Странен проблем с тракшън/АБС

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Странен проблем с тракшън/АБС

Мнение от opex » 28 фев 2012, 20:21

По принцип като дам на контакт или запаля, лампите на тракшъна и АБС-а незабележимо почти премигват 2-3 пъти в синхрон с някакво реле под капака, което не е в кутията с предпазителите, а някъде отзад по-долу изглежда, и изгасват. Ако натисна копчето за тракшъна да го изключа си светва само лампата на тракшъна на таблото, не и АБС-а.
Днес сутринта и двете останаха да светят като запалих. Помислих, че е заради това, че държах здраво натисната спирачката понеже бях под наклон (ръчната ми е откачена). Изгасих и запалих няколко пъти - остават да светят.
Нямах време да се занимавам и тръгнах към колежа, там като паркирах пробвах пак да видя дали ще направи така - загасих, запалих и си изгаснаха нормално няколко пъти.
Следобед пак по същия начин, не изгасват. 2-3 пъти в движение гася, давам на контакт и паля на скорост или на стартер и не изгаснаха, накрая докато чаках на един светофар близо до нас изгасих, запалих и си изгаснаха. После пред нас пак си гася, паля, обикалям за да търся място за паркиране и няма проблем, при всеки път си изгасват. Тракшън и АБС си имам нормално както трябва, когато са изгаснали и двете.
Възможно ли е да е нещо от студа да се предава, а когато се затопли в двигателния отсек да се оправя?
Нещо хлабава връзка/спойка или от сорта ако има и други такива случаи, нещо като детска болест?
Дали е от модул някакъв или нещо друго, всъщност къде се намира той? И къде да гледам като цяло?
Дискове и накладки са нови ако има значение това.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с тракшън/АБС

Мнение от Didibao » 28 фев 2012, 20:31

Дисковете и накладките нямат отношение към абс-а, провери като за начало 7,5А номер 30 предпазител вътре в купето, ако от него не дойде + до абс остава да свети, друг възможен проблем е лош контакт от някой датчик, най-вероятно преден защото буксите на задните са в купето. Често лош контакт се получава и на 2 те букси на абс модула, това съм го срещал като проблем на системата малко вд40 на тях за всеки случай. Принципно доколкото съм забелязал системата се тества еднократно при палене, след това не се тества явно защото си правих някой тестове преди време като завъртане с ръчна и абс-а остава да свети докато не загася колата и запаля пак.

Сетих се още нещо при варианта с тракшън има и обратна връзка от стоп машинката която е на педала на спирачката, но не знам дали ако не работи ще ти светне лампата така, че виж имаш ли стопове.
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с тракшън/АБС

Мнение от opex » 28 фев 2012, 21:11

Таблото трябва да е под волана някъде в ляво до колонката нали? Трябва ли да се свалят пластмаси за да се стигне до него и как се сваля (отваря?), че преди време само веднъж пробвах да се добера до него, но нищо не видях и го оставих.
Къде се намира АБС/Тракшън модула да проверя буксите му?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с тракшън/АБС

Мнение от Didibao » 28 фев 2012, 21:47

Таблото с предпазителите ти е в ляво под волана, сваля се кората под волана на 3 винта е, за да го отвориш на него в дясно има нещо като лостче дърпаш го надолу и предпазители се показват, абс и тракшъна са в един модул който седи отгоре на абс помпата. а тя се намира точно под серво усилвателя на спирачките малко кофти достъпен е но не е невъзможно.
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с тракшън/АБС

Мнение от opex » 29 фев 2012, 11:04

Мерси, днес дано имам време да ги погледна тия неща, ама това кофти време ....
Снощи попрочетох малко из английските форуми за мондео и за форд за същия проблем - на един 'приятел' е било явно от стъпковия мотор, през който минава жилото на газта и го връща, когато изгуби сцепление/превърти някое колело. Продухал и почистил е датчиците и т.н. но проблема останал, връзките ок, а като сменил моторчето проблема изчезнал.
Също беше писал, че въпреки, че му светят и двете лампи АБС си има и работи нормално.
Днес сутринта като тръгнах пак останаха да светят лампите и на този сняг пробвах екстремно спиране - АБС-а си работи.
Значи може би ще се насоча към този стъпков (предполагам) мотор.


п.с. Същия този пич е направил уникалната конверсия на неговото мондео 4х4 - сложил е двигател от фокус СТ и с чипове и т.н. е над 250 коня. Въпреки всичко е махнал този тракшън, понеже казва, че е безсмислен малко и няма проблеми дори с такива коне под капака. Та и аз съм се замислял по принцип дали да не го махна въпреки, че тая зима на доста места помогна и никъде не съм закъсвал дори в големи преспи, в които много други 4х4 се окопават и закъсват :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с тракшън/АБС

Мнение от Didibao » 29 фев 2012, 14:02

Махането на тракшъна има няколко варианта смяна на абс помпата с такава без тракшън или шунтиране на системата по ел. път. Мондеото за което говориш мисля, че съм го гледал на снимки, но Англия е изобилие от екзотични части мисля, че няма проблем скоростите на МК1 да се паснат към мотора на фокус.
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта