Изпускаща дюза на FORD Focus 1.6 TDCI '06
- kojuharov
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 16 мар 2011, 22:05
- Модел на автомобила: *
Ford Focus 1.6I TURNIER '00 Moondust Silver (Metallic) - работна
Ford Focus 1.8 TDDI TURNIER '99 Moondust Silver (Metallic)
Ford Focus C-Max 1.6 TDCI '06 Moondust SIlver (Metalic) - основна - Местоположение: София - Варна - София
- Status: Извън линия
Изпускаща дюза на FORD Focus 1.6 TDCI '06
Здравейте колеги,
дойде време и аз да направя някое и друго ремонтче, дано само да са ремонтчета, а не ремонтища
.
Възможно ли е някой да ме светне, ако сменя, закръгленото в зелено под дюзата за горивото, ще се налага ли допълнителна настройка на самата дюза. Така като гледам, освен държач, о-пръстена и уплътнението ще трябва да се свали и самата дюза. А как се сваля дюзата ? Може ли да се развие от горната страна без да има нужда от по-сериозно разглобяване?
Благодаря предварително на всички отзовали се !

Здравейте отново,
Ще се постарая да опиша подробно проблема за да съм полезен за други колеги със същият казус.
Първо да обясня, че за съжеление при мен проблема не се изразява само в спукан държач на една от дюзите. Проблема се е зародил от спукването на въпросният държач и е ескалирал до масивен налеп на коксово образувание и ваденето на дюзата е изключително трудоемко. При спукването на държача (9C334) дюзата е била отделена от легло си , това е довело до износване на дифтунгата най-отдолу (9229 - О-ring). Износването на тази дифтунга е позволило преминаването на газове, които носят със себе си въглеводороди получени вследствие на горенето. Въпросните въглеводороди под въздействието на високата темпераура се трансформират в коксов налеп, а дюзата коксира в леглото си и ваденето става възможно, при цялостно разглобяване на двигател от долната й страна. Важно е, че за да установим проблема, е нужно опитно ухо. Аз лично се ориентирах много трудно, след много съвети и напътствия от колеги тук във форума. Симптомите са цъфкане около областта на заболялата дюза, мирзима на изгоряло гориво и почти невидим дим (последното е субективно, аз не съм еталон за добро зрение). Моето съмнение започна от промяна на звука на автомобила при навлизане в 1200 до 1500 оборота. Двигателя промени обичайният шум, започна да работи малко по-шумно от обикновенно.
Решението:
За да отстраня проблема се наложи подмяна на следните компоненти:
9C334
9F663
6A892
9R524
9229
Сумата за комплекта е около 100 лв.
Дюзата излезе, много трудно с помоща на много по-опитен колега и специално пригодена вложка, така че да не я нарани. Последва почистване на леглото и на дюзата. Подмяна на компонентите посочени по-горе и стягане на болтовете на държача (два на брой) с динаметричен ключ.
Моля, някой от модераторите, да направи корекция, тъй като е възможно да съм написал и някоя глупост в старанието си
Благодаря за поясненията и помоща на колегите: specialista, Ялта и synthez 3D
дойде време и аз да направя някое и друго ремонтче, дано само да са ремонтчета, а не ремонтища

Възможно ли е някой да ме светне, ако сменя, закръгленото в зелено под дюзата за горивото, ще се налага ли допълнителна настройка на самата дюза. Така като гледам, освен държач, о-пръстена и уплътнението ще трябва да се свали и самата дюза. А как се сваля дюзата ? Може ли да се развие от горната страна без да има нужда от по-сериозно разглобяване?
Благодаря предварително на всички отзовали се !
Здравейте отново,
Ще се постарая да опиша подробно проблема за да съм полезен за други колеги със същият казус.
Първо да обясня, че за съжеление при мен проблема не се изразява само в спукан държач на една от дюзите. Проблема се е зародил от спукването на въпросният държач и е ескалирал до масивен налеп на коксово образувание и ваденето на дюзата е изключително трудоемко. При спукването на държача (9C334) дюзата е била отделена от легло си , това е довело до износване на дифтунгата най-отдолу (9229 - О-ring). Износването на тази дифтунга е позволило преминаването на газове, които носят със себе си въглеводороди получени вследствие на горенето. Въпросните въглеводороди под въздействието на високата темпераура се трансформират в коксов налеп, а дюзата коксира в леглото си и ваденето става възможно, при цялостно разглобяване на двигател от долната й страна. Важно е, че за да установим проблема, е нужно опитно ухо. Аз лично се ориентирах много трудно, след много съвети и напътствия от колеги тук във форума. Симптомите са цъфкане около областта на заболялата дюза, мирзима на изгоряло гориво и почти невидим дим (последното е субективно, аз не съм еталон за добро зрение). Моето съмнение започна от промяна на звука на автомобила при навлизане в 1200 до 1500 оборота. Двигателя промени обичайният шум, започна да работи малко по-шумно от обикновенно.
Решението:
За да отстраня проблема се наложи подмяна на следните компоненти:
9C334
9F663
6A892
9R524
9229
Сумата за комплекта е около 100 лв.
Дюзата излезе, много трудно с помоща на много по-опитен колега и специално пригодена вложка, така че да не я нарани. Последва почистване на леглото и на дюзата. Подмяна на компонентите посочени по-горе и стягане на болтовете на държача (два на брой) с динаметричен ключ.
Моля, някой от модераторите, да направи корекция, тъй като е възможно да съм написал и някоя глупост в старанието си

Благодаря за поясненията и помоща на колегите: specialista, Ялта и synthez 3D
Последна промяна от kojuharov на 17 ное 2012, 16:22, променено общо 2 пъти.
Каквото и да купиш, все караш FORD !
И тия дето гледат все в небето, свършват под земята.
И тия дето гледат все в небето, свършват под земята.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Подмяна на дифтунга под дюза на FORD Focus 1.6 TDCI '06
Дюзата се държи с една вилка и болт. Развиваш болта, издърпваш вилката и с гаечен ключ на нейно място размърдваш дюзата и изтегляш нагоре. Да напомням ли, че преди това трябва да си откачил тръбичките за горивоkojuharov написа:Здравейте колеги,
дойде време и аз да направя някое и друго ремонтче, дано само да са ремонтчета, а не ремонтища.
Възможно ли е някой да ме светне, ако сменя, закръгленото в зелено под дюзата за горивото, ще се налага ли допълнителна настройка на самата дюза. Така като гледам, освен държач, о-пръстена и уплътнението ще трябва да се свали и самата дюза. А как се сваля дюзата ? Може ли да се развие от горната страна без да има нужда от по-сериозно разглобяване?
Благодаря предварително на всички отзовали се !

- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Подмяна на дифтунга под дюза на FORD Focus 1.6 TDCI '06
Не се налага никаква настройка на дюзата.Само сменяш пластмасовото уплътнение(9А505- bush на твоята схема) и дифтунга(9229- o-ring),разбира се почистваш всичко идеално,особено леглото на дюзата и сглобяваш.Това упражнение съм го правил на 1,4 TDCI,където има доста разглобяване за да се стигне до дюзите,но при теб мисля,че има много по-добър достъп.След като развиеш държача,дюзата се издърпва нагоре.Това може да стане доста трудно,особено ако е пропускала от дълго време,но няма друго,което да я държи.
- kojuharov
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 16 мар 2011, 22:05
- Модел на автомобила: *
Ford Focus 1.6I TURNIER '00 Moondust Silver (Metallic) - работна
Ford Focus 1.8 TDDI TURNIER '99 Moondust Silver (Metallic)
Ford Focus C-Max 1.6 TDCI '06 Moondust SIlver (Metalic) - основна - Местоположение: София - Варна - София
- Status: Извън линия
Re: Подмяна на дифтунга под дюза на FORD Focus 1.6 TDCI '06
А самата дюза, при излизането има ли какво да изпадне ? Може въпроса да е глупав, но за сефте се захващам с подобна дейност и искам да знам, какво да очаквам.
А ако покарам примерно една седмица така, последиците, фатални ли ще са ? Нямам много свободно време тази седмица
А ако покарам примерно една седмица така, последиците, фатални ли ще са ? Нямам много свободно време тази седмица

Каквото и да купиш, все караш FORD !
И тия дето гледат все в небето, свършват под земята.
И тия дето гледат все в небето, свършват под земята.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Подмяна на дифтунга под дюза на FORD Focus 1.6 TDCI '06
Няма какво да изпадне.Дюзата е цяла и не се разглобява без инструменти.Можеш да караш така,стига да не правиш много километри,защото от мястото на пропуска излиза една черна гадост,като маджун,която се разстила навсякъде около дюзата,втвърдява се и после трудно се чисти.Иначе за двигателя няма никакъв проблем,просто ако отлагаш ремонта,ще имаш повече за чистене и ще извадиш по-трудно дюзата.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 12 ное 2014, 00:06
- Модел на автомобила: Ford Focus C-MAX '06
- Status: Извън линия
Re: Изпускаща дюза на FORD Focus 1.6 TDCI '06
Здравейте колеги,
1.дали е проблем при почистване на леглото на дюзата да падне част от нагара в горивната камера?
2.С какво най-лесно се почиства леглото на дюзата?
Автомобила е 1.6тдци
Благодаря предварително
1.дали е проблем при почистване на леглото на дюзата да падне част от нагара в горивната камера?
2.С какво най-лесно се почиства леглото на дюзата?
Автомобила е 1.6тдци
Благодаря предварително
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта