Проблем след смяна на предна пружина !

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
Besniq
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 21 дек 2012, 15:16
Модел на автомобила: фокус mk2.5 Duratec и W203 - C180 kompressor
Местоположение: Видин
Контакти:
Status: Извън линия

Проблем след смяна на предна пружина !

Мнение от Besniq » 06 апр 2013, 17:35

Смених предна дясна пружина, след смяната се появи странно тропане, даже не е точно тропане, нещо като дрънкане с метален звук...
Преди това колата не е имала нищо подобно, много-стегната, няма хлоп, няма троп с изключение на щтракането което се чуваше при въртене на волана в следствие на счупената пружина.
Колата я гледахме 2 пъти данеби да не сме затегнали нещо но всичко е стегнато, пружината е напасната точно, няма луфтове никъде по амортесйора и окачването, шарнири, тампони, биалетка всичко е здраво !!!
Ако някой се е сблъсквал с подобно нещо или има идея нека сподели, че вече съм в шах и мат :shock:
Колата е Фокус МК1 1.8 ТДди (90к.с.)
[url=http://besniq30.snimka.bg/automobiles/ford-focus-mk1-1-8-tddi.802865.34892879][img]http://media.snimka.bg/s1/4324/034892879-thumb.jpg?r=0[/img][/url]

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на предна пружина !

Мнение от urgan » 08 апр 2013, 11:00

Според мене дигнете колата, клатете колата слушайте от къде идва точно дрункането, може нещо да има недозатегнато. Тампона горе добре ли е стегнат към амортисьора?
Изображение

Потребителски аватар
Besniq
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 21 дек 2012, 15:16
Модел на автомобила: фокус mk2.5 Duratec и W203 - C180 kompressor
Местоположение: Видин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на предна пружина !

Мнение от Besniq » 08 апр 2013, 12:22

Всичко е стегнато на макс, никви хлабини, нищо !
[url=http://besniq30.snimka.bg/automobiles/ford-focus-mk1-1-8-tddi.802865.34892879][img]http://media.snimka.bg/s1/4324/034892879-thumb.jpg?r=0[/img][/url]

Потребителски аватар
Besniq
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 21 дек 2012, 15:16
Модел на автомобила: фокус mk2.5 Duratec и W203 - C180 kompressor
Местоположение: Видин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на предна пружина !

Мнение от Besniq » 18 апр 2013, 12:42

Възможно ли е преди докато съм карал със счупената пружина натоварването върху лагера (тампона) на макферсона да е било малко и да не е тропал и сега с новата пружина натоварването да е голямо и да се разтропа ?
Всичко по окачването гледахме и проверихме, здраво е а и тропане преди смяната на пружината не е имало ...
[url=http://besniq30.snimka.bg/automobiles/ford-focus-mk1-1-8-tddi.802865.34892879][img]http://media.snimka.bg/s1/4324/034892879-thumb.jpg?r=0[/img][/url]

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на предна пружина !

Мнение от urgan » 18 апр 2013, 13:11

Не, и преди е щяло да тропа ако е имало проблем. Няма как всичко да е наред и всичко да е стегнато и да има проблем, някъде пропускате нещо.
Изображение

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на предна пружина !

Мнение от essex » 18 апр 2013, 14:16

Колега има ли начин пластмасовия подкалник да е хлабав и от него да тропа, при ремонта да си го натиснал несъзнателно и да похлопва? Под 2-те краища на пружината има ли гумени подложки може от някоя навивка да потрпва след като се свива пружината и навивката удря в капачката. да не ти е тръгнала биалетка и сега при ремонта да сте я напънали и да е почнала леко да потропва.
Нещо не е стегнато, дори и да изглежда стегнат болт/гайка може би трябва повече за да се прилепнат детайлите един към дръг :)
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
Besniq
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 21 дек 2012, 15:16
Модел на автомобила: фокус mk2.5 Duratec и W203 - C180 kompressor
Местоположение: Видин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на предна пружина !

Мнение от Besniq » 18 апр 2013, 18:04

Гумени подложки няма и на 2-та амортесйора е така (става дума за долната част на пружината)
Подкалника не е мръднал, тропането е с металически звук !
Биалетката, да напънах я но е здрава, на повечето места проверявахме за луфтове и хлабини с помоща на щанга...не бях виждал толкова здрава ходова част !
Не знам какво пропускам, вече 2-ро майсторче (приятел) я гледа и вдига рамене, за това и логично се насочих към този тампон (лагер)
[url=http://besniq30.snimka.bg/automobiles/ford-focus-mk1-1-8-tddi.802865.34892879][img]http://media.snimka.bg/s1/4324/034892879-thumb.jpg?r=0[/img][/url]

THB
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 13 фев 2010, 16:43
Модел на автомобила: Mondeo mk1 1.8td
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на предна пружина !

Мнение от THB » 29 апр 2013, 15:06

най добре отидете на някой канал и някои да седи долу 2ри да върти волана и още един да клати то ще си излезне. дано да имаш мераклии за тая работа де :) имахме подобен проблем с един опел вектра след смяна на задна пружина след счупване имаше едно металическо почукване но се оказа че е от металната коруба около целия амортисьор (с пружината) беше доста изгнила и я позаварихме и боядисахме и се оправи хубаво огледайте за някакви ламарини при клатене да не се удрят в нещо или както казва колегата подкалника пробвайте да го махнете и да покараш малко без него.
Изображение

Потребителски аватар
Besniq
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 21 дек 2012, 15:16
Модел на автомобила: фокус mk2.5 Duratec и W203 - C180 kompressor
Местоположение: Видин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на предна пружина !

Мнение от Besniq » 28 май 2013, 14:03

Проблема е решен, оказа се биалетка, смених я и всичко е чук !
п.п. Биалетката винаги е под напън и много трудно може да се хване дали е в нея пробема...
[url=http://besniq30.snimka.bg/automobiles/ford-focus-mk1-1-8-tddi.802865.34892879][img]http://media.snimka.bg/s1/4324/034892879-thumb.jpg?r=0[/img][/url]

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на предна пружина !

Мнение от opex » 28 май 2013, 15:05

Кажи тогава вие как сте я хванали?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на предна пружина !

Мнение от deathstorm » 28 май 2013, 15:14

Биалетката е под напън само ако има разлика в нивата на лявото и дясното колело или ако волана е навит на някъде. Най-добре на канал отдолу я хващаш и лашкаш яко. Дори лек луфт в някоя от ябълките, означава гадно тропане.

Потребителски аватар
Besniq
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 21 дек 2012, 15:16
Модел на автомобила: фокус mk2.5 Duratec и W203 - C180 kompressor
Местоположение: Видин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на предна пружина !

Мнение от Besniq » 28 май 2013, 18:35

Проверено на канал със щанга, няма луфтове
Проверено със свалено точило, няма луфтове
При свалянето на амортесйора я понапънах и от там заложих на нея и се оказах прав !
[url=http://besniq30.snimka.bg/automobiles/ford-focus-mk1-1-8-tddi.802865.34892879][img]http://media.snimka.bg/s1/4324/034892879-thumb.jpg?r=0[/img][/url]

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта