Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Попаднах съвсем случайно на една статия в сайт за гуми, където дават за пример как трябва да се увеличава налягането в гумите, когато се качва цолажа и съответно се ползват по-широки и с нисък профил гуми за да се запази диаметъра непроменен. Логиката е че въздуха в гумата и дава товароподемността, която и е нужна, а с качване на цолажа се ползват все по-ниски гуми и така обема за въздуха вътре намалява, което може да се компенсира единствено, като се вдигне налягането(за да се вкара същия обем въздух). За да е по-нагледно и ясно ето пример: стандартен размер 195/60/15 налягане 2.1 атм., ако качим на 205/50/16 налягането трябва да стане 2.3, а при 215/45/17 отиваме на 2.5! Опитах и от 2.1 вдигнах налягането на 2.4-2.5 и като че ли при преминаване през неравности ги усещам по-малко от преди това.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Вярно е това с налягането. Аз карам с гуми 225/45/17 и налягането го дават 2,5атм.
А, аз ги помпя на 2,7атм, че на 2,5атм. изглеждат не особено напомпени гумите.
След близки срещи с разни дупки и две изхвърлени гуми, отдавна си научих урока.
Разликата от 2,5атм. до 2,7атм. определено не е в полза на комфорта, но е чак толкова зле.
А, аз ги помпя на 2,7атм, че на 2,5атм. изглеждат не особено напомпени гумите.
След близки срещи с разни дупки и две изхвърлени гуми, отдавна си научих урока.
Разликата от 2,5атм. до 2,7атм. определено не е в полза на комфорта, но е чак толкова зле.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Именно поради тази причина, се казва, че при по-нископрофилните гуми комфорта намалява.
При 205/60/16 налягането ми е 2.3 през Лятото и 2.5 през Зимата, а при 215+/45/18 - минимум 2.7.
Ако не внимаваш с нископрофилните става много неприятно при среща със съответния ОБЕКТ!
Гумите от този вид - 18 цола, никога не се намират в единични бройки. Въпрос на късмет е ако си намериш 2 гуми, а в общия случай цял комплект от 4 гуми. И за да е още по-гадно цените им започват от 450 лв. за бройка и то бюджетните. Ако искаш качественна гума си приготви минимум 2400 лв. Ако имаш късмет да минеш само с изправяне на джанта/и, минаването през хубава дупка с добра скорост може да ти излезе минимум 2000 - 2500 лв.
Само информативна на мой близак с късмет, идването до Видин му излезе 1000 лв. (без горивото) за две гуми 17 цола и изправяне на две джанти.
При 205/60/16 налягането ми е 2.3 през Лятото и 2.5 през Зимата, а при 215+/45/18 - минимум 2.7.
Ако не внимаваш с нископрофилните става много неприятно при среща със съответния ОБЕКТ!
Гумите от този вид - 18 цола, никога не се намират в единични бройки. Въпрос на късмет е ако си намериш 2 гуми, а в общия случай цял комплект от 4 гуми. И за да е още по-гадно цените им започват от 450 лв. за бройка и то бюджетните. Ако искаш качественна гума си приготви минимум 2400 лв. Ако имаш късмет да минеш само с изправяне на джанта/и, минаването през хубава дупка с добра скорост може да ти излезе минимум 2000 - 2500 лв.
Само информативна на мой близак с късмет, идването до Видин му излезе 1000 лв. (без горивото) за две гуми 17 цола и изправяне на две джанти.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
А вчера даваха по NG за производството на гуми Мишелин и там демонстрираха, колко по-голям е спирачния път на пренапомпена гума в сравнение с нормално напомпената. Склонен съм да им вярвам, имаха много готин изпитателен полигон, на който постигаха хлъзгави условия, съгласен съм да тествам там поне месец без пари.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Не става въпрос за пренапомпани гуми. Като се видим след две седмици ще ти покажа какво пише на табелката на колата за налягането на гумите.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Странна логика, очевидно пропускам да схвана нещо.didon80 написа:Попаднах съвсем случайно на една статия в сайт за гуми, където дават за пример как трябва да се увеличава налягането в гумите, когато се качва цолажа и съответно се ползват по-широки и с нисък профил гуми за да се запази диаметъра непроменен. Логиката е че въздуха в гумата и дава товароподемността, която и е нужна, а с качване на цолажа се ползват все по-ниски гуми и така обема за въздуха вътре намалява, което може да се компенсира единствено, като се вдигне налягането(за да се вкара същия обем въздух). За да е по-нагледно и ясно ето пример: стандартен размер 195/60/15 налягане 2.1 атм., ако качим на 205/50/16 налягането трябва да стане 2.3, а при 215/45/17 отиваме на 2.5! Опитах и от 2.1 вдигнах налягането на 2.4-2.5 и като че ли при преминаване през неравности ги усещам по-малко от преди това.
За да се запази диаметъра няма нужда да се разширяват гумите. Товароподемността на гумата зависи от конструкцията и размера и и налягането е само един от параметрите в задачата. А обемът въздух не може да даде някаква информация.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Тая работа нещо не е както я мислите...веднъж оставих на една бензиностанция да ми напомпат гумите.Вероятно заради дефектен манометър ги бяха пренапомпали.По над три атм. бяха като ги проверих после.Резултат-на мокър път няма спиране!АБС сработваше непрекъснато и колата си се пързаля като шейна.Реших,че нещо не ми е наред със спирачките.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Поне тук в Бургас масово по гумаджийниците пренапомпват гумите! И то с близо 1 атм отгоре.Една моя колежка спука гума на магистралата и след като измерихме останалите 3 бяха на по 3 атмосфери(след като изстинаха)
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Разбира се, че не е задължително да е свързано качването на цолажа с по-широка гума, но обикновено колкото е по-голяма гумата толкова е и по-широка. А логиката е че всеки автомобил има определено натоварване на всяка от осите, което трябва да се вземе под внимание при ползване на по-нископрофилни гуми от стандартните. Производителя е препоръчал 2.1 при стандартната висока гума, но това не означава че ако сложим такава с нисък профил можем да я държим на същото налягане! Напротив, това ще е същото, като да държим налягането в заводския размер по-ниско от препоръчаното.........
http://www.avtogumi.com/bg/polezno/naliagane.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avtogumi.com/bg/polezno/naliagane.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
С това налягане/1.9 атм.за 185/65/14/както го дават в примера и с нашите пътища далеко няма да стигнеш.Моите гуми са размер 185/60/14 и са с налягане 2.5 атм. при загряти гуми,вярно неравностите по пътя се усещат по осезаемо,но съм нямал проблеми с гуми и джанти.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Всичко е въпрос на приоритети, а в повечето случаи това се свежда до "нямам пари", а после евентуално и колата я няма, вследствие на "нямането на пари".
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
didon80 написа:А логиката е че всеки автомобил има определено натоварване на всяка от осите, което трябва да се вземе под внимание при ползване на по-нископрофилни гуми от стандартните. Производителя е препоръчал 2.1 при стандартната висока гума, но това не означава че ако сложим такава с нисък профил можем да я държим на същото налягане! Напротив, това ще е същото, като да държим налягането в заводския размер по-ниско от препоръчаното.........
http://www.avtogumi.com/bg/polezno/naliagane.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Нищо не се разбира. По-широката гума иска по-ниско налягане, защото има по-голяма контактна площ върху която то упражнява натиск. По-нископрофилната гума има по-малък обем и се деформира по-малко от теглото на колата. Тези и двете неща не дават основание за горните твърдения.Например: за HONDA CIVIC:
масов размер – 185/65R14; препоръчително налягане 1,9 атм.; размер "+1" е 195/55R15 с препоръчително налягане 2,2 атм. Размер "+2" е 205/45R16 с препоръчително налягане 2,4-2,5 атм. Забележете как налягането се увеличава с увеличаване размера на гумата, за да задоволи товарния капацитет на колата.
Вторият цитат от автогуми.ком си е откровена безмислица - конкретно измисленото понятие "товарен капацитет на колата". Това, ако правилно го разбирам, означава товароносимост на български език, преведено от чалгаджийски, но товароносимостта е еднаква за колата с каквито и да е гуми.
Май работата е да има гъзария и продажби на гуми. Това очевидно доста върви в Бг, сравнено с доста места където няма това отклонение към неправилни размери.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Дизел, работата е там, че нископрофилната гумата трябва да оказва съответно съпротивление при удар в ръба на дупката, затова се помпа на по-високо налягане - 2.7 Аt. и при удара като се свие да не достигне ръба на дупката до джантата.
Естествено това се отнася при нормална скорост 50-60 км/ч, а при 140 ако щеш 175/80/14 да сложиш и на 3 атмосфери да я напомпаш, удариш ли дупка и гумата и ти сте ...
Естествено това се отнася при нормална скорост 50-60 км/ч, а при 140 ако щеш 175/80/14 да сложиш и на 3 атмосфери да я напомпаш, удариш ли дупка и гумата и ти сте ...
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Това вече повече прилича на нещо смислено. Търси се по-малка деформация заради по-малката височина. Че то било много тъпо да караш такива гуми ако не ти трябва 
Aз имам 175/80/14 дупкопрелитащи и няма проблеми, отлични са при преминаване през дупка с висока скорост. По-скоро при под 100 км/ч е зле.

Aз имам 175/80/14 дупкопрелитащи и няма проблеми, отлични са при преминаване през дупка с висока скорост. По-скоро при под 100 км/ч е зле.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Прелитал съм 3 пъти със скорост 120-140 км/ч. през огромни дупки по 30 см. дълбоки, и 80 см. по дължината на пътя, без никакъв проблем, въобще. Гумите са ми 215/55/16, 2.3 атм. напомпани.diesel1.6 написа: По-скоро при под 100 км/ч е зле.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта