Перката на радиатора се включва често

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
guarani_s
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 14 юли 2013, 17:40
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi
Status: Извън линия

Перката на радиатора се включва често

Мнение от guarani_s » 01 сеп 2013, 15:45

Здравейте! Колата е фокус 1.8 тдди. Прави ми впечатление че перката на радиатора се включва даже когато не е толкова топло. След като загрее колата стрелката заковава така че да сочи точно на горе и не мърда, но въпреки това през има няма 10-15 мин(след като загрее) перката се включва за по 1 мин и гасне. Не карам на 3-4 хил. оборота, не я ръчкам, а съвсем нормално каране...
ford focus 1.8 tddi 2001

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Перката на радиатора се включва често

Мнение от S_C » 01 сеп 2013, 21:39

Нормално е.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Перката на радиатора се включва често

Мнение от ЯЛТА » 02 сеп 2013, 21:01

guarani_s написа:Здравейте! Колата е фокус 1.8 тдди. Прави ми впечатление че перката на радиатора се включва даже когато не е толкова топло.
Датчика за охлаждането не го интересува външната температура. Мотора загрява, термостата отваря, топлото си отива в радиатора, и перката се включва да охлади горещия антифриз, за да слезе на долу в радиатора, и отново да влезе в мотора да охлажда.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Перката на радиатора се включва често

Мнение от momo76 » 03 сеп 2013, 09:27

ЯЛТА написа:
guarani_s написа:Здравейте! Колата е фокус 1.8 тдди. Прави ми впечатление че перката на радиатора се включва даже когато не е толкова топло.
Датчика за охлаждането не го интересува външната температура. Мотора загрява, термостата отваря, топлото си отива в радиатора, и перката се включва да охлади горещия антифриз, за да слезе на долу в радиатора, и отново да влезе в мотора да охлажда.
И ако не се пусне перката горещия антифриз си седи горе в радиатора - така ли излиза. Ми то тогава направо си махни водната помпа, явно е сложена само да пречи и да оскъпява обслужването.

Сега и по темата - аз на дизелова кола при нормално каране не съм чувал перката да се пуска, те по принцип не греят много и дори на празен ход и по ниски температури изстива.

oberti
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 19 сеп 2012, 01:48
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI Ghia
Status: Извън линия

Re: Перката на радиатора се включва често

Мнение от oberti » 10 окт 2013, 10:53

Да не пускам нова тема, ще питам тук.
Моя проблем е подобен, но при мен втора степен на вентилатора се включва дори когато колата е студена...стрелката на температурата още не е минала първото деление и вече чувам перката да върти като луда, това нормално ли е? Температурен датчик ли прави проблем или е нещо друго? Колата е Фокус 1.8 ТДДИ :oops:

Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Re: Перката на радиатора се включва често

Мнение от autobg » 10 окт 2013, 14:35

Температурен датчик ли прави проблем
Възможно е и това да е проблема, или пък да има въздушен джоб някъде... От скоро ли го прави? Или си е така изначало.
За да се провери датчика е нужно или да се направи едно кабелче и да се следи волтажа с мултицет, или с кодочетец да се гледа каква е работната температура. Мисля, че температурата на двигателя може да се следи и през тестовия режим на одометъра.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта