Центровка на запалването.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Центровка на запалването.
За много години на всички като за начало 
Проблема при мен се изразява в делкото. Преди дни карах извън градско колата но хич не ми беше приятно защото най-много до 120 и това е. Карал съм със 80-100 и изпреварването си беше определено трудно. И на газ и на бензин си беше трудно само да спомена. Днес опитах центроваката на делкото при 10 градуса. Колата не иска и не може да дигне повече от 110-120 с мъки на бензин, на газ върви повече на 1-2-3 скорост но пак до 110-120. Усеща се като някво задушаване на 4-та и 5-та просто трее да подържам 70-80 км/ч . До сега в градски условия ми беше добре но на магистралата е няма никаква. Извънградско на газ ми даде 7.5 на 100.
Моля да ми дадете съвети как точно да центровам запалването, на бензин ли трябва да го правя и сле това според бензина и газта да я регулирам. Замислям се дали нещо по делкото, комутатора и вакумния регулатор не е наред ?
Кабелите горе долу са читави, свещите също.

Проблема при мен се изразява в делкото. Преди дни карах извън градско колата но хич не ми беше приятно защото най-много до 120 и това е. Карал съм със 80-100 и изпреварването си беше определено трудно. И на газ и на бензин си беше трудно само да спомена. Днес опитах центроваката на делкото при 10 градуса. Колата не иска и не може да дигне повече от 110-120 с мъки на бензин, на газ върви повече на 1-2-3 скорост но пак до 110-120. Усеща се като някво задушаване на 4-та и 5-та просто трее да подържам 70-80 км/ч . До сега в градски условия ми беше добре но на магистралата е няма никаква. Извънградско на газ ми даде 7.5 на 100.
Моля да ми дадете съвети как точно да центровам запалването, на бензин ли трябва да го правя и сле това според бензина и газта да я регулирам. Замислям се дали нещо по делкото, комутатора и вакумния регулатор не е наред ?
Кабелите горе долу са читави, свещите също.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
Има две места, където поне при мене се регулира - едното е чукчето и второто е цялото делко да се отпусне малко и да се завърти. Чукчето се наглася първо. Има уреди за това, но аз ги нямам и го правя на усет (не винаги успявам като хората).
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
При него няма чукче. Ъгълът на предварение е 12градуса, най-точно се центрова със стробоскоп (изключително препоръчително). Без стробоскоп, може но грешката е голяма и се иска тренинг. В общи линии, нагласяш коляновия вал на съответното деление, белега на ремъчната шайба да е срещу третото деление срещу Ч.С. от по-високия белег (ГМТ), вадиш кабела на първи цилиндър и го доближаваш на около 5мм от корпуса на мотора. Разхлабваш леко делкото, даваш контакт и врътваш делкото по Ч.С. около 10градуса и почваш бавно да го връщаш, докато прескочи искра, затягаш делкото и би трябвало да е готово. Обаче както казах, грешката е голяма и може да се наложи донастройка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1638
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
При толкова комбинации в твоята кола е нормално да не е в кондиция. Карбуратор с ръчен смукач от 1.4 е с по-малки дифузьори, делко вместо електронното с двуизводни бобини?! Да не говорим за вакуумите, които няма как да са като хората при толкова комбинации. А и характеристиката на делкото по обороти ако не съвпада с мотора е нормално да няма мощност при натоварване. Без уреди и опит такова чудо трудно тръгва да върви задоволително.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
Комбинацията мисля че е супер, дифузьори са с еднакъв размер, сложил съм жигльорите от 1.6 карб, вакумите са наред защото вакума който е сега за делкото, беше и за предишното запалване защото голямият комутатор също има вакум !fordmaniac написа:При толкова комбинации в твоята кола е нормално да не е в кондиция. Карбуратор с ръчен смукач от 1.4 е с по-малки дифузьори, делко вместо електронното с двуизводни бобини?! Да не говорим за вакуумите, които няма как да са като хората при толкова комбинации. А и характеристиката на делкото по обороти ако не съвпада с мотора е нормално да няма мощност при натоварване. Без уреди и опит такова чудо трудно тръгва да върви задоволително.
Делкото съвсем малко ме съмнява, но като харектеристики 1.4 и 1.6 са еднакви що годе, нали по един и също начин се центрова това делко и на 2-та двигателя

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
Делкото е еднакво, обаче центровката със стробоскоп е задължителна. Така се вижда и работата на центробежния и вакумен регулатор. Това което съм описал е много грубо и служи само за първоначално установяване на центровка, колкото да запали и след това да се центрова със стробоскоп, или ако нямаш под ръка да придвижиш колата до сервиз.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1638
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
Говря за характеристика на делкото! Не за присъединителни размери и начален аванс.
Давам ти пример за Москвич 2140 ( 412 ), че са ми подръка характеристиките. Нормалния е 78 кс, дефорсирания е 68. Разликата в характеристиките е такава, че смяната на делката и в двата варианта дава лоши резултати.


Мъчил съм се да ги пренастроя с олекотяване на тежести или смяна на пружинки на центробежния регулатор и пружината на вакуумния, но е мъка.
По въпроса за Форд твоя мотор е само с двуизводни бобини и характеристика няма от къде да сваля за съжаление. Сравнение на 1.6 с еднокамерния карбуратор и 1.4 дава разлика 10 градуса на високи обороти и не може да е вариант за замяна, освен като тапа. Отклонението не може да се коригира с начален аванс, щото се променя характеристиката в режим на палене.
А за вакуума на делко и на комутатор се вземат от различни места.
Давам ти пример за Москвич 2140 ( 412 ), че са ми подръка характеристиките. Нормалния е 78 кс, дефорсирания е 68. Разликата в характеристиките е такава, че смяната на делката и в двата варианта дава лоши резултати.
Мъчил съм се да ги пренастроя с олекотяване на тежести или смяна на пружинки на центробежния регулатор и пружината на вакуумния, но е мъка.
По въпроса за Форд твоя мотор е само с двуизводни бобини и характеристика няма от къде да сваля за съжаление. Сравнение на 1.6 с еднокамерния карбуратор и 1.4 дава разлика 10 градуса на високи обороти и не може да е вариант за замяна, освен като тапа. Отклонението не може да се коригира с начален аванс, щото се променя характеристиката в режим на палене.
А за вакуума на делко и на комутатор се вземат от различни места.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
Значи причината заради която смених ел. запалването ( бобина, голям комутатор и датчик на хол) със механичното запалване ( делко, бобина, малък комутатор на делкото) е че ел. запалването правеше мизерий на празен ход и то като загрее, под 1300 оборота не може да държи и двигателя се тресе мн гадно на празен ход! но пък може би си има доста повече мощност със него.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
Центровка на запалването.
Еssex ти си от София, Fordmaniac също, срещнете се, оправете машинката и готово.
Нали целта е колите ни да вървят, а не два дни експерименти и един ден движение.
Само предложение, нищо лошо.
Еssex ти си от София, Fordmaniac също, срещнете се, оправете машинката и готово.
Нали целта е колите ни да вървят, а не два дни експерименти и един ден движение.
Само предложение, нищо лошо.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
Добър вечер
В интерес на истината от когато съм сложил това запалване си правя опити
Когато смених карбуратора но бях със старото запалване колата летеше и на газ и на бензин, но се залъгах че ми похарчва повече и най-вече празният ход беше убийствено лош както споменах по горе. в градски условия на 1-ва,2-ра и 3-та скорост 2500 оборота се държи що годе добре но понеже мен ми трябва икономия си я карам леко до 2000 и това е
Сега за нова година пътувах до Петрич (400 км отиване и връщане) и на магистралата едва едва със 100, след 100 просто и е противопоказно защото е опастно за мен и за другите
Днес пробвах начина който Наско е описал (за което отново много му благодаря) но уви нито на газ, нито на бензин, опънах я на ботевградско 4-5 скорост 80-110 едва едва
Демек колата не може да се кара на дълго, като види баир както му се казва едва едва със 80 км/ч И за това тези дни прегледах форума и чичо гугъл и след това пуснах тема за да направя точна настрйка (близка до точната) макар и в домашни условия.
Значи определено колегата fordmaniac се изказа добре по отношение на делкото !
Може би ще потърся точното делко за моя двигател
Тези дни ще сложа старото ел. запалване и ще видя как ще ускорява и от 80 до 120 дали ще има някакъв ряз защото това е скоростта която може би най-много се използва на магистралата за изпреварване.





Значи определено колегата fordmaniac се изказа добре по отношение на делкото !
Може би ще потърся точното делко за моя двигател

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
Пробвах със ел. запалването но още по зле
и си мислех че като цяло темата се е изчерпила докрай и може да остане темата заради мнението на Наско , начина по който да се центрова делкото, сигурно ще има още такива като мен и за да не правят нова тема да бъдат насочвани към тази, но след няколко дни размисли може би си спомних че колата като чели вървеше доста повече преди да сменя ангренажния ремък и ме съмнява дали ако един зъб напред или назада няма да повлияят на вървежа повече а не толкова на паленето, защото мойта кола пали дори и със най-лошата центровка на делкото ! а с най-добрата се замисля малко.

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
Ако се губи синхрона между различните елементи, би трябвало и на двете да влияе, но може да е в някаква степен и да не се забелязва.essex написа:колата като че ли вървеше доста повече преди да сменя ангренажния ремък и ме съмнява дали ако един зъб напред или назад няма да повлияят на вървежа повече а не толкова на паленето
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
С центровка на делкото, при задаване на заводски стойности Нисана ми върви зле. Та ако ти се занивама като мен, бележи си сегашното положение и врътни делкото в някоя посока, докато нацелиш накъде отиват нещата. Може да се вдигнат оборотите на празен ход, аз ги регулирах от болта за настройка на ПХ.
Иначе преди това веригата беше врътната с едно зъбче- колата тръгваше все едно се опитвам да тръгна на 3-та предавка.
Иначе преди това веригата беше врътната с едно зъбче- колата тръгваше все едно се опитвам да тръгна на 3-та предавка.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
А така де аз сега съм го врътнал така както ти ми казваш щото със заводското нещо и е трудно, на първа скорост определно тръгва сеедно е на 3-та ако не съм на 1500 или над 1500 оборота, доста си се мъча аз със тоя съединител точно когато отделе няма угодия ебати но си мисля че е нормално. Последните няколко месеца хич нямам настроение да се занимавам с колата защото съм направил най-важните ремонти и тя просто си върви ! Но от време на време ме е хванала крастата както сега и ще разбера какво е !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
Въпреки ,че е един през нощта аз ще подновя темата със хубави новини
Значи изпадна ми едно делко от форд ескорт мк4 cvh мотор ( незнам каква кубатура е), въпреки че беше привидно същото на външен вид с това което сега ми е на колата (късото делко, или така да се каже малкото) аз го взех, със бобинката,централния кабел и комутатора който стои на делкото
Мислех че са еднакви и въпреки това взех та сложих делкото което взех от ескорта за проба и какво да видя, до сегашната центровка която ми е била на делкото е била 1 идея след средата на улея за горбия болт дето държи делкото по посока на часовниковата стрелка. Тъй като центровах и новото делко по същия начин, паля и тръгвам и колата едва върви
Помня каква беше центровката на новото делко и се беше отбелязало от болтовете и реших да го преместя на тях ( по часовниковата стрелка почти докрай !) е колата се възроди, направих един тест 6-7 км и установих че колата има повече ряз, не се уморява моторчето след 2500 оборота и точно обратното след 2500 започва забавлението >:D<:
Само огромната разлика в положението на делкото при центроване ми говори че новото делко е за моя автомобил
а старото делко не е !
Делкото (старото)което сложих на колата ми го взех на сляпо като дори незнаех от какъв форд е и дали въобще работи, работи но доста е слаб двигателя особенно след 100 км/ч което ме навежда на мисълта че е от някоя фиеста с 1.1 мотор
Делкото което днес взех и сложих е от cvh Мотор, може би е от 1.4 От много време търсех точно това и може би най-накрая го намерих.
Лошото е че остана един доста неприятен проблем, може би съм споменал някъде по нагоре че има пропускане на такт, дефакто прекъсване на празен ход, е точно сега е още по-голямо това прекъсване, централния кабел ми беше оригинален на моторкрафт и днес го смених с някакъв оранжав, доста мек и привидно нов (взех го със новото делко)
но проблема си остана, дали пък някой от кабелите не е скапан ? и дали не съм му дал прекалено голямо предварение ?
скоро може би ще го центровам със стробоскоп както си се прави най-точно.
Забелязах че като свалих капачката на новото делко отвътре всичко беше във гъсто сиво-бяло вещество ( може би се е окислило, но беше много) позачистих палеца и контактите на капачката, но проблема си остана.
Лошото е че не можах да сложа новата бобина дето е от новото делко защото има разлика във 2-та мъжки жака, на новата бобина са по къси, а на старата са по дълги, и сигурно ще се наложи да преправя нещо !
Следващите дни ще си поиграя за да намеря виновника за прекъсването и ще пиша

Значи изпадна ми едно делко от форд ескорт мк4 cvh мотор ( незнам каква кубатура е), въпреки че беше привидно същото на външен вид с това което сега ми е на колата (късото делко, или така да се каже малкото) аз го взех, със бобинката,централния кабел и комутатора който стои на делкото

Мислех че са еднакви и въпреки това взех та сложих делкото което взех от ескорта за проба и какво да видя, до сегашната центровка която ми е била на делкото е била 1 идея след средата на улея за горбия болт дето държи делкото по посока на часовниковата стрелка. Тъй като центровах и новото делко по същия начин, паля и тръгвам и колата едва върви

Помня каква беше центровката на новото делко и се беше отбелязало от болтовете и реших да го преместя на тях ( по часовниковата стрелка почти докрай !) е колата се възроди, направих един тест 6-7 км и установих че колата има повече ряз, не се уморява моторчето след 2500 оборота и точно обратното след 2500 започва забавлението >:D<:
Само огромната разлика в положението на делкото при центроване ми говори че новото делко е за моя автомобил

Делкото (старото)което сложих на колата ми го взех на сляпо като дори незнаех от какъв форд е и дали въобще работи, работи но доста е слаб двигателя особенно след 100 км/ч което ме навежда на мисълта че е от някоя фиеста с 1.1 мотор
Делкото което днес взех и сложих е от cvh Мотор, може би е от 1.4 От много време търсех точно това и може би най-накрая го намерих.
Лошото е че остана един доста неприятен проблем, може би съм споменал някъде по нагоре че има пропускане на такт, дефакто прекъсване на празен ход, е точно сега е още по-голямо това прекъсване, централния кабел ми беше оригинален на моторкрафт и днес го смених с някакъв оранжав, доста мек и привидно нов (взех го със новото делко)
но проблема си остана, дали пък някой от кабелите не е скапан ? и дали не съм му дал прекалено голямо предварение ?
скоро може би ще го центровам със стробоскоп както си се прави най-точно.
Забелязах че като свалих капачката на новото делко отвътре всичко беше във гъсто сиво-бяло вещество ( може би се е окислило, но беше много) позачистих палеца и контактите на капачката, но проблема си остана.
Лошото е че не можах да сложа новата бобина дето е от новото делко защото има разлика във 2-та мъжки жака, на новата бобина са по къси, а на старата са по дълги, и сигурно ще се наложи да преправя нещо !
Следващите дни ще си поиграя за да намеря виновника за прекъсването и ще пиша

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
Кубатурата няма значение, стига да е от един и същ мотор.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
Четох преди време на сайта на един човек, дето през 60-те години се занимавал с Форд, че най-добра настройка се получавала като с манометър се следи вакуума във всмукателния колектор и се върти делкото, като се търси най-големия вакуум.
Така би трябвало да се получава най-точната настройка за конкретния двигател и горивна смес. Някой пробвал ли е да настройва по този метод?
Така би трябвало да се получава най-точната настройка за конкретния двигател и горивна смес. Някой пробвал ли е да настройва по този метод?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
Най-точна центровка се прави със стробоскоп, това с вакума е някакъв вид шаманизъм и нищо обосновано.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.




По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1638
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на запалването.
Ми то с ремъка се почва! Иначе се измества делкото!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта