Как се слага оборотомер на Fiesta карбуратор ?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
funkata
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 22 апр 2014, 15:02
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 Carburator
Status: Извън линия

Как се слага оборотомер на Fiesta карбуратор ?

Мнение от funkata » 22 апр 2014, 15:08

Как се слага оборотомер на фиеста 1.1 карбуратор ? Пробвах със сигнал от кабел на алтернатора, както и с два кабела от комутатора, които отиват към бобината, но не отчита изобщо.Пробвах с два оборотомера - единият със стрелка, другия с диоди, но и при двата не дава сигнал.Захранване взимах от акумулатора, като при този с диодите при включване в акумулатора се чува леко пиукане, което би трябвало да означава, че работи.Колата няма делко и кабелите от комутатора отиват директно в бобината(поне така изглежда), а тя е сложена на доста кофти място.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как се слага оборотомер на Fiesta карбуратор ?

Мнение от madboy » 22 апр 2014, 15:45

Аз го бях вързал за минуса на бобината. Но бях с делко, не знам по-различно ли е връзването при теб.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Как се слага оборотомер на Fiesta карбуратор ?

Мнение от baro » 22 апр 2014, 17:58

Здравей,ето ти няколко линка дано хващаш малко от английския.
http://www.fiestaguides.co.uk/content/r ... w_sup.html
http://www.fiestaguides.co.uk/content/r ... o_sup.html

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Как се слага оборотомер на Fiesta карбуратор ?

Мнение от dreadx » 22 апр 2014, 19:04

Стандартно на буксата към таблото излиза един от изводите за управлението на бобината - намери си схемите в Haynes.
(мисля, че от червения модул на който пише ESC - последните две зелени жици на буксата са за бобината - едната отива и към таблото.)

Aко приспособяваш оборотомер от кола с дистрибутор (напр. от ЛАДА) - ти си с бездистрибуторно запалване с две бобини (DIS). Оборотомерът ще очаква двойно повече импулси на входа си - за всички цилиндри. А при теб се редуват едната и другата бобина - от едната, както е фабрично, се получават само половината импулси. Тогава може да събереш сигналите от двете бобини с проста схема, която един колега беше пуснал в друга тема за оборотомер на Ford Ka. http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=59858

Също на Ескортите май имаше последователно някакъв кондензатор, който да оправи импулсите, за да задействат оборотомера.

Оборотомерите са предвидени за високоволтови импулси - 200-300V, от първичната намотка на бобината.

p.s. От гледна точка, че после трябва да му мислиш и място за монтаж в колата, може да се окаже по-лесно да си намериш за 15 лв. друго табло с вграден оборотомер.

funkata
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 22 апр 2014, 15:02
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 Carburator
Status: Извън линия

Re: Как се слага оборотомер на Fiesta карбуратор ?

Мнение от funkata » 23 апр 2014, 00:11

baro написа:Здравей,ето ти няколко линка дано хващаш малко от английския.
http://www.fiestaguides.co.uk/content/r ... w_sup.html
http://www.fiestaguides.co.uk/content/r ... o_sup.html
Благодаря много.Много беше полезно, а с английския съм добре и го разбрах.Направо си поръчах табло с оборотомер втора ръка и ще следвам инструкциите от сайта.Общо взето е пак същото - взима се сигнал от зелено-червения кабел на комутатора.Видях и друго полезно нещо - всяко табло с оборотомер си има буквичка до стрелката вдясно, която показва за какъв двигател е предназначено таблото.В моя случай е V - става за малките двигатели от 1.0 до 1.3 (V от Valencia - името на двигателя).Другите букви са 1Е,2Е,C,ЕFI, които стават за останалите двигатели -CVH,Zetec и т.н.Не знам дали при други фордове е така, обаче беше изненада за мен.

dreadx написа:Стандартно на буксата към таблото излиза един от изводите за управлението на бобината - намери си схемите в Haynes.
(мисля, че от червения модул на който пише ESC - последните две зелени жици на буксата са за бобината - едната отива и към таблото.)

Aко приспособяваш оборотомер от кола с дистрибутор (напр. от ЛАДА) - ти си с бездистрибуторно запалване с две бобини (DIS). Оборотомерът ще очаква двойно повече импулси на входа си - за всички цилиндри. А при теб се редуват едната и другата бобина - от едната, както е фабрично, се получават само половината импулси. Тогава може да събереш сигналите от двете бобини с проста схема, която един колега беше пуснал в друга тема за оборотомер на Ford Ka. http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=59858

Също на Ескортите май имаше последователно някакъв кондензатор, който да оправи импулсите, за да задействат оборотомера.

Оборотомерите са предвидени за високоволтови импулси - 200-300V, от първичната намотка на бобината.

p.s. От гледна точка, че после трябва да му мислиш и място за монтаж в колата, може да се окаже по-лесно да си намериш за 15 лв. друго табло с вграден оборотомер.
Благодаря и на теб.Оборотомера е от братa на ладата - полския фиат :D Както казах, направо поръчах ново табло.Но оборотомерите ми ги дадоха и исках да видя дали ще мога да ги направя, но нещо не ми се занимава да се опитвам да правя схеми.А това с двете бобини малко ми се стори странно, понеже самата бобина е една и предполагах, че ще дава сигнал и за 4те цилиндъра едновременно.Иначе, оборотомера щях да го сложа на мястото на часовника - влизаше идеално, все едно е правен за фиестата :D Дано темата да помогне на някой друг, който иска да си слага оборотомер на DIS запалване, че аз какво ли не изчетох и накрая нищо :D

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как се слага оборотомер на Fiesta карбуратор ?

Мнение от HACKO » 23 апр 2014, 15:46

За оргинално табло си има всичко прекарано, слагаш таблото на мястото му и проверяваш дали има мост на тази букса (виж снимките).
Изображение

Изображение

Така изглежда при Ескорт, върши същата работа и се намира на същото място
Изображение
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Как се слага оборотомер на Fiesta карбуратор ?

Мнение от dreadx » 03 май 2014, 10:20

Има ли успех с оборотомера? Сподели подробности по инсталацията.
Сетих се за една статия: http://www.fiestaguides.co.uk/content/r ... w_sup.html

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта