Много,много голям проблем! :?

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
BladeMan
потребител
потребител
Мнения: 282
Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
Status: Извън линия

Много,много голям проблем! :?

Мнение от BladeMan » 20 авг 2012, 23:35

Не мога да си отвия 1 гайка на гумата и не може да се свали! Проблема е че се гайката се върти заедно с шпилката! И ако гумата се спука няма оправия просто, днес опитах със заваряване на шпилката но не се получи добра заварка, явно не са стоманени , и просто не знам кво да направя , кофтито е че съм с алуминиеви джанти и гайката влиза навътре ,та за флекс и дума не може да става! :-/: :?: :cry: :? :( :?
Изображение

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Много,много голям проблем! :?

Мнение от peigera » 21 авг 2012, 00:46

Предна или задна гума е това? Заварка няма как да не стане стоманени са. Пробвай да извадиш главината.

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Много,много голям проблем! :?

Мнение от momo76 » 21 авг 2012, 06:25

Отиди при някой гумаджия или сервиз да пробват с пневматичния пистолет. Обикновенно се отвива. После нов болт и си готов.

Потребителски аватар
BladeMan
потребител
потребител
Мнения: 282
Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
Status: Извън линия

Re: Много,много голям проблем! :?

Мнение от BladeMan » 21 авг 2012, 13:12

пробвах на в сервиз за гуми с пистолет и не стана, предна гума е, ако трябва да се сваля колелото , то става много дълга и широка , предна гума е , тоест разкачане на носача , цепене на карето амортесьор и всякви други гадости , и след това незнам къф досъп бих имал при положение че немога да сваля нито диска нито апарата на спирачките.

ПП: несъм с болтове а със шпилки и гайки (мн тъпо решение)
Изображение

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Много,много голям проблем! :?

Мнение от иво г. иванов » 21 авг 2012, 15:27

Аз бих опитал с разпробиване. Задържаш гайката със звездогаечен и действаш смело и безотговорно
с бормашината по диаметъра на резбовото съединение. Първо с по- малко свердло и после с 12 мм.
Може от време на време да впръскваш ръждопреобразувател или разграждаща емулсия някаква.
Хем може и да се развие по някое време без да разпробиваш цялата резба, хем да ти охлажда и
смазва докато разпробиваш. Успех.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

expl0de
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
Status: Извън линия

Re: Много,много голям проблем! :?

Мнение от expl0de » 24 авг 2012, 17:49

Още един глас за дрелката, постепенно разширяваш дупката до размер по-щирок от диаметъра на резбата и ще стане.

Потребителски аватар
BladeMan
потребител
потребител
Мнения: 282
Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
Status: Извън линия

Re: Много,много голям проблем! :?

Мнение от BladeMan » 16 ное 2012, 18:15

Направих го с дрелката ... голяма мъка но стана!
Изображение

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Много,много голям проблем! :?

Мнение от иво г. иванов » 16 ное 2012, 23:06

Това, добре, но сега ще се наложи монтиране на нова шпилка.
Дали ще се наложи все пак сваляне на главина- дефакто, заигравка по окачването.
И все пак трябва да елиминираш проблема с превъртането на шпилката в отвора на главината.
Причини, отстраняване, други изисквания към монтажа на нова шпилка...
Чукни някой ред след време.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Потребителски аватар
BladeMan
потребител
потребител
Мнения: 282
Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
Status: Извън линия

Re: Много,много голям проблем! :?

Мнение от BladeMan » 17 ное 2012, 19:58

еми аз така или иначе извадих шпилката назад, и това стана с 1 удар с чук, диска пречи за 1мм за безпроблемно минаване и мисля че би се пъхнала шпилката с леко почукване но ще го видя , за сега карам с 3 гайки :? :D нямам време за ремонти :?
Изображение

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Много,много голям проблем! :?

Мнение от essex » 17 ное 2012, 20:40

Колега при мен се спука 1-та гума преди година на колата на бащата, едвам отвих гайките как не се скъсаха шпилките незнам :mrgreen: но 10 мин свалях джантата с гумата, направо си потроших крака от ритници ! след това нещо при слагане на зимните гуми на мойта колата и на бащата (на джанти са) мажа челото на което лежи джантата със грес и шпилките :D:
От ръжда направо са се заварили но сега няма никакъв проблем !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
Gattuso
потребител
потребител
Мнения: 430
Регистриран: 28 окт 2009, 17:33
Модел на автомобила: Ford
Status: Извън линия

Re: Много,много голям проблем! :?

Мнение от Gattuso » 18 ное 2012, 18:05

Проблема е там, че като ходите да си сменяте гумите ви завиват гайките с пистолет, а това е много лошо за шпилките

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Много,много голям проблем! :?

Мнение от opex » 19 ное 2012, 01:00

Gattuso написа:Проблема е там, че като ходите да си сменяте гумите ви завиват гайките с пистолет, а това е много лошо за шпилките
Прав е колегата, но всъщност не е лошо, че е с пистолет, а че не се знае с какъв момент затяга, въобще ако има настройка.
И дали е по-голям или по-малък момента. Защото на Е46-цата която бащата кара миналата седмица сменихме предмите амортисьори в сервиза на мой приятел. На предна дясна гума 4 от 5-те гайки ги разви с минимално до почти-никакво усилие. Затягани последно с пистолет в сервиз - кога и къде не помня и без значение вече.
85nM е усилието, с което се затягат гайките на гумите на Ескорт.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта