Орион 1990 1.6 карбуратор губи мощност
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Ще я оправим колата, споко.
А за тези запалвания мисля, че са много държеливи, и не вярвам да имаш проблем от там - поне не съм срещал много хора да се оплакват в нета.
Ахм, ама ти сменял ли си някои от тримерите на оборотомера, нали беше взел разни и мислеше нещо да го правиш да работи с делко?
Това 'резисторът на калника' не е ли едно на външен вид като реле, в което влизат онези зелени жици? -- и което никой не успя да каже със сигурност кондензатор ли е, какво ли..? Що не пробваш и с него дали ти дава разлики на топло и студено? Обаче за да не се изпилваш всеки път на 5-та с 80км/ч ми хрумна друга идея - имаше едни измервателни софтуери -- осцилоскопи, спректрални анализатори и т.н. за мобилни устройства с операционна система (напр. GSM-и с Android). Ако си качиш такава програма на телефона и гледаш с каква честота е звука от мотора дали не може да сравниш показанията на оборотомера по измерванията на спектралния анализатор.
И последно въпрос дали си регулираш редовно клапаните на двг., понеже един приятел ми каза като загреела колата му започвала да върви съвсем лошо, и накрая взел че си регулирал клапаните и тръгнала като нова. А нашите клапани май трябва да се регулират на 10000.
А за тези запалвания мисля, че са много държеливи, и не вярвам да имаш проблем от там - поне не съм срещал много хора да се оплакват в нета.
Ахм, ама ти сменял ли си някои от тримерите на оборотомера, нали беше взел разни и мислеше нещо да го правиш да работи с делко?
Това 'резисторът на калника' не е ли едно на външен вид като реле, в което влизат онези зелени жици? -- и което никой не успя да каже със сигурност кондензатор ли е, какво ли..? Що не пробваш и с него дали ти дава разлики на топло и студено? Обаче за да не се изпилваш всеки път на 5-та с 80км/ч ми хрумна друга идея - имаше едни измервателни софтуери -- осцилоскопи, спректрални анализатори и т.н. за мобилни устройства с операционна система (напр. GSM-и с Android). Ако си качиш такава програма на телефона и гледаш с каква честота е звука от мотора дали не може да сравниш показанията на оборотомера по измерванията на спектралния анализатор.
И последно въпрос дали си регулираш редовно клапаните на двг., понеже един приятел ми каза като загреела колата му започвала да върви съвсем лошо, и накрая взел че си регулирал клапаните и тръгнала като нова. А нашите клапани май трябва да се регулират на 10000.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Еми като бях с делкото опитвах с некви други тример потенциометри но не стана, както и да е аз вече съм отписал делкото.
Да резистора малко прилича на реле, аз съм пробвал с друг и е същото, но сега като покарам колата, загрее и даде отклонени в оборотомера може просто да сложа другия резистор и да видя как ще е
Значи аз незнам такова нещо, повдигачите са хидравлични следователно няма реглаж, а подлежат на подмяна както и разпределителния но тогава идва и момента за хлабината, всеки повдигач трябва да си има място така да се каже.
Твоя приятел с каква кола е и евентуално и двигателя какъв е.
Не мисля че е това тъй като когато си е с делко няма промяна на вървежа
Да резистора малко прилича на реле, аз съм пробвал с друг и е същото, но сега като покарам колата, загрее и даде отклонени в оборотомера може просто да сложа другия резистор и да видя как ще е

Значи аз незнам такова нещо, повдигачите са хидравлични следователно няма реглаж, а подлежат на подмяна както и разпределителния но тогава идва и момента за хлабината, всеки повдигач трябва да си има място така да се каже.
Твоя приятел с каква кола е и евентуално и двигателя какъв е.
Не мисля че е това тъй като когато си е с делко няма промяна на вървежа

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Ето тук най-после намерих информация за мистериозния елемент - супресор. Ролята му явно е да подтиска високоволтовите импулси, които се получават на бобината и най-вероятно объркват простия аналогов оборотомер. http://www.fiestaguides.co.uk/content/r ... w_sup.html
Разбира се има много варианти за реализацията на такава схема, в случая сигурно са избрали най-елементарната.
Пробвай, след като имаш резервен, дали и с него ще бърка оборотите по същия начин.
Разбира се има много варианти за реализацията на такава схема, в случая сигурно са избрали най-елементарната.
Пробвай, след като имаш резервен, дали и с него ще бърка оборотите по същия начин.
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Имам CD с MP3 Pioneer, което мери оборотите директно от захранването си. Използва схема, която по някакъв начин ги чете от нестабилизираното захранване на алтернатора. Сравнително точни са с тези на оборотомера ... да ти го пратя ли по Еконт 

Е ли правото право?
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
А в тази връзка - ядосах се, че нямам оборотомер и реших да си направя такъв. Някой може ли да ми потвърди при този начин на свързване, към едната от двете бобини - по един импулс на оборот ли се получава?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13109
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: На линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Не, един на всеки два оборота. Всеки нормален оборотомер за 4тактов, 4цилиндров мотор, ще показва половината от реалните обороти. Защо не си потърсиш табло с оборотомер от Фиеста, има си окабеляване, само слагаш това:

http://www.fiestaguides.co.uk/content/r ... w_sup.html

http://www.fiestaguides.co.uk/content/r ... w_sup.html
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Такъв, или подобен супресор пак ще е нужен. Предполагам, че хвърля импулси до 300V от комутацията на бобината и ако не е филтриран сигнала, жицата ще се превърне в една голяма антена за импулсите от запалването. Затова и са го завряли в коша, отделно от оборотомера.
Мислих за варианта да намеря табло с оборотомер, но фабричните със стрелка май са по-инертни, отколкото ми се иска.
Ако реша после може и да го набутам в таблото.
А сигурен ли си, че е по импулс на два оборота, или запалването за всеки отделен цилиндър е по един път за два оборота?
Аз разсъждавах по следния начин - че всеки цилиндър пали през оборот - след запалването буталото прави един оборот, след това изхвърля изгорелите газове, при което прави още един оборот, и следва ново всмукване на горивна смес и пак запалване. Обаче DIS-а има две бобини, и същата бобина се задейства заради другия цилиндър при цикъла на изхвърляне на изгорелите газове на първия - от там реших, че е по импулс на оборот --- или се бъркам?
Мислих за варианта да намеря табло с оборотомер, но фабричните със стрелка май са по-инертни, отколкото ми се иска.
Ако реша после може и да го набутам в таблото.
А сигурен ли си, че е по импулс на два оборота, или запалването за всеки отделен цилиндър е по един път за два оборота?
Аз разсъждавах по следния начин - че всеки цилиндър пали през оборот - след запалването буталото прави един оборот, след това изхвърля изгорелите газове, при което прави още един оборот, и следва ново всмукване на горивна смес и пак запалване. Обаче DIS-а има две бобини, и същата бобина се задейства заради другия цилиндър при цикъла на изхвърляне на изгорелите газове на първия - от там реших, че е по импулс на оборот --- или се бъркам?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13109
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: На линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Точно така, по 1 на оборот, при система с 1 бобина има 2 на оборот, грешката е моя.
Фабричния оборотомер ти се срутва инертен? Колко бръз трябва да е според тебе? А дали мотора е достатъчно пъргав, и дали ако сложиш един цифров оборотомер, който се опреснява 10пъти в секунда, и цифрите постоянно бягат ще можеш да го асимилираш в движение?
Фабричния оборотомер ти се срутва инертен? Колко бръз трябва да е според тебе? А дали мотора е достатъчно пъргав, и дали ако сложиш един цифров оборотомер, който се опреснява 10пъти в секунда, и цифрите постоянно бягат ще можеш да го асимилираш в движение?
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Днес подмених резистора, но без резултат, последното нещо което ще пробвам е от тример-потенциометъра който се намира на гърба на самият оборотомер.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Днес откачих буксата на комутатора и измерих следните неща:
1 и 2 пин VRS (датчик на хол) - 375 ома
3 и 4 пин темп. въздушен - 52 200 ома
4 и 5 пин темп. антифриз - 58 300 ома
9 пин маса - слагам на най-малкото съпротивление 200 ома, едната сонда на мултицета слагам на минус на акумулатора, а другата на пин 9 и показва 1.7 ома
Замерих и масата на двигатела по същия начин и същия резултат (1,7 ома) ми показа.
Сега следва да премеря същите неща на напълно загрят двигател
1 и 2 пин VRS (датчик на хол) - 375 ома
3 и 4 пин темп. въздушен - 52 200 ома
4 и 5 пин темп. антифриз - 58 300 ома
9 пин маса - слагам на най-малкото съпротивление 200 ома, едната сонда на мултицета слагам на минус на акумулатора, а другата на пин 9 и показва 1.7 ома
Замерих и масата на двигатела по същия начин и същия резултат (1,7 ома) ми показа.
Сега следва да премеря същите неща на напълно загрят двигател

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Колеги малко да вдигна темата
Намерих ESC module от фиеста 1.1 ovh има си 12-те пина и е вакуумен както на моя модул но е с по малки размери.
Някой дали има идея дали ще заработи нормално на моята кола.
Е ако го сложа ще разбера, но да не го изгоря ?

Намерих ESC module от фиеста 1.1 ovh има си 12-те пина и е вакуумен както на моя модул но е с по малки размери.
Някой дали има идея дали ще заработи нормално на моята кола.
Е ако го сложа ще разбера, но да не го изгоря ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Колеги днес взех комутатора от фиеста. Има по малко на брой кабели, не можах да проследя кой къде отиа и за какво е ...
Но хубавото е че комутатра има също 12 на брой пина, според мен трябва да сработи, но ми трябва да разбера кой пин за какво отговаря или по точно на кой цвят кабел от моята букса.
Ето снимки http://pics.data.bg/albums/37839/%D0%BA ... 1%82%D0%B0
Аз от глупост и нетърпение като малко дете хванах и го сложих, но не запали.
Дано не е изгорял.
Но хубавото е че комутатра има също 12 на брой пина, според мен трябва да сработи, но ми трябва да разбера кой пин за какво отговаря или по точно на кой цвят кабел от моята букса.
Ето снимки http://pics.data.bg/albums/37839/%D0%BA ... 1%82%D0%B0
Аз от глупост и нетърпение като малко дете хванах и го сложих, но не запали.

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Е забрави ли кой трябва да питаш за тези неща, ето го: http://www.clubford.org/forum/memberlis ... le&u=11994
.........за да е всичко точно де.
Успех.
.........за да е всичко точно де.
Успех.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Търсих информация за комутатора от фиестата но не намерих, може би ще се наложи да му пиша.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Тъй като бях посоче за консултант, а essex не писа за резултата, да кажа какво се случи.
Дадох му схемите и насоки за подредба на пиновете в буксата, комутатора закачен и запали.
НО ?! "много зле върви, забива при натискане на газта и нещо не държи хубави обороти сеедно е с друго предварение, което сигурно е така" .
Това което обяснявах е че няма как 1.6 и 1.1 мотори с разлика в конструкция и коне да имат близка характеристика като аванс по обороти и MAP.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... =a#p395752
Поздрави
Дадох му схемите и насоки за подредба на пиновете в буксата, комутатора закачен и запали.
НО ?! "много зле върви, забива при натискане на газта и нещо не държи хубави обороти сеедно е с друго предварение, което сигурно е така" .
Това което обяснявах е че няма как 1.6 и 1.1 мотори с разлика в конструкция и коне да имат близка характеристика като аванс по обороти и MAP.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... =a#p395752
Поздрави
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Нищо положително не се получи, за това реших само на теб да споделя.
Сега когато е още по топло, оборотомера показва с 800-1000 оборота повече ,а не със 300-500, което значи че се влияе само от температурата.
Сега когато е още по топло, оборотомера показва с 800-1000 оборота повече ,а не със 300-500, което значи че се влияе само от температурата.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Аз за това писах, за да не се засилват други по този грешен вариант.
Проверка на оборотомера се прави с външен цифров и се сравнява.
Поздрави
Проверка на оборотомера се прави с външен цифров и се сравнява.
Поздрави
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Добре де, това е 2-ри оборотомер, и на 2-та е по един и същи начин. Може би не съм споменал че имаше период в който карах колата със делко, делкото беше центровано със стробоскоп но декото беше малкото и мисля че беше от малък мотор 1.3,1.4 и най-важното е че оборотомера показваше двойно повече обороти защото е със единична бобина (Наско ми обесни).
Така че си мисля, че оборотомера е наред, но по нататък ще опитам със друг, цифров.
Така че си мисля, че оборотомера е наред, но по нататък ще опитам със друг, цифров.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Въпроса е кое не е наред. Говоря за сервизния ми оборотомер, с който да се сравнят показанията.
Поздрави
Поздрави
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Орион 1990 1.6 карбуратор губи мошност
Малко развитие по темата , преди седмица като си паркирах пред блока преди да изгася колата видях как лампата за акумулатора присветна и обротомера подскочи без да съм пипал нищо по колата. Вчера оборотомера в един момент започна да вибрира без промяна в двигателя. Направих вчера едно подобрение за да се охлажда по добре комутатора и без това гредата на която лежи е крива ! Много е топъл а електрониката не обича да се изпича.
Ето снимки http://pics.data.bg/albums/37967/%D0%BE ... 0%BE%D1%80
знам че точно до изпарителя не е най-доброто място но няма къде.
Снощи направих едно клипче когато натискам спирачката, как лампата за акумулатора леко присветва и точно тогава оборотомера подскача
http://video.data.bg/preview/122375
Мисля да пусна тема с молба някой колега който има същия комутатор и е от софия да се видиме и да пробвам с неговия за да видя дали е същото положение ( не е от комутатора) или е както трябва ( и комутатора е виновника)
Ето снимки http://pics.data.bg/albums/37967/%D0%BE ... 0%BE%D1%80
знам че точно до изпарителя не е най-доброто място но няма къде.
Снощи направих едно клипче когато натискам спирачката, как лампата за акумулатора леко присветва и точно тогава оборотомера подскача
http://video.data.bg/preview/122375
Мисля да пусна тема с молба някой колега който има същия комутатор и е от софия да се видиме и да пробвам с неговия за да видя дали е същото положение ( не е от комутатора) или е както трябва ( и комутатора е виновника)
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта