даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
- cane_4ita
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 14 мар 2011, 18:40
- Модел на автомобила: escort 1.6 ghia kombi karburator
- Местоположение: Ракитово,Велинград,
- Status: Извън линия
даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Предстои ми да сменя механичната реѝка на ескорт 91 комби.Виждам че има два болта,но дали са само те?А от там нататък?
Четох за някакво "магаре" се сваляло ама кое е ... моля,даѝте ми съвет как да махна старата и да монтирам новата.Поръчах я от "Бовал 98" за 130 лв.
моля, за Вашите компетентни съвети.
Четох за някакво "магаре" се сваляло ама кое е ... моля,даѝте ми съвет как да махна старата и да монтирам новата.Поръчах я от "Бовал 98" за 130 лв.
моля, за Вашите компетентни съвети.
Кола и жена не се дават!!!
- Slavi_
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 21 ное 2010, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3 1992г. 1.4i 52KW 73ps
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Здравей, това което ще напиша е лично мое мнение и не искам да ангажирам никой. Ако ще взимаш рейка си намери втора ръка от някоя морга защото е оригинална, Е трябва да си намериш здрава естествено
. Тази която е в магазина и е на някаква такава цена е турска или китайскта (фалшива). Едно момче сега ми писа става въпрос за Фиеста 91 година че си взело нова рейка за 160лв. за 1 година вече не става за нищо и пак ще я сменя, защото е турска (фалшива). А нова в мото-пфое струва колкото колата.
Така че мое ЛИЧНО мнение е намери си здрава втора ръка и си карай спокойно Поздрави 



http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 88833o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Рейката е прикрепена с 2 болта към магарето (предния мост), пръта който излиза от рейката и влиза в купето е много дълъг, трябва да се махнат носачите, да разхлабиш тампоните на двигателя и да спуснеш надолу магарето, ако не можеш не се залавяй въобще !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Нищо подобно!Не се махат носачите,а вала на рейката е 10-15 см. и се захваща за кормилният прът.Откачат се накрайниците,разединява се кормилния прът и вала на рейката/снадката е под педалите/ и се развиват болтовете с които рейката е захваната за купето.И рейката е освободена.essex написа:Рейката е прикрепена с 2 болта към магарето (предния мост), пръта който излиза от рейката и влиза в купето е много дълъг, трябва да се махнат носачите, да разхлабиш тампоните на двигателя и да спуснеш надолу магарето, ако не можеш не се залавяй въобще !
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Може да се мърда леко но не и да се извади защото пръта на рейката е дълъги за това трябва да се спусне носачите, точно тази механична рейка съм я свалял 2, ами ти ? Повечето рейки са с по къс прът и излизат само като се развият 2-та болта и се откачат накрайниците, ама не и тазиvarby написа:Нищо подобно!Не се махат носачите,а вала на рейката е 10-15 см. и се захваща за кормилният прът.Откачат се накрайниците,разединява се кормилния прът и вала на рейката/снадката е под педалите/ и се развиват болтовете с които рейката е захваната за купето.И рейката е освободена.essex написа:Рейката е прикрепена с 2 болта към магарето (предния мост), пръта който излиза от рейката и влиза в купето е много дълъг, трябва да се махнат носачите, да разхлабиш тампоните на двигателя и да спуснеш надолу магарето, ако не можеш не се залавяй въобще !

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- cane_4ita
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 14 мар 2011, 18:40
- Модел на автомобила: escort 1.6 ghia kombi karburator
- Местоположение: Ракитово,Велинград,
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Снадката ме притеснява!!!! Гледах в отсека на педалите виждам две карета на кормилното захващане.Може би няма такава снадка
...или аз не мога да я намеря.Защо има две мнения по въпроса 


Кола и жена не се дават!!!
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Под каретата трябва да има скоба с болт 6 мм..Разхлабваш този болт за да разедениш вала на рейката и кормилния прът.
- cane_4ita
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 14 мар 2011, 18:40
- Модел на автомобила: escort 1.6 ghia kombi karburator
- Местоположение: Ракитово,Велинград,
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Намерих въпросната снадка,а задължително ли е да сваля носачите за да махна реиката?
В събота съм решил да направя тази операция и обещавам че ще обесня подробно със снимков материал.
поздрави!!!
В събота съм решил да направя тази операция и обещавам че ще обесня подробно със снимков материал.
поздрави!!!

Кола и жена не се дават!!!
- cane_4ita
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 14 мар 2011, 18:40
- Модел на автомобила: escort 1.6 ghia kombi karburator
- Местоположение: Ракитово,Велинград,
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
реиката пристигна марката е D&P.Моля за мнения
цена 121 със 2 вуншни накраиника
цена 121 със 2 вуншни накраиника
Кола и жена не се дават!!!
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Цената е добра ,но дано да излезе читава ,а не някой ментак.Носачите не е необходимо да ги сваляш.
- cane_4ita
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 14 мар 2011, 18:40
- Модел на автомобила: escort 1.6 ghia kombi karburator
- Местоположение: Ракитово,Велинград,
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Преди малко излизам от канала-отворих по трите от едната страна четери болта на магарето,не съм отварял носачите и не мога да я искарам тая пущина реика.Колегите се оказаха прави за опашката-вала на реиката-много е дълга.Стъмни се,утре.Ама какво повече да развъртам
Моля помогнете ми






Кола и жена не се дават!!!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91

По спомен ще ти кажа как мина демонтажа, но може и да изпусна нещо така че ще ме извиняваш.
Развивам 2-та болта на тампона който е точно над рейката, демонтирам пръта на волана от рейката, отвивам с един тръбен ключ вътрешния накрайник на по дългата щанга (като си в колата ти се пада отдясно), след развивам 2-та болта на рейката, сега може да се дигне предницата да се демонтират носачите ако ен пречат не ги премахвай, след което започвам последователно да развивам ботовете на магарето, развивам и ботовете които са към гредата на предния тампон.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- cane_4ita
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 14 мар 2011, 18:40
- Модел на автомобила: escort 1.6 ghia kombi karburator
- Местоположение: Ракитово,Велинград,
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Благодарности на колегите Essex и Наско.Оказаха се прави за дългата опашка(вал) на реиката-много е дълга и колкото и да си спестяваш услилия по развиването на предния мост,не може да се искара без да се направят следните операции:
1.Развиване на връзките на тампоните на двигателя от към моста-магарето и от двете страни
2.Развиване на връзките на магарето с купето-по 3 болта от всяка страна
3.Развиване връзката на вала на реика с кормилния механизъм-намираща се под педалите,вътре в купето(болт 6 мм)
4.Откачане на шарнира от шенкела(без напълно да се махнат носачите,поне при мен не беше нужно)
5.Развиване на двата болта на реиката,държащи я на моста
След тези операции моста пада на долу и реиката може спокоино да се извади
Дано съм бил полезен.
А до колкото до стара реика,един приятел ми каза ,че луфтовете по щангите ѝ могат да се оберат,като се затегне там дето е вала на реика с необикновен шестограм дето го лично аз го нямам .
1.Развиване на връзките на тампоните на двигателя от към моста-магарето и от двете страни
2.Развиване на връзките на магарето с купето-по 3 болта от всяка страна
3.Развиване връзката на вала на реика с кормилния механизъм-намираща се под педалите,вътре в купето(болт 6 мм)
4.Откачане на шарнира от шенкела(без напълно да се махнат носачите,поне при мен не беше нужно)
5.Развиване на двата болта на реиката,държащи я на моста
След тези операции моста пада на долу и реиката може спокоино да се извади


Дано съм бил полезен.
А до колкото до стара реика,един приятел ми каза ,че луфтовете по щангите ѝ могат да се оберат,като се затегне там дето е вала на реика с необикновен шестограм дето го лично аз го нямам .
Кола и жена не се дават!!!
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Може и да не съм всезнаещ,но съм видял това-онова.Свалял съм два пъти рейката на" Ескорт"-91г.без гореописаните усложнения,и затова съм дал своето мнение.Ако съм помогнал добре,ако не съм то във форума има мноооого които знаят по-вече.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
91ва е преходна година, дали не става въпрос за МК4 а не за МК5 и нагоре? Ако е за МК5, не се сърди а опиши точно как (през къде я измушваш), ще си много полезен на всички.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91
Точо за МК5 ставаше дума ,моят беше произведен на 03.09 1991 г.Рейката е с къс вал и не е проблем да се демонтира ,какато съм го описал по горе.Взех от колега от форума друга рейка пак от МК5 и тя беше с къс вал.Затова се учудвам ,защото не съм се виждал рейка с дълъг вал.Говорим за производство 91-92 г.Старата ми рейка мисля ,че още е в гаража.Ще измеря дължината на вала за се види ,колко всъщност е разликата в дължината.
Последна промяна от varby на 24 мар 2013, 23:59, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: даѝте ми съвет-демонтаж и монтаж на механична реѝка-ескорт91

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта