Трип компютър ръчно производство

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Трип компютър ръчно производство

Мнение от momo76 » 21 мар 2012, 14:07

Хайде да се похваля сам.
След доста четене и гледане най после си сглобих трип компютър за Фиестата.
Трипа е на базата на ATMega 328 микроконтролер. За база използвах MPGuino с леки доработки на софтуера и хардуера. Ето го и резултата, засега в прототипен вариант за тестове. Още не съм го закачил на Фичо но и това ще стане тея дни.
Изображение

Има си и големи цифри

Изображение

Единственото което трябва е захранване, сигнал от единия инжектор и сигнала от скоростите VSS.
Остава да измисля и някаква по фешън опаковка и къде да го вградя в таблото - то това май е най големия проблем.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трип компютър ръчно производство

Мнение от diesel1.6 » 21 мар 2012, 14:23

Покажи къде е схемата, че аз пък искам да правя контрол на управлението и работата на двигателя и някои неща може да ми свършат работа.

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Трип компютър ръчно производство

Мнение от momo76 » 22 мар 2012, 06:18


Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Трип компютър ръчно производство

Мнение от momo76 » 22 мар 2012, 11:30

Ето и платката - тип направи си сам

Преди да почистя писите
Изображение

Готовото творение - направих си за 2 трипа.
Изображение

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Трип компютър ръчно производство

Мнение от baro » 22 мар 2012, 12:15

Здравей колега ,извинявам се за глупавия въпрос ,но каква точно функция изпълнява това?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Трип компютър ръчно производство

Мнение от HACKO » 22 мар 2012, 14:18

baro написа:Здравей колега ,извинявам се за глупавия въпрос ,но каква точно функция изпълнява това?
Нищо важно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трип компютър ръчно производство

Мнение от opex » 27 юни 2012, 18:31

Казваш, че трябва да се върже към един от инжекторите, а има ли възможност да се вържат повече, за по-прецизно смятане?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Трип компютър ръчно производство

Мнение от OgiDogi » 27 юни 2012, 21:47

Това дали няма да се справи и с дизел, ако взема сигнал от "умната" дюза, вместо от инжектор?
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Трип компютър ръчно производство

Мнение от momo76 » 28 юни 2012, 07:14

И на дизела би трябвало да стане. Трябва само да се знае колко време е отворен инжектора и пуска нафта.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Трип компютър ръчно производство

Мнение от OgiDogi » 28 юни 2012, 07:31

momo76 написа:И на дизела би трябвало да стане. Трябва само да се знае колко време е отворен инжектора и пуска нафта.
Това с калибрирането няма ли да е лесно?
До колкото схващам, задаваш му програмно някаква си стойност и после можеш да я препрограмираш на бензиностанцията, само има малко сметки за точната стойност на импулсите от VSS и времето за отваряне на инжектора.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Трип компютър ръчно производство

Мнение от momo76 » 29 юни 2012, 10:02

Точно с калибрирането се настройва да показва точно. За километрите е лесно, за разхода е необходимо няколко зареждания до горе и готово.
Много е важно налягането на горивото да е постоянно, то си смята времето за което е отворен инжектора и така определя колко гориво е минало през него, но ако налягането е променливо се омотават нещата.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Трип компютър ръчно производство

Мнение от OgiDogi » 05 юли 2012, 22:30

momo76 написа:Точно с калибрирането се настройва да показва точно. За километрите е лесно, за разхода е необходимо няколко зареждания до горе и готово.
Много е важно налягането на горивото да е постоянно, то си смята времето за което е отворен инжектора и така определя колко гориво е минало през него, но ако налягането е променливо се омотават нещата.
При дизела, налягането на горивото в дюзата не се променя - заводски параметър*, поне не от едно зареждане до друго. Ако се промени - дюзите са за ремонт :D
Докато помпата успява да поддържа нужното налягане в рамките на един цикъл, дюзата стои отворена и пуска в цилиндъра. Продължителността на цикъла може да се отчете от "умната" дюза, в която има вграден соленоид, а иглата променя индуктивността на веригата и създава импулс, чиято продължителност може да бъде използвана за калибровката. Може би ще има нужда от малко доработка с някакъв усилвател или транзисторен ключ, за съгласуване на нивата.

П.П. Подобна джиджавка ще има силно дисциплиниращо въздействие върху шофьорите с "тежък крак", като видят показания от 30-50/100 при настъпване на педала до долу :D

* - за различните помпи и налягането, при което отварят дюзите е различно, но си остава константа.
Дюзата отваря примерно при 150 ±5 bar и според времето за напомпване колкото влезе - влезе. Ако помпата има ресурс да превиши много налягането - излишното отива обратно към нея или резервоара.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта