Пума 1.7 гори масло

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Пума 1.7 гори масло

Мнение от Roy » 02 фев 2014, 18:04

Здравейте! Моля за съвет какво да предприема относно маслото в двигателя. Колата е от подписа - Форд Пума, 1,7 Zetec SE, 1998 г., (според километража е на 190, 290, 390 или каквото там може да се сметне само че втората и третата цифра е 90). За трети път ще сменям маслото. Досега съм я карал със 5в30 Форд Формула. Карам маслото 15 хил. километра вместо 20 както пише на тубата. След последната смяна се налага да доливам по 1л. на 5000 км. т.е. от смяна до смяна доливам 3л.

Какво да предприема - да сменя маслото с по-гъсто, да отида да видят двигателя или да си доливам и да си свиркам.

Как мислите?
Предварително Ви благодаря!
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от ЯЛТА » 02 фев 2014, 21:43

На първо четене смени гумичките на клапаните, може за всеки случай да измериш и компресията на цилиндрите.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Пума 1.7 гори масло

Мнение от bateto_toshko » 06 фев 2014, 17:57

Съветвам те да изчакаш и да смениш гумичките чак на следващата смяна на ангренажа.Ще ти излезе малко по евтино , така и така отварят капака на клапаните.За сега обаче няма случай на който на този мотор горенето на масло да се е оправило със смяна на гумички.Все пак процедурата струва около 200 лв без да се сваля , главата , но може би е удобен момент да се пуснат и едни сегменти .Ако това съвпадне и със смяна на ангренаж ще излезе най-изгодно.Често се износват и водачите на клапаните , така новата гумичка пак пропуска масло.Не знам дали може да се ремонтира главата или се сменя с друга по запазена....за нова не говорим безмислено е
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Пума 1.7 гори масло

Мнение от Roy » 06 фев 2014, 18:17

До смяна на ангренажа остават 35 хил. километра! Да изчакам ли този интервал и да си доливам? Притесненията ми са не в това че доливам, а дали е възможно да се създаде друг проблем от този породил разхода на масло.
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пума 1.7 гори масло

Мнение от ЯЛТА » 06 фев 2014, 18:27

Няма проблем, маслото като изгаря си дава съответната калоричност-мощност. Маса автомобили са на това дередже............
Само наблюдавай да не остане без масло.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Пума 1.7 гори масло

Мнение от muro85 » 06 фев 2014, 19:24

На всеки харчи масло (някои не си признават) по каталог си ги дават с някакъв разход!

Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Пума 1.7 гори масло

Мнение от Roy » 06 фев 2014, 19:29

А варианта с по-гъсто масло, например 5W-40 или 10W-40? Какво мислите за него?
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пума 1.7 гори масло

Мнение от ЯЛТА » 06 фев 2014, 20:12

Roy написа:А варианта с по-гъсто масло, например 5W-40 или 10W-40? Какво мислите за него?
Не се заигравай с по гъсто масло, това не са старите двигатели където маслото се плиска и така маже цилиндрите, и буталата отдолу...........
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Пума 1.7 гори масло

Мнение от HACKO » 06 фев 2014, 22:17

Roy написа:А варианта с по-гъсто масло, например 5W-40 или 10W-40? Какво мислите за него?
Разликата в гъстотата при тези две масла е само като са студени, като загреят стават еднакво гъсти. Ако искаш да сложиш по-гъсто, трябва втората цифра да е по-голяма а не първата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта