Проблем Дроселова клапа *ТПС ???

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
plamen_032
потребител
потребител
Мнения: 95
Регистриран: 05 окт 2010, 21:29
Модел на автомобила: Мондео Мк3 2003
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Проблем Дроселова клапа *ТПС ???

Мнение от plamen_032 » 25 дек 2012, 10:57

При напълно затворена дроселова клапа ЕЛМ 327 (ТПСа) ми показва че
е отворена на 18.8 % нормално ли е това или трябва да го сменям?/? Дроселовата клапа е сваляна, почиствана и НЯма пролуки . Тоест уплътнява абсолютно плътно и при затворено положение въздух може да влиза само през клапана за празен ход. Колата сутрин гасне и пуши черен дим Форд мондео 2002г. 2.0 бензин 146 коня

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем Дроселова клапа *ТПС ???

Мнение от opex » 25 дек 2012, 16:05

Не е нормално. Докато следиш стойностите плавно натискай педала на газта и виж как се променят за внезапни пропадания или пикове.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем Дроселова клапа *ТПС ???

Мнение от peigera » 25 дек 2012, 18:18

Както е казал колегата трябва да се следи работата на ТПС. Тя трябва да е съвсем линейна, плавна. Ако се променя рязко това значи, че има проблем в ТПС. По принцип е един най обикновен потенциометър и с времето се зацапва, износва и започва да работи не коректно. Аз съм си играл и си направих преди от ZETEK неговия ТПС го сложих на RS2000. Двата датчика са съвсем различни като захващане и корпус но станаха. Епоксидната смола направи чудеса.

plamen_032
потребител
потребител
Мнения: 95
Регистриран: 05 окт 2010, 21:29
Модел на автомобила: Мондео Мк3 2003
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем Дроселова клапа *ТПС ???

Мнение от plamen_032 » 25 дек 2012, 19:06

работи постепенно май няма прескачания. Но не започва от 0 а от 18.8 и е до 90%

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем Дроселова клапа *ТПС ???

Мнение от KOss » 27 дек 2012, 13:15

plamen_032 написа:работи постепенно май няма прескачания. Но не започва от 0 а от 18.8 и е до 90%
Точно така трябва да е! ТПС работи в допустими параметри, винаги трябва да е над 10% до 20% при отпуснат педал и около 90% на макс. газ. Ако показва 0% или 100% ТОГАВА имаш проблем, значи или е окъсил или е прекъснал, тоест - не работи. Не пипай нищо, всичко е в нормата!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта