работи на 3 цилиндъра отначало

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

работи на 3 цилиндъра отначало

Мнение от jack71 » 02 мар 2005, 09:52

Аз бях с ескорт 1.6 моно . имам и газово(кофти ама няма как ... икономии :roll: ) като паля сутрин на бензин докато загрее работи на 3 цилиндъра. ако я изфорсирам усещам че се оправя но като задържа газта на едно положение или като я пусна пак на 3 ц. :cry: . ЗАЩОООО М....КА МУ .. ЗАЩО!
Ако тръгна без да е загряла придърпва.. ако я настъпя разко не придърпва, ако карам на постоянни високи обороти придърпва, ако....
интересното в случая е че като паля направо на газ не прави тая мизерия..ЗАЩОООО М....КА МУ .. ЗАЩО!

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 02 мар 2005, 09:56

Най-вероятно имаш запушен /прецакан/ инжектор. Или газаджиите са прецакали нещо, за да работи колата добре на газ.

:twisted:

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 02 мар 2005, 10:02

Май е първото щото карам от 3 години на газ без проблем. Какво да го правя. мога ли сам да го пипам (място за реклама: много съм добър :lol: ) или на майстор да хоря (мразя ги :evil: ) или ако сипя някаква присадка за дюзи или нещо подобно ще се оправи...

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Не се коси!

Мнение от kEFi » 02 мар 2005, 11:01

Малко обяснение.
При работа на газ предварението на искрата е едно, но при работа на бензин е необходимо друго. Предварението се управлява от компа. Който пък активно променя параметрите на запалването. И какво става - обикновено караш на газ, компа записва грешка (ако имаш емулатор ламбда сонда тя е фиксирана) и се опитва да оптимизира горивния процес. Обикновено успява. НО, на сутринта ти палиш, но запалването ти е с настройките за газ (а ти палиш на бензин) т.е. с по-голямо предварение и на студен двигател....оттам - малко проблем. Доброто в случая е, че са ти необходими максимум 5 мин, докато компа регулира нещата....
Относно запушване на дюзи - дори и да нямаш газ пак си го има, на в твоя случай (и в моя) е по-силно изразено. Затова е препоръчително в бензина да си сипваш добавка (примерно STP). Също е препоръчително от време на време да покарваш примерно 200км само на бензин и то при нарочно по-голямо натоварване - разбирай дръж високи обороти за увеличен дебит на гориво към инжекторите (с добавка в бензина разбира се). Примерно веднъж на 2-3 000км. Така си поддържаш и инжекторите в ред. Това е в общи линии. Успех!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 02 мар 2005, 16:16

ОК, а някой знае ли защо мойта (Сиерра 1,6 карб.), сутрин като паля първо работи на 2, после на 3 и след 4-5 мин. работа на едно място тръгват всички цилиндри? Нямам АГУ.

Потребителски аватар
l_m_b
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Допускане

Мнение от l_m_b » 02 мар 2005, 16:52

Имам тука един колега с Фиат-че. Сутрин пали - на 3 цилиндъра, след 5 мин на 4. След дълги мъки, човека установи че причината е в някаква гарнитура - скъсана. В четвъртия цилиндър е влизал антифриз. Затова отначало колата не може да ги завърти всичките. Просто вариант...
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Но преди това...

Мнение от kEFi » 02 мар 2005, 17:11

...се сменя горивен филтър, продухват се жигльорите и се проверява смукача. Ако е ръчен - балансира се като се върне малко. От значение е също и състоянието на свещи и кабели, както и образува ли ти се конденз от вътрешната страна на капачката на делкото или в обувките на кабелите........и т.н.

Потребителски аватар
COSWORTH-RS
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 26 фев 2005, 21:54
Модел на автомобила: Ford Sierra 1.6CL `89
Местоположение: Bourgas
Status: Извън линия

Мнение от COSWORTH-RS » 02 мар 2005, 19:07

и моята Сиера 1.6 карб. го прави това когато не е карана пове4е от 2 дена.Сутрин пали веднага ама ба4ка на 3 целиндара известно време и после се оправя.А когато е карана не го прави това :roll:
Cosworth technology

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 02 мар 2005, 22:35

Аз бях с ескорт 1.6 моно .
Тоест един инжектор горе в "карборатора", не многоточков. :roll:
Както вече е писано от свещи, кабели или смукач.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 03 мар 2005, 16:34

Значи, не ми гори охладителна течност, но честно казано и мене ме съмнява нещо за гориво подаващата система или смукача. Но ако е от смукача защо само 2цил. ще работят а другите, не? Възможно ли е ако има запушване по горивната система? На колко км. трябва да се проверява бензиновия филтър?

bobi 68
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Просто мнение.........

Мнение от bobi 68 » 03 мар 2005, 18:11

ewgeny написа:Значи, не ми гори охладителна течност, но честно казано и мене ме съмнява нещо за гориво подаващата система или смукача. Но ако е от смукача защо само 2цил. ще работят а другите, не? Възможно ли е ако има запушване по горивната система? На колко км. трябва да се проверява бензиновия филтър?
Струва ми се малко вероятно да е от смукача-при проблем там би трябвало да гасне,да се дави или да не пали-зависи какъв номер върти :cry: ,а не да подава само на определен брой цилиндри.И аз подкрепям мненията за кабели-свещи и евентуално конденз в капачката и като е писал колегата kEFi по-горе задължително продухване на жигльорите-даже мисля че трябва да започнеш с това след смяната на горивен филтър.В книжката дават препоръчителна смяна на всеки 30000км.,но като имаш в пред вид какви бензини зареждаме тук понякога... :shock: :cry:

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 04 мар 2005, 12:22

Има такова нещо че понякога ми гасне и се дави. Май ще взема да отида да го погледнат. А случайно имаш ли представа как се регулира смукача и дали мога сам да го направя?

bobi 68
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Зависи .........

Мнение от bobi 68 » 04 мар 2005, 13:12

ewgeny написа:Има такова нещо че понякога ми гасне и се дави. Май ще взема да отида да го погледнат. А случайно имаш ли представа как се регулира смукача и дали мога сам да го направя?
дали е автоматичен или ръчен.Ако е ръчен и се дави при студено палене е възможна пукната мембрана.Имах такъв проблем на предна кола-студена я палех на опънат до край смукач,като след секунди го връщах почти до средата(топла палеше без проблем).Така избягвах давене и гаснене-бях му свикнал колко и до къде.Това е само предположение-бих те посъветвал да я закараш на диагностика в читав сервиз,щото много често едни и същи на пръв поглед признаци имат съвсем различни причини :cry: Но пак да си кажа-смана на горивен филтър и почистване на гор.система(жигльори) са ти задължителни :wink: .Добавките към бензина са ефикасни при слаби замърсявания или по скоро за профилактика.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 04 мар 2005, 19:02

Моно инжекцията има ли жигльо?
Аз си мисля, че не би трябвало да има, те са само за карборатор.
Но това са само мой предположения, не съм се занимавал с инжекции.
Небойте се роби Спартак е с вас!

bobi 68
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Абсолютно си прав.....

Мнение от bobi 68 » 04 мар 2005, 21:29

ewgeny написа:ОК, а някой знае ли защо мойта (Сиерра 1,6 карб.), сутрин като паля първо работи на 2, после на 3 и след 4-5 мин. работа на едно място тръгват всички цилиндри? Нямам АГУ.
моноинжекцията няма жигльори.Колегата в случая е с карбуратор-поне той така е писал :wink: Между другото днес говорих с познат който има Сиера-същия двигател и скоро се е сблъскал с подобен проблем-оказала се пукната от вътре капачка на делкото :shock:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 04 мар 2005, 23:59

bobi, аз съм се отплеснъл по jack 71 "ескорт 1.6 моно" нали той отвори темата и така се получи разминаването. :)
Небойте се роби Спартак е с вас!

bobi 68
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Свиркай си...........

Мнение от bobi 68 » 05 мар 2005, 01:16

aaleks написа:bobi, аз съм се отплеснъл по jack 71 "ескорт 1.6 моно" нали той отвори темата и така се получи разминаването. :)
и аз така предположих :wink: -ама да не ти пука,на мен ми се случва редовно :lol: Един открива,друг допълва,трети и т.н.-няма лошо,всеки споделя и помага с каквото и както може :D :lol: :wink:

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Абсолютно си прав.....

Мнение от ewgeny » 06 мар 2005, 00:40

bobi 68 написа:моноинжекцията няма жигльори.Колегата в случая е с карбуратор-поне той така е писал :wink: Между другото днес говорих с познат който има Сиера-същия двигател и скоро се е сблъскал с подобен проблем-оказала се пукната от вътре капачка на делкото :shock:
E, вярно е че не сам инжинер спец. автомобилна техника ама да не мога да различа моно. от карб. :P и то собствената ми кола! Е, хайди. Благодаря ви все пак на всички, а относно делкото, малко се съмнявам да е от него, но утре ще го проверя. Има и още нещо което забелязвам, сякаш има някакъв температурен диапазон про който по-трудно пали, и пак горе-долу същия диапазон гасне. Става на въпрос приблизително на темп. на двигателя но след като позагрее. някъде около 40-50 С (приблизително), и затова ме навява мисълта за смукача.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

bobi 68
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Sorry,никой няма това в пред вид..........

Мнение от bobi 68 » 06 мар 2005, 02:26

ewgeny написа:
bobi 68 написа:моноинжекцията няма жигльори.Колегата в случая е с карбуратор-поне той така е писал :wink: Между другото днес говорих с познат който има Сиера-същия двигател и скоро се е сблъскал с подобен проблем-оказала се пукната от вътре капачка на делкото :shock:
E, вярно е че не сам инжинер спец. автомобилна техника ама да не мога да различа моно. от карб. :P и то собствената ми кола! Е, хайди. Благодаря ви все пак на всички, а относно делкото, малко се съмнявам да е от него, но утре ще го проверя. Има и още нещо което забелязвам, сякаш има някакъв температурен диапазон про който по-трудно пали, и пак горе-долу същия диапазон гасне. Става на въпрос приблизително на темп. на двигателя но след като позагрее. някъде около 40-50 С (приблизително), и затова ме навява мисълта за смукача.
разбира се че си познаваш колата :D ,просто изяснихме дребно разминаване с колегата :wink: Доколкото разбирам си с авт.смукач,за там си трябва диагностика,пък там да погледнат и другото.Дано имаш добър майстор.Успех и пиши какъв е бил проблема :lol: :wink:

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 07 мар 2005, 10:29

хммм 4 дена не съм влизал във форума, а темата дето я отворих сега има да я чета още 2 дена...... :shock: ....... за обяснанието на kEFi относно компа.. логично и донякъде възможно но защо по дяволите като карам само на бензин на сътринта пак го прави... и защо като обърна от газ на бензин при загрят двигател не го прави...
напоследък забелязах следното :ако не паля сътрин рано рано а следобед, когато е горе-долу топличко - не ми прави проблема.. или ако сутринта не е мразовите не го прави.. възможно ли е (то теоретично може и да е но на практика... при нестандартните идеи на инженерите на форд всичко е възможно)та възможно ли дюзите на някой цилиндър да са по замърсени от останалите и от студа когато метала се посвие малко малко да прави преминаването на гориво или въздух по-трудно... затова да работи на 3 цил. а като настъпиш газта да работи ОК.. :roll:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта