Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
Интересно защо Зетек няма тази система за подаване на топъл въздух от изпускателните колектори, както при много други двигатели? Идеята на тази система е че при ниски температури се влошава смесообразуването на бензина с въздуха и дозираното подаване и регулиране на горещ въздух към въздушния филтър спомага този процес. Особеното е че се подава преди филтъра, МАФ-а и температурния датчик за да могат тези датчици да отчитат това и по техните данни ЕКУ-то да коригира дозирането на горивото. Някой веднага ще каже, че нямаме тази система, но имаме ЕГР-клапан, но неговата роля е да намали вредните емисии, които се изхвърлят, като връща малка част от изгорелите газове обратно в смукателния колектор, но забележете, това става след по-горе изброените датчици, които не разбират че това се случва! Освен всичко друго се засмуква и порядъчно количество нагар, който почва да прави мизерии по клапана за регулиране на празния ход в комбинация с маслените пари от картерната вентилация. Нека обсъдим защо конструкторите са лишили Зетек от тази система? Предимства и недостатъци!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
Защото имаме ламбда сонда и пълен инжекцион с компютър, който пресмята точното количество за оптимална смес - ламбда=1
При другите коли с по-прости "системи" обикновено когато се настройват са ОК в един температурен диапазон, примерно летен с топло време нямат възможности да компенсират /или да се саморегулират/ за зимни температури на въздуха (по-гъст с по-високо съдържание на кислород обедняващ сместа), затова се 'топлят' с парно от изпускателния колектор.

При другите коли с по-прости "системи" обикновено когато се настройват са ОК в един температурен диапазон, примерно летен с топло време нямат възможности да компенсират /или да се саморегулират/ за зимни температури на въздуха (по-гъст с по-високо съдържание на кислород обедняващ сместа), затова се 'топлят' с парно от изпускателния колектор.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
Малко ли ви е сегашната електронна скрап по колите, та още искате? 

Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
Отималната смес я смята всеки инжекцион, независимо дали е 'пълен', 'половин' или къвто го кръстят.
didon80, ако вдигнеш капака на различни марки коли, ще видиш, че и те са стигнали до тази версия за премахване на маркучите за топъл въздух. И не само от съображения за компоновка на филтъра и въздуховодите.
Подгряването на засмуквания въздух наистина се изполваше за по-добро смесообразуване. Като куриоз съм виждал да замръзнат въздушни жигльори на карбуратор в студено и влажно време.
При някои моно инжекциони подгряването също го има.
Причината да не се използва при многоточковите инжекциони е в разликата в смесообразуването.
Карбуратора и моноинжекциона смесват бензина и въздуха преди дросел клапата и от там горивната вече смес минава през колекторите и се засмуква от буталата в цилиндрите. При ниски температури самия колектор е студен и това може да предизвика кондензация на бензиновите пари, получават се капчици, образува се тъй наречения пълзящ слой бензин и се нарушава горенето в цилиндрите.
При многоточковите инжекциони смесообразуването се извършва с впръскване на бензина непосредствено пред всмукателния клапан, а от дросела до края на колектора пътува само въздух. Това изключва споменатите проблеми.
Тъй като почти няма инжекцион без датчик за температура на входящия въздух, поддържането на постоянна входна температура е излишно. Разликата в плътността на засмуквания въздух се коригира въз основа на данните на датчика за температура на въздуха и показанията на MAF или MAP, зависи с какво разполага колата.
А когато мине определена температура, се допуска и главния коригиращ датчик: ламбда сондата!
Това е.
Поздрави
didon80, ако вдигнеш капака на различни марки коли, ще видиш, че и те са стигнали до тази версия за премахване на маркучите за топъл въздух. И не само от съображения за компоновка на филтъра и въздуховодите.
Подгряването на засмуквания въздух наистина се изполваше за по-добро смесообразуване. Като куриоз съм виждал да замръзнат въздушни жигльори на карбуратор в студено и влажно време.
При някои моно инжекциони подгряването също го има.
Причината да не се използва при многоточковите инжекциони е в разликата в смесообразуването.
Карбуратора и моноинжекциона смесват бензина и въздуха преди дросел клапата и от там горивната вече смес минава през колекторите и се засмуква от буталата в цилиндрите. При ниски температури самия колектор е студен и това може да предизвика кондензация на бензиновите пари, получават се капчици, образува се тъй наречения пълзящ слой бензин и се нарушава горенето в цилиндрите.
При многоточковите инжекциони смесообразуването се извършва с впръскване на бензина непосредствено пред всмукателния клапан, а от дросела до края на колектора пътува само въздух. Това изключва споменатите проблеми.
Тъй като почти няма инжекцион без датчик за температура на входящия въздух, поддържането на постоянна входна температура е излишно. Разликата в плътността на засмуквания въздух се коригира въз основа на данните на датчика за температура на въздуха и показанията на MAF или MAP, зависи с какво разполага колата.
А когато мине определена температура, се допуска и главния коригиращ датчик: ламбда сондата!
Това е.
Поздрави
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
Мога да дам за пример ФВ Голф 3 1.6 8в пълна инжекция, който има тази система, както и всички датчици, които имаме на Зетек. Дали обаче наличието и води освен до по-добро смесообразуване и до по-бързо постигане на оптимална работна температура на двигателя и от там до икономия на гориво? Принципа е като този на рецирколация на въздуха в купето, когато искаме да достигнем по-бързо желаната температура (независимо дали топло или студено) в зависимост от сезона и разбира се наличието на климатик за лятото! Започвам да подозирам, че липсата на подгряване на въздуха към смукателните колектори може да е причина за толкова често срещания проблем със загуба на мощност при опит за ускорение след студен старт и при ниска температура на околната среда......
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
Колега, ако говориш за AEK,AKS,AFT мотора, то там фабрично НЯМА система за топъл въздух, и не е и необходимо при кола с тези датчици изобщо да има, това само ще влоши положението. 

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
За този модел става дума: http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/12330.html
Шурея има такъв и съм виждал какво има под капака.....
А това лично за мен са 2 много грамотни поста: http://www.nissanbg.com/forum/viewtopic ... 4&p=152832
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=110628
Както се вижда пълната инжекция на всички производители има всички датчици, които се вграждат и при Зетек плюс система за първоначално подгряване на въздуха!
Интересно, кога и по каква причина от Форд са се отказали от нея?
Шурея има такъв и съм виждал какво има под капака.....
А това лично за мен са 2 много грамотни поста: http://www.nissanbg.com/forum/viewtopic ... 4&p=152832
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=110628
Както се вижда пълната инжекция на всички производители има всички датчици, които се вграждат и при Зетек плюс система за първоначално подгряване на въздуха!
Интересно, кога и по каква причина от Форд са се отказали от нея?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
В крайна сметка точно защо там я има, а тук не може само да се гадае, защото точен отговор само от форд и ВеДабълю може да дадат. Когато компютъра гони ламбда=1 при по-студен въздух просто подава по-дълъг импулс към инжектора/ите за повече гориво. Лично аз виждам смисъл единствено в система за първоначално затопляне на въздуха при ниски температури докато позагрее двигателя до 40-50 градуса и ламбда сондата започне да подава информация - просто за да намали разхода, не и за постоянно понеже както и KOss каза това само ще скопи мотора. Както по-бързо загряване с накални свещи на антифриза както е при някой фокуси и мондео примерно.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
Може би не сте ме разбрали правилно, разбира се че тази система си има терморегулатор, който следи температурата и отваря и затваря като термостат притока на горещ въздух и както може да прочетете от цитираните постове това става при строго определени условия, така че в никакъв случай не става дума за постоянно подаване на жега!
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
Подгрева на антифриза е изключително добро и полезно нещо, както и подгрева на маслото в скоростите (на Понтиака кутията ми загрява много бързо, и почва да шифтва плавно много скоро след като е запалена колата, плюс това значително се намалява износването). Подгрева на антифриза е най-полезния и ефикасен начин за икономия и оптимална работа на мотора. Топлия въздух не е!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
Малко разширяваме темата, но ми харесва тъй като идеята е точно в тази посока!
Икономия на гориво би могла да се постигне точно с тези полезни екстри, които за жалост ги няма в много от автомобилите. Би било интересно да проучим за подходящ донор на такива подгреви на антифриза, маслото и въздуха и как да ги внедрим за постигане на крайната цел.
Аз съм готов да експериментирам с подобни проекти на моето мондео, тъй като целогодишно го използвам всеки ден в градски условия на кратки разстояние и студени стартове, което го прави доста лакомо......
Икономия на гориво би могла да се постигне точно с тези полезни екстри, които за жалост ги няма в много от автомобилите. Би било интересно да проучим за подходящ донор на такива подгреви на антифриза, маслото и въздуха и как да ги внедрим за постигане на крайната цел.
Аз съм готов да експериментирам с подобни проекти на моето мондео, тъй като целогодишно го използвам всеки ден в градски условия на кратки разстояние и студени стартове, което го прави доста лакомо......
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
Действително аз си представах за топлия въздух система като на примерно москвичи, жигули и т.н. една тръба към топлинния щит на изпускателя, с ръчно задвижвана клапа ако въобще има такава
Най-лесно според мен е от морга набавяне на чарка по възможност с накалниет свещи пък и работещи от въпросно мондео/фокус и поставянето им някъде по маркуча на малкия кръг, в който върти преди да загрее. Управлението е с реле за време или чрез датчик за температура кога да изключва, а понеже на една снимка гледах, че свещите са три може да се пускат на веднъж или пък последователно и да се изключват наведнъж или пък каскадно в зависимост от температурата

Най-лесно според мен е от морга набавяне на чарка по възможност с накалниет свещи пък и работещи от въпросно мондео/фокус и поставянето им някъде по маркуча на малкия кръг, в който върти преди да загрее. Управлението е с реле за време или чрез датчик за температура кога да изключва, а понеже на една снимка гледах, че свещите са три може да се пускат на веднъж или пък последователно и да се изключват наведнъж или пък каскадно в зависимост от температурата

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
Готов съм в такъв случай да си взема от Фокус или Мондео блока за подгрев на антифриза, има достатъчно които се продават на части. Въпроса е дали това въпросното тяло с 3 свещи е всичко от цялата тази система или има и други части, които трябва да се вземат в комплект за да работи правилно след монтажа. Все пак трябва да има нещо което да го управлява, кога да нагрява, колко време и т.н.
По същия начин стоят и нещата мисля с подгрева на въздуха, макар че ще бъде малко по-сложно за реализация.
Обаче това с подгряването на трансмисионното масло ми се вижда най-трудно, тъй като трябва да има място за нагревателя в кутията след като тя се пробие........
По същия начин стоят и нещата мисля с подгрева на въздуха, макар че ще бъде малко по-сложно за реализация.
Обаче това с подгряването на трансмисионното масло ми се вижда най-трудно, тъй като трябва да има място за нагревателя в кутията след като тя се пробие........
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
Нисана с GA 16 DS e карбураторна кола с управление на сместа и тихите обороти от електроника! Последните опити да се направи "екологичен".didon80 написа:За този модел става дума: http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/12330.html
Шурея има такъв и съм виждал какво има под капака.....
А това лично за мен са 2 много грамотни поста: http://www.nissanbg.com/forum/viewtopic ... 4&p=152832
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=110628
Както се вижда пълната инжекция на всички производители има всички датчици, които се вграждат и при Зетек плюс система за първоначално подгряване на въздуха!
Интересно, кога и по каква причина от Форд са се отказали от нея?
Golf ABU и AEA са моноинжекциони, само АЕЕ е многоточков. Вярно е, и трите имат подгряване на въздуха.
Някъде сле '95 масово отпадат подгряванията.
За подгряването на антифриза: много е идейно, но голямата косумация на ток не е за пренебрегване.
Поздрави
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13109
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
http://avtonomenotoplitel.webasto.com/p ... obili.htmldidon80 написа:Малко разширяваме темата, но ми харесва тъй като идеята е точно в тази посока!
Икономия на гориво би могла да се постигне точно с тези полезни екстри, които за жалост ги няма в много от автомобилите. Би било интересно да проучим за подходящ донор на такива подгреви на антифриза, маслото и въздуха и как да ги внедрим за постигане на крайната цел.
Аз съм готов да експериментирам с подобни проекти на моето мондео, тъй като целогодишно го използвам всеки ден в градски условия на кратки разстояние и студени стартове, което го прави доста лакомо......
Ето това е решението.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо Зетек няма система за подаване на топъл въздух
За съжаление точно за това подгрева на антифриза не е широко разпространен. Огромна консумация имат свещите. И както HACKO е посочил, Webasto-то е може би най-разумния и ефективен начин ако искаш чудесно първоначално каране в студа.fordmaniac написа:Нисана с GA 16 DS e карбураторна кола с управление на сместа и тихите обороти от електроника! Последните опити да се направи "екологичен".
Golf ABU и AEA са моноинжекциони, само АЕЕ е многоточков. Вярно е, и трите имат подгряване на въздуха.
Някъде сле '95 масово отпадат подгряванията.
За подгряването на антифриза: много е идейно, но голямата косумация на ток не е за пренебрегване.
Поздрави

Кутията се подгрява от антифриза, който отделно има подгрев. Маслото на кутията се върти през радиаторно ядро покрай което циркулира антифриз. Масово автоматите са така. Особено за големите кутии е важно, защото мнооого дълго време не могат да постигнат оптимална температура на маслото (примерно - на моята кошница събира 7.2л.(!!!) масло). И като добавиш към това голям въртящ момент и тежка кола, ще сменяш кутията на всяка смяна на филтрите. При теб може и газта да има "пръст" в цялата работа. Не би трябвало да имаш такъв проблем на студено, колата трябва да е малко по-мудна, но не и да забива. Закачи я на живи данни когато палиш и потегляш на студено и гледай, или ако не знаеш какво точно да гледаш, нека някой да гледа показанията, има голяма вероятност да хванете къде е причината!didon80 написа:Готов съм в такъв случай да си взема от Фокус или Мондео блока за подгрев на антифриза, има достатъчно които се продават на части. Въпроса е дали това въпросното тяло с 3 свещи е всичко от цялата тази система или има и други части, които трябва да се вземат в комплект за да работи правилно след монтажа. Все пак трябва да има нещо което да го управлява, кога да нагрява, колко време и т.н.
По същия начин стоят и нещата мисля с подгрева на въздуха, макар че ще бъде малко по-сложно за реализация.
Обаче това с подгряването на трансмисионното масло ми се вижда най-трудно, тъй като трябва да има място за нагревателя в кутията след като тя се пробие........

Мод: Използвай бутона "промени" и съкращавай малко цитатите
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 23 госта