неравномерна работа при ниски обороти
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 19 юли 2008, 16:18
- Модел на автомобила: Escort
- Status: Извън линия
неравномерна работа при ниски обороти
При ниски обороти (работа на място) се получава неравномерна работа, т.е. циклично оборотите намаляват до около 200 об/мин. и се увеличават до около 900 об/мин. Дори понякога двигателя угасва. Преди това нормално оборотите бяха около 800 об/мин. Колата е Форд Фокус 1,6 ZETEC SE 2002г. Това се появи веднага след премахване на катализатора и поставяне на резонатор и симулатор (в реномиран сервиз). При средни и високи обороти ефектът го няма. Няма светлинна индикация за проблеми. При диагностика не се явяват грешки. Наскоро е сменена бобината с нова и според специалисти не е от свещите и кабелите. Това вариране става и на газ (АГУ инжекцион). Четох във форума, че не се налагат допълнителни настройки, а "симулатора" струва 80 лв. Ще съм благодарен ако някой помогне за изясняване и решаване на проблема.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: неравномерна работа при ниски обороти
Здравей колега има доста теми с такъв проблем подобен на твоя.Започни с почистване на МАФ ,проверка на ТПС и главния виновник за пропадащи обороти клапана за празен ход ,опитай с почистване ако не се оправи тогава ще се сменя.След всичко това направи задължително рестарт на ЕКУ то.Успех.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 19 юли 2008, 16:18
- Модел на автомобила: Escort
- Status: Извън линия
Re: неравномерна работа при ниски обороти
Благодаря колега! Това ще го направя в най-скоро време. Освен това ме посъветваха да сменя кабелите и свещите с нови (препоръчително от Моторкрафт).
От друга страна, четох, че кислородният датчик (ламда сонда) преди катализатора следи за изменението на съдържанието на кислород в отработените газове и дава информация в ЕКУ за управление на дюзите за гориво, за правилното съотношението въздух – гориво. Кислородният датчик след катализатора осъществява проверка работата на предния датчик чрез електрическа обратна връзка. Ако има проблем с него то горивната система (през ЕКУ) използва или богата или бедна смес (т.е. без обратна влъзка). Би трябвало съотношението между количествата на превключвания на бедна и на богата смес за предния и задния датчик да е приблизително равно на нула. Ако то клони към единица, това значи, че катализатора работи неефективно и че задният датчик се превключва почти както предния.
В моя случай, имам съмнение, че ако «симулаторът» не е включен правилно, или е откачен втория датчик е възможно да се получава някакъв колебателен режим в работата на двигателя. Предполагам, че и на други автомобили тази операция с катализатора е извършвана и дали се е получавал този ефект на циклично повишаване и намаляване на оборотите. Подчертавам, че този ефект на цикличност го нямаше преди операцията с премахване на катализатора и поставяне на резонатор и симулатор.
От друга страна, четох, че кислородният датчик (ламда сонда) преди катализатора следи за изменението на съдържанието на кислород в отработените газове и дава информация в ЕКУ за управление на дюзите за гориво, за правилното съотношението въздух – гориво. Кислородният датчик след катализатора осъществява проверка работата на предния датчик чрез електрическа обратна връзка. Ако има проблем с него то горивната система (през ЕКУ) използва или богата или бедна смес (т.е. без обратна влъзка). Би трябвало съотношението между количествата на превключвания на бедна и на богата смес за предния и задния датчик да е приблизително равно на нула. Ако то клони към единица, това значи, че катализатора работи неефективно и че задният датчик се превключва почти както предния.
В моя случай, имам съмнение, че ако «симулаторът» не е включен правилно, или е откачен втория датчик е възможно да се получава някакъв колебателен режим в работата на двигателя. Предполагам, че и на други автомобили тази операция с катализатора е извършвана и дали се е получавал този ефект на циклично повишаване и намаляване на оборотите. Подчертавам, че този ефект на цикличност го нямаше преди операцията с премахване на катализатора и поставяне на резонатор и симулатор.
- lordextra
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
- Местоположение: Слатина
- Status: Извън линия
Re: неравномерна работа при ниски обороти
Точно така и при мен се лашкаха оборотите ту не и после извднъж на едно много куцо място при мен изкочи това, и после нещата заспаха.
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: неравномерна работа при ниски обороти
"Куцото място" сигурно е под всмукателните колектори...lordextra написа:Точно така и при мен се лашкаха оборотите ту не и после извднъж на едно много куцо място при мен изкочи това, и после нещата заспаха.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта