При ляв завой двигателя гасне!
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
При ляв завой двигателя гасне!
Здравейте,колеги! Много се чудих къде да пусна темата, но ми е за първи път и предварително се извинявам ако съм объркал раздела. Следя форума от много време и неведнъж съм намирал отговор на много въпроси касаещи автомобила ми. От скоро обаче ми изникна проблем, който е меко казано "плашещ". Колата е Мондео МК1 1.8i 115hp. Проблема не се появява при всеки ляв завой ( за 4 месеца ми го е направила точно 3 пъти ), но вчера пак ми го направи и за малко да отнеса двама колоездачи. Странното е ,че го прави само на завой и то ляв ( при десен проблема го няма ) и то не винаги, ама като се случи и ми държи влага като за 10 пъти. При висока скорост няма проблем ( не изгасва по време на движение ). Колата си има мощност, не забива муцуната при тръгване, има си компресия, пали си от раз ( да чукам на дърво всичко друго си е ок ). Днес ходих до моя майстор за консултация и той ми каза, че това му е 2-ри такъв случай. Негов приятел е бил в същото положение и сменил сумати кабели докато намерил решението. Ел, диагностика не помагала, защото просто нямало никакъв друг дефект. От прочетените форуми добих бегла представа, че при накланяне на двигателя при завой може нещо по ел. инсталацията да прави проблеми, но уви не се знае какво. Дали е възможно левият тампон на двигателя ( ако изобщо има такъв ) да е омекнал или пък да се е скъсал и при завой наляво да не удържа тежестта на двигателя и някой кабел да дава нещо накъсо. Знам, че обяснението ми е "кофти", но не разбирам почти нищо от коли и просто вадя някакви предположения. Ами това е в общи линии, за което се сещам. Дано се намери някой, който да помогне, защото това е наистина ОПАСНО!
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
Здравей колега. Тези Мондеота страдат от ел инсталации и най голямо внимание обърни на ниско волтовите (управлението) на запалителната бобина. От самата бобина по целия път до комутатора който е в компа. Също тъка провери и ел инсталацията която е по двигателя.
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
peigera,благодаря за бързият отговор, Задължително ще проверя навсякъде за където си писал, само не ми е много ясно какво имаш на предвид под ел. инсталация на двигателя? Кое по точно по самата инсталация или всичко, което е към нея? Иначе си прав, че запалителната бобина може да прави проблеми, ама защо тогава колата си пали от раз, било то и при температури много под 0-лата
Дали проблема ще се оправи ако сменя цялата бобина? Наистина нямам и идея от какво може да го прави проблема, а явно вероятните причини са повече от една. Чух, че в Плд има някакъв много добър ел. техник до бензиностанция Shell и Billa до гробищният парк. Ончо се казвал човекът и много ги разбирал и тази седмица мисля да му я закарам да я диагностицира, лошото е,че досега много хора ми казаха, че в моя случай това няма да даде търсеният от мен резултат. И затова първо реших да се допитам до вас. Нека някой, който се е сблъсквал с същия или с подобен проблем да сподели как го е fix and repair
Предварително благодаря на отзовалите се.Поздрави!


Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
Изолацията на някой кабел се е разпаднала и при завой в следствие на инерционните сили кабела опира на "маса" и блокира сигнала, който върви по него и съответно колата гасне, след спиране кабела се връща в нормално положение и колата си пали нормално, докато пак завиеш. Тука бобината няма участие, ако прави проблем ще го прави в някой режим или постоянно, но не на завой.esko148 написа:..... Кое по точно по самата инсталация или всичко, което е към нея? Иначе си прав, че запалителната бобина може да прави проблеми, ама защо тогава колата си пали от раз, било то и при температури много под 0-латаДали проблема ще се оправи ако сменя цялата бобина? ......
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- canevplamen
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 24 ное 2006, 10:52
- Модел на автомобила: ford escort,1.4mi-1993;Ford Fusion 1.4 tdci-2004
- Местоположение: Gorna Oryahovica
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
Моят Ескорт гаснеше така при завой,но стана след монтиране на газовата уредба,отидох при майстора и разкачи един маркуч-влизало много въздух,и се оправи 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
peigera най-вероятно има предвид кабелите, които са разисквани в тази тема. http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=12224esko148 написа:Дали проблема ще се оправи ако сменя цялата бобина?
Огледай ги най-сериозно (ти, лично) - и ако няма проблем там, тогава отиди на майстор да я изследва.
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
Благодаря ви,колеги за бързите отговори.Като ми остане малко свободно време задължително ще проследя опоменатите от вас кабели.Действително проблема ще да е някъде из нисковолтовата инсталация.Ще видя какво мога да направя по въпроса.Да ви се похваля,вчера си закупих потенциометър за сондата на горивото, че нещо стрелката за нивото на горивото в резервоара взе да ми прави проблеми (вчера според стрелката с напълно празен резервоар изминах 40 км ).Явно мондито само на изпарения си ги минава 100-те км
. Дано само проблема да не се окаже някъде другаде, че пак пари по майстори и нерви.

Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
-
- потребител
- Мнения: 110
- Регистриран: 21 дек 2008, 08:37
- Модел на автомобила: ford fiesta 99,1,3i ENDURA-E
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
40. Симптом: Гасне при пълно (до край) навиване на волана Причина: Датчик за отчитане на налягането в хидравличната система Решение: Смяна на датчика; Това колега копирах точно от форума на Форд,така че провери и тази теза за проблема ти.
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
Колега, citizen този датчик на хидравликата до колкото знам аз има за задача да повиши оборотите на празен ход при пълно завъртане на волана за да не угасне ДВГ. При мен това става в движение, а не на празен ход, но пък може и да има някаква връзка с моя проблем. Все пак ти благодаря за отделеното време и добрата насока. Ще проверя и ще пиша за резултата, непременоо
Поздрави на всички колеги!
EDIT: Някои от вас може ли да ми каже какво е точното име на тази част, че не мога да намеря в нета каква и е цената. Знам, че е потенциометър на сондата на горивото в резервоара, но явно има и някакво друго наименование.Предварително благодаря на отзовалите се.

EDIT: Някои от вас може ли да ми каже какво е точното име на тази част, че не мога да намеря в нета каква и е цената. Знам, че е потенциометър на сондата на горивото в резервоара, но явно има и някакво друго наименование.Предварително благодаря на отзовалите се.
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
Днес забелязах, че като въртя волана на празен ход оборотите не се покачват, следователно датчика за налягане на маслото в хидравличната с-ма е дал фира. Също така се чува и един престъргващ звук, който май се дължи на това, че датчика не си върши работата и хидравликата се тормози. Много неща се насъбраха и не знам направо какво да ги правя. Всеки ден, приятели ми дават някакви насоки за разрешение на проблема и всички водят все до някакъв друг проблем. Дано намеря решението скоро. Ако имате и вие някакви идеи, нищо не ви пречи да ги споделите.
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
Колеги, кое мислите, че отговаря за стрелката която показва нивото на горивото в резервоара? Преди 2 дни свалих потенциометъра на сондата в резервоара и натегнах малко пластинката ,която се движи по графитната писта, но пак няма резултат. Ту показва, ту не. Ако беше жилото пък нямаше изобщо да работи, а тя понякога се сеща, че трябва да отчита. Как мислите вие.Кое друго може да предизвиква проблема?
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
Не си личи от снимките, но огледа ли повърхността, по която минава плъзгачът - дали няма нещо протрито? Този потенциометър е специфичен - за да изкарва правилни показания по кривата форма на резервоара. Не съм виждал никъде да се продава самата плочка като отделна резервна част.
Най-добре е било когато сондата е свалена да го измериш - по същия начин, както например се мери TPS - дали плавно си увеличава стойността, или на места прескача. Друго от което може да ти се сбърква уреда на таблото - ако нещо по кабелите и буксите прекъсва, уредът ще показва празен резервоар. Ако кабелът окъсява към шасито - пълен.
Какво стана с угасването на колата при завой - огледа ли кабелите?
Най-добре е било когато сондата е свалена да го измериш - по същия начин, както например се мери TPS - дали плавно си увеличава стойността, или на места прескача. Друго от което може да ти се сбърква уреда на таблото - ако нещо по кабелите и буксите прекъсва, уредът ще показва празен резервоар. Ако кабелът окъсява към шасито - пълен.
Какво стана с угасването на колата при завой - огледа ли кабелите?
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
dreadx, за кои букси точно говориш, тези на таблото или тези на самата сонда. Ако става въпрос за буксите на сондата, то мога да кажа, че бяха в добро състояние. Поне аз не видях да има нещо хлабаво или пък разкачено. Иначе за плочката с графитната писта на нея, да определено имаше доста дълъг и протрит участък ( явно там плъзгачът е "работил" най-много ). А това за измерването, което си написал за проверка на плавната работа не го разбирам как се прави и не знам какво е TPS. Имаш ли някаква идея дали тази пластмасовата част с поплавъка и плочката с графитната писта от къде може да се закупи, защото търсих много, но намерих само една втора употреба, която се оказа по зле и от моята и сега трябва да я връщам. Сега стрелката все си стои на празен резервоар и отчита нещо незначително едва когато съм налял поне 10 литра гориво. Иначе съм забелязал, че скоростта с която се движа също оказва влияние. При ниска скорост ( разбирай 80-90 ) стрелката стои на нулата, а при по- висока ( 100-120 ) се покачва. В града при ускорение на сфетофар пак се покачва. И веднага след това пак си пада до Е-то 

Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
Не натягай плъзгача излишно - (силата на натиск), ще доведе до по-бързото износване на контактната повърхност.
Ако е нещо такова, като на снимката: единственото, за което се сещам - може да опиташ да преработиш плъзгача така, че да опира малко по-навътре в диаметъра на кръга, по здравата част на металните писти (ако е възможно и се направи добре, може би ще изкара още дълго).
Според мен този вариант би трябвало да е възможен, но не съм виждал такова разглобено, за да ти кажа точно как.
Ако не е възможно да се направи горното..
/ама защо да не е възможно, сигурно има някакъв правилен начин, по който да е възможно/, както и да е..:
Друг вариант - ако не е възможно да се скъси плъзгача и да опира по-навътре по здравата част на пистите - но ако е изтрита само долната част, напр. колата е карана предимно с бензин до 20 лв. в резервоара - тогава бих пробвал и друга простотия: - да се удължи /или да се изкриви/ рамото на поплавъка, така че при движението си от горе до долу да не стига до изтритата част. Съответно и показанието на стрелката няма да е линейно, но поне няма да изчезва и човек ще може приблизително да се ориентира. Даже може да се догоди с още един резистор показанието на стрелката да започва от нулата на уреда (но при пълен резервоар няма да стига стрелката до края):

А нова такава част май не се продава отделно..
p.s. Ако разглобиш потенциометъра на поплавъка, направи още снимки - не можах да намеря в нет-а снимки с подробности по конструкцията на потенциометъра.
Ако е нещо такова, като на снимката: единственото, за което се сещам - може да опиташ да преработиш плъзгача така, че да опира малко по-навътре в диаметъра на кръга, по здравата част на металните писти (ако е възможно и се направи добре, може би ще изкара още дълго).
Според мен този вариант би трябвало да е възможен, но не съм виждал такова разглобено, за да ти кажа точно как.
Ако не е възможно да се направи горното..
/ама защо да не е възможно, сигурно има някакъв правилен начин, по който да е възможно/, както и да е..:
Друг вариант - ако не е възможно да се скъси плъзгача и да опира по-навътре по здравата част на пистите - но ако е изтрита само долната част, напр. колата е карана предимно с бензин до 20 лв. в резервоара - тогава бих пробвал и друга простотия: - да се удължи /или да се изкриви/ рамото на поплавъка, така че при движението си от горе до долу да не стига до изтритата част. Съответно и показанието на стрелката няма да е линейно, но поне няма да изчезва и човек ще може приблизително да се ориентира. Даже може да се догоди с още един резистор показанието на стрелката да започва от нулата на уреда (но при пълен резервоар няма да стига стрелката до края):

А нова такава част май не се продава отделно..
p.s. Ако разглобиш потенциометъра на поплавъка, направи още снимки - не можах да намеря в нет-а снимки с подробности по конструкцията на потенциометъра.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
Не може да направите нищо с този поплавък износва се и трябва смяна с втора ръка нов няма, иначе съм го кривил и какво ли не и само смяната го оправи.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
Didibao, предполагам твоят поплавък си го взел от някоя морга, защото аз търсих вече поне на 3 места, но без успех. Тия дни ще проверя на още няколко места, пък дано се намери от някъде. Как може да я няма тази част нова?
Иначе относно проблема с гасненето на двигателя при ляв завой, още е в процес на разрешаване. Огледах всички кабели и отгоре и отдолу, но никъде не видях оголено, което да допира в металната конструкция и да прави маса. От както съм пуснал темата имам вече поне 350км навъртяни и проблема не се е обаждал, но аз знам, че той е някъде там...
EDIT: Само да можех да си кача видеото, което заснех вчера как с празен резервоар изминавам 40 км щеше да бъде уау. То моята кола явно само на изпарения си ги минава 100-те км
Да ви се похваля, онзи ден ми се развали и сенника на шофьорското място. Както си карах и той се спусна. Явно има някоя пружинка, която се е скъсала или откачила. Сега и сенник трябва да търся, че със слънчеви очила съм сляп на пътя.
Ако на някои му се намира поплавък в добро състояние може да ми пише на лични.Офертите от Пловдив са с предимство
Иначе междувременно аз продължавам с търсенето. Щом колегата Didibao е написал, че му се е оправила колата след смяната, значи все пак съм на прав път 


EDIT: Само да можех да си кача видеото, което заснех вчера как с празен резервоар изминавам 40 км щеше да бъде уау. То моята кола явно само на изпарения си ги минава 100-те км

Да ви се похваля, онзи ден ми се развали и сенника на шофьорското място. Както си карах и той се спусна. Явно има някоя пружинка, която се е скъсала или откачила. Сега и сенник трябва да търся, че със слънчеви очила съм сляп на пътя.

Ако на някои му се намира поплавък в добро състояние може да ми пише на лични.Офертите от Пловдив са с предимство


Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: При ляв завой двигателя гасне!
Ако имате да пишете нещо по темата добре, следващото писание на тема поплавък ще я заключи!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта