смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
- чарли74
- потребител
- Мнения: 127
- Регистриран: 01 май 2009, 13:59
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
- Местоположение: ИСПАНИЯ
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
проблема е че живея в испания и тук са толкова усложливи във форд ,че те хваща яд ,че си си изхабил думите.да се надяваме че спеца ще даде акъл за клапана.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
Е колкото тука ще да са, то по-зле не може да е 
В такъв случай остави разучаването на форд - системите за друг път май. Виж какво знам аз дотук:
Постарай се да запазиш клапана цял и електрически изправен. Запомни коя жичка от кой номер извод на куплунга е. Куплунга се разглобява с издърпване на червената капачка с дупки вътре в него, просто я закачи с нещо с криво връхче и дърпай. Ако клапаннът ти работи го прехвърли на новата помпа. Ако не, пак го пази - и го свържи към същите места на куплунга за да излъжеш имобилайзера. Съответно за новата помпа си купи един обикновен клапан за помпа Лукас за 12 в и само с две жици и му пусни 12 в с допълнителен кабел.
Ако блокираш имобилайзера, дано да остане да работи ЕКУ. Би трябвало да няма проблем, но аз не смея да пробвам, а който дотук е казал "няма проблеми", се оказва, че не е наясно и не е правил това. Според документацията, това го писах, ЕКУ е свързано с имобилайзера с комуникация по серийна връзка - фалшифицирането и не е работа за монтьор.
Комплект ЕКУ, имобилайзер, блок централно заключване, клапан и ключове от друга кола също може да оправят нещата при блокиране.

В такъв случай остави разучаването на форд - системите за друг път май. Виж какво знам аз дотук:
Постарай се да запазиш клапана цял и електрически изправен. Запомни коя жичка от кой номер извод на куплунга е. Куплунга се разглобява с издърпване на червената капачка с дупки вътре в него, просто я закачи с нещо с криво връхче и дърпай. Ако клапаннът ти работи го прехвърли на новата помпа. Ако не, пак го пази - и го свържи към същите места на куплунга за да излъжеш имобилайзера. Съответно за новата помпа си купи един обикновен клапан за помпа Лукас за 12 в и само с две жици и му пусни 12 в с допълнителен кабел.
Ако блокираш имобилайзера, дано да остане да работи ЕКУ. Би трябвало да няма проблем, но аз не смея да пробвам, а който дотук е казал "няма проблеми", се оказва, че не е наясно и не е правил това. Според документацията, това го писах, ЕКУ е свързано с имобилайзера с комуникация по серийна връзка - фалшифицирането и не е работа за монтьор.
Комплект ЕКУ, имобилайзер, блок централно заключване, клапан и ключове от друга кола също може да оправят нещата при блокиране.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
Така момчета,от последната снимка ми стана ясно че е от редките модели на имобилайзер вграден във самия клапан.Развива се със ключ за тръби(тръбен) или тип "гарги".Думите са жаргонни дано сте ме разбрали,да не търся да качвам снимки.Аз лично този клапан бих го хвърлил в коша за боклук,той е потенциална беля,както от към електронната си част така и от към механиката на самия клапан.Което и от двете да се развали колата няма да запали.На всичко отгоре според мен този клапан се намира скрит под една дебела ламарина със секретни болтове така че да не може да се свали .Обикновения клапан струва 25лв.и е с един кабел.Свързваш си го на буксата на +след контакт и пей сърце.Има вероятност новия клапан да дойде по-висок и да не може да се побере под ламарината.Това не е болка,всеки би се сетил че е по лесно да му направи място от колкото да става спонсор на МП,защото нов със три кабела струва много и после обучение и т.н. и защо???
Казвал съм го хиляди пъти на тези помпи все още е прекалено лесно да се разделиш със имобилайзера завинаги,правил съм го много пъти,и не е проблем във измислянето как да стане!!!
Успех!!!
Казвал съм го хиляди пъти на тези помпи все още е прекалено лесно да се разделиш със имобилайзера завинаги,правил съм го много пъти,и не е проблем във измислянето как да стане!!!
Успех!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
Това е ясно, но според цялата налична документация за мондео имобилайзерът като не намери клапана с три жици, блокира. И част от системата срещу кражби била вградена в ЕКУ - като не знам до какво може да доведе това. 99% съм сигурен, че завинаги се забравя за дистанционното отключване и заключване с оригиналните ключове, и за възможността да се записват нови ключове с дистанционни. След това не искам алармаджия-късач на кабели да ми пипа из колата без да знае какво прави точно и без да се способен да обясни.
Стартерът е малкият проблем, ще се пусне релето му с мост за маса, или в най-лошият случай ще се правят селскостопански инсталации от контактния ключ.
Между другото, въпросните клапани се монтират на всяко едно мондео дизел, поне на Мк2.
На мондео като това на човека, Мк2 махал ли си клапан? Какво стана с дистанционните, програмирането и управлението на двигателя - т.е. кое остана работещо?
Стартерът е малкият проблем, ще се пусне релето му с мост за маса, или в най-лошият случай ще се правят селскостопански инсталации от контактния ключ.
Между другото, въпросните клапани се монтират на всяко едно мондео дизел, поне на Мк2.
На мондео като това на човека, Мк2 махал ли си клапан? Какво стана с дистанционните, програмирането и управлението на двигателя - т.е. кое остана работещо?
- чарли74
- потребител
- Мнения: 127
- Регистриран: 01 май 2009, 13:59
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
- Местоположение: ИСПАНИЯ
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
НА МЕНЕ БОЛКАТА МИ БЕШЕ КАК ДА РАЗВИЯ КЛАПАНА,НО СЛЕДКАТО ЗНАМ ВЕЧЕ НЕ Е ПРОБЛЕМ.МОЯТ КЛАПАН СИ Е ОК И ГО ПРЕХВЪРЛЯМ САМО ЗАРАДИ ШИБАНИЯ ИМОБИЛАЙЗЕР.МЕЖДУ ДРУГОТО ,СЯКАШ КОЛАТА ВЪРВИ ПО МАЛКО ,А С КЛИМАТА НЕ МОЖЕ ДА ОТЛЕПИ.МИСЛЯ ,ЧЕ МОЖЕ ДА Е ОТ ЛАГЕРИТЕ НА ПОМПАТА,КАТО ЛИ ИСКАТ ДА БЛОКИРАТ,ВЪЗМОЖНО ЛИЕ?
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
Разбира се че съм махал на МК2 имобилайзера,само че беше от типа със черната плочка.Последствия никакви!На Волво остана да свети лампата на таблото,но колата си работи-махнах и лампата
На Пежо със този клапан с трите кабела и вграденото имо няма проблеми,на Фиат остава да свети лампата на таблото(коде) с форма на ключ, но колата си работи.
Ако искаш да пробваш изключи си буксата която е до помпата и пробвай дали работят останалите неща.В крайна сметка ти точно това и ще направиш.Ако всичко друго си работи сам решавай как да си защитиш колата!Тази стари корита едва ли някой ще се загледа по тях.Централното заключване няма нищо общо със защитата на мотора.Поправи ме ако греша!

Ако искаш да пробваш изключи си буксата която е до помпата и пробвай дали работят останалите неща.В крайна сметка ти точно това и ще направиш.Ако всичко друго си работи сам решавай как да си защитиш колата!Тази стари корита едва ли някой ще се загледа по тях.Централното заключване няма нищо общо със защитата на мотора.Поправи ме ако греша!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
Няма да е от лагерите, останалите причини може да са заяло буталце на клапана на турбото, повреден eл авансатор, датчик за положението на рейката, ... специалист трябва да погледне, така да се каже, ама ти е далечечарли74 написа:СЯКАШ КОЛАТА ВЪРВИ ПО МАЛКО ,А С КЛИМАТА НЕ МОЖЕ ДА ОТЛЕПИ.МИСЛЯ ,ЧЕ МОЖЕ ДА Е ОТ ЛАГЕРИТЕ НА ПОМПАТА,КАТО ЛИ ИСКАТ ДА БЛОКИРАТ,ВЪЗМОЖНО ЛИЕ?

Аз бих проверил първо турбокоректора, или ще си карам така докато се добера до сигурно място.
За имобилайзерите - тези с плочката до помпата може да са лесни. Не би трябвало да са на Мк2, но явно има изключения. Следващите и по-следващите имобилайзери са гнуснички изглежда. Особено за незнаещи като нас

Последна промяна от diesel1.6 на 03 юли 2011, 12:00, променено общо 1 път.
- чарли74
- потребител
- Мнения: 127
- Регистриран: 01 май 2009, 13:59
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
- Местоположение: ИСПАНИЯ
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
мене не ме интересува защитата.на ясно съм че никой няма да се загледа по моята барака,освен ако му трябва кола да отиде до дадено място и после да я заебе.
- чарли74
- потребител
- Мнения: 127
- Регистриран: 01 май 2009, 13:59
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
- Местоположение: ИСПАНИЯ
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
ДО БСИЧКИ КОЛЕГИ КОИТО НЕДАЙ БОЖЕ,ИМ СЕ НАЛОЖИ ДА РАЗВИВАТ КЛАПАНА НА ПОМПА ЛУКАС С 3 КАБЕЛА.РАЗВИВА СЕ С КЛЕЩИ КАТО ТЕЗИ НА СНИМКАТА.

ВИЖДА СЕ СЪЩО КАДЕ СЪМ ХВАЩАЛ КЛАПАНА.ТОВА Е НАЙ ЗДРАВОТО МЯСТО НА КЛАПАНА.

СЕГА СЛЕДВА СМЯНА НА ПОМПАТА И ДА ПРЕХВЪРЛЯ МОЯТ КЛАПАН НА ТАЗИ.

mod edit

ВИЖДА СЕ СЪЩО КАДЕ СЪМ ХВАЩАЛ КЛАПАНА.ТОВА Е НАЙ ЗДРАВОТО МЯСТО НА КЛАПАНА.

СЕГА СЛЕДВА СМЯНА НА ПОМПАТА И ДА ПРЕХВЪРЛЯ МОЯТ КЛАПАН НА ТАЗИ.

mod edit

Последна промяна от чарли74 на 03 юли 2011, 13:19, променено общо 1 път.
- чарли74
- потребител
- Мнения: 127
- Регистриран: 01 май 2009, 13:59
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
- Местоположение: ИСПАНИЯ
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
като развивах шайбата на помпата,сякаш нещо се откачи и започна да се върти много лесно остта.като я дтусам се чува някаво хлопане.отворих я отгоре и в предната част на помпата се вижда нещо като вентилатор в който има още нещо което трака.възможно ли е да е защото излях всичката нафта която беше в помпата.като я завъртя се чува че смуче от входната тръбичка.
- escorttd1
- потребител
- Мнения: 227
- Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
- Местоположение: Под капака
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
Това е центробежния регулатор.
Ако искаш да разбереш в какво състояние е помпата трябва да се сложи на стенда. С надничане през дупките нищо не може да се разбере.
Ако искаш да разбереш в какво състояние е помпата трябва да се сложи на стенда. С надничане през дупките нищо не може да се разбере.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
escorttd1 написа:Това е центробежния регулатор.
Ако искаш да разбереш в какво състояние е помпата трябва да се сложи на стенда. С надничане през дупките нищо не може да се разбере.

По точно нямаше да мога да го кажа!
Не се притеснявай колега по принцип тези помпи се въртят много леко на ръка,това което ти трака са противотежести те на регулатора.Остава да знаеш как да зацепиш всичко по правилния начин и да пишеш какви си ги сътворил!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- чарли74
- потребител
- Мнения: 127
- Регистриран: 01 май 2009, 13:59
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
- Местоположение: ИСПАНИЯ
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
ходих при помпаджия и ми каза същото като спеца.източих и нафтата и затова хлопат противотежестите.всичко е ок.като я сложа ще пиша.благодаря ви за съветите и на наско ,че ме "отвори"за снимките.
- чарли74
- потребител
- Мнения: 127
- Регистриран: 01 май 2009, 13:59
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
- Местоположение: ИСПАНИЯ
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
извинете ме за закъснелият отговор.на помпата и нямаше нищо,а шума идваше от ролкит на ангренажния ремък.смених ремъците и обтегачите и всичко си дойде на място,аколкото до луфта е минимален и бил в допустимите граници.искам също така да отбележа ,че моята помпа е като на колегата еscorttd1,а колата е производство януари 98
- biser77
- потребител
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
Темата е стара, но за мен актуална в момента. Имам отдавна неволи с този имобилайзер, но явно съм сбъркал темата, защото ги споделям в тази: http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 91#p451091, а в нея не гледа колегата specialista, diesel1.6 и escorttd, които са може би най навътре! Въпроса ми е към спеца, когото всички уважаваме (не само в този форум) Минало е доста време от последната публикация тук, дали му се е случвало през това време да елиминира такъв имобилайзер-на клапана и дали е било успешно? Поради разстоянието не мога да му закарам колата, защото тя не иска и да чуе за палене, подробностите в другата тема, за да не ги повтарям, има и снимков материал. Предварително благодаря!specialista написа:Така момчета,от последната снимка ми стана ясно че е от редките модели на имобилайзер вграден във самия клапан.Развива се със ключ за тръби(тръбен) или тип "гарги".Думите са жаргонни дано сте ме разбрали,да не търся да качвам снимки.Аз лично този клапан бих го хвърлил в коша за боклук,той е потенциална беля,както от към електронната си част така и от към механиката на самия клапан.Което и от двете да се развали колата няма да запали.На всичко отгоре според мен този клапан се намира скрит под една дебела ламарина със секретни болтове така че да не може да се свали .Обикновения клапан струва 25лв.и е с един кабел.Свързваш си го на буксата на +след контакт и пей сърце.Има вероятност новия клапан да дойде по-висок и да не може да се побере под ламарината.Това не е болка,всеки би се сетил че е по лесно да му направи място от колкото да става спонсор на МП,защото нов със три кабела струва много и после обучение и т.н. и защо???
Казвал съм го хиляди пъти на тези помпи все още е прекалено лесно да се разделиш със имобилайзера завинаги,правил съм го много пъти,и не е проблем във измислянето как да стане!!!
Успех!!!

Последна промяна от biser77 на 27 яну 2013, 20:56, променено общо 1 път.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
Така! Колегата е пуснал снимки и е описал как точно се развива клапана.Ако твоя клапан е такъв(със три кабела с вграден имобилайзер в него) можеш да постъпиш по два начина,(разбира се първо трябва да стигнеш до него)
1. да го смениш със обикновен клапан.Той обаче е трябва много внимателно да се прецени дали ще събере на височина под защитната ламарина.Ако се събира добре,ако ли не на ламарината се изрязва "шапката".После следва малко еладжиска работа.Да се открие правилния кабел за захранване на клапана и ако има нужда да се пусне и маса към релето което управлява стартера,защото тези от Форд са решели да блокират и него.Ако стартера си върти няма ядове.
2.Клапана със трите кабела сам по себе си е един обикновен клапан.Решаваш и чупиш отгоре заливката със електрониката,махаш всичко и стигаш до заветния кабел който захранва клапана.После по горното описание действаш и си в играта. Това е !
Успех!
1. да го смениш със обикновен клапан.Той обаче е трябва много внимателно да се прецени дали ще събере на височина под защитната ламарина.Ако се събира добре,ако ли не на ламарината се изрязва "шапката".После следва малко еладжиска работа.Да се открие правилния кабел за захранване на клапана и ако има нужда да се пусне и маса към релето което управлява стартера,защото тези от Форд са решели да блокират и него.Ако стартера си върти няма ядове.
2.Клапана със трите кабела сам по себе си е един обикновен клапан.Решаваш и чупиш отгоре заливката със електрониката,махаш всичко и стигаш до заветния кабел който захранва клапана.После по горното описание действаш и си в играта. Това е !
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- biser77
- потребител
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
Благодаря за бързия отговор, но има още някои ????
1. Как да разбия бронята на този клапан без да свалям помпата(писах на колегата ЛС да го питам, но той е свалил помпата)
2. Лошото е че тези от ФОРД освен стартера май са решили и да блокират и подгревните свещи(не пуска напрежение и към тях)
3. Да не са решили и нещо друго да е блокирано(както казва колегата diesel1.6 че част от защитата е в ЕКУ-то и че то може изобщо да не заработи ако не си намери имобилайзера)
4. Възможно ли е по самата инсталация да е проблема, защото, ако си чел другата тема зимата го прави този номер, до миналата като махнех клемата на акумулатора се оправяше, но вече не иска
От миналата зима не ми е давал проблеми до вчера, запалих си ок и както си работеше след около 5 мин загасна.. Мисля че тук е мястото да пусна едно клипче с обяснение как се четат грешките на имобилайзера. http://www.youtube.com/watch?v=0kBZeBbb9PM Дано на някой да съм бил от полза. За мен разбрах горе долу какво дава грешка 32 - No connection to diesel smart module
1.check wiring and connectors
2.immobilizer control unit fault
3.wiring connector fault on control unit
Иначе клапана е този с трите извода :
1. Как да разбия бронята на този клапан без да свалям помпата(писах на колегата ЛС да го питам, но той е свалил помпата)
2. Лошото е че тези от ФОРД освен стартера май са решили и да блокират и подгревните свещи(не пуска напрежение и към тях)
3. Да не са решили и нещо друго да е блокирано(както казва колегата diesel1.6 че част от защитата е в ЕКУ-то и че то може изобщо да не заработи ако не си намери имобилайзера)
4. Възможно ли е по самата инсталация да е проблема, защото, ако си чел другата тема зимата го прави този номер, до миналата като махнех клемата на акумулатора се оправяше, но вече не иска

От миналата зима не ми е давал проблеми до вчера, запалих си ок и както си работеше след около 5 мин загасна.. Мисля че тук е мястото да пусна едно клипче с обяснение как се четат грешките на имобилайзера. http://www.youtube.com/watch?v=0kBZeBbb9PM Дано на някой да съм бил от полза. За мен разбрах горе долу какво дава грешка 32 - No connection to diesel smart module
1.check wiring and connectors
2.immobilizer control unit fault
3.wiring connector fault on control unit
Иначе клапана е този с трите извода :

- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
Ако питаш за ламаринката от снимката,маха се със орверка(разтваря се и нагоре)!
Не съм срещал до сега защита на релето за подгрева!
Не съм срещал до сега защита на релето за подгрева!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- biser77
- потребител
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
Не свети лампичката за подгрев всеки път като блокира имо, и не чувам изобщо релето да се включва или изключва. Светодиода започва да мига като обезумял 1 минута и после дава кода за грешка.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на нафтова помпа мондео 1.8 тд 97г.
Проблема може да излезе и в самото ЕКУ! Не мога дистанционно да открия проблема.Ще пада търсене.
Успех!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта