Въпрос за реглаж клапани на OHV

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от dreadx » 22 апр 2014, 01:10

След дискусия с един колега: - дали имам нужда от реглаж на клапаните, реших да се допитам до вас.

- не са ми регулирани клапаните откакто имам колата - над 35 000 км., (+плюс) неизвестно още колко висене по задръстванията (допълнителни часове работа освен тези км.)

Въпросът е кога се регулират клапаните на OHV:
1. когато започнат да тракат,
2. или на всеки 10000 км.?
- изобщо може ли да се съди по звука за реглажа на клапаните.
- според мен имам разлика в мощността на студен и загрял двигател - и това може би се дължи на реглажа на клапаните.

?
И какво се случва, когато не се извършва периодичен реглаж на клапаните според препоръките на производителя:
1. започват да не затварят достатъчно,
2. или започват да не отварят достатъчно.

- според мен е първото.

Дайте все пак някакви подробности, защото съм сигурен, че и други хора не знаят. Като изобщо няма да се ядосвам ако се окаже, че колегата е прав и нямам нужда от реглаж на клапаните. Но ако пък има нужда, бих искал да са ми регулирани - много ясно.. ;)

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от S_C » 22 апр 2014, 01:55

Регулират се на километри. На всеки мотор различно. Производителите си определят интервалите и ги има в сервизните документи на всяка кола. На OHV е безсмислено да ги чакаш да се разтракат. Ако беше някоя по-нова кочина, там щеше да гризеш дървото с пуловете, които са няма такъв идиотизъм, но пък имаш оправдание да не ги регулираш толкова време-сложно и скъпо е на фона на класическата система с хидравлични повдигачи. При OHV-то обаче няма смисъл. Освен дето нищо не струва и можеш да го правиш сам, е работа за 15 минути.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1638
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от fordmaniac » 22 апр 2014, 07:36


dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от dreadx » 03 май 2014, 09:51

А някой може ли да ми каже, по книжките чета за изпускателните клапани на OHV: 0.59 мм, на HCS: 0.32 мм - има ли такова нещо и моята OHV ли е, или HCS? - преди гледах в един HAYNES, в който не се споменаваше разлика в реглажа за OHV/HCS, но може да е стар.

Фиестата е 1989-та год, и е същата като на НАСКО, който си я е писал OHV. Обаче точно тогава излизат и HCS.)
VIN-a ми е: VS6AXXWPFAKK57906

Другото, което ми хрумна май OHV e 1117 кубика, а HCS 1118 - по това ли да се ориентирам какъв ми е двигателя?

edit: Във Wikipedia пише, че при HCS капакът на клапаните е сив. Моят е сив, ама не знам на OHV какъв е..
Също, че свещите на OHV сочат в една посока, а на HCS са под наклон, две по две едни срещу други.
(вижте колко трудно е да се ориентира човек, който е виждал само един двигател - неговият си.. :)
Последна промяна от dreadx на 03 май 2014, 10:56, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1638
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от fordmaniac » 03 май 2014, 10:22

Букви на мотор?

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от dreadx » 03 май 2014, 10:55

Това тази част от серийния номер ли е - АКК57906, или GUE/GUD - не знам кой е моя? 40 kW е, 55 кс. карбуратор.

Междувременно четох още неща и оставам с впечатление, че е HCS.
Също, че при студен двигател се настройват (in/ex) съответно на 0.20 мм и 0.30 мм.
В друг Haynes пък пишеше, че са 0.22/0.32 mm (може би при топъл двигател)?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от HACKO » 03 май 2014, 13:37

Прави ги 02/03, няма да сгрешиш, това 059 е много брутално, тя и регулирана на 02 за всички клапани е като шевна машина а не мога да си представя на 06 как ще е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1638
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от fordmaniac » 03 май 2014, 17:42

0.22 на 0.32.
Спокойно Насе, за колите, които е дадено 0.59, вала е с профил, който си му е нормално да е толкова и не тракат повече от нормалното. Преди семица регулирах на шурея Ескорта 1.1 '85 GSA , но той е от 2000 година при мен на поддръжка (шурея е трети собственик) и се регулира на 10 000 км. В резултат няма изгорели клапани и тракането му намаля, явно е позагладил нараняванията на вала от работа с хлабини около 1.2 мм !!! като го правих за пръв път. Те за това им викат шевни машини. :D
Поздрави

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от peigera » 03 май 2014, 21:24

Аз пък залагам на 0,3 :)

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от dreadx » 04 май 2014, 00:27

0.3 на всичките ли?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1638
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от fordmaniac » 06 май 2014, 10:09

Ванка, колко залагаш?
Аз 5 лВ за 0.22 на 0.32.
:D _friends_
Поздрави

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от dreadx » 06 май 2014, 16:28

А какво ще стане, ако се настроят на 0.30/0.30 ?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1638
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от fordmaniac » 08 май 2014, 08:01

dreadx написа:А какво ще стане, ако се настроят на 0.30/0.30 ?
Ами това обезсмисля труда на инженерите проектирали и изпитали този двигател. Те теоретически са стигнали до тази хлабина и са я проверили практически на вече създадения мотор и са дали справочни данни за реглаж.
Поздрави

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от dreadx » 08 май 2014, 20:05

Да, имах предвид ако се беше случило някой да ми регулира всичките клапани на 0.30 по какво щях (и щях ли изобщо) да разбера, че не са както трябва?

Може би всмукателните клапани щяха да отварят по-късно и за по-кратко време, цилиндрите да се пълнят по-малко, а вакуумът да пулсира? - Интересно ми беше в какво щеше да се изрази този ефект - намалена максимална мощност или нещо по-сериозно?

И специално към peigera: дали експериментално или по друг начин е установил, че двигателят работи по-добре на всичките 0.30?

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от dreadx » 12 май 2014, 19:59

Така и не разбрах как щеше да ми работи двигателят на 0.30/0.30, все пак предпочитам да работя по книга, а не по слухове.
30/30 е разпространена настройка - за ЛАДА. -- Та все някой сигурно я е пробвал - да каже.

Няма да е проблем да ги развъртя и на 0.30 всичките. Със сигурност ще тракат повече.

Другото, което е уместно да се спомене - че за реглажа не трябва да се чака да се разтракат клапаните (или да се покажат отнякъде). Ами точно когато не тракат достатъчно, тогава има известна вероятност и да не затварят - което е по-лошият случай. При мен хлабините бяха намалени, на някои клапани почти двойно. -- нямаше вариант скоро да се разтракат..

Интересното е, че в нет-а гледах хора да препоръчват 0.10/0.15. - било с идеята, че като се износят кобилиците нямало как да се напъха луфтомера и отчитал по-малко, а реално хлабината била повече.
-- ето защо питах peigera дали има нещо предвид за 0.30, понеже срещам идеи както за увеличаване, така и за намаляване - всякакви.

По повод тракането на клапаните имаше и идея за изпиляване-изравняване повърхността на кобилицата. В мястото, където натиска клапана обикновено след много работа се образува вдлъбнатина. Но не ми се вижда разумно да го правя ако има и други варианти.

В тази връзка ми хрумна дали не е по-правилно при настройката на клапаните да не се използва луфтомер, ами стоманена струна 0.20/0.30
(нещо такова съм виждал като луфтомер за свещи, може би от комплектацията на ЛАДА.) -- Оставам с впечатление, че тракането може би наистина намалява, когато се изпилят повърхностите на кобилиците и се настрои по нормалния начин с луфтомер - просто защото настройката се получава по-прецизна. При пръв удобен случай ще опитам със струна. И моите кобилици имаха износване, да.

Между другото гледах сега книжката за разглобяването на OHV/HCS. Пишеше и за пружините на клапаните: При профилактика на двигателя, ако са работили над 80000 км. да се сменят с нови. -- Това нали не се налага да го правим профилактично?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от HACKO » 12 май 2014, 20:32

Изпили челата на кобилиците, регулирай на .22/.32 и ще имаш правилно регулирани клапани. Естествено след известно време пак ще се разтракат, защото циментацията на челата на кобилиците я няма, обаче пък смята на кобилиците не е рентабилно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Въпрос за реглаж клапани на OHV

Мнение от dreadx » 12 май 2014, 21:38

Точно се чудех дали циментацията в мястото на контакт се е изтрила, или въпреки вдлъбването остава циментация, която при евентуална обработка ще повредя. Оттам и идеята да опитам дали ще се получи да ги регулирам с други средства за измерване на луфта, които да се намъкнат във вдлъбнатината - U-образна стоманена тел (струна) или нещо подобно.

А смяната наистина не е рентабилна, ще трябва да си намеря едни от вторични суровини ако реша да си направя експеримента..

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта