Интересен проблем - четене на живи данни влияе на оборотите
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Интересен проблем - четене на живи данни влияе на оборотите
Включих ELM327 интерфейса към ЕКУ-то на колега от форума, който е със същото Галакси като моето, със същия 2.3 литров двигател. И парт-номера, който рапортува интерфейса и версията на файла със стратигиите на ЕКУ-то са ни идентични.
При мене не наблюдавам такава интирфиринция, но при него като пусна FORScan да чете сензорите и пр. в реално време, двигателя спира да държи стабилни обороти на празен ход и започва едно леко форсиране грубо 900-1200-900 оборота с период около 3 секунди. Разгледах записа и тогава стигнах до извода, че изглежда форсирането се дължи на това, че ЕКУ-то необяснимо защо започва да движи аванса при постоянни инжекторни времена. Това беше преди няколко дни, но нямах време да пиша. Сега пиша набързо по памет, защото пак не ми стига времето.
И при него единствената регистрирана грешка беше P0171 System too lean, но теста при работещ двигател завършва без грешки и ламбда сондата му се държи като чисто нова според данните от файла. Изчистих грешката, ще видим дали ще се появи пак.
Ако изключим интерференцията, не открих (с моите бегли познания) никакви други аномалии в данните.
Забелязах обаче, че стрелката на оборотомера не се движи плавно, а винаги на пресекулки(!), което ме навежда на мисълта, че се налага да се ревизират електрическите връзки около таблото.
Ако е от значение - колата естествено е с газов инжекцион, ако не се лъжа - Ланди Ренцо.
Обсъдих случая с колегите ми в работата и единствената смислена хипотеза, до която достигнаха беше че може в ЕКУ-то да има изветряли електролитни кондензатори. Друго, което се сещам, е корозирали куплунзи или усукани но незапоени кабели или проблем със земите, т.е. неща, които могат да доведат до плуване на напрежението при промяна на консумацията (макар че колко значителна промяна в консумацията може да има когато включа четенето на данните по OBD-то).
За протокола - колегата по Галакси по принцип се оплаква от ЛЕКО нестабилни обороти на празен ход (както и аз). Разликата беше, че като поставя легнало 2л шише с 1л вода върху двигателя, при мене водата ту "спи", ту "ври", а при него непрекъснато си "ври".
Някой има ли идеи? Мога да кача файл с движението на оборотите и данните от сензорите и пр.
Ще се радвам ако сме полезни на човека.
При мене не наблюдавам такава интирфиринция, но при него като пусна FORScan да чете сензорите и пр. в реално време, двигателя спира да държи стабилни обороти на празен ход и започва едно леко форсиране грубо 900-1200-900 оборота с период около 3 секунди. Разгледах записа и тогава стигнах до извода, че изглежда форсирането се дължи на това, че ЕКУ-то необяснимо защо започва да движи аванса при постоянни инжекторни времена. Това беше преди няколко дни, но нямах време да пиша. Сега пиша набързо по памет, защото пак не ми стига времето.
И при него единствената регистрирана грешка беше P0171 System too lean, но теста при работещ двигател завършва без грешки и ламбда сондата му се държи като чисто нова според данните от файла. Изчистих грешката, ще видим дали ще се появи пак.
Ако изключим интерференцията, не открих (с моите бегли познания) никакви други аномалии в данните.
Забелязах обаче, че стрелката на оборотомера не се движи плавно, а винаги на пресекулки(!), което ме навежда на мисълта, че се налага да се ревизират електрическите връзки около таблото.
Ако е от значение - колата естествено е с газов инжекцион, ако не се лъжа - Ланди Ренцо.
Обсъдих случая с колегите ми в работата и единствената смислена хипотеза, до която достигнаха беше че може в ЕКУ-то да има изветряли електролитни кондензатори. Друго, което се сещам, е корозирали куплунзи или усукани но незапоени кабели или проблем със земите, т.е. неща, които могат да доведат до плуване на напрежението при промяна на консумацията (макар че колко значителна промяна в консумацията може да има когато включа четенето на данните по OBD-то).
За протокола - колегата по Галакси по принцип се оплаква от ЛЕКО нестабилни обороти на празен ход (както и аз). Разликата беше, че като поставя легнало 2л шише с 1л вода върху двигателя, при мене водата ту "спи", ту "ври", а при него непрекъснато си "ври".
Някой има ли идеи? Мога да кача файл с движението на оборотите и данните от сензорите и пр.
Ще се радвам ако сме полезни на човека.
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Интересен проблем - четене на живи данни влияе на оборотите
Опаа, и при мен се появи това! Не бях кара много много колата две-три седмици и не бях връзвал четеца поне месец.
Засега рядко го прави и май основно докато загрее, обаче го прави!
Заподозряни засега са евентуалните електролитни кондензатори в компютъра, но докато не го отворим не е сигурно. Не знам кога ще стано това обаче, защото засега поне не изглежда критично, а само това ми липсва в момента.
Засега рядко го прави и май основно докато загрее, обаче го прави!
Заподозряни засега са евентуалните електролитни кондензатори в компютъра, но докато не го отворим не е сигурно. Не знам кога ще стано това обаче, защото засега поне не изглежда критично, а само това ми липсва в момента.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Интересен проблем - четене на живи данни влияе на оборотите
Нали не четете данните, при работа на газ?

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Интересен проблем - четене на живи данни влияе на оборотите
А това пък какво отношение може да има според теб?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта