става нищо. Пинове 4 и 7 са за диагностика на ABS и airbag модулите и не ни интересуват. До колкото разбирам и със смешния гугъл транслейт пин 3 на който трябвало да мига диода бил логическа 1-ца т.е. +5в, явно за това ми и свети постоянно. Странното е, че на форум специално за Скорпио тоя вариант го пишат, че бачкал - пак с 2.0 мотор и същия компютър.

Цяла седмица нямах време, утре съм свободен и дано да е хубаво времето още малко - нервирал съм се и ще изкарам компютъра, да видя тоя пин 17 вързан ли е някъде, или е свободен, и вързан ли е вътрешно някъде в компютъра, и ако да да проверя дали ще стане да си прочета грешките и майната им на тия ОБД-та недомислени на форд...Ако не... не знам..
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

men1977
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: мондео мк1 с диагностичен куплунг от 16пин за обд2

Мнение от men1977 » 10 ное 2011, 19:19

мерси колега за инфото,просто мисълта ми беше дали всички мондео мк1 я имат или само тези дето са м/у 95-96г тоест последните мк1 защото и буксата при двигатела ми е като на мк2 правоъгълна а не 3кръгли както е при първите мк1. а относно компа там не съм много наясно ,но нали има разни стандарти обд обд1,2 и т.нт та за това ми стана интересно какво точно има тоз моя мони :lol:

men1977
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: мондео мк1 с диагностичен куплунг от 16пин за обд2

Мнение от men1977 » 10 ное 2011, 19:26

а колегата вече е писъл явно сме писъли едновременно _friends_ да предположих,че явно съм с по новата версия 5,и така наречения обд2 уж и явно както казваш малко са се омазали инджинерите на форд.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта