Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
venkobreiko
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 16 сеп 2013, 14:36
Модел на автомобила: ford escort VII 1.8td 90hp Combi
Status: Извън линия

Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от venkobreiko » 14 окт 2013, 09:28

Колеги нещо след смяната на термостата колата загрява най много до края на буквата 'N' и дотам мисля че това не е добре защото ако не работи на оптимална температура може и повечко да погорва и т.н.Та смених го аз и пробвах да загрее и после отвори термостата отвих там на мъркуча винчето да излезе въздуха.Но пак нещо явно несъм направил като хората че и парно няма добро.Моля да ми обясните последователността на обезвъздушаване на тази система. :(

kaio04
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 15 фев 2011, 18:28
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD комби`99г.
Местоположение: Свищов
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от kaio04 » 16 окт 2013, 01:04

Провери дали са топли двете маркучета които влизат в горният край на разширителното казанче.От там трябва да се самообезвъздуши системата, ако не са запушени.Пробката на дебелия маркуч след термостата, обезвъздушава радиатора.А радиаторчето на парното, може да е позапушено или клапата за топло-студено не работи както трябва.Какво показваше стрелката и как беше парното преди да смениш термостата?

venkobreiko
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 16 сеп 2013, 14:36
Модел на автомобила: ford escort VII 1.8td 90hp Combi
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от venkobreiko » 16 окт 2013, 08:58

Стрелката пак се движеше около Н и О а парно имаше добро.Вярно ли е че всяка буква означава определена температура?Така чух и ако е ъака коя буква какво показва в температурна стойност.

kaio04
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 15 фев 2011, 18:28
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD комби`99г.
Местоположение: Свищов
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от kaio04 » 17 окт 2013, 03:06

И моята стрелка дава показания като твоята, а съм вече с трети термостат.При последната смяна на термостат(WAHLER), стрелката известно време се движеше около буквата “О“ и после отиде на “N“. И аз нямах добро парно докато не смених радиаторчето. Сега имам топло, дори стрелката да е в бялата зона. Замервал съм датчика на термостатното тяло(с едното кабелче) и си даваше стойности в нормата. При откачено кабелче, стрелката отива в крайно ляво положение. Когато кабелчето се даде на „маса“, стрелката отива в крайно дясно положение. След тези гимнастики, си мисля, че просто стрелката ми изостава с две букви.
А за коя буква на колко градуса отговаря, имаше го някъде писано, но не се сещам в коя тема беше.
Ако имаш възможност, замери си температурата на охлаждащата течност с обикновен термометър.

venkobreiko
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 16 сеп 2013, 14:36
Модел на автомобила: ford escort VII 1.8td 90hp Combi
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от venkobreiko » 17 окт 2013, 09:02

Благодаря колега ще видя какво ще направя,но мисля че е обезвъздушена добре сега отначало като пусна парното има топло като е загряла и след 5 мин изчезва и духа леко хладно???Някакви аномалии се случват. :)

venkobreiko
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 16 сеп 2013, 14:36
Модел на автомобила: ford escort VII 1.8td 90hp Combi
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от venkobreiko » 21 окт 2013, 14:37

Значи системата е обезвъздушена но пак температурата не се покачва над буквата Н и нямам парно.Топло има отвреме на време явно клапата сигурно се отваря когато си иска и къде се намира тя.Термостата съм го пробвал 2 пъти преди да го сложа/варил съм го/ и си работи нормално, но ми направи впечатление че мъркуча този горния дето излиза от блока и влиза горе в радиатора е топъл дори и малко да мръдне стрелката на уреда.Не трябва ли само когато отвори термостата да е топъл?Тогава да отваря големия кръг.Може и термостата нещо да не работи вече въпреки че съм го тествал???Може ли мнения по въпроса че идва зима и без топло няма да се трае.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от ЯЛТА » 21 окт 2013, 18:23

venkobreiko написа:Не трябва ли само когато отвори термостата да е топъл?Тогава да отваря големия кръг.
Точно така, и това му е предназначението, да отвори когато достигне оптимална температура. До тогава маркуча трябва да е студен, и да върти антифриза през малкия кръг.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

venkobreiko
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 16 сеп 2013, 14:36
Модел на автомобила: ford escort VII 1.8td 90hp Combi
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от venkobreiko » 21 окт 2013, 18:32

Ами тогава стрелката щом е на Н на оптимална температура ли е мотора???

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от mi6o » 21 окт 2013, 20:02

venkobreiko написа:но ми направи впечатление че мъркуча този горния дето излиза от блока и влиза горе в радиатора е топъл дори и малко да мръдне стрелката на уреда.
Според мен,термостата не е читав. На Мондео-то съм я правил 2 пъти тая работа и 2-та пъти съм го чакал много време да отвори големия кръг,после пак бая време да пусне перките. Мислех да те питам (не се засягай) да не си забравил да сложиш гуменото уплътнение,но пък ако е така би трябвало да сълзи от долу. Моя термостат като го купих,уплътнението си беше сложено на него.

venkobreiko
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 16 сеп 2013, 14:36
Модел на автомобила: ford escort VII 1.8td 90hp Combi
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от venkobreiko » 21 окт 2013, 20:19

Не се засягам колега разбира се че съм го сложил няколко термостата съм сменял наколите ми и знам процедурата,но въпроса ми е щом се загрява мъркуча дали не е останал отворен на някаква позиция и затова да не вдига повече от буквата Н на показателя на температурата?

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от mi6o » 21 окт 2013, 20:39

Според мен така е станало. Водната помпа върти антифриза направо на големия кръг и мотора не може да загрее. В никакъв случай не исках да те обидя в горния ми пост,мисълта ми беше да не си забравил или да не си обърнал внимание нещо я в бързината,я се разсееш за нещо и така. И на мене ми се е случвало не малко пъти да затворя нещо и след 4 секунди да разбера,че ще трябва да отварям на ново :lol: . Пробвай с друг термостат,моя беше BEHR и го взех уж за читав пък ще видим,за сега нямам проблем.

venkobreiko
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 16 сеп 2013, 14:36
Модел на автомобила: ford escort VII 1.8td 90hp Combi
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от venkobreiko » 22 окт 2013, 10:38

Ами май ще връщам другия с него беше по добре.А и има онази дупчица за обезвъздушаване ама като знам единия болт как с мъка бъркам да го отвивам ще падне псуване.Благодаря колега за отговорите събота или неделя ще направя манипулацията.Забравих да кажа че като го сложих този термостат отначало стрелката отиваше на средата където трябва и даже и перката включи а сега какво му стана незнам.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от mi6o » 22 окт 2013, 12:44

Кой знае какъв ментак е тоя термостат. Проработил е докато отвори големия кръг,запекъл е в отворено положение и до там. Имах същия Ескорт и аз преди,та се сещам за болта-от долу в дясно нали :lol: . Махни маркуча и ще ти е по-лесно за тоя болт-малко идва малък коша за тоя двигател,ама какво да се прави. Успех.

venkobreiko
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 16 сеп 2013, 14:36
Модел на автомобила: ford escort VII 1.8td 90hp Combi
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от venkobreiko » 22 окт 2013, 14:17

Ами на Моторкрафт е ама дали е оригинал никой не знае.Да колега малък му е коша ама става.Махам мъркуча да. Сега да те питам за термостата видях че този в момента с който съм на него /запеклия/ пише 88-102 градуса а на този който го свалих преди пише 89 градуса.За този мотор дават термостатите да са 88 градуса.Има ли проблем ако сложа този дето е 89 градуса ще стане ли опасно или да купя нов който да е 88 градуса???Не ми се дават вече пари по нея... :?

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от Doin » 22 окт 2013, 14:46

Няма абсолютно никакъв проблем в този един градус разлика, дори и този с 88-102 градуса да оставиш пак не е проблем ако си сигурен, че термостатите са наред.

venkobreiko
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 16 сеп 2013, 14:36
Модел на автомобила: ford escort VII 1.8td 90hp Combi
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от venkobreiko » 22 окт 2013, 15:12

Ами този дето е сега май е запекъл в отворено положение и ще слагам предишния.С него си работеше както трябва и стрелката не седеше само до Н буквата ами отиваше до средата.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от mi6o » 23 окт 2013, 01:26

Днес смених на едно приятелче точно такъв термостат-пишеше 89 градуса. Колата си загря нормално,пусна перката,парното пареше от духалките. Слагай работещия термостат щом с него стрелката е стигала до средата (между Р и М) и само возенье :) .

venkobreiko
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 16 сеп 2013, 14:36
Модел на автомобила: ford escort VII 1.8td 90hp Combi
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от venkobreiko » 23 окт 2013, 09:26

Така и ще направя в събота или неделя.После задължително ще пиша.А за возениьето нафтата е 2.57 :oops: Ама сипвам кво да правя... _friends_ :D

venkobreiko
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 16 сеп 2013, 14:36
Модел на автомобила: ford escort VII 1.8td 90hp Combi
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от venkobreiko » 23 окт 2013, 18:24

mi6o написа:Днес смених на едно приятелче точно такъв термостат-пишеше 89 градуса. Колата си загря нормално,пусна перката,парното пареше от духалките. Слагай работещия термостат щом с него стрелката е стигала до средата (между Р и М) и само возенье :) .
Термостата има едно като щифт на него от коя страна трябва да бъде?

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Мнение от mi6o » 23 окт 2013, 21:10

От горната страна,да ''сочи'' към капака на клапаните. Нали става въпрос за едно като клапанче,което се движи свободно ? На стария ми термостат,който свалих от Мондео-то нямаше нищо,на новия имаше малка тръбичка със съчма вътре,на тоя който смених на приятелчето имаше такова щифтче-седи в малка дупчица,заплескано е от двете страни за да не изпадне,за това става дума нали ?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта