Проблем с вентилатора на купето Фиеста 95г
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 20 яну 2013, 18:11
- Модел на автомобила: Форд Фиеста
- Status: Извън линия
Проблем с вентилатора на купето Фиеста 95г
Колеги имам следния проблем та се чудя какво да правя.
Значи започвам от това че не ми работи парното на никоя степен.След смяна на радиаторчето и реостата на въртока отново нищо не се променя.Вчера реших да се правя на майстор и белята не закъсня и сега моля компетентните да кажат какво може да е.
Пускам с кабел от бушон 20А ток на ключето за да разбера дали проблема е в това че не идва ток към ключа.Нищо не става.След като свалих пластмасата която показва топло/студено решавам да взема ток от лампичката която свети.През пробна лампа пускам 12в към ключа и в положение на контакт на колата се пробвам да пусна парното.(тук си мисля че не стига тока до ключето,ама сбърках).Нещо цъкна и не тръгна парното.В последствие разбирам че нямам осветление на таблото,бибитка,ток за касетофона,и въпросната лампа която взех ток от нея изгоря...и отново няма парно.После след консултация с ел.техник разбрах че така съм дал накъсо защото подавам 12в към 12в.Ясно каде съм сбъркал но какъв може да е проблема след като всички бушони са здрави.
Значи започвам от това че не ми работи парното на никоя степен.След смяна на радиаторчето и реостата на въртока отново нищо не се променя.Вчера реших да се правя на майстор и белята не закъсня и сега моля компетентните да кажат какво може да е.
Пускам с кабел от бушон 20А ток на ключето за да разбера дали проблема е в това че не идва ток към ключа.Нищо не става.След като свалих пластмасата която показва топло/студено решавам да взема ток от лампичката която свети.През пробна лампа пускам 12в към ключа и в положение на контакт на колата се пробвам да пусна парното.(тук си мисля че не стига тока до ключето,ама сбърках).Нещо цъкна и не тръгна парното.В последствие разбирам че нямам осветление на таблото,бибитка,ток за касетофона,и въпросната лампа която взех ток от нея изгоря...и отново няма парно.После след консултация с ел.техник разбрах че така съм дал накъсо защото подавам 12в към 12в.Ясно каде съм сбъркал но какъв може да е проблема след като всички бушони са здрави.
Последна промяна от paci на 20 яну 2013, 19:00, променено общо 1 път.
Причина: заглавието. Дано съм разбрал правилно за кое "парно" става дума
Причина: заглавието. Дано съм разбрал правилно за кое "парно" става дума
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с вентилатора на купето Фиеста 95г
Няма страшно, смени си бушона и изброените уреди ще тръгнат. Провери и бушона на вентилатора на парното. Когато срещнеш 12В с 12В в колата не се случва нищо, срещнал си 12В със масата и затова е изгорял бушона.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Проблем с вентилатора на купето Фиеста 95г
Не се коркай, ключето за степените на парното не подава +12V, а маса по три различни жици в зависимост от степените на парното - т.е. направил си пълно късо.fac3`t0`fac3 написа:...(тук си мисля че не стига тока до ключето,ама сбърках)...
...след консултация с ел.техник разбрах че така съм дал накъсо защото подавам 12в към 12в...
+12V към +12V не прави късо :)
Това последното не знам как се е случило - 12V лампа не би трябвало да има как да изгори. Ако имаш предвид, че не свети може да няма ток до нея.fac3`t0`fac3 написа:В последствие разбирам че нямам осветление на таблото,бибитка,ток за касетофона,и въпросната лампа която взех ток от нея изгоря...
Бушонът за клаксона е F15 (но ако под 'бибитка' имаш предвид предупреждението за забравени фарове - тогава F6.
Радиото се захранва от постоянен плюс - F2, и при контакт от F6. Тези два бушона захранват и часовника - ако ти изчезнат цифрите - F2, ако изчезне подсветката - F6. Същият бушон дава ток и на лампата за осветление ключа на парното, лампичката на запалката и осветлението на таблото.
Ако предположим, че с една жица си пуснал ток от лампичката за осветление на ключа към самия ключ (от написаното не става съвсем ясно от коя лампа си вземал ток и какво точно си направил) то бушонът ще изгори - [бушон F6 = 10 ампера].
Колкото до вентилатора на парното - неговият бушон е F12. При мен мястото на бушона беше разтопено и някакви бунаци го бяха изкарали с някакъв бунашки външен цокъл за бушон на някакво завряно място отстрани до таблото - в последствие и той се стопи и прекъсна. Огледай дали и при теб няма нещо такова. Провери и дали не ти е блокирал моторът на вентилатора. Намира се отпред при чистачките и не е достатъчно защитен от влага и мръсотия.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 20 яну 2013, 18:11
- Модел на автомобила: Форд Фиеста
- Status: Извън линия
Re: Проблем с вентилатора на купето Фиеста 95г
Така след като оставих колата на ел.техник се оказа следното нещо/
Моторчето на парното е запекло и проблема идва от там изгореял е термо-бушона.А това което аз сам сътворих(дето дадах на късо) излиза на лостчето на мигачите и човека каза че ще го отвори да види да не е изгоряла някоя магистрала там.Много скъпо струва смяната на въпросното радиаторче на ш*баното парно и просто не си струва.Ако на някой му се намира такова нещо може да се споразумеем нещо.Благодаря на всички колеги
Моторчето на парното е запекло и проблема идва от там изгореял е термо-бушона.А това което аз сам сътворих(дето дадах на късо) излиза на лостчето на мигачите и човека каза че ще го отвори да види да не е изгоряла някоя магистрала там.Много скъпо струва смяната на въпросното радиаторче на ш*баното парно и просто не си струва.Ако на някой му се намира такова нещо може да се споразумеем нещо.Благодаря на всички колеги
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с вентилатора на купето Фиеста 95г
Перката ли е радиатор?fac3`t0`fac3 написа:Така след като оставих колата на ел.техник се оказа следното нещо/
Моторчето на парното е запекло и проблема идва от там изгореял е термо-бушона.А това което аз сам сътворих(дето дадах на късо) излиза на лостчето на мигачите и човека каза че ще го отвори да види да не е изгоряла някоя магистрала там.Много скъпо струва смяната на въпросното радиаторче на ш*баното парно и просто не си струва.Ако на някой му се намира такова нещо може да се споразумеем нещо.Благодаря на всички колеги
Кое ти е изгоряло и е скъпо да се смени?
Кое е вентилатор и кое е парно?
На моята съм имал ядове с парното и вентилатора на купето.
Оправих си ги.
Уж знам кое какво е и как се нарича, но като чета форума все повече се обърквам.
Цялата вентилация на купето е ПАРНО!
Защо?!
Някой може ли да ми разясни, защото аз явно съм тъп
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 20 яну 2013, 18:11
- Модел на автомобила: Форд Фиеста
- Status: Извън линия
Re: Проблем с вентилатора на купето Фиеста 95г
Явно в мен е грешката.Става дума за мотора на парното(намира се отпред при моторчето на чистачките)
Само за работата която ще свърши ми иска 120лв(да го демонтира и монтира това което ще купя)защото било на кофти място.
Аз на това скъпо му викам..хората за толкоз пари цели двг-та продават
А и самия човек ми каза че това моторче е доста скъпо
Само за работата която ще свърши ми иска 120лв(да го демонтира и монтира това което ще купя)защото било на кофти място.
Аз на това скъпо му викам..хората за толкоз пари цели двг-та продават

А и самия човек ми каза че това моторче е доста скъпо
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с вентилатора на купето Фиеста 95г
Я paci к'ъф лош как строява
'Лице' вярно е, че не знам колко струва това моторче, но и знам, че е вярно, че за 120лв поне читави скорости ще си намериш.
И този пичага майстора ако си строи къща на твой гръб ще е 'малко' кофти. За това проучи колко струва това моторче и кое му е спекло на твойто, че ако са лагери все пак сменят се (май
). И ако взима цифра пари защото било на "кофти място" ... не знам за някои други леко по-скрити неща по колите с колко ще бръсне хората. И по моргите може да се намери читаво моторче за много по-малко пари.

'Лице' вярно е, че не знам колко струва това моторче, но и знам, че е вярно, че за 120лв поне читави скорости ще си намериш.


Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с вентилатора на купето Фиеста 95г
Как 120лв, тоя нормален ли е, има точно 6видии, 2гайки М6 (които само се разхлабват) и две гайки М8. Процедурата отнема не повече от час, по-предната Неделя свалях вентилатора на Фиестата за да почистя боклуците, които са се натрупали.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Проблем с вентилатора на купето Фиеста 95г
Виж са, не знам дали фиестата ти е като моята - MK3, но при мен този мотор се намира отпред при чистачките. За достъп до там ти трябва (+) отвертка, за да свалиш едни винтове, които крепят две кори. На корите има закачени разни кабеляци - смело ги откачаш от щипките, няма къде да избягат. В двата края на корите от вътрешната страна май бяха закрепени на по една шпилка с гайка - някакво 'гедоренце' от по-евтините ще ти свърши работа за да развиеш гайките и ако трябва ги накисни предварително с някой препарат за развиване, че са на кофти място и ръждясват. Вентилатора на парното май беше хванат на два винта (или май беше на две гайки), сваляш го и гледаш дали е запекъл - ако е така, трудно ще се върти на ръка и без инерция. Квасиш му втулките в двата края с разни почистващо-смазващи препарати, превърташ го и чакаш да се разхлаби. Оглеждаш за разхлабени и окислени кабелни връзки. Също и за такива, които са прегрявали. Ако трябва ги почистваш и ги притягаш. Токът е голям и ако някой кабел е разхлабен няма да работи. Не е сложно и с по-голямата част от работата можеш и сам да се справиш. Ако трябва спазари някой колега от форума, който ти е наблизо да ти помогне. А от хората, които се занимават професионално с ремонт на коли във Варна има един http://clubford.org/forum/memberlist.ph ... ile&u=1772 diesel1.6 . Мисля, че много кадърно ще ти свърши работа и едва ли ще ти иска 120 лв.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта