Копче за тракшън контрол на фокус
- Liodmi4a
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 22 окт 2009, 14:00
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 2001г 2.0 16V 131hp
Ford Mondeo mk3 2004г 2.5 v6 170hp - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Копче за тракшън контрол на фокус
Здравейте,купих си форд фокус 2.0 16V преди 3 дена.Искам да ви попитам,има едно копче до скоростният лост на което има нарисувана кола в зявой.Това трябва да е за тракшън контрол сигурно,ама не знам как да разбера кога е пуснат и кога не.Трябва ли нещо да светне на таблото или нещо такова.
-
- потребител
- Мнения: 727
- Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
- Местоположение: Казанлък/София
- Status: Извън линия
Re: Копче за тракшън контрол на фокус
Колега,
да не би да е ESP! Защото моя фокус МК1 има тракшън контрол, но е гума с две чертички (имитиращи сцепление)!
По-принцип, трябва като дадеш на контакт, тогава да светва и после да изгасва, ако не се лъжа. По-време на движение не би трябвало да свети, светне ли, значи се е намесила системата. Ако искаш да я изключиш, трябва да го задържиш, няколко секунди и ще светне.
да не би да е ESP! Защото моя фокус МК1 има тракшън контрол, но е гума с две чертички (имитиращи сцепление)!
По-принцип, трябва като дадеш на контакт, тогава да светва и после да изгасва, ако не се лъжа. По-време на движение не би трябвало да свети, светне ли, значи се е намесила системата. Ако искаш да я изключиш, трябва да го задържиш, няколко секунди и ще светне.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Копче за тракшън контрол на фокус
Ако е МК1 трябва да е ASP и бутона е това:

По подразбиране системата винаги е включена. Понякога се налага да се изключи- при спортно каране, в някой случай през зимата и т.н.
При включено положение, когато гумите се опитат да пробуксуват, лампата на таблото примигва.
ESP има в ST, освен бутона да взет от там.
Пробвай някъде дали ще ти поднесе задницата.

Когато включиш бутона, ASR се изключва, а лампата на таблото свети постоянно.Traction Control
Системата за контрол на теглителната сила e позната със съкращението TCS или ASR (Traction Control System/Anti-Slip Regulation). Основната функция на системата е да предотвратява загубата на сцепление на двигателните колела с пътя, когато водачът „подава“ по-голям въртящ момент, отколкото позволява пътната настилка.
В повечето автомобили, Traction control системата използва електрохидравличното спирачно устройство и датчиците за скорост на въртене на колелелата, ползвани от ABS. Тя разпределя въртящия момент на двигателните колела, по няколко начина:
- потиска подаването на искра към един или повече цилиндри;
- намалява подаването на гориво към един или повече цилиндри;
- управлява спирачните системи на всяко колело.
По подразбиране системата винаги е включена. Понякога се налага да се изключи- при спортно каране, в някой случай през зимата и т.н.
При включено положение, когато гумите се опитат да пробуксуват, лампата на таблото примигва.
ESP има в ST, освен бутона да взет от там.
Пробвай някъде дали ще ти поднесе задницата.

Ако искаш прати VIN кода и довечера ще проверя какво казва Microkat за него.ESP системата допълва останалите системи за сигурност – ABS и Traction Control (ASR). Стабилизиращата програма се задейства основно при две критични ситуации:
- поднасяне на задницата на автомобила, при което задните колела губят контакта с пътя и той се завърта около своята вертикална ос, навътре в завоя (презавиване).
- поднасяне на предницата, при което предните колела губят контакта с пътя и автомобилът се завърта около своята вертикална ос, навън от завоя (недозавиване).
ESP се намесва в работата на спирачната система, коригирайки грешки при движението на автомобила, които могат да доведат до поднасяне на предницата или задницата му. Системата коригира автоматично твърде рязкото или твърде бавното завиване с волана чрез спиране на едно или повече от колелата и намалява скоростта при завой или хлъзгав път. Когато автомобилът иска да се завърти в завоя, ESP упражнява спирачно усилие върху външното на завоя предно колело, още преди то да предизвика изнасяне на задната част на автомобила. Ако той е заплашен от поднасяне на предницата, ESP спира вътрешното на завоя колело и връща автомобила обратно в правилната траектория. Намесите в работата на спирачната система се извършват неусетно и бързо (за част от секундата).

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- Liodmi4a
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 22 окт 2009, 14:00
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 2001г 2.0 16V 131hp
Ford Mondeo mk3 2004г 2.5 v6 170hp - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Копче за тракшън контрол на фокус
Мерси колеги,ще пробвам със задържане на бутона.Ако само го натисна нищо не става,явно трябва да се задържи.Иначе на бутона е нарисувана кола в завой а не гума.
-
- потребител
- Мнения: 727
- Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
- Местоположение: Казанлък/София
- Status: Извън линия
Re: Копче за тракшън контрол на фокус
Ако е кола, трябва да е ESP!
При гранични условия, ако има тая система ще усетиш дали я имаш или не!
При гранични условия, ако има тая система ще усетиш дали я имаш или не!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта