Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
- Status: Извън линия
Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Здравейте колеги, сменяйки въздушния филтър забелязах нещо, което ми се стори странно.
Филтърната кутия нама маркуч, който да я снабдява със свеж въздух. Според мен това не е нормалнно и нещолипсва.
Става въпрос за колата от профила. Моля колегите с подобна кола, мотор да споделят как е при тях или как смятат, че трябва да бъде?
Филтърната кутия нама маркуч, който да я снабдява със свеж въздух. Според мен това не е нормалнно и нещолипсва.
Става въпрос за колата от профила. Моля колегите с подобна кола, мотор да споделят как е при тях или как смятат, че трябва да бъде?
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
А забелязал ли си дали на кутията има свободна дупка за въздуховод ?
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1746
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Кутията на филтъра продължава надолу и накрайника е изведен под калника и за това не се вижда. След фейслифта от 2007г. цялата система е преработена с нов филтър и директен вход от предната страна на най-високото възможно място. Това се е наложило след доста случаи на хидравличен удар в двигателя, предизвикан от ниско разположения вход на системата. Все пак при нормално шофиране няма никакви проблеми, просто трябва да се избягват по-дълбоки локви, защото има опасност от засмукване на вода.
-
- потребител
- Мнения: 247
- Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
- Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Да попитам нещо по тази тема. Имам едно тънко маркуче /предполагам за вакуум/, което явно е било вързано някъде отдолу на кутията на въздушния филтър. Другия край не знам къде отива. Сега съм го затапил. Някой може ли да каже дали е грешно и възможно ли е от това да имам понякога проблем със оборотите когато спирам и съм изключил от скорост. Просто за секунда падат под нормалните на празен ход и с потреперване се нормализират.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Да колега кутията има дупкка за маркуч, съжалявам, че пропуснах да спомена. Точно това ме усъмни и че нещо не е както трябва.peigera написа:А забелязал ли си дали на кутията има свободна дупка за въздуховод ?
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
За съжаление при мен няма нищо такова. Утре ще махна кутията, за да разгледам всичко.synthez 3D написа:Кутията на филтъра продължава надолу и накрайника е изведен под калника и за това не се вижда. След фейслифта от 2007г. цялата система е преработена с нов филтър и директен вход от предната страна на най-високото възможно място. Това се е наложило след доста случаи на хидравличен удар в двигателя, предизвикан от ниско разположения вход на системата. Все пак при нормално шофиране няма никакви проблеми, просто трябва да се избягват по-дълбоки локви, защото има опасност от засмукване на вода.
Дали случайно имаш линк с описание как трябва да е зада мога да се запозная подробно.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Колега това маркуче най-вероятно е вентилацията от капака на клапаните.mitko1962 написа:Да попитам нещо по тази тема. Имам едно тънко маркуче /предполагам за вакуум/, което явно е било вързано някъде отдолу на кутията на въздушния филтър. Другия край не знам къде отива. Сега съм го затапил. Някой може ли да каже дали е грешно и възможно ли е от това да имам понякога проблем със оборотите когато спирам и съм изключил от скорост. Просто за секунда падат под нормалните на празен ход и с потреперване се нормализират.
Би трябвало във филтърната кутия да имаш едно дунапренче, зад което е и входа на маркучето във филтърната кутия.
-
- потребител
- Мнения: 247
- Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
- Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Ясно колега, а може ли да остане така затапено. Проблем ли е ако не влиза във филтърната кутия?biggy написа:Колега това маркуче най-вероятно е вентилацията от капака на клапаните.
Би трябвало във филтърната кутия да имаш едно дунапренче, зад което е и входа на маркучето във филтърната кутия.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Не мога да те посъветвам, но според ме не трябва да е затапено. Нека някой по-запознат колега се изкаже.mitko1962 написа:Ясно колега, а може ли да остане така затапено. Проблем ли е ако не влиза във филтърната кутия?
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1746
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Ако наистина е картерната вентилация, може да не е закачена на кутията на филтъра, но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да е отпушена!mitko1962 написа:
Ясно колега, а може ли да остане така затапено. Проблем ли е ако не влиза във филтърната кутия?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Много благодаря.Днес ще разглобя и проверя кое си е на място и кое липсва и ще пиша.synthez 3D написа:Ето така трябва да изглежда системата за входящ въздух
Картинките са от дизелов двигател, но и при теб конструкцията е същата.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Махнах днес филтърната кутия и изненада , няма резонаторна кутия няма нищо.
Това според мен обяснява следните прояви на колата:
1. При рязко подаване на газ си променя гласа и се получава нещо като глъхнене. При постепенно форсиране го няма.
2.Когато колата е топла и тръгвам по наклон с малко газ се опитва да изгасне и се налага понякога да се тръгва на полусъединител.
3.Има чувството че не върви, като за 120 коня.
Какво бихте ме посъветвали да направя:
1.Да си свирками да карам така, но тогава горните пробеми ще останат;
2.Да търся реонаторна кутия от морга;
3.Да взема въздух от маската с гофрирана тръба и да захраня филтърната кутия, като така и мога да кача входа максимално, по този начин да реша проблем с евентуален хидро удар.
Какво бихте е посъветвали.
Това според мен обяснява следните прояви на колата:
1. При рязко подаване на газ си променя гласа и се получава нещо като глъхнене. При постепенно форсиране го няма.
2.Когато колата е топла и тръгвам по наклон с малко газ се опитва да изгасне и се налага понякога да се тръгва на полусъединител.
3.Има чувството че не върви, като за 120 коня.
Какво бихте ме посъветвали да направя:
1.Да си свирками да карам така, но тогава горните пробеми ще останат;
2.Да търся реонаторна кутия от морга;
3.Да взема въздух от маската с гофрирана тръба и да захраня филтърната кутия, като така и мога да кача входа максимално, по този начин да реша проблем с евентуален хидро удар.
Какво бихте е посъветвали.
-
- потребител
- Мнения: 247
- Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
- Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Наско, а може ли нещо да се повреди, или да има някакви симптоми, понеже от около месец я карам затапена. Понякога ми мирише на изгорели газове, може би да е от това.HACKO написа:Ако наистина е картерната вентилация, може да не е закачена на кутията на филтъра, но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да е отпушена!
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Ако искаш да прайш мотор дръж тоя маркуч затапен
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Ако затапиш картерната вентилация, очаквай загуба на масло и добре омазан от горе до долу двигател.mitko1962 написа:Наско, а може ли нещо да се повреди, или да има някакви симптоми, понеже от около месец я карам затапена. Понякога ми мирише на изгорели газове, може би да е от това.
Друг е въпросът за размера на маркучето - на картерната вентилация не може да се нарече "тънко" и вероятно предположението на biggy е невярно. Ако е тънко, като от вакуумната система - най-добре да е затапено.
-
- потребител
- Мнения: 247
- Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
- Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Благодаря за отговорите. Маркучето наистина е тънко/ не повече от 5мм диаметър/, дълго е и отива някъде зад двигателя. Не съм забелязал да се омаслява двигателя, затова и аз си мисля, че е някакъв вакум.OgiDogi написа:Ако затапиш картерната вентилация, очаквай загуба на масло и добре омазан от горе до долу двигател.
Друг е въпросът за размера на маркучето - на картерната вентилация не може да се нарече "тънко" и вероятно предположението на biggy е невярно. Ако е тънко, като от вакуумната система - най-добре да е затапено.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
5мм е вакум, ако не му намираш мястото, трябва да е затапено. Карането така не е фатално, но нещо няма да работи правилно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 17 юни 2014, 16:30
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 03 1.8 Duratec HE CSDA
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Реших да сложа една тръба да "суче" чист хладен въздух.
Използвах гофра за кухненски аспиратор, понеже е гъжкава и издържа на висока температра.
Закачих я от едната страна зад маската и я прекарах в страни от радиатора и с една скоба я захванах за отвора на кутята.
Направих едно кръкче и резултата е по-голяма пъргавина и по тих потор при подаване на газ.
След като навъртя повече километри ще мога д акажа дали всичко е наред.
Ако разсъжденията ми са правилни би трябвало и разхода дори да падне леко, защото подозирам че до сега съм карал с по-богата смес, но това са размислите на един лаик.
Използвах гофра за кухненски аспиратор, понеже е гъжкава и издържа на висока температра.
Закачих я от едната страна зад маската и я прекарах в страни от радиатора и с една скоба я захванах за отвора на кутята.
Направих едно кръкче и резултата е по-голяма пъргавина и по тих потор при подаване на газ.
След като навъртя повече километри ще мога д акажа дали всичко е наред.
Ако разсъжденията ми са правилни би трябвало и разхода дори да падне леко, защото подозирам че до сега съм карал с по-богата смес, но това са размислите на един лаик.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1746
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Фокус Ц макс Филтърна кутия без маркуч???
Значи изобщо нямаш резонаторна кутия? По принцип няма проблеми да караш така, но шумът е доста повече, особено при отворен дросел и натоварване. Кутията служи само за заглушаване на шума и ако не те дразни, може да си караш и без нея.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта