Трип компютър ръчно производство
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Трип компютър ръчно производство
Хайде да се похваля сам.
След доста четене и гледане най после си сглобих трип компютър за Фиестата.
Трипа е на базата на ATMega 328 микроконтролер. За база използвах MPGuino с леки доработки на софтуера и хардуера. Ето го и резултата, засега в прототипен вариант за тестове. Още не съм го закачил на Фичо но и това ще стане тея дни.

Има си и големи цифри

Единственото което трябва е захранване, сигнал от единия инжектор и сигнала от скоростите VSS.
Остава да измисля и някаква по фешън опаковка и къде да го вградя в таблото - то това май е най големия проблем.
След доста четене и гледане най после си сглобих трип компютър за Фиестата.
Трипа е на базата на ATMega 328 микроконтролер. За база използвах MPGuino с леки доработки на софтуера и хардуера. Ето го и резултата, засега в прототипен вариант за тестове. Още не съм го закачил на Фичо но и това ще стане тея дни.

Има си и големи цифри

Единственото което трябва е захранване, сигнал от единия инжектор и сигнала от скоростите VSS.
Остава да измисля и някаква по фешън опаковка и къде да го вградя в таблото - то това май е най големия проблем.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Трип компютър ръчно производство
Покажи къде е схемата, че аз пък искам да правя контрол на управлението и работата на двигателя и някои неща може да ми свършат работа.
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Трип компютър ръчно производство
Ето и платката - тип направи си сам
Преди да почистя писите

Готовото творение - направих си за 2 трипа.

Преди да почистя писите

Готовото творение - направих си за 2 трипа.

- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Трип компютър ръчно производство
Здравей колега ,извинявам се за глупавия въпрос ,но каква точно функция изпълнява това?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Трип компютър ръчно производство
Нищо важно.baro написа:Здравей колега ,извинявам се за глупавия въпрос ,но каква точно функция изпълнява това?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Трип компютър ръчно производство
Казваш, че трябва да се върже към един от инжекторите, а има ли възможност да се вържат повече, за по-прецизно смятане?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Трип компютър ръчно производство
Това дали няма да се справи и с дизел, ако взема сигнал от "умната" дюза, вместо от инжектор?
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Трип компютър ръчно производство
И на дизела би трябвало да стане. Трябва само да се знае колко време е отворен инжектора и пуска нафта.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Трип компютър ръчно производство
Това с калибрирането няма ли да е лесно?momo76 написа:И на дизела би трябвало да стане. Трябва само да се знае колко време е отворен инжектора и пуска нафта.
До колкото схващам, задаваш му програмно някаква си стойност и после можеш да я препрограмираш на бензиностанцията, само има малко сметки за точната стойност на импулсите от VSS и времето за отваряне на инжектора.
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Трип компютър ръчно производство
Точно с калибрирането се настройва да показва точно. За километрите е лесно, за разхода е необходимо няколко зареждания до горе и готово.
Много е важно налягането на горивото да е постоянно, то си смята времето за което е отворен инжектора и така определя колко гориво е минало през него, но ако налягането е променливо се омотават нещата.
Много е важно налягането на горивото да е постоянно, то си смята времето за което е отворен инжектора и така определя колко гориво е минало през него, но ако налягането е променливо се омотават нещата.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Трип компютър ръчно производство
При дизела, налягането на горивото в дюзата не се променя - заводски параметър*, поне не от едно зареждане до друго. Ако се промени - дюзите са за ремонтmomo76 написа:Точно с калибрирането се настройва да показва точно. За километрите е лесно, за разхода е необходимо няколко зареждания до горе и готово.
Много е важно налягането на горивото да е постоянно, то си смята времето за което е отворен инжектора и така определя колко гориво е минало през него, но ако налягането е променливо се омотават нещата.

Докато помпата успява да поддържа нужното налягане в рамките на един цикъл, дюзата стои отворена и пуска в цилиндъра. Продължителността на цикъла може да се отчете от "умната" дюза, в която има вграден соленоид, а иглата променя индуктивността на веригата и създава импулс, чиято продължителност може да бъде използвана за калибровката. Може би ще има нужда от малко доработка с някакъв усилвател или транзисторен ключ, за съгласуване на нивата.
П.П. Подобна джиджавка ще има силно дисциплиниращо въздействие върху шофьорите с "тежък крак", като видят показания от 30-50/100 при настъпване на педала до долу

* - за различните помпи и налягането, при което отварят дюзите е различно, но си остава константа.
Дюзата отваря примерно при 150 ±5 bar и според времето за напомпване колкото влезе - влезе. Ако помпата има ресурс да превиши много налягането - излишното отива обратно към нея или резервоара.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта